tgs

Birgitte

19 indlæg i dette emne

Hej Birgitte.

Nu er min forlovede og jeg blevet enige om, at vi her det næste ½ år indtil brylluppet vil give den lidt ekstra gas - det er bare svært at kombinerer træning for min forlovede har nemlig slidgigt i knæet :( .. har du nogle fif til træning/kost i forhold til at styrke dette?

Han mangler nok at smide en 10 kg og jeg skal smide 5. Som hovedregel spiser vi en del grønt og bruger ikke smør, sødmælk, fløde mv. men vi er gode til at 'hygge' med en god flaske vin o.lign.

Sådan ser det ud nu..

Til morgen får vi et stykke rugbrød med ost

til middag får vi som regel brød med noget pålæg

til aften får vi meget forskelligt - egentlig ok. sundt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Birgitte.

Nu er min forlovede og jeg blevet enige om, at vi her det næste ½ år indtil brylluppet vil give den lidt ekstra gas - det er bare svært at kombinerer træning for min forlovede har nemlig slidgigt i knæet :( .. har du nogle fif til træning/kost i forhold til at styrke dette?

Han mangler nok at smide en 10 kg og jeg skal smide 5. Som hovedregel spiser vi en del grønt og bruger ikke smør, sødmælk, fløde mv. men vi er gode til at 'hygge' med en god flaske vin o.lign.

Sådan ser det ud nu..

Til morgen får vi et stykke rugbrød med ost

til middag får vi som regel brød med noget pålæg

til aften får vi meget forskelligt - egentlig ok. sundt.

Hejsa!

Din forlovede vil sagtens kunne træne - men det vil kræve at i får en dygtig vejleder ind over, som kan teste ham og tilrettelægge hans kost og træning. Det er desværre ikke noget jeg kan komme med generelle vejledninger, da det kræver noget screening, så forløbet kan blive individuelt tilpasset :)

Hvor ofte drikker i vin - og hvor meget ad gangen? For et glas er der ikke noget i vejen for, det er kun sundt. Men så snart man kommer over den mængde, går det i den anden retning :happy:

Hvad er sund mad for dig? For vi har jo alle forskellige opfattelser af, hvad der er sundt for os. Dog gælder disse regler for alle:

- Spis varieret

- Spis tilstrækkeligt protein

- Spis et par stykker frugt og godt med grøntsager hver dag

- Hold igen med kulhydraterne - især hvis du har meget fedt på "håndtagene" og maven

Håber du kunne bruge dette til noget, hav en rigtig god jul :)

0

Del dette indlæg

Vi spiser masser af forskellig grønt og kød. Ikke så meget ris og pasta.

Det varirere meget, hvor meget vin vi drikker. Vi må se om vi kan holde os i skindet og nøjes med et glas om ugen eller noget :)

Det lyder meget dyrt og advanceret med træning og screening og alt det, som du skriver.

Ift. protein.. er der en måde hvorpå vi kan få det ind i vores morgenmad?? (vi er ikke så kreative eller overskudsagtige om morgenen)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spiser ikke 100% godt. Det ville være synd at påstå.. Men efter jeg semi er gået over på stenalderkost vol. 2 er min vægt faldet 5 kg siden 1. oktober. Jeg træner ikke. Går til dans en gang om ugen, thats it. Måske vil det også virke for dig.

0

Del dette indlæg

Det kunne da godt være, at det var vejen frem. Har i en meget lang periode spist efter Vægtvogterne, men synes efterhånden, at vi trænger til noget forandring.

Den morgenmadsopskrift lyder faktisk lækker - min forlovede kan dog ikke lide nødder så jeg ved ikke om der findes en erstatning for det?

0

Del dette indlæg

Jeg hader at leve efter det der vægtvogterne. Det er jo ikke holdbart i det lange løb. Det er stenalderkost for mig fordi vi må få fedt. Og en del faktisk. Så er sukkertragen ikke så stor og man bliver rent faktisk mæt.

I kan bare lade være med at komme nødder på hvis det er. Jeg kommer også kokus på. Køber den fra Anglemark, for den har kun 6.5 % kulhydrater.. Normal spiser man jo musli ovenpå, men det er vel no go når man skal holde sig fra kornproduker og tørret frugt (sød frugt i al almindelighed pga. frugtsukkeret).

0

Del dette indlæg

Synes nu ikke at det har været svært at holde sig til vægtvogterne eller at blive mæt .. her på det sidste har vi bare manglet inspiration og overskud.. december er det gået helt galt med kost og motion... Vi har lavet en aftale fra Januar og frem til brylluppet d. 31. august skal vi rette op på mad -og motionsvaner.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes nu ikke at det har været svært at holde sig til vægtvogterne eller at blive mæt .. her på det sidste har vi bare manglet inspiration og overskud.. december er det gået helt galt med kost og motion... Vi har lavet en aftale fra Januar og frem til brylluppet d. 31. august skal vi rette op på mad -og motionsvaner.

Rigtig fine svar du har fået af Victorias Secret - Skyr er bestemt en rigtig god ting at få om morgenen, både med nødder, kerner eller kokos. Ellers kan et par kogte æg også være en hurtig løsning :happy:

Held og lykke med hele forløbet, det lyder til at dig og din forlovede godt kan holde hinanden i ørerne :)

0

Del dette indlæg

Så hoppede vi på skyr til morgenmad med nøddedrys. Det smager fantastisk.

Nu er der gået 1 uge og uden at vi har været fanatiske eller noget har vi tabt henholdsvis 1½ kg og 1 kg. plus at min forlovede har tabt 3 cm i livet.

Ud over det spiser vi som vi har gjort hidtil, masser af protein og forskelligt grønt og uden for meget stivelse. Og der har stadigvæk været plads til lidt sædvanlig hygge i weekenden.

:D

0

Del dette indlæg

Så hoppede vi på skyr til morgenmad med nøddedrys. Det smager fantastisk.

Nu er der gået 1 uge og uden at vi har været fanatiske eller noget har vi tabt henholdsvis 1½ kg og 1 kg. plus at min forlovede har tabt 3 cm i livet.

Ud over det spiser vi som vi har gjort hidtil, masser af protein og forskelligt grønt og uden for meget stivelse. Og der har stadigvæk været plads til lidt sædvanlig hygge i weekenden.

:D

Det er super godt at høre - det må da give motivation til det videre forløb!

Sejt! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været træt af kun at fokusere på vægten så vi kigger også på cm.

vægten stiger og falder jo også efter muskler, vand mm.

Men ja helt sikkert mere motivation til videre forløb. Det bliver rigtig godt.Jeg skal dog ikke tabe mig eller noget, men måske omvende lidt fedt til muskler.Så jeg jubler over de tabte 1½ cm. om livet.

0

Del dette indlæg

Hej. Jeg er selv igang med et vægt tab. Og jeg holder mig til 1200 kalorier om dagen. Mænd skal have 1800 kalorier. Hvis man holder det kan man tabe op til 1.5 kg om ugen. Hvis man dyrker motion kan man selvfølgelig tabe mere. Ved ikke om det var en idé :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej. Jeg er selv igang med et vægt tab. Og jeg holder mig til 1200 kalorier om dagen. Mænd skal have 1800 kalorier. Hvis man holder det kan man tabe op til 1.5 kg om ugen. Hvis man dyrker motion kan man selvfølgelig tabe mere. Ved ikke om det var en idé :-)

Hej Ann

Man kan desværre ikke sætte det sådan op - hvor meget man skal have at spise bliver afgjort af mange forskellige faktorer. 1800 kcal for en mand er meget, meget (!) lavt :o

Kalorieindtaget bliver afgjort af køn, alder, fysisk aktivitet, biosignature, træningserfaring, muskelmasse og meget, meget andet. 1200 kalorier for en kvinde er for det meste også alt for lavt :happy:

0

Del dette indlæg

Hej Ann

Man kan desværre ikke sætte det sådan op - hvor meget man skal have at spise bliver afgjort af mange forskellige faktorer. 1800 kcal for en mand er meget, meget (!) lavt :o

Kalorieindtaget bliver afgjort af køn, alder, fysisk aktivitet, biosignature, træningserfaring, muskelmasse og meget, meget andet. 1200 kalorier for en kvinde er for det meste også alt for lavt :happy:

Nemmerlig. Og så er der også stor forskel på hvor de kcal kommer fra - protein, fedt, kulhydrater. For mit eget vedkommende har det hjulpet meget at jeg skar ned på kulhydraterne og op for fedt og protein. Min sukkertrang er lig nul (det er kun mit hovede der stadig ikke vil give helt slip), og jeg er mere mæt og stabil.

0

Del dette indlæg

Vi klare os med at spise sundt og røre os et par gange om ugen - det har fungeret fint indtil nu. Og så er der stadigvæk plads til lidt chokolade eller et par glas vin hos vennerne engang imellem :)

Jeg har tabt mig 2.3 kg. på 4 uger og tabt godt og vel 4 cm. sammenlagt.. og jeg behøver altså ikke tabe mig - det er mest for at støtte min h2b og så for selvfølgelig at få det bedre og se så godt ud som muligt til brylluppet :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer