Sign in to follow this  
Followers 0
Lasses forlovede!

Forsørgerpligt...

4 posts in this topic

Min kæreste og jeg skal giftes til sommer, men jeg er kommet i tvivl om hvor smart det er "/ Jeg er på SU og skal læse en del år endnu. SU'en er der jo ingen problemer i, men hvad så hvis jeg bliver gravid og vi skal have et barn?

Kan jeg så få barselsdagpenge hvis jeg er medlem af en fagforening, eller har min kæreste så forsørgerpligt over mig og min familie i den periode?

0

Annonce ♥

Du får ekstra SUklip, så du holder barsel på SU:)

0

Altså forsørgerpligten findes så vidt jeg ved ikke i forbindelse med A-kassen, så hvis du bare melder dig ind så kan dufå sygedagpenge under din barsel uden at han skal betale... Det er først når man snakker penssion og kontanthjælp/starsthjælp at det giver bøvl.

Men, som der også står får du ekstra su klip. Man får 12 klip som kan bruges fra 3 md før termin, man kan vælge at holde et års barsel, og dette år kommer ikke til at have indflydelse på faderens barsels muligheder. Du kan også bruge klippene som dobbelt klip, men så skal du være studie aktiv. Husk endeligt at bruge dine barselsklip, for de indgår ikke hvis du skifter uddannelse osv. Men det kan du nok læse mere om på linket som en sød zilla allerede har lagt ud

0

Annonce ♥