lenepigen

kuvertpris for drikkevarer?

7 indlæg i dette emne

Hvor meget skal man regne med at bruge på drikkevarer pr. kuvert.

Vi skal holde det på Skarrildhus, der skal være sodavand/øl fra 14-15

Kaffe, bryllupskage og øl og sodavand kl. 15-17

Middag kl. 17-02 ca.. Ingen vild fest...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spurgte på Skarrildhus. Hun sagde egentlig ikke et beløb, men hun sagde at det sikkert ikke ville kunne svare sig for os, at betale for ad libitum, for det var virkelig ikke mange der drak så meget.

Det samme fik vi at vide på Restaurant 1 a. Hvad det ender med, ved vi ikke. Der er øl, vand vin med til maden, og så åbner de en bar efter desserten, og der må folk hente hvad de vil, og så tager vi chokket dagen efter :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har selv et forsamlingshus og her siger vi gerne til brudepar at de skal beregne ca. 600 kr pr. couv til et bryllup... Det er så incl alt fra man kommer til man går... det vil sige drikkevarer hele dagen igennem samt velkomstdrink, snacks, forret, hovedret, dessert, kaffe med cognac/likør og småkager, natmad, borddækning, blomster, duge, serveringspersonale osv.

Hvorfor hører i ikke om i kan få en fast pris på hele arrangementet hvis i gerne vil vide hvad den præcise pris bliver???

ved ikke om det hjælper dig noget overhovedet??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup var prisen inkl. drikkevarer under middagen. Øl/vand til receptionen og efter middagen betalte vi ud over, og det var virkelig ikke meget der blev drukket. Maks 1 pr mand til receptionen. Efter middagen ca. 23.30-02.00 var det ca 1,5 pr mand. Folk var mætte og der røg ikke så meget ned her.

Jeg tror på ingen måde det kan betale sig for jer at få en pris på drikkevarer ad libitum for hele arrangementet - I skal huske på at når I beder om en sådan pris, så vil stedet jo også helgardere sig så de ikke sætter penge til på drikkevarer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De benytter sig slet ikke af ad libitum på Skarrild hus.

Der er rigtigt varm den dag vi blev gift, så der blev gået ret meget til den med øl og sodavand til receptionen.

Der var rigtig mange taler og andre indslag under middagen, og der blev drukket ret meget vin. ALLE gæster sagde bagefter, at det var den bedste vin de nogensinde havde fået, og jeg tror også at det var derfor der røg så mange flasker :fløjt:

Festen varede til kl.5.30 så der blev drukket en del. Ikke fordi jeg synes at gæsterne var skide fulde. Jeg selv fik Asti om eftermiddagen og cola resten af dagen. Jeg drikker hverken vin eller øl.

Du kan se prislisten på Skarrilshus´ hjemmeside, som jeg har fortalt dig før.

Hvor meget hver gæst drikker, er svært at regne ud. For er der mega varmt drikker de nok lidt mere. Kommer jo også an på hvordan de plejer at drikke til fester og sådan. Når man sidder der som gæst, så har man hele tiden noget i glasset - der bliver jo skålet en del sådan en dag :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor meget der drikkes kan svinge utroligt meget. Ikke blot udfra hvilket selskab og hvilke gæster der er tale om for for selv samme selskaber kan på det punkt agere meget forskelligt fra gang til gang. Nu er det gudskelov sjældent at man spiller bryllup for samme selskab flere gange :biggrin: men jeg har oplevet det ved firmafester, konfirmationer af søskende i "rap" etc. at det kan svinge utroligt meget (selvom man ikke "måler" folks indtagen af alkohol ved de enkelte fester er det meget nemt at fornemme hvor højt væskeniveauet). Hvis der er mulighed for fri bar så er det noget med at lave nogle beregninger; Hvad er (det er så økonomisk) worst case; at alle drikker igennem og hvad er udgiften hvis der ikke drikkes så meget og så finde limit vedrørende den ene og den anden løsning. Der fra er det så en vurdering af hvad man anser for mest sandsynligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor meget drikkes der pr. pers.

Velkomstdrink

ca. 1,5 glas pr. person

Forret

ca. 2 glas pr. person

Hovedret

ca. 3 glas pr. person

Dessert

ca. 1,5 glas pr. person

Cognac / likør

max. 1 glas pr. person

Sodavand / øl

ca. 3 glas pr. person

Hvor mange glas er der pr flaske

Rød- og rosé vine

ca. 6 glas

Hvid- og rhinskvine

ca. 8 glas

Dessertvine og sherry

ca. 15 glas

Champagne

ca. 7 glas

Cognac og likør

ca. 15 glas

Denne er måske mere overskuelig:

Hvor meget drikkelse bør man bestille til en fest?

Følgende tal er beregnet ud fra en fest med 30 gæster.

Velkomstdrink:

Ca. 4-5 flasker (ca. 6 glas pr. flaske) evt. champagne (ca. 7 glas pr. flaske)

Hvidvin:

Ca. 12-14 flasker (ca. 8 glas pr. flaske)

Rødvin:

Ca. 18-12 flasker (ca. 6 glas pr. flaske)

Dessertvin:

Ca. 4-5 flasker (ca. 10 glas pr. flaske) evt. portvin (ca. 15 glas pr. flaske)

Cognac/likør:

Max. 1 glas (ca. 25 glas pr. helflaske)

Sodavand/øl:

Ca. 3-4 glas/genstande pr. person

Redigeret af Fuglebek
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer