SeK

Sofja&Christian ♥ 15.01.2016

172 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har en kollega, der blev gift på Dragsholm Slot og det havde bare været FANTASTISK! Men hun sagde dog, at de havde fravalgt vin ad libitum under middagen - det kunne simpelthen ikke betale sig.. Når det nu er så mange penge, tror jeg, at det kan være et godt sted at overveje en besparelse..

Jeg glemte helt at tilføje, at I jo også gerne skulle have drinks senere vel?

hvordan ser det ud med baren?

Jeg er rigtig glad for, at du kommenterer på den post! Jeg er meget usikker på hvor vidt det er nødvendigt. Jeg har ikke en fornemmelse af, at min familie indtager særlig store mængder alkohol til diverse fester, til gengæld skulle de spise meget. Det har min kære moder påpeget flere gange, når de har skulle stå for en eller anden form for festlighed. Desuden håber jeg ikke, at mit bryllup vil opmuntre til direkte druk, da jeg ikke synes, at det er passende eller sjovt, hvis folk skulle begynde at "vælte rundt". Jeg er sikker på, at andre også tænker sådan - også mine gæster :happy: Jeg kender ikke min tilkommendes families festvaner, men vi havde under alle omstændigheder forventet, at betale baren efter forbrug. Måske skal vi også betale alkoholen under middagen efter forbruget? Jeg ved bare ikke hvor meget jeg skal forvente?

Dejligt, at høre om en anden som også er blevet gift på Dragsholm Slot. Det kan ikke blive andet end magisk :7himmel: Uh! Der er al for længe til :loveshower:

0

Del dette indlæg

Uha ja det er mange penge, men det lyder som om det er gennemtænkt og som om, det er det I vil. Jeg tror det er en god strategi at tænke "flest mulige" sådan at I ikke lige pludselig bliver hverken overraskede eller irriterede over at nogen finder kærester osv...

Noget andet er, at I behøver vel ikke betale jeres forældres overnatning? Det er en sød gestus, men da slet ikke en forpligtelse.

Og ja måske skal man tænke over om vin ad libitum er det rette. Der skal man ind og tænke på hvilket selskab man inviterer og om folk skal køre hjem osv. Hvad er der kutyme for? Drikker man med måde eller drikker I jer fulde til bryllupper? Hvor mange enkelt glas kan man få for de 345 kr ad libitum koster?

Du skal have tak for, at byde ind på et emne jeg har svært ved at overskue alene! :hug:

Jeg har bestemt mig for, at alle kærester bliver inviteret som de forskellige har, når indbydelserne skal sendes ud. Alle kærester der kommer til efter indbydelserne er sendt, bliver ikke inviteret til festen, men er selvfølgelig velkommen i kirken. Man er jo nød til at sætte en grænse, ellers bliver antallet hurtigt for stort og består pludselig af mennesker som vi måske ikke kender særlig godt, fordi de er blevet en del af familien indenfor de tre måneder, som er tidspunktet for hvornår vores invitationer skal sendes. Det kommer måske til at træde nogen under tæerne, men jeg håber familien forstår. Vi må bare være ærlige omkring det. Ærlighed er ikke nemt at argumentere imod :loveflag:

Vores forældre er de få som næsten med sikkerhed vil ligge de ekstra penge til en overnatning og har økonomisk mulighed for det. At vi ville betale det for dem var mest for at vise dem, at de har en særlig plads og at vi vil elske at de ikke går glip af et eneste øjeblik af vores specielle dag. Det er selvfølgelig en mulig besparelse, hvis resten stikker helt af.

0

Del dette indlæg

Velkommen til. Det er virkelig flotte og dejlige omgivelser I har valgt som ramme for dagen. (Jeg skriver i én lang køre, da der åbenbart ikke er muligt at lave linjeskift (????)). Jeg har lagt mærke til at du planlægger at booke fotografen 9 måneder før vielsen. I skal giftes i januar måned, som absolut ikke er højsæson. Men jeg ville nok råde Jer til at booke noget tidligere, og specielt hvis I overvejer Vores Store Dag. Mange booker 1½ år før dagen, og derfor er der også mange der går forgæves hvis man booker senere. Mvh Jesper

Jeg har glad for, at du faldt over min planlægningstråd og gav dig tid til et råd. Min tidsplanlægning er lagt på baggrund af andres (fra BK) planlægning, da jeg havde brug for et overblik, når jeg er ude i så ufrygtelig god tid. At få vejledning af en fotograf kan jo ikke være bedre. Jeg vil helt sikkert tage højde for det og lade det blive en af de første poster, som skal tjekkes af :thumbsupsmileyanim:

Kender du til Vores Store Dag? På deres hjemmeside virker de meget professionelle?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op hvor er her sket meget siden sidst jeg var herinde.

Fedt at i har bestemt jer for Drageholm :cheerleader3: Det skal da nok give jer de fedeste rammer!

JA - det er mange penge!!! Men det er også kun en gang i livet. Og har i råd til det, så skal i da holde det bryllup som i drømmer om!

Jeg synes, at det går fremad med de store poster og detajlerne kommer snart med posten (glæder mig til mine Etsy-køb kommer).

Det er ones in a life time, derfor skal hver en drøm, som kan have den mindste betydning for os og vores dag, inkluderes. Jeg tror bestemt, at vi har råd til det, når vi spreder det over flere år og tidsmæssigt har mulighed for, at tjekke op på prisniveauet, så vi så vidt muligt undgår overbetalinger. Jeg håber, at det hele kommer til at gå op i højere enhed til slut :a1221:

Du må i sandhed forstå min begejstring med dine egne prinsessedrømme! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Uha ja det er mange penge, men det lyder som om det er gennemtænkt og som om, det er det I vil. Jeg tror det er en god strategi at tænke "flest mulige" sådan at I ikke lige pludselig bliver hverken overraskede eller irriterede over at nogen finder kærester osv...

Noget andet er, at I behøver vel ikke betale jeres forældres overnatning? Det er en sød gestus, men da slet ikke en forpligtelse.

Og ja måske skal man tænke over om vin ad libitum er det rette. Der skal man ind og tænke på hvilket selskab man inviterer og om folk skal køre hjem osv. Hvad er der kutyme for? Drikker man med måde eller drikker I jer fulde til bryllupper? Hvor mange enkelt glas kan man få for de 345 kr ad libitum koster?

Du skal have tak for, at byde ind på et emne jeg har svært ved at overskue alene! :hug:/>

Jeg har bestemt mig for, at alle kærester bliver inviteret som de forskellige har, når indbydelserne skal sendes ud. Alle kærester der kommer til efter indbydelserne er sendt, bliver ikke inviteret til festen, men er selvfølgelig velkommen i kirken. Man er jo nød til at sætte en grænse, ellers bliver antallet hurtigt for stort og består pludselig af mennesker som vi måske ikke kender særlig godt, fordi de er blevet en del af familien indenfor de tre måneder, som er tidspunktet for hvornår vores invitationer skal sendes. Det kommer måske til at træde nogen under tæerne, men jeg håber familien forstår. Vi må bare være ærlige omkring det. Ærlighed er ikke nemt at argumentere imod :loveflag:/>

Vores forældre er de få som næsten med sikkerhed vil ligge de ekstra penge til en overnatning og har økonomisk mulighed for det. At vi ville betale det for dem var mest for at vise dem, at de har en særlig plads og at vi vil elske at de ikke går glip af et eneste øjeblik af vores specielle dag. Det er selvfølgelig en mulig besparelse, hvis resten stikker helt af.

Jeg hørte lige om nogen der sagde som det mest naturlige, at man da kun inviterer kærester med, hvis man enten kender kæresten eller hvis de bor sammen... Det er måske en meget god tommelfingerregel man kan have i baglommen. Sådan lidt uofficielt med sig selv og H2B ☺

0

Del dette indlæg

Jeg har en kollega, der blev gift på Dragsholm Slot og det havde bare været FANTASTISK! Men hun sagde dog, at de havde fravalgt vin ad libitum under middagen - det kunne simpelthen ikke betale sig.. Når det nu er så mange penge, tror jeg, at det kan være et godt sted at overveje en besparelse..

Jeg glemte helt at tilføje, at I jo også gerne skulle have drinks senere vel?

hvordan ser det ud med baren?

Jeg er rigtig glad for, at du kommenterer på den post! Jeg er meget usikker på hvor vidt det er nødvendigt. Jeg har ikke en fornemmelse af, at min familie indtager særlig store mængder alkohol til diverse fester, til gengæld skulle de spise meget. Det har min kære moder påpeget flere gange, når de har skulle stå for en eller anden form for festlighed. Desuden håber jeg ikke, at mit bryllup vil opmuntre til direkte druk, da jeg ikke synes, at det er passende eller sjovt, hvis folk skulle begynde at "vælte rundt". Jeg er sikker på, at andre også tænker sådan - også mine gæster :happy: Jeg kender ikke min tilkommendes families festvaner, men vi havde under alle omstændigheder forventet, at betale baren efter forbrug. Måske skal vi også betale alkoholen under middagen efter forbruget? Jeg ved bare ikke hvor meget jeg skal forvente?

Dejligt, at høre om en anden som også er blevet gift på Dragsholm Slot. Det kan ikke blive andet end magisk :7himmel: Uh! Der er al for længe til :loveshower:

Hvis I ikke har en "druk-kultur" for at sige det, som det er, så tror jeg, at efter forbrug er en god idé. Det er ret dyrt vin ad libitum og jeg tror ikke, at det kan betale sig. Måske kan baren - men igen, hvis I ikke er så meget til meget fulde mennesker, kan efter forbrug også være en god idé her. Det kommer måske også an på, hvor længe I regner med, at festen skal fortsætte?! Og regner I med, at folk overnatter?

Jeg kan sammenligne med vores vennekreds, hvor vi fester ofte og meget længe. Det er gerne til 5-6 om morgenen et oar gange om måneden. Så til vores bryllup ville det være utopi ikke at lave bar inkluderet - for der skal nok blive drukket igennem. Jeg tror det er en god idé, hvis I spørger lidt ere ind til, hvad prisen indebærer - hvor mange glas får man for de faste priser og hvad er deres erfaringer.

Glæder mig godt nok til at følge det :) Det bliver et brag af et bryllup!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt med en ny printer - og hvilken sød mor du har :) H2B købte et stort skrummel sidste år, og vi har nærmest ikke brugt den før jeg gik igang med vores invitationer hehe.. Vores laver nu godt nok den der U-vending, men den printer fint på karton alligevel - også selvom den printer på begge sider :thumbsupsmileyanim:

Hvor lækkert! Jeg var bange for, hvis printeren lavede U-vendingen, at den ville bøje kartonen for meget, så det ikke var pænt, når printeren var færdig med kartonen :fløjt: Hvilket skrummel er det han har investeret i?

Hov.. Kan se jeg slet ikke fik svaret på dit spørgsmål.. :oops: har været væk fra BK lidt tid..

Vores printer er en HP Officejet Pro 8600 - hvorfor har sådan noget elektronik altid sådan et laaangt teknisk navn :huh::lol: H2B ville absolut have en der kunne printe trådløst, så vi kan printe direkte fra vores Ipad - og vi har så aldrig brugt det :fløjt:

0

Del dette indlæg

ej nu blander jeg mig godt nok :blush: men det er da en lækker printer har vi også, men en noget af en klods er den nu :fløjt: men synes det er rart man kan printe fra Ipaden gør jeg tit selv :) men hvad vi fik den gratis af manden arbejde :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hihi... Så er der lige endnu et vinterbillede... Og altså INGEN har dælme lært mig at gøre de €>%<#~{~%<}~>^!|}\>**' billeder mindre, så du må altså tilgive at de er kingsize ☺

Jeg elsker din vinterspam! Hvordan kan det være du falder over de fine vinterbilleder? Jeg har endnu ikke helt bestemt mig for hvilken topfigurer, som vil passe bedst til os, temaet og bryllupskagen. Jeg har fundet nogle billeder, som jeg er faldet lidt for. Jeg ligger dem op, så snart jeg har fundet ud af hvorfor jeg ikke kan skifte linje, når jeg skriver? Er der nogen der ved hvad der foregår? :help:

Redigeret af SeK
0

Del dette indlæg

Argh! Jeg kan stadig ikke ikke lave linjeskift. Er det noget jeg selv kan gøre noget ved? Jeg har flere ting jeg godt vil ligge op på BK, men ikke orker, når jeg ikke kan lave linjeafstand. Der er jo ingen der orker at læse en roman uden afsnit. Jeg savner BK! Jeg er kun inaktiv, fordi "Enter" knappen irriterere mig!

0

Del dette indlæg

Argh! Jeg kan stadig ikke ikke lave linjeskift. Er det noget jeg selv kan gøre noget ved? Jeg har flere ting jeg godt vil ligge op på BK, men ikke orker, når jeg ikke kan lave linjeafstand. Der er jo ingen der orker at læse en roman uden afsnit. Jeg savner BK! Jeg er kun inaktiv, fordi "Enter" knappen irriterere mig!

Det er vist noget med browseren Internet Explorer.. Prøv at bruge Firefox istedet - den virker for mig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen havde også held med at skifte til crome 👍

Der er heller ingen problemer med Safari 👍

Jeg glæder mig til at se hvad du har fundet på af magiske vinterstreger 😄

BK virker også fint på min mobil, men der kan jeg jo hverken ligge billeder op eller indsætte smileyer :(

Nu er det selvfølgelig tidlig tirsdag morgen efter en ekstra fridag, fordi forældrene skulle hentes i lufthavnen igår, men jeg forstår ikke helt hvilke magiske vinterstreger du hentyder søde Dorte? Jeg vil jo nødigt skuffe, derfor må jeg vide hvad du håber at se ;) Jeg har mange emner jeg gerne vil ligge ud på BK lige nu. Jeg er virkelig bryllupsinspireret for tiden <3

0

Del dette indlæg

Det er vist noget med browseren Internet Explorer.. Prøv at bruge Firefox istedet - den virker for mig :)/>

Jeg må forsøge med noget andet så... Jeg er ellers ikke så glad for andet end Internet Explorer. Kald mig bare gammeldags, men jeg synes det er lettere end Firefox og Chrome ;) MEN det går ikke, hvis jeg ikke kan opdatere BK jeg har en masse at fortælle jer dejlige damer, som ikke bliver træt af at høre på bryllup ligesom min søde H2B og familie :P

0

Del dette indlæg

Uha... Kender godt det der med ikke at ville skifte browser ... Man ved hvad man har ikk? Hvis du har iPhone kender du jo safari.. Så kan du evt bruge den?

Mht til vinterstreger tænker jeg bare på de ideer du har sagt du går med. Jeg er HELT VILDT nysgerrig for du plejer at komme med noget godt spændende og magisk ❤

Men jeg er jo et tålmodigt menneske så venter naturligvis med roligt åndedræt 👍😉

Pøj pøj

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha... Kender godt det der med ikke at ville skifte browser ... Man ved hvad man har ikk? Hvis du har iPhone kender du jo safari.. Så kan du evt bruge den?

Mht til vinterstreger tænker jeg bare på de ideer du har sagt du går med. Jeg er HELT VILDT nysgerrig for du plejer at komme med noget godt spændende og magisk ❤

Men jeg er jo et tålmodigt menneske så venter naturligvis med roligt åndedræt

Pøj pøj

Nu vil I opleve SeK med Google Chrome - og BK virker igen! :bunny_4:

Jeg vil straks sætte mig ned og skrive et indlæg. Jeg krydser fingre for, at det kan leve op til dine forventninger. Jeg føler et vist pres! :tunge:

0

Del dette indlæg

Fotograf

Jeg har gjort mit bedste, for ikke at booke de store poster af grund, som er mit konstante problem: Jeg er jo gået i gang i forfærdelig god tid. Virksomheder kan gå fallit - og jeg ved ikke hvad - på de næsten tre års ventetid, men denne post fristede mig over evne: Bestille fotograf. I virkeligheden skulle jeg kun tjekke op på prisniveauet for mine ønsker. Jeg ligger ikke fingre imellem, at denne post har størst betydning for mig. H2B er faktisk langt hen af vejen ligeglad og kunne sagtens nøje med lokationsbilleder. Jeg vil til gengæld rigtig gerne have professionelle billeder af hele arrangementet. H2B (og sikkert mange andre) var fint tilfreds med at gæsterne stod for den resterende dokumentation af festlighederne. Det kan helt sikkert også blive rigtig fint, hvis vedkommende er god med et kamera. Jeg ville dog være rigtig ked af, hvis alle ikke kom med på billederne, fordi de stod gemt bag istedet for foran kameraet. Endvidere er en fotograf altid klar ved de særlige, sjove og skæve øjeblikke, som gæsterne måske ikke er hurtige nok til at fange - for langsomme på knappen eller deltager selv i motivet.

Det kan summeres op til ønsket: Heldagsfotograf.

Jeg havde drømme om, at benytte Bryllupsfotografen Vores Store Dag, fordi de er anbefalet af Dragsholm Slot. De er kendt i området og på slottet. Deres priser var til gengæld ikke børnevenlige. Det gjorde det ikke nemmere, at overbevise min kære tilkommende. Mine ønsker løb hurtigt op i 17.000 kroner, hvor forberedelserne ikke bliver fotograferet. Det er ikke det vigtigste for mig, men alligevel :huh: Det er godt nok mange penge. Genbestilling til en fotoalbum kommer jo oveni - og hvis der er et rigtig godt ét imellem skal det jo måske forstørres op på et lærred. Jeg havde derfor regnet med, at jeg måtte indgå et kompromis på dette område, indtil Jesper fra Albrechtsen Foto skrev til mig herinde på BK. Ikke for at sælge, men for at råde mig til at bestille fotografen i bedre tid end hvad min planlægning lagde op til. Det fik mig til at gå ind på hans hjemmeside. Jeg blev først afskrækket af afstanden, da han bor i Kolding og forventede et kæmpe transportgebyr. Heldigvis skrev jeg til ham alligevel! Efter længere venlig korrespondance og billedeksempler på hans tidligere opgaver, har jeg booket en fotograf. Depositumet er betalt idag og jeg venter på vores fotoaftale. ER DET IKKE FEDT?! :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan klart anbefale Jesper, som har fotograferet 40 bryllupper og har tålmodighed til bridezillas mange spørgsmål, også når han ikke er sikret en handel. Han er som sagt til at finde herinde og jeg vil gerne gøre lidt reklame: Albrechtsen Foto.

0

Del dette indlæg

Så måtte jeg lige kigge forbi din tråd også :biggrin: .

Der er intet galt i at være i god tid :wink: , det gælder bare om at begrænse hvor meget man fortæller H2B før man næsten er sikker på det (ellers bliver han hurtigt træt af alt det dersens bryllup :fløjt: ). Så snart min kæreste og jeg blev forlovede begyndte jeg at kigge på steder, kjoler, sko, kage mv. Jeg fortalte ham bare ikke så meget af det, for kunne mærke han synes jeg var liiiiige lovligt tidligt ude :lol: .

Synes idéen om winter wonderland er fed, er vild med dit valg af farver! Det er bare super flot :thumbsupsmileyanim: . Og selvom jeg er glad for den gård vi har fundet er jeg liiiidt misundelig på det slot I har booket. Hvor ser det lækkert ud! :a1221:

0

Del dette indlæg

Bryllupskage

Jeg er blevet inspireret til et indlæg om min bryllupskage inspiration. Bryllupskagen er inkluderet i Dragsholms priser og leveres af et konditori, som er tilknyttet stedet. Det er selvfølgelig ikke noget vi har diskuteret med dem endnu og jeg kender ikke deres evner, men det skal ikke holde mig tilbage for, at indhente en masse inspiration. Det må kun kunne gøre hele processen lettere, når vi kommer til at skulle bestemme os for noget. Vi har ikke snakket om nogen ønsket smag. Det forventer jeg, at vi skal prøve os frem på baggrund af deres viden og erfaringer. Jeg har til gengæld fået af vide (af min kære mor), at en rigtig bryllupskage er noget af det klammeste, fordi det er så forfærdelig sød og vammel - er I enige? Er en bryllupskage i virkelig gået hen blevet til en lagkage i smuk indpakning? Jeg får sikkert svært ved at finde en lækker bryllupskage, da jeg ikke bryder mig om hverken fondant eller marcipan. Det bruges jo ofte til at pynte med, men nu må vi se.

Jeg havde naturligvis forestille mig en bryllupskage pyntet med snefnug all over, men jeg er endt med at falde for denne skønhed som passer til farvetemaet:

Nuværende favoritnr. 1:

15zfvis.jpg

Jeg tror sagtens, at nogle blomster kan forvandles til snefnug. Jeg ved ikke om det er for ambitiøs og for vanskelig en opgave, men jeg er solgt! :7himmel:

Nuværende favoritnr. 2: (meget tæt på at snige sig op på første pladsen)

24q5rls.jpg

Denne er i sandhed yndig. Jeg elsker, at den er usymmetrisk i de forskellige placeringer og størrelser, men man er ikke i tvivl om at det passer sammen :loveshower:

Nuværende favoritnr. 3:

2vljkls.gif

Den er smuk, er fuldstændig i tråd med både farver og tema. Den er et rigtig godt bud på vores kage! :a1221:

Nuværende favoritnr. 4:

6s3sb4.jpg

Anderledes end resten og ikke på top tre, men smuk med lidt kant.

Nu må jeg høre: Hvad er jeres favorit? :heart:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer