Fredsgaard

Steffen & Britt 7-9-13 -- Sko-DIY

43 indlæg i dette emne

Vi er begge studerende på SU, så brylluppet bliver en hyggelig kombination af gode tilbud, vennetjenester og en masse DIY... Vi vil rigtig gerne have en masse på plads tidligt, da vi begge skal begynde på speciale til sommer :blink:

Det praktiske:

• Dato: 7-9-13
  • Budget: 50.000 kr :blink:
  • Vielsen: Rådhus efterfulgt af ceremoni i park (dog med et lokale i baghånden i tilfælde af regn).
  • Receptions- & festlokale: Bar Vest & Syrensalen (Vejlby-Risskov Hallen). Er booket.
  • Receptionsmad: Groft brød, oliven, hummus, pesto, pølse, ost o.lign.
  • Bryllupskage: Bliver lavet af veninde.
  • Festmad: Får en kok ud. Får det billigt ved ikke selv helt at bestemme menuen, så han kan få det til at passe med andre arrangementer og ikke skal lave "ekstra" indkøb.
  • Drikkevarer: Svigermor skaffer øl og vin til gode priser. Resten hentes i tyskland.
  • Musik: Ordner min lillebror, der er DJ.
  • Ringe: Titaniumsringe med en "blank ring". Er købt.
  • Fotograf: En ven, der laver en masse fotografering i fritiden.
  • Bar- og serveringspersonale: Venner.
  • Gavekoordinator: Svigermor
  • Toastmaster: Planlægnins-freak veninde.
  • Brudevals: Har en ven, der har danset standartdans i 11 år... Så han vil gerne være træner.
  • Gæster: 105 til spisning :unsure: Ceremonien og receptionen er åbne, så der kommer ret mange. Vi har en ret stor vennekreds...

Mine ting:

• Kjole: Er købt :loveshower:De to første valgmuligheder !
  • Slør: Regner med noget birdcage. Finder jeg ud af når kjolen er kommet hjem.
  • Brudesko: Købt :) Fandt et billigt par på trendsales og et par flade blondesko i H&M. Foreløbigt DIY-projekt.
  • Smykker: Købt, men overvejer om de er for "plastik".
  • Hår/Makeup: Veninde, der er uddannet frisør.
  • Brudebuket: Det sørger han for :o Min indre zilla har lidt svært ved ikke at skulle være med...
  • Brudepiger: Tre veninder. Én fra gymnasietiden og to fra universitetet.

Steffens ting:

• Tøj: Det blander jeg mig ikke i. Der kan jeg godt overlade al ansvaret...
  • Brudesvende: Han tænker.

Det kreative:

• Farvetema: Lilla og limegrøn
  • Invitationer: Sendt ! Billeder af prototype.
  • Bordkort/Favourboks: Små malingsbøtter.
  • Gæstebog: Er faldet lidt for ideen med at lave en plakat med fingeraftryk. Skal lige tænkes lidt over...
  • Bordpynt: Omvendte vinglas med trådkugler (i lilla og grøn) under og rustikke grønne bloklys ovenpå. Samt noget troldegren-værk -- der mangler der lige nogle ideer...
  • Hjemmeside: Ordner min lillebror, da han er uddannet multimediedesigner.
  • Drinkskort: Også lillebrors tjans.
  • Brudepigegaver: DIY. Syer selv nogle clutch i temafarverne med en masse lækre småting i.
  • Brudesvendegaver: Graverede lommelærker.
  • Mangler nogle ideer til at "gemme" loft og grimme gardiner.

Måske har jeg alligevel styr på ret mange ting efterhånde... Men nu er bryllup også bare verdens bedste overspringshandling fra kedelig eksamenslæsning.

Redigeret af Fredsgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en tid til kjoleprøvning hos Kennedys i morgen og kan ikke helt finde ud af, om jeg glæder mig vildt meget eller egentlig er bange for at blive skuffet...

Har jo kigget på en masse kjoler på diverse hjemmesider og bryllupsmesser, så har en ide om hvad jeg gerne vil have. Er blevet helt forelsket i Sinceritys kjole nr. 3712 (vedhæftede), som jeg helt klart skal prøve i morgen. :biggrin: Men der er bare hele tiden dårlig-selvtillids-Britt, der sidder bagerst i hjernen, og sår tvivl om hvorvidt jeg nogensinde vil finde en kjole, der klæder mig...

Det skal siges at jeg er tyk på maven og hofterne og ikke er vildt høj... Og da jeg ror i min fritid -- og der er en hel rosæson inden brylluppet -- har jeg brede, firkantede skuldre, som jeg gerne vil have tonet lidt ned... I hvert fald ikke fremhævet :td:

Åh.. Jeg ved jo godt at jeg overtænker alle problemer ! Men det er så småt begyndt at gå op for mig at jeg rent faktisk skal giftes :o Sådan rigtig giftes... Med verdens dejligste fyr :a1221:

post-62059-0-58154700-1359286751.jpeg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til :)

Sikke da en masse du har fået styr på :) Dejligt :)

Åhh jeg købte min brudekjole hos Kennedys og jeg synes bare de var SÅ søde og jeg elsker min kjole, nu glæder jeg mig bare rigtig meget til at prøve den igen :) Rigtig smuk kjole du er faldet for og jeg er sikker på du nok skal finde den helt rigtige kjole, men det kan jo godt tage længere tid end en prøvning og jeg tror du gør dig selv værre end du er ;) Husk at tage en masse billeder, som vi kan se bagefter :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til :)

Sikke da en masse du har fået styr på :) Dejligt :)

Åhh jeg købte min brudekjole hos Kennedys og jeg synes bare de var SÅ søde og jeg elsker min kjole, nu glæder jeg mig bare rigtig meget til at prøve den igen :) Rigtig smuk kjole du er faldet for og jeg er sikker på du nok skal finde den helt rigtige kjole, men det kan jo godt tage længere tid end en prøvning og jeg tror du gør dig selv værre end du er ;) Husk at tage en masse billeder, som vi kan se bagefter :)

Mange tak :)

Elsker simpelthen at planlægge fester og arrangementer... At det så er mit eget bryllup gør det kun bedre !

De var simpelthen så søde ude i Kennedys :biggrin: Så det var en rigtig god oplevelse, selvom det var i udsalgsperioden og man ikke havde så meget tid...

0

Del dette indlæg

Tillykke med din egen tråd og tillykke med brylluppet!

Du skal nok finde en flot kjole :) Du må huske at fortælle hvordan det gik! Hvad er dit kjolebudget?

Mange tak :)

Det gik super godt derude... Vores budget er 10.000kr til kjole, sko, slør (hvis jeg skal have det), clutch og hvad der ellers hører til... Men mine forældre vil nok gerne give tilskud til kjolen, som en tidlig fødselsdagsgave :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Var ude og prøve kjoler hos Kennedys i går og det gik super godt... Fik prøvet en masse forskellige typer -- også kjoler jeg ikke havde troet ville klæde mig før jeg faktisk stod i dem :lol:

Vi (jeg, min mor og mine tre brudepiger) fik reduceret valgmulighederne til to forskellige kjoler...

En rigtig simpel Justin Alexander (8638), hvor jeg dog ikke er sikker på at kunne lide bæltet. Men det kan de erstatte med et helt blankt... Jeg er dog helt vild med de "usynlige" palietter som bare glimter når kjolen bevæger sig :heart:

Og så en blonde-kjole fra Sincerity (3724) hvor jeg vil have de tre blomster fra bæltet pillet af... Havde aldrig nogensinde troet at jeg overhovedet ville overveje en kjole med blonder. Men jeg blev simpelthen bare så vildt positivt overrasket over hvor flot den var da jeg først fik den på :o

Desværre ligger Justin Alexander kjolen liiiige 3.700kr over budgettet :td: Men mine forældre vil nok gerne give tilskud til kjolen som en tidlig fødselsdagsgave... Og så hjælper det også at det var min mors favorit af de to kjoler :fløjt:

Så nu skal jeg bare have tænkt over det... Og så regner jeg med at få en tid igen om en måneds tid, hvor jeg så lige prøver begge kjoler igen for at være helt sikker på mit valg... Og så få taget stilling til om jeg vil have slør eller ej...

EDIT: Det skal lige siges at Justin Alexander kjolen var for lille, så den er ikke lukket på billedet og sidder derfor løsere end den vil gøre i den rigtige størrelse...

post-62059-0-18409600-1359469635.jpg

Redigeret af Fredsgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig flotte kjoler du har fundet dig, de sidder begge super godt på dig.. Jeg er nok mest til justin Alexander kjolen, og kan faktisk godt lide det orginale bælte, men den er også flot med det blanke, bliver spændende hvad du vælger :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til - glæder mig til at følge dig!

Jeg synes helt sikkert blonde kjolen gør SÅ meget mere for din krop, end den første. Den sidder genialt på dig! :)

0

Del dette indlæg

Du har en rigtig flot talje, hvorfor prøver du ikke en kjole der går lidt længere ned? Stadig med bånd/bælte som sidder i taljen. Jeg synes både kjole 1 & 2 er rigtig fine til dig, men jeg har lyst til at hive skørtet lidt længere ned..

Når du siger at du ikke er særlig høj, så er det jo om at få dig til at syne lidt højre...

Det er selvfølgelig kun mine tanker :-)

Jeg håber du også får en god 2.kjoleprøvning :-)

0

Del dette indlæg

Du har en rigtig flot talje, hvorfor prøver du ikke en kjole der går lidt længere ned? Stadig med bånd/bælte som sidder i taljen. Jeg synes både kjole 1 & 2 er rigtig fine til dig, men jeg har lyst til at hive skørtet lidt længere ned..

Når du siger at du ikke er særlig høj, så er det jo om at få dig til at syne lidt højre...

Det er selvfølgelig kun mine tanker :-)

Jeg håber du også får en god 2.kjoleprøvning :-)

Jeg prøvede også kjoler der gik længere ned, men de gjorde ikke rigtig noget godt for min mave... Jeg fik en bulet mave, som var jeg gravid :td:

0

Del dette indlæg

Velkommen til :balloons:

Og tillykke med det kommende Bryllup :lol:

Jeg synes Kjole nr. 2 er pænest men jeg er jo også BIG TIME Blonde pige.. :blink:

Hvis det skal være nr. 1 synes jeg det skal være med det første bælte det bryder rigtig flot og det virker som om man bedre kan se din flotte Talje..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh alle de kommentarer om min talje :blush:

Første udkast til invitationerne er blevet limet sammen... Der mangler dog lige at bliver skrevet noget rigtig tekst :wink: Har hovedsagligt fundet inspirationen i BKs egen DIY bordkort. Skal lige have tænkt over hvorvidt der findes en nem måde at få lavet hullerne til snoren i toppen, så det er mere præcist...

Har godt nok brugt lang tid på at stirre på gæstelisten nu. Lige nu er der 95 til spisning og vi vil rigtig gerne ned på 75, men har allerede skåret alt under fætter/kusine-stadiet fra. Det er nok det mest triste ved at være en stor familie. Dog er vi ret sikre på at omring 20 personer ikke kommer -- baseret på at de ikke har deltaget i andre familiearrangementer og nok ikke vil tage turen fra Sjælland til Aarhus... Det er bare lidt et sats at tage hvis de nu siger ja ! Men tror vi satser... Kan i hvert fald ikke se hvem der skal skæres væk :td:

Vil gerne have sendt invitationerne afsted i starten af marts, da vi ikke har lavet STD...

post-62059-0-86591500-1359831587.jpg

0

Del dette indlæg

Bryllupsplanlægningen er gået helt i stå... Svigermor har fået kræft og skal starte i kemo :( Så energi og overskud er ikke hvad der er mest af lige for tiden... Det har dog gjort mig rigtig glad for at vi startede tidligt og fik de fleste ting på plads ret hurtigt.

En hurtig update:

- Gæstelisten er blevet færdig ! Vi er på 95 personer, som er langt over hvad vi havde planlagt. Men realistisk set så er der omkring 20-25 fra min side af familien, der nok ikke kommer... Så vi satser...

- Skal ud og prøve kjole igen når jeg (på en eller anden måde) får overlevet min eksamen i næste uge. Eksamenslæsnings-overskud er der heller ikke så meget af... Denne gang bliver det med mine forældre og svigermor, hvis hun selv føler hun er frisk nok til det. Hælder selv lidt mod blondekjolen, selvom jeg aldrig i mit liv havde forestillet mig at jeg var en blonde-pige :wink:

- Ringene er blevet hentet. Jeg har virkelig svært ved ikke hele tiden at gå ind og kigge lidt på dem :fløjt:

post-62059-0-63070500-1361712800.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer