Namak

Ligesindede i bryllupsverdenen.. (Kom frit frem..)

20 indlæg i dette emne

Hej med jer :-)

Jeg klar over at dette bryllupsmaskineri er en stor affære og at mange mennesker selvfølgelig søger at lave en stooor fest og dertilhørende mange gæster. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at finde nogle der ikke nødvendigvis ønsker helt så meget PANG, men vil holde en mindre ceremoni og fest for deres nærmeste. Jeg vil super gerne høre om andres planlægning af deres store dag, med mindre selskab. Måske kunne jeg få lidt inspiration eller omvendt. (jeg ved man kan følge planlægningstråde, men iih en procedure at sortere.)

Jeg har selv en rigtig stor familie og min H2B en ret lille. Jeg har været gift før og har 2 skønne piger fra mit tidligere ægteskab på 10 og 13. (Selve brylluppet dengang foregik som en rådhus ceremoni og helt uden gæster. En "vi har barn og vil sikre det" - variant, ikke kæmpe iiih jeg er så forelsket ceremoni).

Jeg har slet ikke lyst til at gentage den ceremoni, men ønsker en mindre bryllupsvariant end 60 gæster og kæmpefest. Min H2B og jeg har været sammen i 7 år nu sådan ca. Og jeg er fuldstændigt lige så forelsket som da vi mødtes, hvis ikke mere. :loveboard:

Derfor skal det jo bestemt også være den romantiske side der får lov at vinde nu.

Altså en smuk romantisk ceremoni med det nærmeste og ikke det helt vilde fikumdik, men dog nok til at vi får en uforglemmelig dag. Jeg er syg med Sclerose og derfor har vi valgt, at for os vil det være rigtigt at holde et intimt bryllup. Vi vil holde en ceremoni udendøre i en "lånt/lejet have" og derefter tage vores gæster med på spisning i endnu ikke besluttede omgivelser (vi tænker restaurant/kro i private lokaler). Og det er faktisk det.. Det betyder jo så bestemt ikke at jeg ikke er fuldstændigt kuldret og bryllupstosset i stor grad. Haha..

Pga. min sygdom planlægger jeg i god tid. Vores bryllup skal først stå næste år og jeg glæder mig vildt. Min søde H2B syntes vi skulle have holdt bryllup i sept i år, men jeg måtte liiige sige "lad os vente et år mere så jeg har tid til at planlægge". (ja jeg ved det er fuldstændigt underligt - men jeg vil så gerne have at det bliver helt rigtigt, lige efter vores ønsker. :iloveyou: )

Jeg håber at kunne lokke et par stykker frem fra busken, som har lyst til at "sammenligne" lidt og inspirere og fortælle.

/Line

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes på lørdag, på thorvalsensens museum(København)

H2B er ikke meget for store folkemængder, og jeg er sygemeldt med stress/depration så vires bryllup bliver kun med vores forældre mine 2 søskende, min veninde og H2Bs mormor.

Efter vielsen tager gæsterne med hjem til os hvor der vil være brunch. Efter maden regner vi med at der skal skrive i vore gæstebog efterfulgt af bryllups cupcakes, så skulle klokken gerne være 15-16 og så triller vi stille oh roligt ind til Tivoli området hvor vi gerne skulle finde en restaurant og få noget at spise. - aftensmad har vi valgt at gæsterne selv må bestemme om de vil med til men det vil blive på egen regning.

Jeg håber det bliver en god dag.

Vi ville have holdt vores bryllup hemmeligt så vi bare tog på rådhuset og blive viet og så ud at spise, men min familie vil blive utrolig skuffede, sure og kede af det - og da jeg står dem meget nær vil jeg ikke gøre det overfor dem.

Da vores bryllup i starten skulle være hemmeligholdt har vi ikke sparet op til det, så det blivet et sparebryllup :)

Glæder mig til at hører hvordan jeres kommer til og gå :)

Redigeret af KrisLysgaard
3

Del dette indlæg

Vi skal giftes d. 27/7 2013 og har "kun" inviteret 44 gæster (børn inklusive).

Selve vielsen bliver i vores egen have hvor viceborgmesteren fra vores kommune kommer ud til os om formiddagen og vier os. Bagefter holder vi reception i haven med små anretninger, lidt drikkelse og måske lidt havespil og en photobooth så gæsterne er underholdt mens vi er ude og få taget billeder.

Receptionen lukkes ned efter 3 timers tid ca og herefter er der "fri leg" hvor gæsterne kan tage hjem/hen til deres værelser på feststedet og klæde om, tage sig en lur, hvile ryggen mm.

Ved 17-18 tiden byder vi velkommen på terrassen foran gildesalen og herefter starter middagen. Vi har bestilt en totalløsning på Bybjerggaard (mellem Frederikssund og Slangerup) så vi skal bare møde op og så sørger de for os :)

Stedet er også en bed and breakfast så vi selv og vores gæster kan overnatte på stedet.

Næste dag mødes vi med dem som har overnattet/har lyst på stedets cafe (separat bygning) hvor vi spiser brunch sammen og siger tak for en dejlig fest :)

1

Del dette indlæg

Vi har kun inviteret 33 gæster. Det er den nærmeste familie og de allernærmeste venner.

Vi vil bare gerne have en dag, hvor vi kan fejre vores kærlighed og ikke noget med kæmpe stor fest.

Vi skal vies i en kirke, og efterfølgende har vi inviteret på middag på et nærliggende hotel, hvor vi "kun" serverer en treretters menu, og efterfølgende kaffe/te og bryllupskage. Så ikke noget med decideret fest/dans, ud over brudevalsen, som vi tænker kommer til at slutte aftenen af.

2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have en intim Kirkelig velsignelse, på lille bitte budget, men med kærligheden i højsædet.

Tror vi ender med 35-40 gæster til reception, og eventuelt middag lige som KrisLysgaard for dem der vil, på egen regning.

Den gang vi blev borgeligt gift havde vi en fest med taler og brudevals osv og det skal vi så ikke denne gang. Nu vil vi have noget meget mere afslappet, med fokus på den kirkelige del...

2

Del dette indlæg

Vi skal giftes d. 27/7 2013 og har "kun" inviteret 44 gæster (børn inklusive).

Selve vielsen bliver i vores egen have hvor viceborgmesteren fra vores kommune kommer ud til os om formiddagen og vier os. Bagefter holder vi reception i haven med små anretninger, lidt drikkelse og måske lidt havespil og en photobooth så gæsterne er underholdt mens vi er ude og få taget billeder.

Receptionen lukkes ned efter 3 timers tid ca og herefter er der "fri leg" hvor gæsterne kan tage hjem/hen til deres værelser på feststedet og klæde om, tage sig en lur, hvile ryggen mm.

Ved 17-18 tiden byder vi velkommen på terrassen foran gildesalen og herefter starter middagen. Vi har bestilt en totalløsning på Bybjerggaard (mellem Frederikssund og Slangerup) så vi skal bare møde op og så sørger de for os :)

Stedet er også en bed and breakfast så vi selv og vores gæster kan overnatte på stedet.

Næste dag mødes vi med dem som har overnattet/har lyst på stedets cafe (separat bygning) hvor vi spiser brunch sammen og siger tak for en dejlig fest :)

Må jeg være så fræk at spørge om hvad i skal betale for den total løsning på Bybjerggaard ? Vi har nemlig selv kigget lidt på det .

Redigeret af AnnB
0

Del dette indlæg

Nej hvor skønt at der er flere herinde, som ikke skal holde gigantbryllup.

@ KrisLysgaard jeg er helt mut over du allerede skal giftes på lørdag, kunne du ikke udsætte et års tid så vi kan "følges", jeg kan altså ikke nå det til på lørdag haha.. :griner:-

Jeg kan godt forstå at i ikke bare smutter helt under radaren og gør det i hemmelighed. Det var sådan mit 1. bryllup var. Nu er jeg en tak ældre end dengang og har fået nogle erfaringer med hvad jeg synes jeg gik glip af. Så jeg vil planlægge bedre nu. Det lyder som en rigtig hyggelig dag i har planlagt. Og at det er "sparebryllup" er da bedre, for så skal i bruge jer selv, i stedet for at hyre folk til samme formål. Det er fordelen ved at der ikke er 817 mennesker. I har mulighed for at nå at føre en samtale med alle gæster og samtidigt har i tid til at kigge hinanden dybt i øjnene. Jeg synes det lyder som en rigtig god dag for jer som i har planlagt. Jeg er sikker på i får en skøn dag og jeg skal nok krydse fingre for at der ikke er snestorm.

@ Ros@ Jeg synes i har planlagt en masse alligevel :denmarkflag: , selvom du synes det "bare er 44" mennesker. Hold da op en masse ting i har tænkt på. Vielse, reception, fotoboks, middag, fest og helt til morgenmad har i selskab.

Super flot at tænke på gæsterne skal kunne overnatte, specielt hvis de kommer langvejs fra. Det lyder rigtig godt. Jeg er så fræk at forvente at skulle underholde mine gæster i 5-6 timer max. og så må de klare sig selv Haha.. (mine forældre lejer sommerhus hvor de skal være, "går jeg ud fra", da de bor i Nordjylland og vi på sjælland. Der tager de min mormor og mine døtre med, om alt går efter planen. Resten af gæsterne bor i køreafstand, eller har andre muligheder for at overnatte, så vi slipper billigere.

@ Hlst Det lyder som en dejlig dag i har planlagt for jer. Ikke alt for meget fikumdik, men en hyggelig dag med familien/vennerne. Jeg er imponeret over at i serverer både middag samt kaffe og bryllupskage. Jeg tænker at vi sandsynligvis spiser vores gæster af med en buffetlignende ting eller lettere forkost halløj. Jeg tror nu min H2B ville være taknemmelig for at jeg ikke vil stille op til brudevals hehe. Jeg havde jo ikke lige overvejet at jeg måske skulle hive kaffe og min chance for en bryllupskage op af lommen. Hmm.. Måske skulle jeg liiige se lidt på om ikke jeg skulle benytte mig af chancen til det alligevel hehe. :metteholm

@ Ida13C Ja du har haft en "vildere" fest allerede så du kan sagtens haha :toot: Nej spøg til side, jeg kan godt forstå i ønsker at have en ekstra del med kirke og velsignelse. Det er det med at et borgerligt bryllup får en til at glemme, hvis tro får indflydelse senere. Det lyder som en rigtig god ide hvad i har planlagt. Jeg kan høre at i også er på samme spor som Kris og det forstår jeg fuldt ud. Ville også være min indskydelse, hvis jeg ville underholde mine gæster længere end jeg har planlagt nu. Grunden er simpelthen min sygdom, ellers havde vi sikkert også holdt reception og først senere middag på samme måde. Det er bare tidsmæssigt alt for meget for mig, så derfor vores alternative løsning i kortere tid.

@ alle i tråden:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i har planlagt af kjolesjov? Altså går i all in og finder det helt store skrud frem, eller er i mere "en fin kjole" eller hvad har i fundet på? ) jeg skal nok lade være med at sladre :c166: Jeg selv har kigget på kjoler udenfor det normale brudelook. Jeg har fundet en kjole som jeg er blevet lidt forelsket i, men har ikke bestemt mig 100% endnu. (Jeg er nødt til at have god tid da det er bestillingsvare med lang lev. og jeg vil minimere mit stress op til dagen. Jeg vil have mest muligt på plads hurtigt, så jeg bare skal "møde op" og ikke tænke på noget mindst 3 mdr. før tak :fløjt: Mission impossible ved jeg godt men jeg satser alligevel.)

Tusind tak for alle jeres besvarelser.

/Line

:balloon:

0

Del dette indlæg

Det lyder som om vores bryllup også er noget du måske kan bruge som indpiration...

Vi har delt vores i reception og middag, da der er mange mennesker vi gerne vil se og som har guvet udtryk for, at de godt vil være en del af dagen, men vi kan ikke overskue middag for 90 mennesker...!

Til receptionen kommer der derfor et uvist antal gæster; vi inviterer kollegaer, mere perifere venner og bekendte osv, men da vi holder midt i sommerferien er det ikke sikkert folk er hjemme til det og vi aner ret set ikke om der kommer 10 udover de middagsinviterede eller om der kommer 50 (!?!) Det må vi tage som det kommer ;-)

Middagen derimod er lidt mindre. Vi har inviteret til at vi bliver max 46, men der er nogle stykker vi ved/tror ikke kommer så vi bliver nok ca 40 til middagen... Det er stadig en del, men dog ikke kæmpe.

Vi holder i vores festhus, hvor vi selv står for pynt, mad osv. Og masser af DIY :-)

Jeg er gået all-in på kjolen, men har hele tiden vidst at det ikke skulle være den store prinsessekjole, så har fundet en der er lige mig til 3999,- :-D

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i har planlagt af kjolesjov? Altså går i all in og finder det helt store skrud frem, eller er i mere "en fin kjole" eller hvad har i fundet på? ) jeg skal nok lade være med at sladre :c166: Jeg selv har kigget på kjoler udenfor det normale brudelook. Jeg har fundet en kjole som jeg er blevet lidt forelsket i, men har ikke bestemt mig 100% endnu. (Jeg er nødt til at have god tid da det er bestillingsvare med lang lev. og jeg vil minimere mit stress op til dagen. Jeg vil have mest muligt på plads hurtigt, så jeg bare skal "møde op" og ikke tænke på noget mindst 3 mdr. før tak :fløjt: Mission impossible ved jeg godt men jeg satser alligevel.)

Tusind tak for alle jeres besvarelser.

/Line

:balloon:

Ang. kjole har jeg fundet en pæn Off white kjole som jeg skal have på. Jeg har valgt at have en marine blå bånd rundt under brystet, da jeg startede med at forelske mig i en kjole som var hvid med sort bånd om, så ville gerne have et bånd på denne her.

Min kjole er ikke nogle stor bryllupskjole, - ja den er slet ikke købt i en brude butik(nærmer H&M :fløjt: ). Men da vi skal vies på rådhuset(som er rykket til muset pga. mode uge) ønsker jeg ikke den helt store skud, men jeg er utrolig glad for min kjole.

Vedhæfter lige et billede af min kjole så du kan se den. :tunge:

Jeg syntes, hvis du har fundet en kjole du er vild med skal du helt sikkert købe den, også selvom den ikke er under brudelook. Det er jo bedst du selv er vild med den, end andre :)

post-63109-0-78440300-1359579918.jpg

1

Del dette indlæg

@Cille Ja jeg har haft kigget lidt på din planlægningstråd og kan helt sikkert finde lidt inspiration. (og det er jo altid rart at få) Jeg lurer lidt på jeres reception, da det vil være i den retning vi selv vil holde "let frokost" i stedet. Jeg er blevet lidt vild med ideen om kage så hmm jeg tror ikke H2B kan undsige sig det alligevel haha.

Jeg synes det lyder som en klassiker du har opsnuset i kjoleafdelingen, og det går man sjældent fejl af. Og at det ikke er så stort og prinsesseagtigt er jeg vild med ideen om. (Altså kjolen må jo til mit eget bryllup gerne være lidt ud over det sædvanlige, men altså jeg vil ikke lege askepot) Mellemtingen har jeg kig på og besluttet mig for. Det lyder lidt som den fornemmelse du også har, at det skal være usædvanligt og folk skal ikke være i tvivl om hvem bruden er haha, uden det er disneyshow. :bunny_4:

@ KrisLysgaard

Hvor er det en sød kjole. Enkel og charmerende. Jeg kan godt forstå du vælger det "hvide" look også. (Jeg selv er farve kuk kuk og bruger normalt gerne rødlige/lilla/brune og også andre mørke farver, Men da jeg ikke synes det hvide skrud er mig -og med 2 børn i forvejen, så jeg vælger pastel for en gangs skyld og ikke de vildeste farver.) Jeg har lige her til morgen bestilt min kjole og et par dimser oveni, så er der tid til at rette til osv. hvis noget ikke stemmer med forventningerne. Iiih nu håber jeg så bare jeg er tilfreds når det endelige resultat står til skue. iiih det er bare en smule spændende.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

så melder jeg mig også på banen :o)

vi skal giftes 7-9-13 i nyker rundkirke på bornholm og allerede klokken 12 :o

efter vielsen kan dem der nu har lyst tage med hjem i vores have hvor svigerforældrende sørger for noget let mad (sandwich og snacks)

her bliver festen også holdt i et telt vi har lånt, vi bliver vel ca 35-40 personer incl børn

vil gerne have en prinsessedag, men orker ikke alt det overskruede :)

jeg har selv lavet invitationer, laver selv alt til bordet og maden får vi udefra.

bryllupskagen har jeg også tænkt mig selv at lave og kjolen er købt brugt, må så indrømme at det er en rigtig prinsessekjole :cheerleader3:

planen er så at vi betaler os fra et par stykker i køkkenet til at få maden gjort klar og servere og rydde af, men synes jo ikke at et bryllup behøver at koste 100.000, men det er jo bare min mening, vil bare gerne ha en dejlig og hyggelig dag,med dem vi holder allermest af :rolleyes: synes at det fungerer godt med det romantiske og en havefest, vi håber så bare på dejligt vejr :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg

Vi blev forlovet d. 23/1-13 (i Athen :-)) og skal giftes (forhåbentlig) 24/8-13.

Ja jeg ved at for mange lyder det utroligt stressende, men vi har allerede snakket bryllup før og er faktisk ret meget enige om hvad der skal ske, så jeg er fortrøstningsfuld :-)

Vi regner med en 55 stykker til brylluppet. Vi er selv fra København men holder det oppe hos min svigermor i Hadsund, det vil sige at vi fragter 40 pers eller mere fra Kbh og omegn op til Nordjylland.

Og nu vil mange sikkert tænke at det lyder fuldkommen åndssvagt men det har været en fælles drøm at holde det oppe på deres grund da de har 4,5hk land med privat sø og privat skov + de ejer et 80pers. telt og fuld service til 50! Vores drøm er at blive viet nede ved søen. Er det bare mig der syntes det er romantisk eller er det fjollet???

Da vi skal fragte alle gæsterne så langt bliver det en sen vielse, omkring kl 15-16 stykker, derefter drikkelse og bryllups kage. kl 18 til bords også feste natten lang :-)

Vores plan er at leje et vandrehjem (100,- pr seng!) og så invitere folk på brunch dagen efter, for at afslutte brylluppet på en god måde. Derefter kører bussen dem hjem.

Dette er mit drømmebryllup. nu mangler vi bare præsten og alt det andet.. men vi har i det mindste lokationen :lol:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dette er mit drømmebryllup. nu mangler vi bare præsten og alt det andet.. men vi har i det mindste lokationen :lol:

Hvis det er en folkekirkepræst, så kan I højst sandsynligt ikke blive viet ved søen. Det er meget meget sjældent, at biskopperne giver tilladelse til, at en vielse sker udenfor kirken :)

0

Del dette indlæg

Hvis det er en folkekirkepræst, så kan I højst sandsynligt ikke blive viet ved søen. Det er meget meget sjældent, at biskopperne giver tilladelse til, at en vielse sker udenfor kirken :)

HMM det er jeg ikke helt tilfreds med.. så må det blive en kirke løsning.. :blush:

0

Del dette indlæg

Dette er mit drømmebryllup. nu mangler vi bare præsten og alt det andet.. men vi har i det mindste lokationen :lol:/>

Hvis det er en folkekirkepræst, så kan I højst sandsynligt ikke blive viet ved søen. Det er meget meget sjældent, at biskopperne giver tilladelse til, at en vielse sker udenfor kirken :)/>

HMM det er jeg ikke helt tilfreds med.. så må det blive en kirke løsning.. :blush:/>

Jeg så noget sidste år, at præster var begyndt at komme udenfor kirker til vielser. Prøv at google lidt på præster og udendørs vielser :-)

Håber det lykkes for Jer :-)

0

Del dette indlæg

Dette er mit drømmebryllup. nu mangler vi bare præsten og alt det andet.. men vi har i det mindste lokationen :lol:/>

Hvis det er en folkekirkepræst, så kan I højst sandsynligt ikke blive viet ved søen. Det er meget meget sjældent, at biskopperne giver tilladelse til, at en vielse sker udenfor kirken :)/>

HMM det er jeg ikke helt tilfreds med.. så må det blive en kirke løsning.. :blush:/>

Jeg så noget sidste år, at præster var begyndt at komme udenfor kirker til vielser. Prøv at google lidt på præster og udendørs vielser :-)

Håber det lykkes for Jer :-)

Det er ikke blevet vedtaget endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber virkelig at det at man kender nogle, som kender præsten kan gøre forskellen!

Og hvad gør man hvis man regnede med 55pax til gæstelisten men ender på 80? skærer ned eller regner med at der vil være så mange afbud?? fordi dem som står på listen, er nogle jeg vil have med, nogle jeg ikke kan undvære. Ellers må jeg bare spare det mere overall..

0

Del dette indlæg

Håber virkelig at det at man kender nogle, som kender præsten kan gøre forskellen!

Nu er det jo ikke præsten, men biskoppen, der skal tage stilling til det :)

Du kan læse mere her: http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/484014:Kirke---tro--Alle-biskopper-er-aabne-for-vielser-i-det-fri

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Og hvad gør man hvis man regnede med 55pax til gæstelisten men ender på 80? skærer ned eller regner med at der vil være så mange afbud?? fordi dem som står på listen, er nogle jeg vil have med, nogle jeg ikke kan undvære. Ellers må jeg bare spare det mere overall..

Men gør op med sig selv, om det er alle gæsterne der er vigtigst... Og hvis det er det - så finder man pengene eller spare. Morgengaver, frisør og kørsel var de punkter der røg først herhjemme :)

0

Del dette indlæg

Vi har et lille firma, der tilbyder at arrangere en smuk og personlig bryllupsceremoni i jeres have eller hvor I ønsker det. Sammen finder vi ud af hvad ceremonien skal indeholde af musik, sange og Ja-ritualet og vi skriver en personlig tale til jer med udgangspunkt i jeres liv og kærlighed og holdninger og værdier og fremtidsdrømme. Vi kommer over hele landet og stifteren af firmaet er tidligere sognepræst, som så at der er behov for bryllupsceremonier uden for kirken også. Hun tilbyder også en kristen ceremoni, hvis man ønsker det.Vi har ry for at være højtidelige og afslappede og lægger megen vægt på, at overholde traditioner og ritualer. Det koster 4.000 kr + moms og dækker en vielsessamtale hjemme hos jer, udarbejdelse af ceremonien og talen, gennemførelse af ceremonien, evt. kontakt til musikere og feststed samt transport to gange på Sjælland.

Vi synes jo, at ceremonien som viser jeres store kærlighed er det vigtigste minde I kan give jer selv og gæsterne. Den glemmer de ikke. Så kan man måske spare på kjolen eller maden - det er ikke den I husker. Kig evt. på vores hjemmeside www.livsceremonier.dk og du er også velkommen til at ringe helt uforpligtende.

Mange hilsner Ane Christensen tlf 26122629 mail ac1601@gmail.com

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer