muller

Vores bryllupsmenu

6 indlæg i dette emne

Vi har lige talt med vores kok, som skal lave mad til vores bryllup. Jeg er vildt begejstret over den menu vi har sat sammen, og ville lige dele den med jer, måske I kunne få nogle ideer. ;)

Forret:

3 små fiskeretter serveret på fad.

1) Orangemarineret laks med spinatsalat og creme fraiche dressing

Laksefilet marineret og dampet i frisk appelsinsaft, afkølet og serveret med en spinatsalat med citrondressing.

2) Kammulinger stegt på panden og serveret med en mikset salat med friske hindbær og reduceret balsamisk eddike

3) Fjæsing/Knurhane filet stegt på skindsiden og serveret på et underlag af en god fiskefon monteret med koldt smør, heri finthakket skalotteløg, frisk spinat og tynde skiver tomat.

Hertil friskbagt brød.

Mellemret:

Limesorbet.

Hovedret:

Kalvemørbrad med hønsesoufflefars med trøffel.

Kalvemørbrad brunet på panden, indpakket i hønsesoufflefars med trøffel og fedtnet. Stegt færdig i ovnen og serveret med timian kartofler, dagens garniture og en god trøffelsauce med madeira.

Dessert:

Bryllupskage med jordbær, hertil en frugtcocktail af eksotiske frugter marineret i orangelikør.

Synes I ikke det lyder lækkert??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor lyder det vare lækkert, god ide med limesorbet imellem forret og hovedret, dumt spørgsmål : Er det for at få fiskesmagen ud af munden at man gør det???? Vi skal men´lig selv have noget fisk til forret så jeg blev lige lidt nysgerrig

Knuz tina

Hej Tina

Sorry det sene svar, men har været på ferie i det smukke Kroatien...-det kan anbefales. :mellow:

Vi har valgt at få en frisk sorbet imellem forret og hovedret, netop for at "rense" smagsløjene, inden hovedretten kommer på bordet. Desuden er det også hyggeligt at få lidt koldt...det bliver jo helt sikkert dejlig varmt, den dag jeg skal giftes... ;) ;)

Knus Muller

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer