Sign in to follow this  
Followers 0
Nessie

Foreslå mig nogen kjolerettelser!

6 posts in this topic

Jeg har købt den mest fantastiske kjole, men den har brug for lidt hjælp - jeg ved bare ikke hvad! Har I nogen råd til mig? Hvad som helst, det behøves ikke være teknisk begavet :lol:

Hovedproblemet er, at der er "for meget" stof foran (i skødet), og at formen bliver lidt underlig af det - også er det taft, som i mine ører lyder lidt som en teltdug. Jeg har en sydame som siger hun kan lave et nyt skørt, men det burde også være muligt at arbejde på dette - eller hvad?

Korsetryg bliver sat i af Marie D'ete (har tabt mig en del, så den sidder ikke så godt - og jeg skal på en måneds backpackertur lige inden bryllupet, og ved ikke hvordan vægten bliver påvirket af det), og så skal halternecken rettes til og jeg skal have en løsning på slæbet efter vielsen. Tyllet i siden skal selvfølgelig sættes fast så underskørtet ikke stikker ud.

Første og sidste billede er med underskørt i.

post-52278-0-00347200-1364318309.png

post-52278-0-35764800-1364318321.jpg

post-52278-0-20100000-1364318331.jpg

post-52278-0-67890400-1364318365.png

0

Annonce ♥

synes den er super flot! der findes et system med snorrer under skørtet så man kan hægte slæbet op.det kan en skrædder nemt lave.

0

Jeg tænker lige på, at slidsen måske skal rykkes længere op mod hoften. Det kan nok også hjælpe på den mængde stof, som du føler er foran på kjolen, idet en højere slids vil gøre skørtet mere bevægeligt.

0

Ida - tak :) Har snakket med sydamen om noget indvending snorhallløj, tror det kan blive meget fint.

Pernille - Det var egentlig en rigtig god ide. Jeg er ikke så høj, så det ville måske uanset være bedre hvis der ikke var et tyngdepunkt der starter så lavt. Tak!

0

Annonce ♥

Anne - har jeg også overvejet, den stikker lidt underligt ud der.

Nu ved jeg ikke om det egentlig synes så godt på billederne, men kan I se at der er for meget stof så det bliver underligt foran øverst på nederdelen?

0

Meget smuk kjole til dig, det eneste jeg ville ændre var også blomsten på hoften.Ellers sidder den jo ;-)

0