SeK

Sofja&Christian ♥ 15.01.2016

172 posts in this topic

Min planlægningstråd

Inspireret af jeres planlægning og med ønske om, at dele mine tanker og idéer, kan jeg ikke længere vente med min egen tråd, selvom jeg er i usædvanelig god tid. Jeg havde ikke forventet, at kaste mig ud i særlig mange hjemmelavede projekter, men BK har givet mig blod på tanden. Jeg synes allerede, at min DIY-liste har fået en vis størrelse.
Jeg håber, at kunne bidrage med en ofte opdateret tråd, som I vil være interesseret i at følge.

Mødet, frieriet og dagen

Vi mødte hinanden på en datinghjemmeside, hvor jeg personligt kun havde tilmeldt mig for sjov. Jeg har altid fundet internetdating som en smule for desperat, men nu kan jeg ikke andet end at anbefale det efter at have fundet mit livs kærlighed. Vi har rundet vores tredje årsdag, hvor han (i år, 2013) tilmed gik på knæ. Jeg må stå til bekendelse og indrømme, at jeg har prikket til ham det sidste år med ønske om forlovelse. Han har altid skubbet det til side med en tradition som begrundelse: Et års forlovelse, derefter giftermål. Med tryk på ÉT år. Frieriet kom derfor som en overraskelse (imponerende, når jeg ikke har kunne lade være med at plage). Jeg er så stolt og beæret over, at han var villig til at indgå det kompromi, for at glæde mig.
Han friede på restauranten, hvor vi fejrede vores årsdag. Romantikken manglede ikke. Han havde valgt vores forlovelsesringe med stor omhu. Ringe, som jeg aldrig selv havde valgt, men som er noget af det smukkeste jeg har: En ring af sterling sølv med en kant af 14 karat guld i midten, hvor der er påsat et hjerte af guld med tre brillianter i dets midte. Jeg ville have valgt en guld ring, en ægte prinsessering med løftet sten. Hans begyndelse var at ved, at kombinere guld og sølv kunne det passe til alle mine smykker. Han har altid givet mig noget som er formet som et hjerte: To sæt øreringe, en halskæde og nu en forlovelsesring. Alle besat med brillanter. Hans ring er lige sådan med undtagelse af hjertet og brillanter. Inden restaurantbesøget, inden han kom hjem fra arbejdet havde han lagt vejen forbi mine forældre. Det er normalvis ikke noget vi gør uden en smule planlægning eller aftale, idet de bor tre kvarters kørsel fra os. Jeg har fået af vide, at de havde gloet lidt, da han kom stormende ind og end ikke havde tid til at tage jakken af, men "blot" var kommet forbi for en kop kaffe. Min søde far lugtede ikke lunten, men det gjorde min mor og begynde at udspørge den stakkels mand om hans formål med besøget. Det viser sig, at han kørte de ekstra kilometer, for at anmode mine forældre om min hånd (SÅ SØDT!). Min far lod ham svede uden et svar, indtil min mor prikkede til ham og sagde, at han fortjente et svar. Heldigvis sagde de ja og bød ham (igen) velkommen i familien. Han valgte tilmed, at gøre det på vores årsdag. Et ønske jeg havde, som er inspireret af mine forældre. På denne dag (den 15. januar) har vi samlet: Vores første møde - Vores første kys - Vores første nat sammen (ikke noget uartigt *smiler*) - Vores månedsdag, senere årsdag og nu vores forlovelsesdag. Vores bryllupsdag er derfor sat så langt ude i fremtiden, da denne dag er noget særligt for os. Først i 2016 rammer vi en fredag. Det efterfølgende år bringer et skudår med sig, derfor har vi ikke så mange muligheder. Til gengæld kan vi nå at spare op til vores drømmebryllup, som ingen af os (heldigvis) er nærrig omkring.

"Do it yourself"-projekter
♥ "Save the date"-kort
♥ Invitationer
♥ Lommelet
♥ Risposer
♥ Bordplan
♥ Favouræsker
♥ Door Hangers med brochure
♥ Takkekort

Når frieriet er en realitet: 15. januar 2013
Vælg en dato: 15. januar 2016
Book tid i den ønskede kirke: Dragsholm Slotskirke - se billeder her!
Læg et (realistisk) budget: Nuværende budget - se her!
Lav gæsteliste: Nuværende antal 70 inklusiv brudepar med forbehold, da nogle kærestepar er uvist om de også er sammen om tre år.
Besøg en Bryllupsmesse:
Køb relevante magasiner og bøger for inspiration:
Lave ”Save the Date” kort:
Offentliggør datoen for familie og venner: Gives via hjemmedelavede STD-kort.
Besøg mulige feststeder og indhent tilbud: Vi har besøgt Dragsholm Slot.

Bestille fotograf: Albrechtsen Foto, (hjemmesidelink) - se her!

9 måneder før: April 2015
Overvej tema/farver til brylluppet: Hvidt, isblå og guld - se inspiration her!
Lav monogram: Vi har besluttet, at vores monogram ikke vil have nogen central rolle.
Begynd søgningen efter brudekjole: Overvejer blonder og havfrue-modellen. Jeg vil gerne besøge Nicolai's brudekjoler.
Finde tøj til gommen: Christian har en idé om, at jeg ikke må se hans tøj - men jeg håber på sort, hvid og guld, gerne svalehaler og høj hat.
Book musik: Vi er igang med at indhente tilbud til forskellige bryllupspakker med dinner musik og musik til dans.
Bestille transport til/fra kirken: Intet særligt, fordi vielsen og festen vil foregå på Dragsholm Slot.
Kigge på bryllupsrejse: Vi overvejer, at afholde den senere pga. en presset økonomi.
Start træningsprogram:

6 måneder før: Juli 2015
Kigge på ringe: Vi overvejer, at genbruge vores forlovelsesringe, hvis økonomien bliver for presset.
Bestille menu: Vi har fået menu forslag med hjem, men venter med at vælge til vi nærmere os datoen.
Lave udkast til invitationer:
Bestille evt. værelse til bryllupsnatten: Brudesuiten er blevet os vist - se billed her!
Bestille bryllupskage: Dragsholm Slot står for bryllupskagen - se inspirationsbilleder her!
Bestille tid til frisør/make-up: Salon Ninette (ikke booket, men til overvejelse).
Købe sko og undertøj samt evt. smykker til kjolen: Strømpebånd - her!
Overveje blomster og buket: Vinterblomster er temaet - se inspirationsbilleder her!

3 måneder før: Oktober 2015
Sende indbydelser ud:
Indhente prøvelsesattest:
Skrive ønskeliste:
Tjek alle bestillinger og reservationer:
Købe gommens (evt. best-mans) tøj, sko m.v.:
Købe morgengaver:
Vælg toastmaster: Brudens onkel (til overvejelse, men endnu ikke spurgt).
Lave invitationer og bordkort:
Øv jer på brudevalsen:
Køb vielsesringene: Vi overvejer, at genbruge vores forlovelsesringe, hvis økonomien bliver for presset.
Køb lingeri til bryllupsdagen:
Hjælp med at arrangere overnatning for tilrejsende gæster:
Tænk over "Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue": Se overvejelser her!
Begynd at forberede talen til din tilkommende:
Begynd at gøre dig klar til den store dag med masser af søvn, motion og besøg hos skønhedsklinikken:

1 måned før: December 2015
Lave bordplan:
Aftale møde med præsten:
Aftale møde med fotograf:
Lave risposer:
Tjek op med alle hjælpere på dagen om opgaver:
Giv besked om endelig antal gæster til feststedet:
Skrive talen eller overvej andet indslag: Jeg overvejer at synge for min tilkommende - se overvejelser her!
Køb gaver til hjælpere: Jeg har fundet gave til brudepige, som jeg vil give, når jeg spørger hende om hun vil - se her!
Få ajourført pas, hvis det er nødvendigt:
Få evt. vaccinationer til bryllupsrejsen:
Gå jævnligt skoene til:
Møde med præsten og generalprøve:
Prøve hos frisør/make-up:

2-3 uger før: December 2015
Ansigtsbehandling:
Hente tøj:

1 uge før: Januar 2016
Gear ned og slap af:
Få en spabehandling:
Afsæt en aften til en romantisk middag med din tilkommende:
Aflevere bordkort samt evt. andre rekvisitter til feststedet:
Øv dig på talen:
Til skønhedsklinik:
Tjek alle reservationer igen:

Dagen før: 14. januar 2016
Dekorer feststed: Det sørger personalet på Dragsholm Slot for.
Pak bryllupstøjet ud og hæng det klar:
Pak evt. taske til overnatning:
Spis sundt og nærende - husk væske!

DAGEN: 15. januar 2016
Husk morgenmaden

Til frisør
Få taget billeder hos både brud og gom inden vielsen
Vær i god tid
NYD DET!

Efterfølgende:
Udsend takkekort:

Edited by SeK
0

Annonce ♥

Samleovervejelser

I min folkeskole blev der synget morgensang, derfor har jeg et forholdsvis stort kendskab til Den Danske Samlebog. Det var derfor ikke svært at komme med et bud på vores samler. H2B er - for at sige det mildt - ligeglad, så der har jeg haft den ultimative bestemmelsesret (det har jeg generelt allerede) på det område. Jeg er kommet frem med følgende, indtil nu:

Salmer i kirken:

1. salme - en salme der passer til årstiden: ”Her vil ties, her vil bies” - Mel.: A.P. Berggreen 1854

2. salme - en salme om kærligheden: (”Kærlighed fra Gud” - Mel.: J.P.E. Hartmann 1876)

3. salme - en salme om ægteskabet: ”Det er så yndigt at følges ad” - Mel.: C.E.F. Weyse 1833

4. salme - en takkesalme: ”Nu takker alle Gud” - Mel.: Johann Crüger 1647

Den anden samle er stadig i parents, da jeg ikke kender den, men den lyder smuk. Lyder det ikke fint nok?

Edited by SeK
0

Annonce ♥

I min folkeskole blev der synget morgensang, derfor har jeg et forholdsvis stort kendskab til Den Danske Samlebog. Det var derfor ikke svært at komme med et bud på vores samler. H2B er - for at sige det mildt - ligeglad, så der har jeg haft den ultimative bestemmelsesret (det har jeg generelt allerede) på det område. Jeg er kommet frem med følgende, indtil nu:

Salmer i kirken:

1. salme - en salme der passer til årstiden: ”Her vil ties, her vil bies” - Mel.: A.P. Berggreen 1854

2. salme - en salme om kærligheden: (”Kærlighed fra Gud” - Mel.: J.P.E. Hartmann 1876)

3. salme - en salme om ægteskabet: ”Det er så yndigt at følges ad” - Mel.: C.E.F. Weyse 1833

4. salme - en takkesalme: ”Nu takker alle Gud” - Mel.: Johann Crüger 1647

Den anden samle er stadig i parents, da jeg ikke kender den, men den lyder smuk. Lyder det ikke fint nok?

"Kærlighed fra Gud" er en utrolig smuk salme. Når jeg synger den får jeg altid gåsehud :7himmel:

Og så passer teksten så fint til bryllup :rolleyes:

0

"Kærlighed fra Gud" er en utrolig smuk salme. Når jeg synger den får jeg altid gåsehud :7himmel:

Og så passer teksten så fint til bryllup :rolleyes:

Det lyder som en reaktion jeg meget gerne selv vil have og give mine gæster på den specielle dag!

Jeg syntes selv, at det er et ganske udmærket udkast jeg har fået samlet i al for god tid :fløjt:

Edited by SeK
0

Annonce ♥

Velkommen til! Dejligt med lang planlægnings tid :)

Det er fantastisk!

Ingen stress og mulighed for at få en masse ideer, men selv H2B har ytret at der er længe til! Det er længe, at gå med sommerfulge i maven :7himmel:

Edited by SeK
0

Det lyder som en reaktion jeg meget gerne selv vil have og give mine gæster på den specielle dag!

Jeg syntes selv, at det er et ganske udmærket udkast jeg har fået samlet i al for god tid :fløjt:

Ja, det er fire gode salmer :thumbsupsmileyanim:

Men hvis du alligevel vil have lidt input, så kan man jo udskifte "Det er så yndigt" med "Vi beder, Herre, for de to"

Personligt synes jeg, at Carl Nielsens melodi fra 1914 til "Min Jesus, lad mit hjerte få" passer meget bedre til "Vi beder, Herre" - den er også mere sangbar :wink:

Edited by GoldRumble
0

Men hvis du alligevel vil have lidt input, så kan man jo udskifte "Det er så yndigt" med "Vi beder, Herre, for de to"

Personligt synes jeg, at Carl Nielsens melodi fra 1914 til "Min Jesus, lad mit hjerte få" passer meget bedre til "Vi beder, Herre" - den er også mere sangbar :wink:

Tusind tak - input kan altid bruges og ved samlevalg må en kirkesanger - og tilmed præstedatter - være blandt de mest kompetente på området!

Jeg vil notere mig sangen og melodien i mit hurtigt voksende Word-ark til alle de ting jeg skal huske :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

DIY-projekter

Jeg kan ikke vente med at gå igang (hvis jeg skal være helt ærlig, har jeg foldet et par kuverter og skæret i hvert fald halvdelen af disse ud).

Jeg købte mit værktøj og karton i Panduro Hobby i mandags. Ribbede dem for al deres ultra hvide karton og jeg har alligevel ikke nok. Desværre.

Dog mangler jeg stadig nogle detajler. Jeg ville gerne skabe sammenhæng med ens farver og bånd. Jeg kan være ikke finde det ønskede bånd?!

Vi ønsker et vintertema, hvor det ikke skal lede tankerne hen på jul. Farverne skal enten holdes i hvidt, blåt og sølv eller hvidt, blåt og guld. Jeg er stadig lidt i tvivl. Det skulle gerne samles af snefnug og istapper. Jeg kan bare ikke finde noget, som jeg synes er pænt. Jeg leder efter noget i den her stil:

419qT2sYqNL.jpg

... som bare ikke koster knapt 800 kroner for 73 meter bånd. Det er for peberet til STD-kort og invitationer som folk vil komme til at smide ud bagefter.

Jeg havde også forestillet mig sølv eller guld bånd, som får limet et enkelt snefnug på. Den smukke snefnug kan jeg bare ikke finde. Jeg overvejer, at investere i stansejern i snefnug-form og selv lave dem, men så skal jeg i stedet på endnu en karton jagt og brads - jeg ville gerne have at snefnugene var lidt "glitter & glimmer".

Vores indbydelser er inspireret af nedenstående billede, hvor det bare er ændret til de ønskede farver og hvor der er et monogram, overvejer jeg at sætte et snefnug, hvis jeg ikke kan finde det fine bånd med snefnuggene på.

http://www.projectwe...old-invitations (jeg kan ikke sætte billedet ind)

Edited by SeK
0

Farvetema: Hvidt, blåt OG sølv

Det var vores (læs: min) oprindelige idé til vores vinterbryllup. Kombinationen er meget simpelt, men vil se luksuriøse og elegant, hvis det gennemføres i hele brylluppet ordentligt. Sølv er indenfor vinterfarverne, derfor virker det oplagt og i tråd med vores ønsker. Modsat er jeg bange for at det bliver for klinisk og FOR koldt - det er trods alt et bryllup. Hvad tænker I?

3673454-16055972-thumbnail.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1326690717871

winter-wedding-inspiration-board-2.jpg

WinterWonderlandInvitesAccessories1.jpg

OPDATERING

♥ Temaet er fravalgt til fordel for et andet: "Hvidt, blåt og guld".

Edited by SeK
0

Farvetema: Hvidt, blåt OG guld

Udskiftning af sølv til guld er en ny idé, som kom efter at vi bookede feststedet i søndags. Vores bryllup skal holdes på Dragsholm Slot. Vi fik en rundvisning og allerede besvaret mange spørgsmål. Desuden fik vi en overordnet tidsplan og de klassiske menuforslag, når vi kommer tættere på vil der være endnu flere mulighed for mix og match. Riddersalen blev os vist og det er i denne festen skal stå. Væggene og stolene er pyntet med guld. Det var derfor jeg kom til at tænke på, at vi også burde "tage hensyn" til feststedet. Videre har jeg tænkt, at jeg også hellere vil have guld smykker på end sølv *smiler* Farven tiltaler mig yderligere, fordi den virker varmere, gladere og passe smukt til de forhåbentlig mange tændte stearinlys (og muligvis tændt pejs). Hvad tænker I?

BlueGold.jpg

428-Autumn-Gold-Icy-Blue.jpg

OPDATERING

♥ Ovenstående tema er valgt.

Edited by SeK
0

Monogram

Jeg har selv lavet dem. Det virker nu engang som det nemmeste og desuden er jeg den heldige ejer af PSP X2, som jeg leger lidt i nogen gange. Jeg kommet frem med følgende udkast, men er usikker på hvilken jeg bedst kan lide. Umiddelbart er jeg mest for nummer to, men kom gerne med kommentarer - også hvis jeg er helt ved siden af :tunge:

cosvm.pngnr. 1

2v2cr50.pngnr. 2

14rvyr.pngnr. 3

OPDATERING:

♥ Umiddelbart kommer monogrammet ikke til at udgøre en vigtig bestanddel af vores bryllup, men hvis det bliver nødvendigt, kan vi bedst lide det andet forslag.

Edited by SeK
0

Annonce ♥

Tusind tak - input kan altid bruges og ved samlevalg må en kirkesanger - og tilmed præstedatter - være blandt de mest kompetente på området!

Jeg vil notere mig sangen og melodien i mit hurtigt voksende Word-ark til alle de ting jeg skal huske :thumbsupsmileyanim:

Mnja, lidt kender jeg da til Salmebogen :thumbsupsmileyanim: Jeg skal prøve at lægge mit hoved i blød for at finde salmer, der egner sig til et vinterbryllup :heart:

0

Mnja, lidt kender jeg da til Salmebogen :thumbsupsmileyanim: Jeg skal prøve at lægge mit hoved i blød for at finde salmer, der egner sig til et vinterbryllup :heart:

Uha, det må du meget gerne! Salmen "Her vil ties, her vil bies" skulle gerne være til vinterhalvåret, så jeg har prøvet at passe det ind, men hjælp kan jeg virkelig godt bruge. Du skal have tusind tak for, at du har lyst til det!

0

Annonce ♥

S´et i nr. 1 ligner ikke et S IMO :unsure:

Men når det så er sagt, så kan jeg ikke bestemme mig til, om nr. 2 eller 3 er pænest :huh:

Jeg overvejer også, at blande nr. 2 og nr. 3 sammen: Tage S'et fra nr. 2 og C'et fra nr. 3 - men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvilke skrifttype jeg arbejdede med, og tror ikke jeg har noteret det :pokey:

0

Velkommen til!! Sikke meget du allerede har nået! :-o

Det set godt ud! Jeg er enig i, at guld bringer lidt varme ind i "kulden", så det ville jeg nok satse på, personligt :-)

Mht. monogrammet, så synes jeg S'et i det første ligner et A, men de andre to er SÅ fine begge to!! :-)

Jeg glæder mig til at følge dig og se hvad det endet med :-)

0

Uha, det må du meget gerne! Salmen "Her vil ties, her vil bies" skulle gerne være til vinterhalvåret, så jeg har prøvet at passe det ind, men hjælp kan jeg virkelig godt bruge. Du skal have tusind tak for, at du har lyst til det!

Det gør den bestemt også :thumbsupsmileyanim:

Og det er dejligt at se, at det ikke bare er de sædvanlige salmer, som "I østen", "Den signede dag" og så videre og så videre :lol:

Kom lige i tanke om denne: "I går var hveden moden"

Edited by GoldRumble
0

Velkommen til!! Sikke meget du allerede har nået! :-o

Det set godt ud! Jeg er enig i, at guld bringer lidt varme ind i "kulden", så det ville jeg nok satse på, personligt :-)

Mht. monogrammet, så synes jeg S'et i det første ligner et A, men de andre to er SÅ fine begge to!! :-)

Jeg glæder mig til at følge dig og se hvad det endet med :-)

Jeg er virkelig også blevet glad ved det "nye" alternativ for farvekombination, som vil passe til lokalet, og hvor er det godt sagt: bring lidt varme ind i kulden!

Jeg skal bare have H2B med på det. Det burde ikke være svært, men jeg vil ikke overbebyrde ham med for bryllupshejs alt for tidligt ;-)

0