Ida13c

Ida & Kenneth 31.08.13. lidt flere billeder...

312 posts in this topic

Hej!

Så opretter jeg også en lille tråd. Vi blev gift for nu 7 år siden, og havde et rigtigt fint, borgeligt, bryllup.

Nu, har vi kendt hinanden 9 år og været gift 7, den 15 april. Vi blev gift netop på vores 2-årsdag.
Når jeg tænker tilbage, handlede brylluppet rigtig meget om hele familien, og om at skabe et solidt hjem. Jeg var enlig mor til en datter, og min mand fraskilt far til 2. Vi havde begge et ønske om at skabe et rum for os 5. Det var en fin tanke, og det har faktisk lykkets for os at få en ny familie til at fungere!! Nu er børnene ældre..den ældste er flyttet hjemmefra, og de to andre er teenagere på fuld fart!

Så nu er der lige pludselig mange aftener med kun os 2, og tid til os! Og så er det at vi bare har lyst til at få lov til at få en velsignelse af vores ægteskab, hvor det virkelig kun handler om os. Noget intimt hvor vi kan sige til hinanden ja, det er virkelig os .Ved ikke om det lyder mærkeligt?

Har ikke særligt mange penge, da min mand er på SU og jeg tjener sådan set OK som pædagog men heller ikke mere end det, så vi må se hvad vi kan finde ud af. Skal mødes med vores præst på lørdag, og så kan vi nok finde en dato derfra.

Får egentlig lidt stress over hvad mon andre siger til at vi holder en kirkelig velsignelse?

men here goes!! :heart:

,l

Edited by Ida13c
1

Annonce ♥

Har købt en kjole hos Nicolai på udsalg til 1000 kr!!Har ingen billeder endnu, men skal til skrædderen og få tilrettet den, så tager nok billeder der, hvis ikke før. Det er en dejlig chiffon kjole. lige som jeg ønskede mig , og så til det helt rigtige budget!

Har bestilt sko hos Brandos: og glæder mig til at prøve dem om et par dagepost-14951-0-06311600-1358442534.jpg

Edited by Ida13c
0

Så kom mine sko!!

de er bare SÅ fine! på æsken står der "Perfect shoes for your perfect day" tihi.. :cheerleader3:

De er endnu bedre end på billedet, og passer godt, men slipper lidt i hælen. Tænker at der må være en løsning på det lille problem, på en eller anden måde. Tager billeder af dem senere. Selv indeni er de smukke med guld sål og små gule roser i foret..

0

Annonce ♥

Fine sko. Har også kigget på sko fra Perfect for de ser gode ud. Det der med at slipper i hælen, kan det ikke klares med et indlæg tror du?

Og så skal du da ikke have stress over hvad andre vil synes om at I skal kirkeligt velsignes. Det er da en fin ting, og godt at bekræfte sit forhold på den måde, og på et tidspunkt hvor I virkelig har fået tid til hinanden istedet for alting går op i familie, hente/bringe m.m.. Og måske I har fået bare lidt mere luft i økonomien nu to af ungerne er flyttet hjemmefra tænker jeg.

Glæder mig til at se din kjole.

/Josephine

0

Annonce ♥

Vi har haft samtale med præsten, og gik lidt i tænke pause, for lige pludselig virker det meget stort! Men, vi vil gerne denne præst, Dan , og Kristen Samfundets kirke på Frederiksberg. Det bliver en intens, dyb og stærk oplevelse. En af de ting han lagde vægt på var at vores vidner skulle ville varetage os og vores forhold i fremtiden. Ment på den måde at de skal være der for os i både gode og dårlige tider, at de ville være villige at skænke os tanker igennem årene. Min første tanke var, "Åh nej, kender jeg overhovedet nogen godt nok til det??"

Men nu har vi gennemtænkt det, og det bliver bare en meget stor sjælelig oplevelse for os! Glæder mig til at vi får sat endelig dato.

Vi overvejer 31 august 2013 som en god dato, da vi bare ikke kan forene vores 15 april borgelige dato i den nærmeste fremtid.Vi må se om det kan blive til!

så overvejer vi to forskellige former for fest bagefter. Vi har et meget LILLE budget , så:

1. vi lejer en vinkælder vi har set på og holder en reception der, der kan blive ved til vi synes festen er færdig. Den er rustik med ca 300 stearin lys..ikke så dyr at leje, og så kan vi lave pølse, ost , lækkerier bord. Det eneste minus er at det er en kælder, og der er ikke meget lys i en måske fin sommer aften..koster 3500 for kælderen plus lidt rengøring osv, og så mad og vin oveni.

2. vi holder reception hjemme hos os ( er der en vilje er der plads!!) og så går vi på restaurant med dem der vil, hvor i stedet for gaver hver betaler sit måltid. Receptionen ville bestå af det samme som i 1. forslag. Så betaler vi ikke "husleje" men skal ryde en del op! Men, skal nok leje lidt borde, stole og glas til receptionen. det kommer op i ca 2000 med madden oveni.

Nogle tanker om hvad ville være rarest, som gæst?

Edited by Ida13c
0

Annonce ♥

Så er det i morgen at jeg skal til skrædderen. Jeg har tid hos Frederiksberg skrædderi, og håber at det ikke bliver en alt for dyr fornøjelse! Tænke at i kunne få et par billeder af kjolen før tilpasningen. se venligst bort fra søndags-hår !! Kjolen skal lægges op, selvfølgelig da den er en tand for lang. den skal også lægges lidt ind ved brystet, men det kan ikke ses så maget fra denne vinkel. Og så ved jeg ikke hvad jeg synes om spaghetti stropperne...om måske der skulle laves en halterneck i stedet for, eller om de bare skal væk? Og selvom slæbet er ret fint, tror jeg at det er for langt for mig. Må se hvad skrædderen tænker om det!

Hvad synes i?

post-14951-0-81700600-1359913704.jpg

post-14951-0-82171000-1359913739.jpg

Edited by Ida13c
0

Har været hos skrædderen idag, og er virkelig blevet glad for min kjole! Når hun satte nåle i, sad den bare lige som den skulle, og så føltes den bare endnu bedre! Har også valgt at beholde stropperne som de er, da halterneck ikke lige duede. Og så får jeg et mørkebrunt bånd på til at give mere talje , og det bliver bare så flot!

Skal prøve den igen til marts, og kan bare slet ikke vente!!

Edited by Ida13c
0

Og så har vi talt med præsten, og datoen bliver den 31. august . Det er bare super!! Så kan vi snart sende invitationer ud, så dem der kommer langvejs fra (USA og Tyskland, England ..) har mulighed for at booke fly og ferie og den slags.

Vi sender e-mail invitationer fra www.pingg.com, for det er billigere, og kan samtidig styre gæstelisten med ja eller nej! Giver $10 for at slippe for reklamer.

Og så skal vi beslutte præcis hvad vi vil med reception..

Lige pludselig er det meget virkeligt! :rolleyes:

0

Annonce ♥

lige et par billeder til. Sad og kiggede på brudebuket binderi på youtube (som man nu gør..) og så de holdere som oasis laver til brudebuketter. Undrer om det ikke kunne være en god ide, da jeg arbejder lige op til dagen før vielsen og det ville måske være rart at kunne lave den lidt før dagen og den alligevel vil se godt ud.

post-14951-0-34390000-1360946467.jpg

post-14951-0-91391200-1360946538.jpg

0

Annonce ♥

Her er invitation skabelonen vi tænker at bruge: øverst skal der stå Ida og Kenneth, og så tror jeg teksten bliver:

vi skal forny vores ægteskab den 31.august 2013, og inviterer efterfølgende til reception hjemme hos os. Med dette "kort" i en digital konvolut, kommer der en email hvor vi kan beskrive det hele mere nøjagtigt med tid, adresser osv.

post-14951-0-49160900-1360946925.jpg

Edited by Ida13c
0

Farve tema? som kan ses på blomster inspirationen, så er jeg egentlig ikke helt fastlagt hvilken retning jeg vil gå i forhold til farver. Invitationen er lidt vintage, i brun-beige, så måske er vintage feel det jeg går efter...hvad det nu så betyder? er ellers meget til det udendørs-agtige ( som buket med efeu..)

Manden skal have brunt tøj på, og min kjole får et brunt bånd om taljen. Synes at skoene er ret vintage!!

hmmm... hvad skal mit farve tema være??? er nemlig ret glad for det med en rød tråd..og et gennemtænkt tema, så undrer egentlig hvorfor jeg ikke lige kan finde ud af det...

0

Jeg tænker nok lyse farver vil være en god ide...Hvidt, gule og ( lidt orange passer godt med brune synes). Lysrød kunne også godt passe men ved ikke helt om lysrød og brun matcher sammen

0