Kiranha

M&N's sommerbryllup 2014 - Bryllupskage og musikdilemma

113 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Gæsteliste
Som tidligere skrevet er det vigtigste for mig angående brylluppet at jeg kan ikke skal skære i gæstelisten, dvs. at jeg kan få alle de personer med jeg ønsker.

Har i løbet af de sidste 2 uger sendt STD ud til en del familie og venner (dog ikke alle da vi endnu ikke er helt enige om gæstelisten) og har allerede fået fin respons tillage fra en hel masse :thumbsupsmileyanim:
.

To af mine fætre har dog skrevet at de skal til Skanderborg-festival men vil prøve at finde ud af noget. Det er selvfølgelig to af dem jeg er tætte på, som altid er i højt humør og klar til at gi den gas. Håber virkelig de tager hjem fra Skanderborg lørdag eftermiddag så de kan komme med til vores bryllup. - Mine fætre har nu fortalt at de dropper Skanderborg så de kan komme med til brylluppet :cheerleader3:

Indtil videre ser gæstelisten og fordeling af STD således ud:

Brudens familie: 31 personer hvor alle har modtaget STD

Venner af brudens familie: 2 personer har modtaget STD, der inviteres måske 1 mere til foråret, men han får ikke STD. Han kan i princippet inviteres personligt nogle uger i forvejen.

Venner via bruden: 12 personer + 8 påhæng har modtaget STD, der inviteres muligvis 1 person mere.

Gommens familie: 17 personer har modtaget STD, mangler at give til 5 personer, da de ikke har nogen e-mail. Regner med at se dem i november hvor de får en personligt ellers må vi sende en til dem. Alle har nu modtaget STD. De sidste 5 endte med at komme med post Danmark dog alt for lang tid efter de andre i familien havde modtaget. Sendte en sødt brev med og håber ikke der er nogle sure miner.

'

Venner af gommens familie: 8 personer har modtaget STD

Børn: 8 stk

dvs. at der er blevet sent STD ud til 86 personer + der sendes yderligere 5 = 91 personer og 2 inviteres måske til foråret - Der er nu sent STD tll 98 personer

Der er ikke nogle af h2b's venner som har fået STD endnu, da han ikke kan finde ud af hvem han vil have med. Han skal have 6 eller 7 "gamle" venner med hvoraf 3 har kærester, b.la. den person han er i tvivl om. Ham han er i tvivl om er hans tidligere bedste ven, som han kun ser 2-3 gange om året. Jeg synes helt sikkert at han skal tage ham med, da jeg ved hvor meget han betyder for ham. Min kæreste er altid helt oppe og kører (på den gode måde) hver gang se har set hinanden. Jeg har også inviteret nogle jeg kun ser et par gange om året, men som betyder noget for mig. De andre snakker han med flere gange om ugen. Håber han snart beslutter sig for at den sidste skal med så den gruppe venner også kan få STD.

Derudover mangler h2b at finde ud af om han skal have nogle af sine studievenner med. Havde oprindelig besluttet sig for 3 men efter sommerferien er han kommet tættere på mange flere som han også gerne vil have med. Lige for tiden synes han slet ikke der skal nogle med, da han ikke kan vælge og derfor mener der bliver for mange. Jeg synes det ville være rigtig ærgerligt hvis han slet ikke tager nogle med, da han har et rigtig godt studiemiljø og virkelig hygger sig med dem. Der er derfor ikke nogle studievenner som får STD, så kan kæresten vente med at beslutte sig til engang i foråret. - Der er nu sendt STD ud til 6 af h2b's venner, hvoraf 2 har kærester (den ene har vi dog ikke set og vi kan ikke helt finde ud af om forholdet er seriøst. så ved ikke om hun skal med). Den sidste ven h2b var i tvilv om har ikke fået nogen STD, da h2b har prøvet at få kontakt til ham siden oktober uden at det er lykkedes. Studiekammerater mangler stadig.

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Maden

Så er vi gået i gang med at diskuterer bryllups menu og kok derhjemme.

Vi står jo i det dilemma at vi muligvis skal holde bryllup i nogle lokaler uden køkken :( .
Er dog blevet enige om at vi satser på at kunne få lov at låne (nok snarere leje) køkken og hvis ikke dette er muligt, vil vi gøre det mere catering artigt og så leje nogle kogeplader/ovn hvor det der skal varmes kan blive varmet på/i.

Vi står og er i tvivl om to kokke.

Den ene kok lavede mad til h2b's brors bryllup hvilket var helt vildt fantastisk. :super:
Ville elske at få hende som kok til vores bryllup men der er jo et enkelt minus og det er prisen.... Hvis det stod til mig lå budgettet til mad på 250 kr men h2b som går meget op i mad har sagt 300 kr. Denne her fantastiske kok koster 400 kr pr. person og når vi forventer 100+ personer bliver det jo pænt dyrt.

Samtidig laver hun lækkert og lidt anderledes gourmet mad og jeg er bange for at en stor del af vores gæster, især den ældre del (dvs. min familie) slet ikke vil værdsætte den type mad.

Den anden kok er også rigtig dygtig og hans pris passer vores budget bedre. Har smagt hans mad 4 gange.

1) Til et privat lille middagsselskab (12 personer), hvor jeg var ellevild. Vil faktisk sige at forretten er den bedste forret jeg nogen sinde har smagt.

2) På hans tidligere restaurant. her var vi begge lidt skuffede. Maden var ok men lidt kedelig

3) til en 60 års fødselsdag hvor der var en lækker let forårsbuffet. Maden var super men slet ikke den type vi går efter.

4) Igen til en rund fødselsdag (ca. 60 mennesker) 3 rettes menu. Her synes jeg også maden var virkelig god og alle snakkede om hvor lækkert maden var. Kæresten synes dog at det var lidt kedeligt, men tror nok det fordi han sammenligner med den anden kok.

Nu snakker kæresten om at høre om den første kok ikke kan lave en billigere menu til 350 kr og dermed samtidig hæve vores budget.
Synes dog 350 kr pr. person er for dyrt og er bange for at h2b er villig til de 400 kr hvis kokken siger nej. Er også bange for at hvis vi hæver budgetten for maden så skal der spares et andet sted. Jeg tror på kok nr. 2 også kan lave en fantastisk menu som gæsterne vil kunne lide. Nogle måske mere (min familie), da det er lidt mere "normalt" mad.

Så jeg er mest til kok nr. 2 selvom der ikke er nogen tvivl om kok nr. 1 er dygtigst
På den anden side synes jeg også er h2b skal have lov til at få udlevere hans drøm og madden er 100 % det som er vigtigst for ham.

What to do...

- Kok nr. 1 kan desværre alligevel ikke denne dag og kok nr. 2 har lukket sin restaurant og har derfor ikke selv noget køkken at lave maden i, hvilket jo er et must. Konklusion: det bliver ingen af dem

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Hvor er det bare lang tid siden jeg har fået skrevet herinde.

Er i gang med at skrive mit afsluttende speciale så har holdt lidt igen på bryllupsfronten, men når jeg tænker over det er der alligevel sket en del.

Jeg er gået i gang med at lave invitationerne :cheerleader3: . Der er pocket - invitationer og har nu foldet omkring 50 stk. Mangler dog at købe bånd og segl til invitationerne, men det når jeg forhåbentlig i weekenden. Min svigerinde skal tegne noget til invitationerne, hvilket hun har lovet at gøre efter hendes eksamen i slutningen af januar. Selve teksten i invitationerne synes jeg at der er ved at komme styr på.

H2b var blevet helt hooked på den "dyre" kok og da han også skal bestemme noget lavede vi en aftale med hende i december :biggrin: . Desværre ringede hun tilbage for en uge siden og fortalte at hun alligevel ikke kunne :( , da hun havde fundet ud af at hun skulle på Skanderborg. Dumme Skanderborg festival - I do not like you :shooter: Er skuffet, især H2b, men mest af at gå glip af hendes fantastiske mad. Hun har arbejdet på flere Michelin restauranter, så hendes mad er lige et niveau over de flestes. Synes det er fair nok af hende, da vi ikke havde skrevet kontrakt eller noget og hun har lovet at forhører sig hos nogle af hendes kollegaer. Ellers skal vi spørge ham den anden kok vi kender som jo også laver god mad. Og det jo egentlig ham jeg hældte til, da jeg tror en del af gæsterne vil fortrække hans mad, da det er mere "normalt".

Mine fætre som tidligere også havde snakket om Skanderborg fortalte juleaften at de ikke synes de kunne nå begge dele. De har derfor droppet Skanderborg så de kunne komme med til vores bryllup :loveshower:. Hvor er de bare dejlige og hvor blev jeg glad :kiss: . Hvis der er nogle som kan sætte gang i en fest er det dem og kunne slet ikke forstille mig bryllup uden. Min ene fætter fortalte samtidig at han arbejde på at få sin datter den dag så hun også kan komme med til bryllup. Det er dog morens uge så det hele kommer an på om hun tager på ferie med datteren. Nu regner/håber jeg at datteren skal være en af mine blomsterpiger så krydser fingre for det lykkedes.

Jeg har sendt STD til 2 af de venner jeg var i tvivl om og kom vidst til at inviterer den sidste mundtligt nytårsaften .

Mangler stadig give STD til 5 af h2b's familiemedlemmer, PINLIGT! det skal der gøres noget ved. Samt til hans venner.

-dette er nu gjort

Var sammen med min veninde i juleferien som bor i udlandet. På et tidspunkt blev der snakket bryllup, hvor hun nævnte noget med juli, hvorefter jeg fortæller at det den 9. august og om hun ikke har fået min STD. Hun måtte indrømme at hun ikke havde åbnet den fil (STD), som jeg havde sendt til hende :(. Det blev jeg godt nok skuffet over. Save the date er jo netop for sådan nogle som hende, så hun kan planlægge at ligge sommerens Danmarksbesøg omkring mit bryllup. Undskylder hende med at hun lige er gået igennem et hårdt brud og ikke har haft lyst til at kigge på "bryllupsinvitation". Men er godt nok skuffet, da jeg betragter hende som en af mine bedste veninder.

Satser stadig på at vi kan få festlokalerne

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirke og præst

Jeg har her efter nytår fået af vide at præsten den 9. august bliver ham som jeg var mindst vild med. Primært fordi jeg havde svært ved at forstå det han sagde. De to andre præster tilknyttet kirken har begge ferie denne dag, så det kunne kun være ham.

H2b har derfor spurgt hans konfirmationspræst, som han er meget begejstret for i nabokirken om hun vil vie os. Det ville hun heldigvis rigtig gerne og har ikke noget i mod at vie os i en anden kirke :). Hun havde dog ikke planlagt ferie endnu, men regnede med at det blev i juli, så det burde ikke være noget problem. Det er bare så skønt også det at få en præst som har noget tilknytning til h2b og hans familie. Jeg kender hende ikke men skal helst sikkert ud og høre hendes næste gudstjeneste.

Ringede til vores kirke og spurgte om vi selv måtte medbringe præst, hvilket vi sagtens kunne.

Det er bare så dejligt at vi både kan få drømmekirken samt drømmepræsten eller i hvert fald h2b's drømmepræst, jeg kender hende jo ikke endnu :loveflag:

-h2b's konfirmationspræst har desværre meddelt os at hun alligevel ikke kan vie os så det bliver den oprindelige præst som er tilknyttet kirken.

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Teksten i vores invitationer

Selve invitation

Kære ________

Boblerne er lagt på køl og det gode vejr er bestilt

-den 9. august 2014 skal der være bryllup

Vores store dag vil ikke være det samme uden familie og venner omkring os,

så derfor håber vi at du/I vil komme og fejrer dagen med os.

Vielsen finder sted i Gladsaxe kirke kl. 14.30

Bagefter er der reception, middag og fest på XXXX

Vi glæder os til at se jer

De kærligste hilsner fra

X og Y

S.U. senest 1. juli 2014 – tlf: _____ (X)/_____ (y).

Kort 1 - Praktisk information

Gavekoordinator

Kontakt venligst Z for ønskeliste og gavereservering på mobil _____eller mail _________

Da vi vil prioriterer at bruge aftenen sammen med vores gæster kan vi desværre ikke love at vi når at pakke alle gaver op på selve dagen.

Toastmaster

Kontakt venligst V ved taler, sange og andre festlige indslag på mobil______ eller mail______

Dresscode

I er velkommen til at finde jeres fineste outfit frem for skabet, men så længe I føler jer godt tilpas og lader den hvide kjole og de hullede cowboybukser blive hjemme, er vi glade

Hvis nogle ønsker at klæde om inden middagen så er dette muligt på feststedet

Kort 2 - Adresser

Adresser samt billede af kirke og feststed

Kort 3 - Dagens program

Vielse kl 14.30

Reception med bryllupskage og boblevand fra. kl. 15.15

Brudeparret tager til fotograf omkring kl. 16.45

Middag serveres kl. 18.00

Efter middagen danses brudevals og lancier hvorefter bandet "band navn" byder op til mere dans.

Natmad ca. kl. 01.30

Festen fortsætter for natteravnene

Kort 4 - ?

Dette kort er jeg lidt i tvivl om. Måske foto app.

Det var også være at vi dropper gavekoordinater og sætter ønskeseddel ind i stedet. Men det kræver jo at der laves ønskeseddel inden invitationerne bliver sendt ud.

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blomsterpiger og har måske fundet kjolen

I dag har det været en dag i brylluppets tegn :biggrin:

Startede morgenen med at få sendt de 3 STD som manglede til h2b's familie samt til 6 af h2b's venner.

Dejligt det blev gjort, da jeg har haft dårlig samvittighed længde :floejt: .

Om formiddagen var jeg ude og prøve en "brugt" bryllupskjole. Nej hvor var den bare fin, lige som jeg drømmer om :7himmel: . Men desværre passede ikke helt (Gør de nogensinde det?) :(

Der var lidt problemer omkring barmen og på ryggen (Kunne ikke lynes helt op. Længden var heldigvis perfekt.

Så nu skal rig ringe til skrædder i morgen og høre hvor meget det koster at rette barmen til samt at få skiftet lynlås og samtidig gøre den lidt dybere i ryggen. Stropperne skal der nok også ændres lidt på.

Tror sagtens det kan lade sig gøre men spørgsmålet er prisen. Håber virkelig ikke det for dyrt da mit brudekjole-budget ikke er det største. Budget rækker lige for kjolen så men skrædder bliver det overskredet :floejt: .

I eftermiddag var jeg ude og besøge noget familie for at høre om de 2 døtre på 5 og 7 år vil være mine blomsterpiger til brylluppet. Forældrene var meget begejstrede og er sikker på de vil elske det :) . Pigerne var noget betænkelige men er ikke sikker på de forstår hvad det er. Moren sagde at de ville se nogle film med blomsterpiger så pigerne kunne blive lun på ideen hvilket hun er helt sikker på vil da det er 2 små fine prinsesser :) .

Derudover blev jeg færdig med at folde de sidste invitationer i går :bunny_4: Så mangler der bare indmad, bånd og segl :)

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Smuk kjole!! Kan den virkelig blive dybere i ryggen? ;)

Lyder nok lidt mærkeligt men den var ikke lige så dyb i ryggen på mig som ejeren på billedet, da vi har forskellig figur. Kunne ikke lyne kjolen helt op men det passede med a at hvis der blev åbnet op det stykke som manglede, så vil kjolen gå ligeså langt ned i ryggen på mig som på billedet. Det virker lidt mærkeligt for føler ellers at kjolen passede i længden, om hofter og talje. men jeg skal have flade sko på mens hun havde stiletter

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Fantastisk smuk kjole!

Tak, det synes jeg også :wink:

WAU!! Drømmekjole :7himmel:

Håber din skrædder er "flink", så det lykkes :)

Det er min drømmekjole :7himmel: .

Vil have en fuld blondekjole uden perler eller bling bling, ønsker hjerteudskæring, stropper, bar ryg samt slæb.

Så det er jo kjolen :c166:

Har dig også drømt om en havfruekjole men det behøves det ikke at være.

Håber virkelig det kan lade sig gøre hos skrædderen

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Køb af BRUDEKJOLE

Weee, så er kjolen min :thumbsupsmileyanim::bunny_4:

Snakkede med skrædderen mandags men han havde svært ved at bedømme pris uden at have set den.

Var derfor ude og købe kjolen tirsdag aften med ret til at tilbagelevere den inden for en uge, hvis det ikke kunne lade sig gøre hos skrædderen. Uhh hvor var det stort at få "sin kjole" med hjem :7himmel:

I går var jeg så nede i den Karim design hvor kjolen købt.

han startede med at sprætte den lidt op for at tjekke om den kan lægges ud. uhh, hvor blev jeg bange, han må ikke bare ødelægge min fine kjole :blink: . Han lovede heldigvis at sy den sammen igen :biggrin:

Nå men jeg prøvede den og han mente ikke det var noget problem at ordne overdelen så den ville passe mig perfekt :loveshower: .

Jeg skal have nye stropper på som går lidt længere ind på ryggen, da min ryg er en del bredere end kjolens tidligere brud. Skålene skal udskiftes hvilket hurtigt er gjort og så skal den enten udvides lidt eller også skal l lynlås udskiftes og kjolen gøres en lille smule dybere.

Jeg skulle komme tilbage i juni måned, hvor han så vil passe den ind til mig.

Så lige nu hænger der et stk. brudekjole hjemme hos mine forældre og ikke bare en hvilken som helst brudekjole, det er nemlig MIN BRUDEKJOLE :c166:

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg

Køb af BRUDEKJOLE

Snakkede med skrædderen mandags men han havde svært ved at bedømme pris uden at have set den.

Var derfor ude og købe kjolen tirsdag aften med ret til at tilbagelevere den inden for en uge, hvis det ikke kunne lade sig gøre hos skrædderen. Uhh hvor var det stort at få "sin kjole" med hjem :7himmel:

han startede med at sprætte den lidt op for at tjekke om den kan lægges ud. uhh, hvor blev jeg bange, han må ikke bare ødelægge min fine kjole :blink: . Han lovede heldigvis at sy den sammen igen :biggrin:

Nå men jeg prøvede den og han mente ikke det var noget problem at ordne overdelen så den ville passe mig perfekt :loveshower: .

Jeg skal have nye stropper på som går lidt længere ind på ryggen, da min ryg er en del bredere end kjolens tidligere brud. Skålene skal udskiftes hvilket hurtigt er gjort og så skal den enten udvides lidt eller også skal l lynlås udskiftes og kjolen gøres en lille smule dybere.

Så lige nu hænger der et stk. brudekjole hjemme hos mine forældre og ikke bare en hvilken som helst brudekjole, det er nemlig MIN BRUDEKJOLE :c166:

Intet mindre end fantastisk når tingene bare flasker sig :7himmel:

:loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Køb af BRUDEKJOLE

Intet mindre end fantastisk når tingene bare flasker sig :7himmel:

:loveshower::loveshower:

Hvor dejligt for dig :)

Hvor skønt tillykke med kjolen :)

Mange tak alle sammen.

Jeg er bare så glad :)

0

Del dette indlæg

Køb af segl, bånd m.m.

Så er der bestilt segl og bånd samt dvs. andre bryllupssmåting så invitationerne kan blive færdigt :) .

Seglet er bestilt på etsy. Det er første gang jeg bestiller i udlandet så jeg er ret spændt og nervøs :unsure: .

Resten af tingene er er bestilt på ctiparty, hvor jeg synes alt er ret billigt.

Havde lidt problemer med monogrammet til seglet, da det var i en for lav opløsning.

Heldigvis eksisterer bryllupsklar, så man kan få hjælp :biggrin: .

Søde Laila, lavede et nyt til mig i rigtig opløsning.

Mange tak Laila :thanks:

post-63295-0-87192600-1389972100_thumb.j

Redigeret af Kiranha
1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer