SeK

Sofja&Christian ♥ 15.01.2016

172 indlæg i dette emne

Uhh jeg er da helt vild med dine ideer. Det bånd og de pocketfolds.. Det er da bare super smukt! Jeg kan lige se det for mig. Og så med det snefnug sejl der.... Det bliver Såååå flot :cheerleader3:/>

Nu du sådan skriver om det, overvejer jeg om jeg også skal have sejl til mine... Nu jeg jo også skal giftes på et slot :)/> Havde ellers bare tænkt at det skulle være monogrammet.. Og gerne en fjer, hvis de ellers gad komme.... Hmm.. må lige gå i tænke boks.

Jeg har dog tænkt mig at sende mine ud før de 6 uger du taler om... Det kan være lige lidt nok, da stedet skal have besked 1 måned før. Det efterlader kun 2 uger at svare tilbage i... Jeg havde selv tænkt mig 3 mrd før...

Hvor er jeg glad for at du kan følge min tankerække! Jeg har haft store problemer med at finde det rigtige bånd og endnu svære ved at finde de rigtige snefnug. Båndet koster 6,35 kroner per meter, men så er udsmykningen også "overstået". H2B har også godkendt købene, så nu skal jeg bare have styr på metermålet, derefter vil der være bånd, sejl og lak på vej til os *juhu!*

Der er jo fantastisk mange muligheder hvad angår sejl. Du kan jo sagtens kombinere laksejlet og monogrammet, alt efter hvad du ønsker og hvor mange penge du vil ofre på det :-) På Etsy fandt jeg hurtigt disse:

Det "billige" monogram:

http://www.etsy.com/...gold-plated-wax

Det dyre monogram:

http://www.etsy.com/...=cat_gallery_14

Laksejl med påfuglefjer som motiv:

http://www.etsy.com/...f=cat_gallery_1

Jeg kunne sagtens købe mig fattig i stempler, for der er utrolig mange flotte, både tekster og motiver! Man kan jo tilpasse det som man lyster, når der er mulighed for at købe alverdens forskellige farver lak ;-)

Jeg har endnu ikke rigtig overvejet hvornår indbydelserne skal sendes, for der er trods alt al for lang tid til, men din tidshorisont vil jeg tage med mig, for man skal naturligvis kunne melde et antal til feststedet, uden det er nødvendigt at presse gæsterne for et svar :-D

WOW :cheerleader3:

Fede links!!!! Tusind tak...

Er faktisk ret så vild med det med påfuglefjeren... Det er da lidt sejt!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW :cheerleader3:/>

Fede links!!!! Tusind tak...

Er faktisk ret så vild med det med påfuglefjeren... Det er da lidt sejt!!! :cheerleader3:/>

Det er da totalt sejt! Det passer til jeres tema, mon ikke det er muligt at finde lilla lak? ;-) Oven i hatten synes jeg ikke at det er særlig dyrt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

WOW :cheerleader3:/>

Fede links!!!! Tusind tak...

Er faktisk ret så vild med det med påfuglefjeren... Det er da lidt sejt!!! :cheerleader3:/>

Det er da totalt sejt! Det passer til jeres tema, mon ikke det er muligt at finde lilla lak? ;-) Oven i hatten synes jeg ikke at det er særlig dyrt.

Nej det er da en dejlig pris.. Og jo jeg har allerede fundet lilla lak :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der var en herinde der blev gift i januar.. Mulle_mulle er profil navnet. Måske kan du hente vintertema inspiration der. Kan ikke huske hvor meget og hvor lidt DIY de gjorde ud af det, men jo ikke så hyppigt med vinter bryllupper.

Nej, det er lidt sjovt, at det er så få, for det har været min drøm siden H2B og jeg fandt sammen. Det skyldtes med stor sandsynlighed, at vi mødte hinanden om vinteren. Jeg syntes, at der er noget magisk, næsten eventyrligt over vintertemaet - som skal holdes i kort snor, så det ikke kommer til at blive forbundet med jul. Det vil jeg bestemt ikke have! Jeg glæder mig fantastisk meget til at lade mig omringe af snefnug, om vejrguderne er med os eller ej :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh, YES!

Jeg viste H2B mine nyeste fund og de blev alle godkendt uden stor overtagelse. Jeg tror, at han var fuldstændig enig og kunne godt se, at det kunne give vores indbydelser (og alt andet) finesse. Jeg fik derfor lov til at købe mine Etsy-lækkerier og endda købe "for meget" eller nærmere ekstra bånd, for at være sikker på, at vi ikke skulle komme til at mangle, idet forhandleren fortalte, at båndet ikke længere blev produceret og vi derfor kunne risikere, at hun ville løbe tør. Jeg har brugt al for mange penge, men nu er sejl, guldlak og fantastisk guldbånd på vej til mig! :7himmel: Det tager godt nok et par uger at nå frem, men jeg glæder mig!

Jeg vil modtage mine feriepenge for mit tidligere job indenfor de næste fem dage. Hver en krone vil blive overført til bryllupsopsparingen, selvom en smule allerede nu er blevet brugt på mine DIY-projekter. Jeg er spændt på hvor dyrt det kommer til at "gøre det selv" :unsure:

Redigeret af SeK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der var en herinde der blev gift i januar.. Mulle_mulle er profil navnet. Måske kan du hente vintertema inspiration der. Kan ikke huske hvor meget og hvor lidt DIY de gjorde ud af det, men jo ikke så hyppigt med vinter bryllupper.

Nej, det er lidt sjovt, at det er så få, for det har været min drøm siden H2B og jeg fandt sammen. Det skyldtes med stor sandsynlighed, at vi mødte hinanden om vinteren. Jeg syntes, at der er noget magisk, næsten eventyrligt over vintertemaet - som skal holdes i kort snor, så det ikke kommer til at blive forbundet med jul. Det vil jeg bestemt ikke have! Jeg glæder mig fantastisk meget til at lade mig omringe af snefnug, om vejrguderne er med os eller ej :7himmel:

Det kan jeg dælme godt følge dig i .... Jeg kunne godt hoppe på vinter ideen hvis ikke jeg var så mega kuldskær og bleg om vinteren + jeg er pjattet med vilde blomster og dem er der jo ikke vildt mange af om vinteren :)

Det er faktisk hel rart at der er så længe til 2016, både økonomisk og idemæssigt. Mange ting kan nå at forplante sig og ideerne kan nå at blive vendt et hav af gange.

:loveshower: hygge hejsa...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg dælme godt følge dig i .... Jeg kunne godt hoppe på vinter ideen hvis ikke jeg var så mega kuldskær og bleg om vinteren + jeg er pjattet med vilde blomster og dem er der jo ikke vildt mange af om vinteren :)

Det er faktisk hel rart at der er så længe til 2016, både økonomisk og idemæssigt. Mange ting kan nå at forplante sig og ideerne kan nå at blive vendt et hav af gange.

:loveshower: hygge hejsa...

Det er lidt morsomt, for jeg er bestemt ikke nogen kuldeelsker! Jeg har formået kun, at være på en enkelt skiferie og holder stadig fast på at en ferie bør indeholde sol og varme. Jeg må have et dårligt blod omløb, for jeg er (min hjemmelavede betegnelse) kronisk kold, hvilket er FORFÆRDELIGT! Alligevel elsker jeg tanken om vinter til vores store dag. Iskrystaller og snefnug er og bliver eventyrlige. Desuden kan jeg godt lige at være en smule anderledes - der er trods alt ikke mange der holder et vinterbryllup.

Jeg kan godt forstå dine tanker om de vilde blomster. Udvalget af blomster er ikke stort om vinter, derfor gruer jeg lidt for min brudebuket, men de blomster som rent faktisk blomstrer om vinteren er til gengæld virkelig smukke :a1221:

Det kan være svært at vente, men det er godt at kunne spare sammen, for til mine prinsessedrømme skal der virkelig nogle knaster til. Og det er fedt, at have tid til at kunne fordybe sig.

FEDT, du har fået linket til din planlægningstråd - så kan jeg også finde den! :tunge:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider lige lidt vinterspam til dig. Ved jo slet ikke om du er til den slags men kom bare til at tænke på dig og din vintermagi ☺

Jeg vil elske, hvis folk vil hjælpe mig med at samle vinter inspiration! Derfor er din vinterspam mere en velkommen - og det er altid dejligt at blive tænkt på, tak! :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og tillykke med din helt egen tråd :balloons: selvom der er god tid til 2016, så er det jo fedt at kunne nå at samle en masse inspiration :happy:

Jeres tema er super fint! Er selv mere en sølv-pige, men når det nu passer ind i festlokalet er det jo bare sådan det skal være :thumbsupsmileyanim:

Etsy og ebay gætter jeg også på bliver min redning - der er jo næsten alt det man går og drømmer om til et bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og tillykke med din helt egen tråd :balloons: selvom der er god tid til 2016, så er det jo fedt at kunne nå at samle en masse inspiration :happy:

Jeres tema er super fint! Er selv mere en sølv-pige, men når det nu passer ind i festlokalet er det jo bare sådan det skal være :thumbsupsmileyanim:

Etsy og ebay gætter jeg også på bliver min redning - der er jo næsten alt det man går og drømmer om til et bryllup :)

Jeg har simpelthen ikke kunne vente med at oprette mig. Jeg er et ordensmenneske, perfektionist og muligvis også en kontrolfreak ( :tunge:), derfor er det rart at kunne samle sine tanker omkring det hele. At få et overblik, for der er trods alt mange poster som skal krydses af. Det hele skal være perfekt, så vores gæster og os selv bare kan læne os til bage og nyde hvert et øjeblik. Desuden synes jeg, at det er enormt hyggeligt med alle vores (læs: mine) DIY-projekter. Kan ikke vente med at komme igang :cheerleader3:

Det er kun rart, at vi alle ikke er ens. Jeg kan se, at sølv er en del af dit tema. Det skal nok blive rigtig flot :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal virkelig passe på, for jeg kunne godt gå hen og blive afhængig af dem. Det vil hverken min H2B eller min pengepung kunne lide! Jeg lagde et cirka budget igår over alt hvad der vedrører feststedet. Det blev væsentligt dyre end vores første beregninger på grund af natmaden og antallet af gæster snød os :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak mor!

Jeg var så uforskammet heldig, at gå på påskeferie i onsdags, da min lærer aflyste undervisningen på grund af sygdom. Min søde H2B har et job som skal passes, (i modsætning til mig som simpelthen ikke kan finde et fritidsjob som kan kombineres med universitetet jeg starter på efter sommeren) derfor tog jeg en tur ned til mine forældre et par dage. Min mor skulle i en fotoforretning og have fremkaldt et par billeder. Dér faldt jeg over en skøn Canon Pixma-printer. Jeg er jo i sandhed i printermangel, fordi min HP-printer har valgt at svigte mig ved at brænde sammen. Det smarte ved Canon printeren er, at der kan indsættes papir fra to sider og at den derved kan printe på karton, fordi den ikke kun laver den åndssvage U-vending. Jeg forventer, at jeg kan printe alle mine DIY-projekter på denne Canon Pixma MG5150. Jeg var derfor fuldstændig jublende, da min mor først siger, at hun godt vil ligge ud (fordi jeg ikke har min pung med) og bagefter siger, at hun godt vil give mig den. Hvor er jeg bare glad! Nu kan jeg komme igang med at lave nogle prototyper af alle mine projekter :thumbsupsmileyanim:

B00404CKBOd.jpg

Redigeret af SeK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt med en ny printer - og hvilken sød mor du har :) H2B købte et stort skrummel sidste år, og vi har nærmest ikke brugt den før jeg gik igang med vores invitationer hehe.. Vores laver nu godt nok den der U-vending, men den printer fint på karton alligevel - også selvom den printer på begge sider :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Miss-Rina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt med en ny printer - og hvilken sød mor du har :) H2B købte et stort skrummel sidste år, og vi har nærmest ikke brugt den før jeg gik igang med vores invitationer hehe.. Vores laver nu godt nok den der U-vending, men den printer fint på karton alligevel - også selvom den printer på begge sider :thumbsupsmileyanim:

Hvor lækkert! Jeg var bange for, hvis printeren lavede U-vendingen, at den ville bøje kartonen for meget, så det ikke var pænt, når printeren var færdig med kartonen :fløjt: Hvilket skrummel er det han har investeret i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dragsholm Slot

Jeg er jublende lykkelig over, at min H2B vil opfylde mine drømme, selvom at det vil blive en bekostelig affære. Jeg har altid drømt om, at jeg skulle giftes på et slot, men aldrig troet at det skulle blive en realitet. Jeg har stadig lidt svært ved at forstå, at det er virkelighed, selvom vi har booket feststedet. Vi nåede ikke engang, at se på andre steder. Vi vidste begge, at Dragsholm Slot er det eneste rigtige, men jeg er stadig overrasket over, at H2B ikke ville se på nogle billigere alternativer. Efter vi var blevet vist rundt på slottet, blev vi spurgt om de skulle reservere datoen til os. Jeg var lidt usikker på om vi økonomisk kunne få det til at hænge sammen, om vi burde tænke det igennem en ekstra gang - MEN! H2B var ikke tvivl. Han sagde straks ja. Han havde ikke brug for at se andre steder eller overveje kuvert prisen.

Jeg elsker ham! :a1221:

Skal I ikke se vores slot og kirke? Se nedenstående og I vil måske forstå min begejstring! Desværre har jeg ikke kunne finde et godt billede af selve festlokalet.

dragsholm-castle-or-dragsholm-slot-h25c325b8rve-odsherred-denmark.jpg

"My Winter Wonderland - sådan må det godt se ud d. 15. januar 2016" :heart:

vaerelse-dragsholm-slot.jpg

"Et af værelselser der blev os vist. Et værelse til overnattende gæster.

Vi håber, at der er mange som vil overnatte, så festen kan fortsætte til den næste dag.

Desværre har vi kun økonomisk mulighed (kun med nød og næppe) for at betale for vores forældre."

4589074.jpg

"(Lille) billede af brudesuiten."

2vxg4go.png

"Udsigten fra brudesuiten. Udsigt udover slottets urtehave."

2yp19w2.jpg

"Døren jeg vil komme ind af i en drøm af en brudekjole."

Dragsholm_450.jpg

"Kirkegulvet og alteret i vores slotskirke."

Redigeret af SeK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser da også bare fantastisk ud. Thumbs up til h2b for at sige ja til det. Kan godt forstå du glæder dig for det er da også bare drømmeslottet at holde bryllup på. Har også hørt godt om Dragsholm, bl.a. fra min onkel.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser da også bare fantastisk ud. Thumbs up til h2b for at sige ja til det. Kan godt forstå du glæder dig for det er da også bare drømmeslottet at holde bryllup på. Har også hørt godt om Dragsholm, bl.a. fra min onkel.

/Josephine

I virkeligheden ville jeg giftes i en hel anden kirke: Magleby Kirke (se nedenstående billede), hvor jeg er blevet døbt og konfirmeret. Det var H2B, der forelskede sig i slotskirken. Jeg gik med på ideen, fordi slotkirken er meget smuk, det vil være os muligt at fylde alle bænkerækkerne op (det er vigtigt for mig, fordi jeg personligt ikke har lyst til at gå forbi en masse tomme rækker) + at Magleby Kirke er mine forældres kirke, hvor de er blevet gift. Vi skal have vores egen kirke. Desuden ligger Magleby Kirke meget langt væk fra festlokalet, så der vil være forfærdelig meget transport, som jeg ikke gider den dag. Nu er jeg rigtig glad for vores valg og glæder mig til at overraske min familie, hvor jeg altid har sagt at Magleby Kirke var min kirke. Ikke længere :tunge:

=05-07-30-a3_copy.jpg?size=webview

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Budget

Jeg synes, at det er vanskeligt at ligge et budget, når der er så længe til brylluppet skal stå. Vi kan naturligvis godt nedskrive hvor meget vi forestiller os, at bruge på de enkelte poster, men jeg har personligt ikke særlig god fornemmelse for hvad de forskellige ting koster og hvornår det er overpris. Det bruger jeg meget Bryllupsklar til - at få en fornemmelse af prisniveauet for hvad det koster at holde et bryllup. Når jeg er begyndt i så usædvanlig god tid kan der naturligvis være nogle prisjusteringer, men jeg tvivler på at det er meget mere end et par hundrede kroner der kan forskellen. Jeg indhenter derfor tilbud og snakker med H2B, hvor vigtig den pågældende post er for os. Vi har også sat et øvre loft, men det bliver også justereret. Det er svært at lade vær, når det er længe tid og vi ikke er nærige hvad angår vores mest specielle dag. Det bliver en dyr affære og mange vil nok synes, at det er al for mange penge skudt af på en dag. Det kan langt hen af vejen også være rigtigt, men det skal gerne være ones in af life time - så er det pludselig ikke så dyrt og det skal være noget særligt! Udgifterne er også spredt over en længere periode, derved er det ikke ligeså tungt at løfte.

Nuværende poster vi kender prisen på:

Leje af Dragsholm Slotskirke inklusiv præst og kordegn: 7.000 kr.

3 retters menu med overnatning og morgenmad: 1.995 kr. * 7 personer (brudepar + forældre) = 13.965 kr.

3 retters menu uden overnatning: 1.095 kr. * 63 personer (restende gæster) = 68.985 kr.

Natmad (ikke inkluderet og måske ikke nødvendigt): 150 kr. * 70 personer = 10.500 kr.

Vin ad libitum under middagen: 345 kr. * 70 personer = 24.150 kr.

I ALT: 124.600 kr.

NB! Bryllupskage, blomster og dekorationer til både kirke og festlokalet er inklusiv ovenstående priser.

Brudebuket, brudepigebuket og knapholdsblomster er formentlig ved siden af. Vi kender endnu ikke prisen.

Ovenstående er i "værste" tilfælde, hvor alle i familien har en kæreste, når vi skal sende indbydelser ud. På nuværende tidspunkt er vi væsentlig færre i familien (mange singler), men det er jo ikke til at vide hvordan det ser ud om næsten tre år, derfor "frygter" vi det værste, så vi er forberet.

Det ER forfærdelig mange penge, når man tænker på, at det "kun" er feststedet og maden. Jeg synes også, at det måske er FOR mange penge, men stedet er af højeste priotet for os med undtagelse af datoen. Vi har oplevet stemning på slottet, været på rundvisningen og kunne ikke forestille os et mere magisk sted, at forevige vores kærlighed. Det eneste jeg er ked af er, at jeg ikke kan få tage bryllupsbilleder sammen med min hest. Det er for langt at fragte hende for et par billeder.

Min brudekjole vil blive betalt af mine forældre. Det har de allerede lovet med den betingelse, at min mor skal med til kjoleprøvning. Det skulle hun under alle omstændigheder, derfor er jeg meget taknemmelig for deres gavmildhed. Smykker håber jeg, at kunne låne og derved spare penge og krydse dem af som "Something Borrowed". Jeg overvejer kraftigt, at bruge mine konfirmationssko som brudesko (hvis jeg kan få dem pudset flot op), men de skal sendes til Figgies sko og males noget så smukt. Det vil komme til at koste omkring 1.700 kroner, men bliver også super unikke og personlige. Jeg glæder mig meget til at kunne sende dem afsted! Jeg håber stadig, at finde et strømpebånd med snefnug - helt hvidt, intet blåt, da mine sko skal være mit "Something Blue".

Jeg forventer, at få sat hår og lagt makeup af min frisør, som normalt giver mig en god pris, fordi jeg altid er blevet klippet af hende. Mine forældre startede hos hende, derfor er jeg blevet klippet af hende siden jeg var spæd og er faktisk aldrig blevet klippet af nogen for som helst anden. Hun har desuden sat mit hår til min konfirmation og burde også være en del af mit bryllup. Kunstige negle håber jeg, at kunne få lavet hos Golden Nails & Beauty, Køge. Hun er vanvittig dygtig og neglene holdes super godt.

Musikken er vi ved, at indhente tilbud fra forskellige, men jeg er usikker på hvad vi helt præcist ønsker eller rettere hvad H2B ønsker og hvad han ikke finder nødvendigt. Det kommer jo helt sikkert an på hvor dyrt det bliver. Jeg har fundet to bands, som jeg synes virker rigtig interessante: Black Jack Duo og a Celebration. De har nogenlunde samme repetoire, næsten samme prisniveau. Jeg er ikke klar til at booke endnu, men vil godt vide hvor meget det skal koste.

Fotografen kommer an på, om vi skal finde en der er billigere end hvad Dragsholm Slot anbefalder. Hvis vi holder os til den fotograf, fordi de virker enorm professionelle og dygtige, skal vi vælge hvilken bryllupspakke vi ønsker. Jeg prioteret helt klart denne post meget højere end H2B. En post vi er meget uenige om. Nu må vi se hvad det ender med.

Brudgommen har naturligvis også brug for tøj og sko, men jeg har ingen idé om hvad han ønsker sig, derfor har jeg heller ikke noget prisniveau. Han har en idé om, at jeg ikke skal se ham i hans tøj, ligesom han ikke skal se mig i min brudekjole.

Er der noget jeg har glemt? :fløjt:

Redigeret af SeK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser da også bare fantastisk ud. Thumbs up til h2b for at sige ja til det. Kan godt forstå du glæder dig for det er da også bare drømmeslottet at holde bryllup på. Har også hørt godt om Dragsholm, bl.a. fra min onkel.

/Josephine

I virkeligheden ville jeg giftes i en hel anden kirke: Magleby Kirke (se nedenstående billede), hvor jeg er blevet døbt og konfirmeret. Det var H2B, der forelskede sig i slotskirken. Jeg gik med på ideen, fordi slotkirken er meget smuk, det vil være os muligt at fylde alle bænkerækkerne op (det er vigtigt for mig, fordi jeg personligt ikke har lyst til at gå forbi en masse tomme rækker) + at Magleby Kirke er mine forældres kirke, hvor de er blevet gift. Vi skal have vores egen kirke. Desuden ligger Magleby Kirke meget langt væk fra festlokalet, så der vil være forfærdelig meget transport, som jeg ikke gider den dag. Nu er jeg rigtig glad for vores valg og glæder mig til at overraske min familie, hvor jeg altid har sagt at Magleby Kirke var min kirke. Ikke længere :tunge:

=05-07-30-a3_copy.jpg?size=webview

Det er nu også en smuk kirke - kan godt forstå at den har været under overvejelse også.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Budget

Jeg synes, at det er vanskeligt at ligge et budget, når der er så længe til brylluppet skal stå. Vi kan naturligvis godt nedskrive hvor meget vi forestiller os, at bruge på de enkelte poster, men jeg har personligt ikke særlig god fornemmelse for hvad de forskellige ting koster og hvornår det er overpris. Det bruger jeg meget Bryllupsklar til - at få en fornemmelse af prisniveauet for hvad det koster at holde et bryllup. Når jeg er begyndt i så usædvanlig god tid kan der naturligvis være nogle prisjusteringer, men jeg tvivler på at det er meget mere end et par hundrede kroner der kan forskellen. Jeg indhenter derfor tilbud og snakker med H2B, hvor vigtig den pågældende post er for os. Vi har også sat et øvre loft, men det bliver også justereret. Det er svært at lade vær, når det er længe tid og vi ikke er nærige hvad angår vores mest specielle dag. Det bliver en dyr affære og mange vil nok synes, at det er al for mange penge skudt af på en dag. Det kan langt hen af vejen også være rigtigt, men det skal gerne være ones in af life time - så er det pludselig ikke så dyrt og det skal være noget særligt! Udgifterne er også spredt over en længere periode, derved er det ikke ligeså tungt at løfte.

Nuværende poster vi kender prisen på:

Leje af Dragsholm Slotskirke inklusiv præst og kordegn: 7.000 kr.

3 retters menu med overnatning og morgenmad: 1.995 kr. * 7 personer (brudepar + forældre) = 13.965 kr.

3 retters menu uden overnatning: 1.095 kr. * 63 personer (restende gæster) = 68.985 kr.

Natmad (ikke inkluderet og måske ikke nødvendigt): 150 kr. * 70 personer = 10.500 kr.

Vin ad libitum under middagen: 345 kr. * 70 personer = 24.150 kr.

I ALT: 124.600 kr.

NB! Bryllupskage, blomster og dekorationer til både kirke og festlokalet er inklusiv ovenstående priser.

Brudebuket, brudepigebuket og knapholdsblomster er formentlig ved siden af. Vi kender endnu ikke prisen.

Ovenstående er i "værste" tilfælde, hvor alle i familien har en kæreste, når vi skal sende indbydelser ud. På nuværende tidspunkt er vi væsentlig færre i familien (mange singler), men det er jo ikke til at vide hvordan det ser ud om næsten tre år, derfor "frygter" vi det værste, så vi er forberet.

Det ER forfærdelig mange penge, når man tænker på, at det "kun" er feststedet og maden. Jeg synes også, at det måske er FOR mange penge, men stedet er af højeste priotet for os med undtagelse af datoen. Vi har oplevet stemning på slottet, været på rundvisningen og kunne ikke forestille os et mere magisk sted, at forevige vores kærlighed. Det eneste jeg er ked af er, at jeg ikke kan få tage bryllupsbilleder sammen med min hest. Det er for langt at fragte hende for et par billeder.

Min brudekjole vil blive betalt af mine forældre. Det har de allerede lovet med den betingelse, at min mor skal med til kjoleprøvning. Det skulle hun under alle omstændigheder, derfor er jeg meget taknemmelig for deres gavmildhed. Smykker håber jeg, at kunne låne og derved spare penge og krydse dem af som "Something Borrowed". Jeg overvejer kraftigt, at bruge mine konfirmationssko som brudesko (hvis jeg kan få dem pudset flot op), men de skal sendes til Figgies sko og males noget så smukt. Det vil komme til at koste omkring 1.700 kroner, men bliver også super unikke og personlige. Jeg glæder mig meget til at kunne sende dem afsted! Jeg håber stadig, at finde et strømpebånd med snefnug - helt hvidt, intet blåt, da mine sko skal være mit "Something Blue".

Jeg forventer, at få sat hår og lagt makeup af min frisør, som normalt giver mig en god pris, fordi jeg altid er blevet klippet af hende. Mine forældre startede hos hende, derfor er jeg blevet klippet af hende siden jeg var spæd og er faktisk aldrig blevet klippet af nogen for som helst anden. Hun har desuden sat mit hår til min konfirmation og burde også være en del af mit bryllup. Kunstige negle håber jeg, at kunne få lavet hos Golden Nails & Beauty, Køge. Hun er vanvittig dygtig og neglene holdes super godt.

Musikken er vi ved, at indhente tilbud fra forskellige, men jeg er usikker på hvad vi helt præcist ønsker eller rettere hvad H2B ønsker og hvad han ikke finder nødvendigt. Det kommer jo helt sikkert an på hvor dyrt det bliver. Jeg har fundet to bands, som jeg synes virker rigtig interessante: Black Jack Duo og a Celebration. De har nogenlunde samme repetoire, næsten samme prisniveau. Jeg er ikke klar til at booke endnu, men vil godt vide hvor meget det skal koste.

Fotografen kommer an på, om vi skal finde en der er billigere end hvad Dragsholm Slot anbefalder. Hvis vi holder os til den fotograf, fordi de virker enorm professionelle og dygtige, skal vi vælge hvilken bryllupspakke vi ønsker. Jeg prioteret helt klart denne post meget højere end H2B. En post vi er meget uenige om. Nu må vi se hvad det ender med.

Brudgommen har naturligvis også brug for tøj og sko, men jeg har ingen idé om hvad han ønsker sig, derfor har jeg heller ikke noget prisniveau. Han har en idé om, at jeg ikke skal se ham i hans tøj, ligesom han ikke skal se mig i min brudekjole.

Er der noget jeg har glemt? :fløjt:

Jeg har en kollega, der blev gift på Dragsholm Slot og det havde bare været FANTASTISK! Men hun sagde dog, at de havde fravalgt vin ad libitum under middagen - det kunne simpelthen ikke betale sig.. Når det nu er så mange penge, tror jeg, at det kan være et godt sted at overveje en besparelse..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha ja det er mange penge, men det lyder som om det er gennemtænkt og som om, det er det I vil. Jeg tror det er en god strategi at tænke "flest mulige" sådan at I ikke lige pludselig bliver hverken overraskede eller irriterede over at nogen finder kærester osv...

Noget andet er, at I behøver vel ikke betale jeres forældres overnatning? Det er en sød gestus, men da slet ikke en forpligtelse.

Og ja måske skal man tænke over om vin ad libitum er det rette. Der skal man ind og tænke på hvilket selskab man inviterer og om folk skal køre hjem osv. Hvad er der kutyme for? Drikker man med måde eller drikker I jer fulde til bryllupper? Hvor mange enkelt glas kan man få for de 345 kr ad libitum koster?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op hvor er her sket meget siden sidst jeg var herinde.

Fedt at i har bestemt jer for Drageholm :cheerleader3: Det skal da nok give jer de fedeste rammer!

JA - det er mange penge!!! Men det er også kun en gang i livet. Og har i råd til det, så skal i da holde det bryllup som i drømmer om!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer