MDN

Rock/heavy love songs

11 posts in this topic

Inspireret af en anden tråd om 'love songs' dinner music, vil jeg samle en cd med nogle numre til at afspille som baggrundsmusik under middagen, Min kæreste og jeg holder af rock/heavy genren, så derfor er det denne genre jeg gerne vil finde numre fra. Jeg har allerede fundet en del, men vil da gerne høre jeres bud :-)

Af musikere vi begge holder af kan nævnes:

Alice Cooper, Aerosmith, Avenged Sevenfold, Bryan Adams, Iron Maiden, DAD, Green Day, KISS, Queen, Van Halen, Coheed and Cambria, Skambankt, Runrig, Pretty Maids, Ozzy Osborne, Tim Christensen, Limp Bizkit,

Så det er den stil/genre jeg leder efter, har i nogle gode bud?

0

Annonce ♥

Om det er deciderede lovesongs skal jeg ikke kunne sige men disse numre er nogle af mine personlige facoritter i den genre:

Live - Lightning crashing

Journey - Don´t stop believing

Whitesnake - Here I go again.

Billy Idol - White wedding (særligt når vi taler om vinterbryllupsfester) men baggrundsmusik er det ikke.

Evanescence passer også meget godt ind i den genre. Eks. er My Immortal et meget flot nummer som findes både i en bandversion og en akustisk version (hvor sidstnævnte nok er bedst til dinner). Bon Jovi er heller ikke helt tosset i den sammenhæng (og der findes rigtig mange Bon Jovi fans blandt "bryllupsfolket").

0

Vores "love song" var Metallicas Nothing Else Matters. Men om det er en decideret love song, det er vidst afhængig af ørerne der hører :biggrin:

0

Det jeg godt kan lide - særligt når vi taler om rocknumre er at der er et flow og et forløb i dem. Dvs. at det ikke bare er samme beat der brager igennem hele vejen igennem men at man kan tale om en egentlig udvikling gennem nummeret. Det er der også i et nummer som Nothing Else Matters, der også er et utroligt flot nummer og det samme er tilfældet i ovenstående Live og Evanescence numre.

0

Annonce ♥

Tak for alle forslagene, jeg har tilføjet nogle af dem til listen, andre stod der allerede :happy:

Det jeg godt kan lide - særligt når vi taler om rocknumre er at der er et flow og et forløb i dem. Dvs. at det ikke bare er samme beat der brager igennem hele vejen igennem men at man kan tale om en egentlig udvikling gennem nummeret.

Jeg er fuldstændig enig, det er også netop det der gør at det er min foretrukne genre.

Hvis nogle skulle lede efter samme type musik, så kan i da lige få den liste jeg har fået samlet... Nogle vil nok mene at der er numre der er for 'meget gang i' til dinnermusic, og det er heller ikke alle numrene der handler om den store, perfekte kærlighed der bare varer ved. Men jeg glæder mig til at sætte min nye cd på,og synes den indeholder en perfekt blanding til dagen, dog er jeg lidt skuffet over ikke at have fundet noget passende med DAD og Iron Maiden, men så vidt jeg kan se har de ikke lavet noget i genren.

Nå her er listen :loveshower:

1. AC/DC, You shook me all night long
  2. Aerosmith, Angel
  3. Aerosmith, Dream On
  4. Aerosmith, I don’t want to miss a thing
  5. Alice Cooper, Die for You
  6. Alice Cooper, Dirty Dreams
  7. Alice Cooper, killed by love
  8. Alice Cooper, Little by little
  9. Alice Cooper, Love should newer feel like this
  10. Alice Cooper, I am made of You
  11. Alice Cooper, How you gonna see me now
  12. Alice Cooper, Poison
  13. Alice Cooper, You and me
  14. Avenged Sevenfold, Dear God
  15. Avenged Sevenfold, So Far Away
  16. Avenged Sevenfold, Warmness on the soul
  17. Billy Idol, Love unchained
  18. Billy Idol, White wedding
  19. Bryan Adams, Everything I do, I do it for You
  20. Bryan Adams, Have you ever loved a Woman
  21. Bryan Adams, Heaven
  22. Chicago, I don’t want to live without your love
  23. Coheed and Cambria, Wake Up
  24. Evanescence, Good Enough
  25. Firehouse, I need you now
  26. Firehouse, Love of a lifetime
  27. Green Day, Good Riddance
  28. Green Day, Oh love
  29. Green Day, When its time
  30. Guns N’ Roses, Patience
  31. Guns N’ Roses, Sweet Child o’ mine
  32. Journey, Open arms
  33. KISS, Beth
  34. KISS, Every time I look at you
  35. KISS, Forever
  36. KISS, I was made for loving you
  37. Led Zeppelin, All of my love
  38. Lifehouse, Blind
  39. Lifehouse, Everything
  40. Lifehouse, Falling in
  41. Lifehouse, Only You’re the one
  42. Lifehouse, you and me
  43. Meat Loaf, I’d Do anything for love
  44. Metallica, Nothing Else Matters
  45. Nickelback, Never Gonna be alone
  46. Ozzy Osborne, I just want you
  47. Paul Young, Every Time You Go Away
  48. Pearl Jam, Black
  49. Pearl Jam, Just breathe
  50. Pink Floyd, Green is the colour
  51. Pink Floyd, One slip
  52. Police, Every Breath you take
  53. Pretty Maids, Love Games
  54. Queen, Crazy little thing called Love
  55. Queen, Somebody to love
  56. Queen, You’re my best friend
  57. Rolling Stones, Wild Horses
  58. Roxette, Listen to your heart
  59. Runrig, The greatest flame
  60. Savage Garden, I knew I loved you
  61. Savage Garden, Truly Madly Deply
  62. Scorpions, Always somewhere
  63. Scorpions, You and I
  64. Three Doors Down, Here Without You
  65. Van Halen, love walks in
  66. Van Halen, Oh pretty woman,
  67. Van Halen, When its love
  68. Van Halen, Why can’t this be love
  69. Whitesnake, Here I go again
  70. Whitesnake, Is This Love

0

Nogle vil nok mene at der er numre der er for 'meget gang i' til dinnermusic, og det er heller ikke alle numrene der handler om den store, perfekte kærlighed der bare varer ved. Men jeg glæder mig til at sætte min nye cd på,og synes den indeholder en perfekt blanding til dagen, dog er jeg lidt skuffet over ikke at have fundet noget passende med DAD og Iron Maiden, men så vidt jeg kan se har de ikke lavet noget i genren.

Jeg syntes ikke man kan tale om musik med for meget gang i når nu det er den genre I ønsker. Der kan I gøre meget via rækkefølgen. Jeg synes måske derimod at der er for mange numre med enkelte grupper/kunstnere. Uden egentlig at tænke nærmere over det så er det ekstremt sjældent at jeg spiller mere end 2-3 numre med samme gruppe/kunstner set over en bryllupsmiddag eller til dans. Undtaget er selvfølgelig de situationer hvor parret har ønsket meget med en bestemt artist. Derudover kan I jo gøre lige hvad I vil da det jo er jeres fest hvor vi andre har nogle hensyn at skulle tage i forhold til netop brudepar og gæster.

Skal man sige noget andet så er det måske at Savage Garden, Paul Young og Roxette falder lidt udenfor stilarten men det gør jo ikke musikken dårligere og jeg foretrækker jo selv og går meget op i at musikken er varieret og alsidig hvad den også godt kan være selvom man bevæger sig indenfor en vis genre. Savage Garden og Darren Hayes musik egner sig faktisk specielt godt til dinnermusik og knap så meget til dans. Respekt for at du har Open Arms med på din liste (Journey er et af mine personlige favoritnavne og har været det i mange år. eg nævnte det ikke for det er ikke så kendt et Journey nummer. Et Journey nummer som passer særdeles godt til en bryllupsfest og i særdeleshed som et af de sidste er Why cant this night go on forever, som udover at det er et ekstremt flot nummer også rammer lige i plet som kulminationen på en god fest og en god dag.

Vedr. Chicago ville jeg måske også kigge på Peter Ceteras solonumre (My inspiration, Glory of Love etc.). Der er umiddelbart mere rock i dem end der er i Chicagos egne numre og det er i allerhøjeste grad lovesongs.

Iron Maiden mindes jeg aldrig at have spillet på job for nej det er godt nok svært at finde et nummer som "passer ind" såvel under middagen. Number of the beast er eks. ikke ligefrem et bryllupsnummer. Men DAD har da lavet flere gode. Som eksempler på mere "stille numre" er der jo eks. Its after dark, Soft dog og Laugh & a 1/2.The Darkness kunne måske også være relevant på sådan en liste.

Når I opererer i den genre som I gør kunne Robert Wells måske også være et meget godt bud. Det er i vidt omfang kopimusik han laver men det er rigtig flot og også lidt "rock-musical" agtigt med rigtig gode vokaler.

0

fantastisk liste - og en del af sangene har jeg også selv på vores liste og resten låner jeg.

Synes nu også man ikke må glemme Mick og drengene og nogle af de 80' hair bands (selv om de måske kun har en sang).

Men tak for listen - den kan helt sikker bruges.

0

Jeg syntes ikke man kan tale om musik med for meget gang i når nu det er den genre I ønsker. Der kan I gøre meget via rækkefølgen. Jeg synes måske derimod at der er for mange numre med enkelte grupper/kunstnere. Uden egentlig at tænke nærmere over det så er det ekstremt sjældent at jeg spiller mere end 2-3 numre med samme gruppe/kunstner set over en bryllupsmiddag eller til dans. Undtaget er selvfølgelig de situationer hvor parret har ønsket meget med en bestemt artist. Derudover kan I jo gøre lige hvad I vil da det jo er jeres fest hvor vi andre har nogle hensyn at skulle tage i forhold til netop brudepar og gæster.

Du har fuldstændig ret, jeg synes også 2-3 numre er ideelt, når Alice Cooper har fået så mange numre med på listen, er det fordi vi er MEGA fans begge to, har været til 9 koncerter sammen, og fuldte hans turne rundt i nordeuropa i 2011, som vores sommerferie, derfor har han fået lidt meget plads. Lifehouse har også fået lidt rigeligt plads, simpelt hen fordi jeg ikke kunne vælge, synes der er så mange oplagte.

Respekt for at du har Open Arms med på din liste (Journey er et af mine personlige favoritnavne og har været det i mange år. eg nævnte det ikke for det er ikke så kendt et Journey nummer. Et Journey nummer som passer særdeles godt til en bryllupsfest og i særdeleshed som et af de sidste er Why cant this night go on forever, som udover at det er et ekstremt flot nummer også rammer lige i plet som kulminationen på en god fest og en god dag.

Ahh det nummer er jo som skrevet til den liste, jeg vil straks tilføje det :-)

Vedr. Chicago ville jeg måske også kigge på Peter Ceteras solonumre (My inspiration, Glory of Love etc.). Der er umiddelbart mere rock i dem end der er i Chicagos egne numre og det er i allerhøjeste grad lovesongs.

Jeg vidste slet ikke at han havde lavet noget solo, Jeg har tjekket de 2 sange du nævner ud, og de er da alt for fede :thumbsupsmileyanim: De er straks blevet tilføjet listen. Og jeg har skrevet mig bag øret, at tjekke hans solo kariere nærmere når alt det her bryllupshalløj er overstået.

Iron Maiden mindes jeg aldrig at have spillet på job for nej det er godt nok svært at finde et nummer som "passer ind" såvel under middagen. Number of the beast er eks. ikke ligefrem et bryllupsnummer. Men DAD har da lavet flere gode. Som eksempler på mere "stille numre" er der jo eks. Its after dark, Soft dog og Laugh & a 1/2.The Darkness kunne måske også være relevant på sådan en liste.

Åhh ja alle 3 super DAD numre, men synes nu ikke de hører til under LOVE songs, men det er jo netop en af de dejlige ting ved rock, at der ofte kan fortolkes og læses melem linierne på mange måder, så vi ligger forskellige meninger bag deres numre.

Katrinchen> Dejligt at andre også kan få glæde af listen :happy:

0

Annonce ♥

"Just want you" med Ozzy

0

Lovesongs og DAD ? Det er jeg så ikke gået ind i en nærmere fortolkning af. Jeg har det selv sådan at der er numre som jeg ikke spiller til bryllupsfester. Eksempelvis Chicagos If you leave me now, Nazareth, Love Hurts, Saybias The second before you sleep etc. Det sidste fordi man jo ikke kender gæsternes historie og hvad de hver især måtte have oplevet af personlige dødsfald m.v. Jeg har én gang oplevet en søster til arrangøren bryde stortudende sammen fordi én havde ønsket Kære Lillesøster og det var ikke sjovt, så der skal man træde varsomt. Men omvendt er det heller ikke kun lovesongs; Det kan også blive for rosenrødt. Sagt med andre ord kan du sagtens abstrahere lidt fra "lovesongs" på den lange bane. Der er også numre som lægger op til at der lyttes mere til ordene end andre.

Chicago og Peter Cetera kan være lidt svære at adskille musikmæssigt. Jeg havde en brud i december som skulle bruge et bestemt Chicago nummer til en dias og jeg siger så det er forhåbentlig ikke If you leave me now :rolleyes: Det var så My inspiration som i min verden er et Peter Cetera nummer. Jeg finder så ud af at Chicago faktisk også har indspillet den men Cetera udgaven er bare bedre da det er en nyere indspilning med mere dynamik og rock i.

0

Fedt, jeg napper også lige lidt inspiration fra din liste.

Selv skal vi danse vores første dans til Coheed & Cambria - Wake up, som jeg så du også havde på din liste :thumbsupsmileyanim:

0