Ida13c

Hvordan vælger i dato for en Kirkelig velsignelse?

9 indlæg i dette emne

Ja, overskriften siger jo det hele! Et spørgsmål til jer der er borgeligt gift og skal have en kirkeig velsignelse:

hvordan vælger i jeres dato? tager i den samme dag som da i blev gift på rådhuset, eller ?

Og hvilken dato er så jeres bryllupsdag, hvis det er to forskellige datoer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har årsdag d. 24. august 99, Vi var på rådhuset 24. august 2010 og skal i kirke d. 24. august 2013...

Har altid vidst det var den dag jeg skulle giftes. Den sidste lørdag som var d. 24. august var i 2002, den næste er i 2013, og den næste er i 2019, og det vil jeg jo ikke vente på....

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal velsignes lørdag d. 15-02-2014, men nu skal vi jo lige giftes først her fredag d. 15-02-2013 :tunge: . Årsagen til at det bliver den 15-02 er at vi blev kærester d. 15-05 og at han friede den 15-02-12 og vi ville simpelthen ikke vente endnu et år med at blive gift :a1221: haha, og der var lange udsigter til at den 15.05 ville være en lørdag og vi ville gerne have bryllupsdag d. 15 og da vi så begge elsker vinter er det jo oplagt at benytte den dato vi blev forlovede :heart: .

Plus plus den kære mand er ikke så god til at huske min fødselsdag (bisse altså), og det er den 16.02 så nu får han nemnere ved at huske 14-16. februar skal der være gaver :rolleyes: så han er dækket ind med valentinsdag, bryllupsdag og fødselsdag :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal velsignes lørdag d. 15-02-2014, men nu skal vi jo lige giftes først her fredag d. 15-02-2013 :tunge: . Årsagen til at det bliver den 15-02 er at vi blev kærester d. 15-05 og at han friede den 15-02-12 og vi ville simpelthen ikke vente endnu et år med at blive gift :a1221: haha, og der var lange udsigter til at den 15.05 ville være en lørdag og vi ville gerne have bryllupsdag d. 15 og da vi så begge elsker vinter er det jo oplagt at benytte den dato vi blev forlovede :heart: .

Plus plus den kære mand er ikke så god til at huske min fødselsdag (bisse altså), og det er den 16.02 så nu får han nemnere ved at huske 14-16. februar skal der være gaver :rolleyes: så han er dækket ind med valentinsdag, bryllupsdag og fødselsdag :lol:

Hvor lyder det godt! Vi er blevet gift den 15 april, som også var vores 2-års dag... men, men, 15 april ligger i nærmeste fremtid på mandag i 2013, og tirsdag i 2014 så det går bare ikke helt! Den gang, for 7 år siden var det en Påske lørdag, men Påsken er jo bevægelig efter månen, så der er ikke lige nogen specific dato der. Så, vi ved ikke lige hvordan vi løser det, for vi vil gerne have en velsignelse i den nærmere ( 2013 eller 14) fremtid. Nogle gode ideer, eller skal vi bare vælge en helt anden dato??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev borgerlig viet d. 19. december 2009 og skal velsignes d. 11. maj i år så der er ingen sammenhæng overhovedet. Vi syntes bare, at maj er en dejlig måned at skulle holde bryllupsfest og så har 11 altid været mit lykketal. :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev borgerligt viet 13.august 2008, vi skal i kirke d.4.maj 2013. De to datoer har intet med hinanden at gøre, men det er "kirke-datoen" vi kommer til at gå efter. Det har hele tiden været meningen (faktisk så meget at vi glemte datoen, d.13.8, den første gang...) så d.4.maj blir Vores dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev borgerligt viet 13.august 2008, vi skal i kirke d.4.maj 2013. De to datoer har intet med hinanden at gøre, men det er "kirke-datoen" vi kommer til at gå efter. Det har hele tiden været meningen (faktisk så meget at vi glemte datoen, d.13.8, den første gang...) så d.4.maj blir Vores dag...

Vi blev borgerlig viet d. 19. december 2009 og skal velsignes d. 11. maj i år så der er ingen sammenhæng overhovedet. Vi syntes bare, at maj er en dejlig måned at skulle holde bryllupsfest og så har 11 altid været mit lykketal. :happy:

Det er dejligt at vi ikke er det eneste der vælger en dato uden særligt sammenhæng... :rolleyes: vi har så valgt den 31 august 2013 til kirken, hvor vi blev gift den 15 april 2006... og det er fordi vi kan lide datoen, et sommer bryllup hvor vi havde en borgelig Påske vielse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet på rådhuset d. 24 april - det er også vores års dag. Det kunne ikke komme til at passe med den kirkelige velsignelse, selvom jeg syntes det kunne have været dejligt. Vi syntes begge to at den rigtige bryllupsdag er d. 24 april - det er også den vi regner med i forhold til Kobberbryllup mv.

Men jeg ved at d. 26 maj, som så er dagen for kirken, altid vil være noget specielt for os begge :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer