ditte.marie

Hjælp til dagens program

7 indlæg i dette emne

Hej allesammen! :)

Jeg har brug for jeres hjælp :help:

Min H2B og jeg havde lagt et fint program for vores dag, som så nogenlunde sådan her ud:

Kl. 13.00-14.00: Vielse (incl. exit fra kirken, riskastning osv.)

Kl. 14.00-14.30: Transport fra kirken til receptionsstedet, hvor vi også holder middagen/festen med overnatning

Kl. 14.30-16.30: Reception med bryllupskage, Asti mm. for globryllups/receptionsgæster og middagsgæster

Kl. 16.30-17.30: Fotografering af brudeparret, imens vores middagsgæster checker ind på hotellet og slapper lidt af

Kl. 17.30-18.00: Velkomstdrink

Kl. 18.00- ca. 23.00: Middag

Kl. ca. 23.00- ca. 02.00: fest med live musik (natmad serveres kl. 01.00)

Problemet er bare nu, at min H2B havde misforstået præsten, da han talte med hende for at aftale dato og tidspunkt for vores vielse. Det viser sig nemlig, at præsten har en anden vielse i en anden kirke kl. 13.00 samme dag, så vi kan kun blive viet enten kl. 11.30 eller 14.30 i den kirke vi har valgt :boohoo:

Derfor har jeg brug for jeres input for at kunne beslutte mig for hvordan vi så skal tilrettelægge dagen.

Umiddelbart synes jeg, at kl. 11.30 er ALT for tidligt, både for mig - da jeg i så fald ville skulle op kl. ca. 6 om morgenen for at blive gjort klar til tiden, hvilket er liiidt tidlig, hvis jeg skal holde mig kørende hele dagen og den halve nat - og for vores gæster, hvis vi vil have, at de skal holde til kl. 02.00 om natten.

Kl. 14.30 virker mere realistisk, men så skal vi barbere 1½ time af vores program. Vi har talt om at afkorte receptionen til 1½ time i stedet for 2 timer, afkorte pausen ml. reception og velkomsdrink til en halv time, og starte middagen en halv time senere, således at vores program kommer til at se sådan ud:

Kl. 14.30-15.30: Vielse (incl. exit fra kirken, riskastning osv.)

Kl. 15.30-16.00: Transport fra kirken til receptionsstedet, hvor vi også holder middagen/festen med overnatning

Kl. 16.00-17.30: Reception med bryllupskage, Asti mm. for globryllups/receptionsgæster og middagsgæster

Kl. 17.30-18.00: Fotografering af brudeparret i haven på feststedet, imens vores overnattende middagsgæster checker ind på hotellet og slapper lidt af

Kl. 18.00-18.30: Velkomstdrink

Kl. 18.30- ca. 23.00: Middag

Kl. ca. 23.00- ca. 02.00: fest med live musik (natmad serveres kl. 01.00)

Jeg kan bare blive nervøs for flere ting:

  • Er halvanden time til reception med bryllupskage for kort tid? Eller kan man endda tillade sig at korte det ned til 1 time for at få lidt mere luft til fotografering af os?
  • Er en halv time til fotografering af os for kort tid? Vi kan eventuelt gå lidt tidligere fra receptionen, eller ankomme lidt senere, men så får vi også bare endnu kortere tid med vores receptionsgæster
  • Er det for sent at starte middagen kl. 18.30?

Jeg synes lige pludseligt, at vores program bliver meget presset, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan vi ellers kan gøre det, når vi ikke kan blive viet kl. 13.00 :(

Hvad synes I? :help:

Gode råd er velkomne! :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes i skal barbere receptionen ned, og sige Ja tak, til vielsen kl 14:30. :loveflag:

Det er da heler ikke så hyggeligt at du skal op kl 6.00 for at blive klar til kl 11:30, og jeres gæster skal også noget tidligere op for at blive klar (går jeg ud fra.)

Vi skal selv vies kl 15.00, og holder en reception fra 16:20-18:00. Jeg har ofte oplevet receptions delen, til bryllupper kan blive lidt for langt, så for vores vedkommende passer det perfekt med en kort reception. Jeg er sikker på Vi og i nok skal få tid til det hele.

Plus at vi prioriter at have god tid om formiddagen til at hygge,glæde os, og gøre os klar.

Mange hilsner

Kate :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! :biggrin:

Nu har jeg med langt større ro i sindet sagt ja til at holde vores vielse kl. 14.30, og vi har også fået os en lille snak med vores fotograf, som sagde, at han sagtens kan tage nogle kanon billeder på ca. 45 minutter.

Så vi skal nok få tid til det hele alligevel :happy:

Mange hilsner fra Ditte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan godt være at 30 minutter føles som/er lang tid men det er faktisk ganske normalt de steder hvor folk samles lige udenfor middagslokalet. De steder hvor de er der i forvejen til "reception" o.l. er det lidt sværre for mig at sætte tid på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer