Maaariiieee

Vores bryllup 'in the making' (:

73 indlæg i dette emne

Hej allesammen :lol: .

Efter nu at have læst en masse af Jeres bryllupstråde tænkte jeg at jeg også ville lave en. :rolleyes: .

Min kæreste og jeg skal giftes d. 8/6-13. Han hedder Jesper og arbejder i familiens firma hvor de laver lidt af hvert. Udstillinger, print, pakkeopgaver osv. Han er 7 år ældre end mig, og jeg er 22 i skrivende stund. Jeg arbejder selv i en børnehave og har i sinde at starte på pædagogseminariet til sommer (har desværre ikke karakterer til drømmestudiet psykologi).

Inden uddannelse kommer dog vores bryllup og jeg glæder mig som et lille barn! :loveshower:

1. juli 2012 kom jeg hjem efter at have været en måned i Afrika. Det var lidt hårdt at være væk fra hinanden MEN imellemtiden har min kæreste købt en ring og falder på knæ aftenen hvor vi endelig ses igen :heart: .

Vi mødtes på Bakken hvor vi arbejdede sammen. Det var ikke en kliché historie om kærlighed ved første blik, faktisk langt fra. Vi snakkede slet ikke sammen imens vi arbejde sammen, dog var vi gode til at vinke til hinanden. Til afslutningsfesten faldt vi tilfældigt i snak, og vi snakkede stort set hele aftenen væk. Det var som at møde en ven man havde haft hele livet (okay, måske lidt kliché). Jeg havde faktisk på det tidspunkt en flirt med en anden, og han var lige kommet ud af et langt forhold, så der var egentlig intet i det. Næste morgen efter en lang nat/morgen var min første tanke at jeg faktisk håbede mest på at han ikke havde sagt en masse i fuldeskab, og var egentlig ligeglad med min flirt. Heldigvis havde han det på samme måde, og vi begyndte at skrive en del sammen. Vi mødtes så en dag for at spise en is, og bum. Så slog det gnister og her er vi så og skal giftes :loveshower: .

Som sagt glæder jeg mig som et lille barn, og har i lang tid googlet billeder af bl.a. kager, for det er et af de store DIY projekter. Jeg har altid elsket at lave kreative ting, og brylluppet er en god anledning til det :lol: .

Mange hilsner fra den kommende brud Marie (snart: Marie Kilhof Nordbjærg :a1221: )

Redigeret af Maaariiieee
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt info om hvad der allerede er besluttet og sket:

Farvetema: Bordeaux/røde nuancer - desuden vil jeg gerne bringe orkidéer ind over så meget jeg kan. Elsker dem :)

Vielse: Kirkevielse i Gammel Ølstykke kirke 14.15

Festen: Bybjerggaard i Sundbylille

Fotograf: Vi kender en amatørfotograf (Mette-Marie Nielsen) til at tage billeder af hele dagen (fra forberedelser til godnat) og så har vi booket http://fotograferne.com/ til at tage 'on location' billeder

Maden: Helstegt pattegris! Vi har fundet en slagter som ser ud til at lave super lækker mad til en fornuftig pris. Den præcise menu kommer senere :wink:

Musik: DJ

Gæster (inkl børn): 65 inkl os selv. Men det er før alle har meldt tilbage :)

Navneændring: Jeg ændrer navn fra Marie Louise Middelbo Nordbjærg til Marie Kilhof Nordbjærg (efter laaaaaange overvejelser frem og tilbage)

Budget: Ca 50.000 får vi selv sparet op. Men vi får hjælp fra familie til diverse ting ca. + 20.000 (vores redning :) )

DIY projekter:

- STD

- Invitationerne

- Kagen

- Gæstebog med et twist

- Fotovæg

- Wedding favours af en eller anden art

- Bordkort, menukort mv. Overvejer at lave et hæfte til hver gæst med blandet info :rolleyes:

- Dekoration generelt :)

Lidt billeder af ting som allerede er købt/lavet:

Ringene :) . Vi har meget forskellig smag og det er derfor kun formen der er ens. Guld ringen er min, det er en firkløver (må få taget et bedre billed på et tidspunkt)

post-64631-0-85317800-1363637452.jpg

STD

post-64631-0-26633500-1363637429.jpegpost-64631-0-79260500-1363637466.jpegpost-64631-0-01630200-1363637486.jpeg

Invitationen

post-64631-0-63004900-1363718416.jpgpost-64631-0-86537000-1363718440.jpg

Kjolen :heart:

post-64631-0-32242300-1363718539.jpegpost-64631-0-45786100-1363718559.jpeg

Redigeret af Maaariiieee
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak allesammen :lol: .

Jeg har simpelthen været så kikset at jeg ikke fik skrevet tidspunkt for spisning i invitationen! :o . Jeg vil tro de fleste kommer i kirken, men burde måske have skrevet hvornår der var spisning hvis der nu var nogle som ikke kom med i kirken.

I vores invitation har jeg lavet et link til vores bryllupsblog så folk kan følge med. Der står også ønskeliste, og er link til kirken mv. så folk nærmest har invitationen online.

Nu har jeg så fået lavet en tidsplan... :)

post-64631-0-96856000-1363891650.jpg

Redigeret af Maaariiieee
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så også lige et billede af skoene. Stilletterne blev købt før kjolen, for jeg elsker mine sko :loveflag: . De flade er til hvis jeg nu ikke kan klare stilletter en hel dag :rolleyes: . Jeg var meget i tvivl om de flade, men de er pænere end på billederne :)

post-64631-0-66191500-1363892040.jpgpost-64631-0-86516600-1363892094.jpg

Redigeret af Maaariiieee
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et af mine store DIY projekter er kagen :lol: . Der er flere årsager til det egentlig. Jeg har altid været lidt perfektionistisk med nogle ting, og jeg ville aldrig kunne købe en othello lagkage i føtex til en fødselsdag. Jeg er godt klar over jeg sagtens ville kunne finde en konditor som ville leve op til mine krav om en kage, men her kommer så en af de andre grunde. Prisen! Det bliver hurtigt enormt dyrt :td: , men når jeg nu godt kan lide at være kreativ så blev det til at jeg selv laver kagen :biggrin: .

Igennem de sidste par måneder har jeg udnyttet samtlige fødselsdage/sammenkomster til at afprøve smage til kagen, men er nu endelig kommet frem til kagen (tror jeg nok :wink: ).

Here it comes :) :

Hasselnøddebunde

Jordbær/asti/lime-mousse med friske hindbær

Tobleronemousse.

0

Del dette indlæg

Jeg begyndte på bordplan i går. Har før rodet med bordopstillingen i lokalet, men først i går begyndte jeg at rode med selve bordplanen (også selvom alle ikke har meldt tilbage endnu). Tænkte jeg kunne lave et udkast så jeg ligesom var 'i gang' (der er faktisk kun omkring 2 måneder endnu - vildt!).

Men puha et puzzlespil! Man vil jo gerne sørge for at alle har nogen at snakke med samtidig med at folk er blandede. Desuden skal man tage højde for hvilke folk man sætter sammen, og nok vigtigere - hvem man ikke sætter sammen... Jeg kom dog frem til et udkast, men tror stadig nogle folk vil blive småsure. Det var sgu sværere end jeg troede. :blink: .Her kommer lige et billede af selve bordopstillingen (og faktisk også udsnit af lokalet). Har været ude i lokalet og måle op så vi kunne rykke rundt på borde mv. for at finde den bedste opstilling :)

post-64631-0-67087500-1364584557.jpg

0

Del dette indlæg

Barskilte in the making

Er gået i gang med at lave nogle skilte til baren med opskrifter på så vores gæster kan lave deres egne drinks istedet for bare at tage en øl :). Jeg var i IKEA i lørdags og fandt de perfekte rammer :lol:

post-64631-0-14009700-1364836177.jpgpost-64631-0-93363700-1364836193.jpg

Jeg overvejer lidt at bruge de samme rammer til at sætte på bordene med menu/evt bordplan. Hvis de skal det skal de dog dekoreres så de ikke ser så plastik/kedelige ud.. :)

Redigeret af Maaariiieee
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Upcoming projects

:biggrin:

Iøvrigt må jeg da lige skyde ind at der i morgen er præcis 2 måneder til vi skal sige ja i kirken - om jeg glæder mig? Jaaaaa!

:loveshower:

Nå men, til projekterne

:wink::

- Rammer til baren og borde

- Favour bokse (evt. som bordkort)

- Toiletskilte

- Toiletkurve

- Fotovæg

- Gæstebog

- Bordpynt

- Hæfter til kirken

- Duge

- Pynt til kagen

- Doorhangers

- Evt. en pose til overnattende gæster (kun på idé plan stadig)

Rammer til baren/borde:

Jeg har jo købt nogle rammer hos IKEA. Synes bare de så så plastik-agtige ud (og ikke mindst kedelige). Har så fået købt en masse similisten over ebay som jeg spændt venter på :biggrin: . Imellem tiden har jeg så været i Harald Nyborg og købe noget spraymaling til rammerne. Sort blank og sort mat (de kostede 'kun' 38 og jeg kunne ikke bestemme mig). De er ikke helt færdige men umiddelbart er jeg mest vild med den matte. Overvejede lidt at mikse, så der både er den blanke og matte, men venter lige til de har fået alle lagene .

Favour bokse:

Jeg har fået lov til at lave favour bokse! Yay :) . Jeg prøver virkelig på ikke at være sådan en rigtig bridezilla, og synes faktisk også jeg er ret god til det. Tror bare generelt de der mænd ikke er ligeså vilde med planlægningen og detaljer. Hvis det stod til min kæreste var det meget enkelt, men jeg elsker detaljerne... Nogle af mine idéer har han skudt helt ned, men favour bokse får jeg altså lov til at lave :lol: .

Umiddelbart er jeg ude i en helt enkel æske som så skal pyntes. Synes lidt der skulle være noget lidt mere 'specielt' end bare tandstikker og hvad man ellers kan putte i, så jeg tænker lidt at jeg vil bage min elskede opskrift på karamelbrownies. Der er ikke karamel i, men rørsukker som giver en fantastisk smag! Og ikke mindst nødder .

Nu skal jeg jo lave bryllupkagen selv, så tænker lidt på at eksperimentere med at fryse den ned så jeg ville kunne lave den i forvejen. Der er ikke så mange børn, men tænkte lidt at de skulle have noget i stil af sæbebobler eller sådan noget. Og så kan singlerne få et kondom :wink: .

Men resten har jeg slet ikke besluttet. Har faktisk knap nok besluttet andet end at de skal laves .

Toiletskilte:

Der er to toiletter på gården. Det er egentlig ikke opdelt, men tænkte jeg ville lave to skilte så herrer og damer er opdelt (også af hensyn til toiletkurvene)

Toiletkurve:

Jeg har kastet mig ud i at lave kurve selv. Det er egentlig gået meget godt, så tror det bliver sådan nogle flettede kurve (også fordi det er gratis med gamle blade :wink: ).

Indholdet har jeg ikke helt bestemt mig for endnu, for man kan jo putte så meget i .

post-64631-0-65020800-1365349154.jpg

Fotovæg:

Indtilvidere er det kun nogle 'props' og en printer der er købt . Jeg er stadig på jagt efter tapet, for ville altså helst have noget tapet på. Har to sjove gamle stole fra min farmor og farfar som jeg tænkte kunne bruges. Har desuden stativ til mit kamera så det var planen at sætte det op foran og så have en printer ved gæstebogen så folk kan tage nogle sjove billeder til gæstebogen :biggrin: . Har desuden kigget på en masse der har gratis props online man kan printe. Briller, hatte, munde, skæg mv. .

Gæstebog:

Jeg har fundet frem til en scrapbook-lignende gæstebog. På de første sider ville jeg skrive kort om os (hvordan vi mødtes og sådan). Så har jeg tænkt mig at lægge nogle klistermærker og andet sjovt man kan bruge til at lave en lidt 'sjov' gæstebog og så er der selvfølgelig printeren så gæsterne kan tage nogle billeder af dem selv, evt. ved fotovæggen :lol: .

Bordpynt:

Jeg har bestilt nogle vandperler over ebay og noget lys der kan ligge i bunden af vandperlerne. I IKEA har jeg så købt nogle vaser som får vandperler i klar, sort og rød i og en fin orkidée oveni. Desuden har jeg købt nogle aflange sorte lysfade og nogle fine røde hjertelys hertil. Og så er der rammerne som jeg ikke helt har bestemt mig for endnu. Men tænkte at jeg ville sætte menuen deri. Overvejede lidt bordplanen på bagsiden, men det kan jeg ikke lide finde ud af om vil se dumt ud???

post-64631-0-22140900-1365349140.jpeg

Hæfter til kirken:

Vi er ikke kommet helt så langt endnu, men jeg kan jo inden for en overskuelig fremtid begynde på et design :) .

Duge:

Jeg har været i stof og stil for at købe stof. Det bliver sort velour og så har jeg købt noget bordeaux stof med mønster på som jeg ville sy til en bordløber

Pynt til kagen:

Jeg har jo endelig besluttet mig for fyldet :biggrin: . Og har et stykke ligende ude i fryseren for at se hvordan den bliver når man fryser den . Men designet mangler jeg stadig... Jeg har købt nogle udstikkere (over ebay - no surprise) og så ville jeg se om jeg kunne lave orkideér jeg ville være tilfreds med at sætte på vores kage :lol: . Resten ved jeg virkelig ikke...

Her kommer lige to billeder af fyldet (ved godt at tobleronecremen lidt ligner lort... :td: )

post-64631-0-50481600-1365349175.jpegpost-64631-0-60478300-1365349183.jpeg

Doorhangers:

Dem er jeg faktisk i gang med, og synes de er blevet fine. De skal bare printes, og muligvis lamineres. Det har jeg ikke helt besluttet endnu.

Pose til overnattende gæster:

Tænkte det kunne være en sød tanke at give de overnattende gæster en lille pose med vores doorhangers, måske nogle chips til tømmermænd, ørepropper til natten, eller lign. Det kommer så også lige an på hvor vores budget nærmere lander (og ikke mindst hvad manden siger når han hører idéen :wink: )

Redigeret af Maaariiieee
0

Del dette indlæg

Udnyttelse af fridag

Nu har jeg haft fri i dag og har fået købt vores gæstebog :biggrin:! Den har ellers været længe undervejs, og har faktisk allerede fået byttet 2 andre bøger jeg havde købt som jeg tænkte det skulle have været. Jeg har været i Panduro Hobby og fundet den her bog:

post-64631-0-17386800-1365454548.jpegpost-64631-0-48553000-1365454561.jpeg

Der er så charteks med sorte sider i som man kan tage ud og være kreativ med. :) . Overvejer lidt at få nogle andre farver ind i de der charteks, men ved ikke om det bliver for meget når jeg nu køber klistermærker, farvede penne mv.

Forsiden skal selvfølgelig også dekoreres, men venter stadig på mine similisten fra ebay, og efter turen i Panduro kan jeg se hvor mange penge jeg har sparet!

Så tænkte jeg også at jeg ville få lavet en skabelon til vores favour bokse. Jeg har googlet lidt rundt omkring (og der er egentlig en del), men vores skal bare være simpel, og så pyntes så det var egentlig lettest at lave den selv :) . Jeg skal så have købt et stansejern til kanten rundt i låget. Har fundet en i frederikssund som jeg skal op og købe når jeg får tid igen.

post-64631-0-28914300-1365454575.jpg

Bunden af æsken skal være sort og toppen skal være i den røde som er på billedet.

post-64631-0-33901600-1365454537.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg er vild med alle dine rigtige fine projekter. Jeg har ikke tidligere troet, at jeg skulle lave noget selv, men man bliver al for inspireret af BK til helt at kunne lade være. Jeg troede, at jet ville være for perfektionistisk til, at det nogensinde kunne komme til at stille mig tilfreds, men jeg er jo ude i mere end god tid og jeg kan jo lave lige efter vores (læs: min) smag og idéer. Ligesom du bliver mange af mine idéer kasseret af H2B, som holder mig i kort snor, for at jeg ikke bruger alle vores penge på DIY :D Han går ikke op detaljer, men jeg elsker det!

Jeg glæder mig meget til at følge dig og tillykke med milepælen. Du er så heldig, at der er så kort tid til :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er vild med alle dine rigtige fine projekter. Jeg har ikke tidligere troet, at jeg skulle lave noget selv, men man bliver al for inspireret af BK til helt at kunne lade være. Jeg troede, at jet ville være for perfektionistisk til, at det nogensinde kunne komme til at stille mig tilfreds, men jeg er jo ude i mere end god tid og jeg kan jo lave lige efter vores (læs: min) smag og idéer. Ligesom du bliver mange af mine idéer kasseret af H2B, som holder mig i kort snor, for at jeg ikke bruger alle vores penge på DIY :D Han går ikke op detaljer, men jeg elsker det!

Jeg glæder mig meget til at følge dig og tillykke med milepælen. Du er så heldig, at der er så kort tid til :)/>

Mange tak! :D

Havde det også lidt på samme måde med mange af tingene. Er selv ret perfektionistisk, så laver så meget jeg kan i forvejen så jeg har tid til at rette detaljer :D

Jeg kunne seriøst også købe mig fattig i de der diy butikker - det er nok også en af grundene til at en del af mine ideer bliver skudt ned, men prøver at beherske mig :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer