Selena

Hjælp! Skal arrangerer min egen Polterabend!

9 indlæg i dette emne

Hej Alle <3

Jeg skal giftes i Viborg (hvor jeg bor), men mine brudepiger bor i København. Så vi er blevet enig om at jeg selv skal stå for min polterabend...

MEN jeg har ingen anelse om hvordan man arrangerer eller planlægger et Polterabend, og hvad traditionerne er...

Er der nogen der kan komme med nogle gode idéer og råd???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle <3

Jeg skal giftes i Viborg (hvor jeg bor), men mine brudepiger bor i København. Så vi er blevet enig om at jeg selv skal stå for min polterabend...

MEN jeg har ingen anelse om hvordan man arrangerer eller planlægger et Polterabend, og hvad traditionerne er...

Er der nogen der kan komme med nogle gode idéer og råd???

Vil lige skitsere et klassisk forløb af en polterabend for dig, måske kan du bruge det til noget:

1. Mødes kl. 10/11. Spiser brunch (hjemmelavet eller købt)

2. Aktivitet (kan være mange ting: ansigtbehandling, wellness, paintball, curling, go-cart, lav-en-musikvideo, skattejagt, lege-i-en-park, kagebagning, glas-kursus, sælge-kys-på-gågaden. -Kun fantasien sætter grænser og afh. af bruden er det "aktivt" eller mere hygge-præget")

3. Let frokost

4. Aktivitet (ligesom ovenstående)

5. Middag (i byen eller hjemme-hygge-lav selv)

6. Masser af drinks (plus evt. nogle løsslupne lege)

7. I byen eller fest derhjemme (nogle mødes med mandens polteranbend).

MEN der er jo ligeså mange forskellige polterabend'er som der er mennesker, og du kan gøre præcis som du har lyst! Man kan jo også nøjes med kun at gøre det en halv dag :)

P.S: dine veninder kunne vel også planlægge en polterabend for dig i København!? Hvis det kun er dig der skal flytte dig så, er det vel nemmest?!

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

Åhh,

Det syntes jeg godt nok er svært, for det kan nemt blive dyrt med PA og det er jo egentligt ikke meningen af bruden/gommen selv skal betale for de ting der sker, så jeg ville begynde med at finde ud af hvad budgettet er, er de 500 pr stk eller 1000 og er det incl mad eller hvordan?

Ej, altså nu bliver jeg altså nødt til at skrive hvad jeg tænker om det, uanset om jeg tænkte at det ville jeg ikke, så jeg håber altså ikke du bliver ked af det, men jeg syntes faktisk det er ret "billigt sluppet" af dine brude piger at du selv skal stå for det. Man kan da godt finde ud af hvad der foregår i Viborg selvom man ikke bor der, og der skal vel også nogen med til brylluppet som bor i omegnene? Nå, men altså undskyld, jeg måtte lige ud med det. Jeg ville starte med et budget og en dato inden jeg gik videre i forberedelsen... Og når du selv skal stå for det, så bliver det jo også kun ting som du har lyst til, så du slipper for at skulle sælge kys, eller gå rundt i latterligt tøj :) måske ikke så ringe endda

0

Del dette indlæg

Forloveren som skulle stå for min mand PA kom heller ikke her fra byen, og han klarede det da fint alligevel. Man kan finde rigtig meget på nettet og så ringe og få aftaler med de forskellige steder man skal hen Fx spisning, ansigtsbehandling, skydning, cd indspilning eller hvad de nu beslutter sig for.

Jeg synes hverken du skal tænke på hvad det koster dem eller selv stå med det. Og er det nemmest for dem, at det ikke foregår i Viborg, jamen så må du jo komme oh kidnappe dig.

Min søster blev kidnappet i Århus og sat på toget til Herning. Alle pigerne havde sørget for overnatning til dem der kom udenbys.

Jeg blev bedt om at lave en liste med dem der skulle med til PA og så kunne jeg skrive ønsker og ting jeg bare nægtede. Det er ikke det samme som at planlægge det hele. MEN, er sikker på at jeg ville ha haft en PA hvis jeg selv havde stået for den -HAHA- For det var mine veninder altså ikke ret gode til, desværre. Men overraskelsen i det, det var skægt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Selena

Du kan måske få lidt inspiration til aktiviteter via DENNE artikel her.

Synes lidt "fidusen" går af hele arrangementet, fordi du selv skal stå for planlægningen, og jeg ville da ønske for dig, at dine veninder var lidt mere fremme i skoene og lavede en surprise på dig.

Men håber I får en god dag alligevel :)

0

Del dette indlæg

Hej Selena.

Det lyder spændende. Opskriften på 'den perfekte PA' afhænger meget af hvilken type bruden er - og her får du jo helt frie hænder til at gøre det, du har lyst til. Og da jeg ikke kender dig, kan jeg kun komme med eks. på dem jeg har været til.

Èn veninde var midt i eksamensforberedelser, så vi hentede hende om eftermiddagen og tog ud at bowle med efterfølgende fest i en venindes lejlighed, hvor der kom en stripper.

En anden blev hentet på motorcykel og kørt til brunch. Efterfølgende kørte vi hen til et studie og indspillede nogle sange på en cd, så fik vi frokost og tog i Randers legeland. Til aften tog vi i sommerhus og der blev malet nogle krus.

Min kusines polterabend oplevede jeg kun halvdelen af pga. bilsammenbrud på motorvejen :angry: Men jeg kom til linedance, aftensmad og slutteligt mødtes vi med gommen og hans PA-hold til enke-bal.

Jeg håber det gav lidt inspiration. En ide kunne måske være, at du tog til KBH, hvor du på forhånd havde givet dine brudepiger en opgave hver, hvor de skal arrangere en aktivitet á 1 time og måske et max beløb (her synes jeg ikke at du skal betale, men det er kun min mening). Så har du arrangeret dagen men de leverer indholdet :wink:

Jeg håber du får en dejlig PA!

0

Del dette indlæg

Hvis du har brug for inpiration til hvad der kunne foregå på en polterabend, men ikke har overblik over, hvem der kan hjælpe eller komme med idéer, ville jeg kigge på en af de mange portaler, der findes på nettet:

Der er sikkert flere, men prøv at starte med dem her:

Polterabend.dk

Polterabend.nu

Polterabendguide.dk

Polteraften.dk

Festforenhverpris.dk

Festguide.dk

Festdoktoren.dk

Festklar.dk

Festlokale.dk

Voksenforsjov.dk

Somethingblue.dk

Jeg har selv brugt flere af dem til at arrangere polterabender for venner.

Håber du får en fantastisk polterabend og et uforglemmeligt bryllup!

MVH

Christian

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa..

Jeg synes du skal snakke med dine veninder igen og høre om de ikke vil hjælpe dig med planlægningen -uanset om det skal foregå i Viborg eller København.

Der bør næsten være mindst 1 ting som vil være en overraskelse..

Jeg ved hvornår min polterabend bliver holdt, da jeg bor i udlandet og kommer til DK 8 dage før vi skal giftes, men resten ved jeg ikke.

Noget jeg lægger vægt på er at det skal være noget, hvor alle kan være med. Det er kedeligt, hvis man bare skal stå at vente på bruden gør et eller andet.

Jeg har også bedt om at der ikke bliver brugt et stort beløb på PA, da jeg gerne vil have at alle kan være med..

Det vigtigste for mig er en dag sammen med alle mine veninder..

Håber du får et sjovt PA og et fantastisk bryllup.

Knus

PS. Hvis det var mig, ville jeg hoppe på flyet, bussen eller toget til København.. Der er bare nogle flere muligheder -og så skal du heller ikke selv stå for det :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer