sally24

Skal svigerinder med til pa

13 indlæg i dette emne

Hej

Jeg snakkede lige med min søster om hvem der skal med til polterabend og snakken falder på mine svigerinder.

De er fine nok, men jeg har ikke lyst til de skal med. De kender ikke nogen af de andre, og alle er noget ældre.

Min søster siger der kunne blive en farlig ballade hvis ikke de kom med men jeg troede bare det var mine veninder, søster og mine kusiner der kal med. Havde ikke tænkt mig at kærestens kusiner skal med

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis du vil undgå ballade skal I invitere dem med!

Det kan jo være de så ikke kommer fordi de selv kan se at de ikke passer ind.

Tá rådet fra en der selv har frygtelig masse ballade lige nu, fordi jeg valgte at min bedste veninde og ikke min 10-år ældre søster fik hovedansvaret for PA. Bryllupper får de store følelser op i folk og ting man selv synes er indlysende og helt okay bliver ikke opfattet på samme måde af andre!

0

Del dette indlæg

Min søster er bange for det kan skabe ballade de ikke kommer med. Og jeg har det lidt sådan at hvis de kan live sure over de ikke er inviteret fordi jeg gerne vil have mine veninder, mine kusiner og min søster med til denne dag er det deres problem. Men for min søsters skyld så bliver de inviteret, men de passer bare slet ikke ind.

Det skal siges at de er søde, men jeg har svært ved at takle dem sammen, de bliver meget barnlige og kan skændes over ingenting og det foregår altid offentligt. Og jeg hader det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor skal det være 10? Alle dem der er relevante skal vel med?? Og hvis der kun er 9 af dem, så er det vel bare sådan det er.

Jeg fik vist ikke færdiggjort mit spørgsmål, for havde et til.

Men hun sagde at minimum ti for så blev det ikke så dyrt.

Men mit andet spørgsmål var at jeg har nogle veninder som ikke er inviteret med til bryllup men som senere skal ud til os at spise efter brylluppet, kan man invitere dem med til pa også?

0

Del dette indlæg

Ehm så ville jeg mene at de enten måtte betale mere eller finde andre aktiviteter som ikke koster så meget. Jeg syntes ikke man skal invitere bare for at for at invitere. Jeg har selv nævnt 7 personer eller deromkring til min planlægger - og jeg antager at de planlægger aktiviteter som alle har råd til/lyst til at betale.

Nogen gør det, men jeg ville aldrig nogensinde selv "invitere" personer med, der ikke skal med til brylluppet. Så igen, jeg vill holde fast i de 9 som du har fundet frem til, og så må de finde ud af det de 9 :)

0

Del dette indlæg

Min kæreste har to søstre, men de er begge under 18 år (16 og 17 år) og er derfor ikke inviteret med til polterabend... Men jeg har inviteret kærestens brors kone, som jo sådan set også er en svigerinde - og så også min svigermor...

Jeg synes det kommer meget an på hvilket forhold man har til personerne... Jeg ville ikke invitere nogen med af "pligt"... Og jeg ville heller ikke invitere nogen, som ikke er inviteret til brylluppet...

0

Del dette indlæg

Jeg har foreslået mine veninder at holde min pa i 2 dele;

1 del - lidt mere børne og forældre venlig : noget brunch/picnic agtigt hvor vi spiser, hygger og leger nogle sjove lege. Og hvor min mor, svigermødre, h2b's faster og 2 yngre søstre kan komme med. Hans ældre søster og min ældre svinderinde, som ikke er så vilde :rolleyes::heart:

2 del - frigjorthed og pinligheder : Kun for mine veninder hvor jeg ikke behøver at tænke så filans meget over hvordan jeg opfører mig :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Polterabend skal følge brudens ønsker! Sådan er det, og det skal arrangøren have at vide og respektere.

Det andet aspekt er, at ét af bruden ønsker kan være ikke at skabe ballade.

mStender har tidligere skrevet om en to-delt PA, og det lyder da som en rigtig god idé!

Så første del hvor 'alle' er med og evt. lave ting der ikke er så dyre, og anden del der er mere i brudens ånd - er mit forslag.

Håber at alt bliver vel.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer