mor-til-asta-09

Barnedåb og bryllup

5 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Vil høre om der er andre der slår barnedåb og bryllup sammen ( hvor bryllup er mest i fokus )

Hvordan har i planlagt jeres, og hvordan foregår/foregik jeres store dag?

Vi har tænkt på at gøre det, at vi bliver gift i kirken, og derefter barnedåb. Efter kirken vil der være dåbs reception med dåbskage, kaffe og champagne, og derefter bryllupsfest for de voksne med 3-4 retters menu, drikkelse og bryllupskage til kaffen...

Kom med jeres ideer og input.

Mange klem herfra.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejse

Vi har ikke selv børn, så vi skal ikke selv holde nogen barnedåb. Men derfor kan jeg da sagtens give mit lille input :)

Jeg synes jeres ide og tidsplan lyder rigtig god. Måske jeg bare vil foreslå jer, at I så ligger barnedåben og vielsen tidligt på dagen. Kl 13.00 vil nok være et fint tidspunkt for så er der nemlig både god tid til at holde barnedåbsreception og holde bryllupsfesten senere. Hvis i gerne vil have taget bryllupsbilleder, så skal der jo også i hvert fald være mindst en times tid sat af til det. så hvis i ligger vielsen og dåben for sent på dagen, kan I nok godt blive lidt tidspresset.

Vores bryllup er først kl. 15.00 så vi har f.eks. ikke tid til også at holde reception. Det bliver kirke, billeder og derefter fest.

kram herfra

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg

Hej :)

Jeg har ikke selv gjort det, men min kærestes søster gjorde det i sommers.

Der var dåb og vielse kl. 11, først vielse, så dåb. Så kørte brudeparret og deres 3 børn til fotografering og vi andre tog til feststedet og fik velkomstdrinks.

Da brudeparret kom tilbage var der forret, hovedret og dessert - og selvfølgelig taler/sange indimellem. Kl. ca. 20 var der "natmad" og derfor tog folk stille og roligt af sted.

Hvis jeg skulle slå det sammen ville jeg tænke over følgende:

- mad (bare noget let) til gæsterne som står og venter... Vi var fx kørt hjemmefra 9.30 og havde derfor spist tidlig morgenmad. Kl. var næsten 14 før vi fik mad igen.

- vi talte næsten ikke med brudeparret, fordi de kun var der fra ca. 13/13.30 og til festen sluttede kl. 20.30

- brudeparret havde ikke tid til at pakke gaver op, med mindre de havde ventet til næste dag. Derfor blev det brudens moster og mig som pakkede både bryllups- og dåbsgaver op; det ville jeg personligt være ked af, men sådan er man jo forskellige

- der var ikke ret meget barnedåb over dagen; jeres plan lyder rigtig fin ifht. opdeling af dagen

- der er ingen billeder af dåbsbarnet i sin kjole "opstillet" med faddere mm., fordi tiden bare gik for hurtigt

Bortset fra ovenstående var det en rigtig dejlig dag, og brudeparret havde en skøn dag - det er jo det vigtigste. Mine betragtninger er jo set med gæsteøjne!

0

Del dette indlæg

Hejse

Vi har ikke selv børn, så vi skal ikke selv holde nogen barnedåb. Men derfor kan jeg da sagtens give mit lille input :)

Jeg synes jeres ide og tidsplan lyder rigtig god. Måske jeg bare vil foreslå jer, at I så ligger barnedåben og vielsen tidligt på dagen. Kl 13.00 vil nok være et fint tidspunkt for så er der nemlig både god tid til at holde barnedåbsreception og holde bryllupsfesten senere. Hvis i gerne vil have taget bryllupsbilleder, så skal der jo også i hvert fald være mindst en times tid sat af til det. så hvis i ligger vielsen og dåben for sent på dagen, kan I nok godt blive lidt tidspresset.

Vores bryllup er først kl. 15.00 så vi har f.eks. ikke tid til også at holde reception. Det bliver kirke, billeder og derefter fest.

kram herfra

Selvfølgelig må du komme med input også, selvom i ikke har børn/venter barn :D

Ja vi har tænkt os at få en tidlig tid i kirken, for netop som du siger at der kan nåes at fejres barnedåb også samt bliver taget billeder af os... Plus vi har 4 små søde brudepiger, som også gerne skulle tages lidt billeder af :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :)

Jeg har ikke selv gjort det, men min kærestes søster gjorde det i sommers.

Der var dåb og vielse kl. 11, først vielse, så dåb. Så kørte brudeparret og deres 3 børn til fotografering og vi andre tog til feststedet og fik velkomstdrinks.

Da brudeparret kom tilbage var der forret, hovedret og dessert - og selvfølgelig taler/sange indimellem. Kl. ca. 20 var der "natmad" og derfor tog folk stille og roligt af sted.

Hvis jeg skulle slå det sammen ville jeg tænke over følgende:

- mad (bare noget let) til gæsterne som står og venter... Vi var fx kørt hjemmefra 9.30 og havde derfor spist tidlig morgenmad. Kl. var næsten 14 før vi fik mad igen.

- vi talte næsten ikke med brudeparret, fordi de kun var der fra ca. 13/13.30 og til festen sluttede kl. 20.30

- brudeparret havde ikke tid til at pakke gaver op, med mindre de havde ventet til næste dag. Derfor blev det brudens moster og mig som pakkede både bryllups- og dåbsgaver op; det ville jeg personligt være ked af, men sådan er man jo forskellige

- der var ikke ret meget barnedåb over dagen; jeres plan lyder rigtig fin ifht. opdeling af dagen

- der er ingen billeder af dåbsbarnet i sin kjole "opstillet" med faddere mm., fordi tiden bare gik for hurtigt

Bortset fra ovenstående var det en rigtig dejlig dag, og brudeparret havde en skøn dag - det er jo det vigtigste. Mine betragtninger er jo set med gæsteøjne!

Tak for dit svar.

Er vigitgt for mig at om 10 år når min datter/søn ser tilbage på dagen at han/hun ikke er blevet glemt, netop derfor der skulle holdes dåbsreception og ikke bare reception. Samt at bryllupsfesten først skal holdes om aftenen, måske med start spisning kl. 18.30. Så det vil være et hel dags arrangement for mine gæster og os.

Samtidig er det vigtigt at jeg får billeder af alle parvis med dåbsbarnet, for det fik jeg også med min datter, og synes det er sjovt at kunne se på senere om nogle år.

Takker igen for dit svar :D

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer