MK080815

M&K 6. Juni 2015 <3 Bryllup flyttet to måneder!

31 indlæg i dette emne

:heart:/>/> Dig og mig for altid :heart:/>/>

Det hele er noget rod! Nu uden kirke, uden plan for hvor det skal holdes!

Vi har vendt det hele på hovedet!

Vielsen skal ikke holdes i Stilling kirke, festen skal ikke holdes i Skanderborg!

Vi flytter det nærmere os selv!

Hvor mange gange, mon vi kan nå at fortryde! :help:

Den 8. august 2015, ringer kirkeklokkerne i ?????? kirke, min skønne kæreste og jeg, skal give hinanden vores ja! :loveshower:/>/>
Og for dælan hvor jeg dog glæder mig!

Havde endelig aldrig troet at jeg ville gå så meget op i bryllupsplanlægningen som jeg gør. Har aldrig haft prinsesse drømmen, men den er godt nok kommet nu hvor det er en realitet Dyrt, DYRT, DYYYRT siger jeg bare.. :iloveyou:/>/> Ved godt det ikke behøves at være dyrt, meeen jeg skal kun giftes en gang, så den skal have hele armen!

I første omgang skulle vielsen have stået 8. August 2015, 2 dage før jeg fylder 25, men da vi skal holde fest i eller omkring Skanderborg, er dette blevet rykket en uge pga. festivalen! Jeg maaagter ikke at holde bryllup i alt den larm, og i hele taget er det heller ikke til at finde et sted at sove deroppe i den periode og da vi selv bor 112 km fra Skanderborg, ja så kører vi i hvert fald ikke hjem! Desuden regner jeg med at se noget af min familien på dagen, og de kommer fra Sjælland, så mon dog de gider at køre hjem :wink:/>/>

Lidt om os:
Jeg hedder Malene og er 22 år og min skønne kæreste hedder Klaus og er 25 år. (Ja det er meget bevidst jeg skriver kæreste, da vi slet ikke er forlovet endnu, men datoen for brylluppet er sat)
Vi begyndte at skrive sammen på hjemmesiden hot i december måned 2009. I slutningen af januar mødes vi for første gang til en druk tur i Århus, de næste par weekender tilbragte vi sammen med druk, flirt og skænderier! Haha! Ingen havde nogensinde troet vi ville sidde her over 3 år senere og være i gang med at planlægge bryllup. For det første var ingen af os ude efter en kæreste (Kun lidt sjov i gaden :floejt:/>/> ) og for det andet havde han, så mange fordomme omkring Sjællændere, (Jeg er født og opvokset på Sjælland) at det gik virkelig heftigt for sig de første mange gange vi mødtes.
Vi bor i dag sammen i et lejet hus i en lille flække mellem Esbjerg og Kolding, vi har boet sammen i snart 2 år :)/>/> Det var vist hvad der var værd at vide til at starte med..

Den berømte liste:

Færdig
I gang sat
Slet ikke på begyndt
Papir nusseri:
Udarbejd et bryllupsbudget
Udarbejd en gæsteliste

Udarbejd en ønskeliste
Udarbejd en bordplan
Indhent og udfyld en ægteskabserklæring
Aflevér prøvelsesattest til vielsesstedet
Inbydelser mm.
Lav STD kort.
Lav inbydelser
Lav bordkort.
Menu hæfte.

Lav takkekort.
Vielsen:
Bestil kirke - Bliver Stilling Kirke den 6. juni 2015.
Køb vielsesringe
Bestem hvilke salmer der skal synges i kirken
Gennemgå vielsesritualet og ceremonien med præsten
Vælg 2 vidner

Bruden:
Køb brudekjole
Køb brudesko
Køb smykker, lingeri, strømpebånd og øvrigt tilbehør

Bestil tid til brudehår, makeup og negle - Håber på Salan Naja i Skanderborg til make-up og hår :)/>/> Negle enten Dennis (DK bedste!) Eller Diana hvor jeg plejer at få det lavet, der skal laves et lille twist på dem, som indtil videre er hemmeligt!

Morgengave
Gommen:
Køb tøj til brudgom
Vælg forlover
Bestil brudebuket (altså han skal kun købe den ;)) og knaphulsblomster

Morgengave
Festen:
Bestil festlokale eller restaurant
Bestil bryllupsmenuen
Bestil bryllupskagen - Hvis vi skal have en formoder jeg at lave den selv!
Bestil musik og anden underholdning til festen
Alt det andet:
Bestil bryllupsfotograf
Bestil transportmiddel til dagen - HEEESTEVOGN :a1221:/>/> (I hvid efter mandens ønske)
Vælg gavekoordinator
Vælg toastmaster
Arrangér overnatning til gæsterne (privat indlogering eller hotel)
Øv jer på brudevals
Dagen før:
Pak en taske med almindeligt tøj hvis I skal overnatte ude på bryllupsnatten
Sørg for at makeup, sikkerhedsnåle, plaster og andre praktiske ting er i brudens taske til selve dagen

Som i kan se har jeg ikke bestilt noget endnu, da jeg ikke kan overbevise manden om vi skal i gang! :td:/>/> Han tror man kan bestille tingene 2 måneder før! ARRR! Det eneste jeg vist er kommet til at fortælle ham er at farverne bliver sølv, mørke lilla og hvid :)

Redigeret af MK080815
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men selvom manden ikke er frisk på at kigge, ja så hindrer det jo ikke mig i at gøre det, jeg har kigget på brudekjoler, brudebuketter, fest lokaler, overnatning, strømpebånd, sko, fotograf osv... Tror det er nemmere at skrive det jeg ikke har kigget på :fløjt:

Mit første udkast til STD magnet. Den skal rettes lidt til endnu, men tror det endelige resultat kommer til at være tæt på det vedhæftede.

post-65650-0-73440800-1365383854.jpg

Forbered jeg på masser af billeder det næste stykke tid! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Kirken..

Min kæreste er døbt og konfirmeret i denne kirke. Og der vil han også gerne vies.. Jeg har ingen kirke jeg føler et særligt tilhørsforhold til, så derfor bliver det den.. Selvom jeg ikke syntes det er voldsom køn, men sådan er det.. Manden er glad :)

post-65650-0-05092300-1365384337.jpg

stilling kirke1.bmp

Redigeret af MK080815
0

Del dette indlæg

Feststeder!

Jeg har kigget på Hørning kro og hotel.

hørning kro.bmp

Stjær forsamlingshus.

Hotel Skanderborg Hus.

Jeg har kun kigget i kort afstand fra Stilling Kirke, da manden og jeg SKAL køres i hestevogn :loveshower: Jeg har redet sin jeg var 6 år, så intet ville falde mere naturligt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Feststeder!

Jeg har kigget på Hørning kro og hotel.

hørning kro.bmp

Stjær forsamlingshus.

stjær.bmp

Hotel Skanderborg Hus.

post-65650-0-71134000-1365385161.jpg

Jeg har kun kigget i kort afstand fra Stilling Kirke, da manden og jeg SKAL køres i hestevogn :loveshower: Jeg har redet sin jeg var 6 år, så intet ville falde mere naturligt :)

0

Del dette indlæg

Planen er ikke at vi skal holde en reception, men med lang transport tid pga. Hestevognen. Leger jeg lidt med tanken om at leje M/S Dagmar.. Så kan mine gæster får lov til at sejle Skanderborg Sø rundt, og høre lidt historie -> eller de kan lade hver selvfølgelig :) det er jo ikke mit valg.. Sejlturen tager 1 1/2 time hvis det er den hele, men man kan skære lidt af den af, så den varer en time :) Om bord vil jeg sørge for nogle lette sandwich, pølsehorn, slik og sådan... Også sende min søster om bord med penge på hånden, da man skal købe drikkevarer om bord :)

Jeg kan huske sidst jeg var til bryllup, der ventede vi knap 3 timer på brudeparret, uden mad, uden drikke og uden mulighed for at sidde ned!!

Det byder jeg ikke mine gæster..!

Redigeret af MK080815
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :c) - grinede lidt da jeg læste at Skanderborg Festival har skubbet Jeres dato. Men det er jo helt rigtigt - der er mange ting at tage højde for. - og ja.... det er vigtigt at være i god tid med at bestille. Men til din kærestes forsvar, så ville jeg selv (hvis ikke jeg var i branchen) tænke - "hvorfor så travlt?" :biggrin:/>

Hehe din hjemmeside har jeg også været i gennem i alle mine søgninger :)Det lyder måske også underligt at vi rykker den af den årsag, og må erkende manden heller ikke er enig ;) men det bliver sådan.. Fææærdig ;)

0

Del dette indlæg

Velkommen til et forum du nemt bliver afhængig af :fløjt:/>

Kender alt for godt til det, med at manden tror at man kan bestille alt indenfor de sidste 2-3 mdr. MÆND!!! :pokey:/>

Glæder mig til at følge med i DIN planlægning. :lol:/>

Tak skal du have :) Har du nogle gode fif til at få manden til at indse at man ikke kan vente til sidste øjeblik?? ;)

Afhængig er det jeg allerede... Tjekker det her forum mere end jeg tjekker fjæsen :) og det siger ikke så lidt ;)

0

Del dette indlæg

Velkommen til..

Kender godt med manden der ikke har så travl, men nu har vi da endelig fået bookede en fotograf, og det var kun fordi jeg selv gik igang og fik et dejligt tilbud som man bare ikke kunne sige nej til :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til..

Kender godt med manden der ikke har så travl, men nu har vi da endelig fået bookede en fotograf, og det var kun fordi jeg selv gik igang og fik et dejligt tilbud som man bare ikke kunne sige nej til :)/>

Jo tak :) Åhh skal man selv finde tilbud før de kommer på banen..håbede på det blev bedre ret hurtigt :/ hvormår skal jeres bryllup stå :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til..

Kender godt med manden der ikke har så travl, men nu har vi da endelig fået bookede en fotograf, og det var kun fordi jeg selv gik igang og fik et dejligt tilbud som man bare ikke kunne sige nej til :)/>/>

Jo tak :)/> Åhh skal man selv finde tilbud før de kommer på banen..håbede på det blev bedre ret hurtigt :/ hvormår skal jeres bryllup stå :)/>

Det er desværre det eneste der hjalp her :) jamen vi skal giftes 7/6 2014

0

Del dette indlæg

Inspiration

:a1221:

Jeg er gammeldags på et enkelt område, man har ikke nøgne skuldre i kirken! Men om jeg skal have en tynd bolero, eller om det skal være mit slør der dækker skuldrene er jeg ikke klar over endnu :) Kjolen skal bestemt i hus inden jeg beslutter mig :wink:

post-65650-0-59913200-1365523298.jpg

Jeg kan godt lide der sker noget på den nederste del af kjolen, så på mange måder falder denne kjole rigtig godt i min smag :)

post-65650-0-01643300-1365523416.jpg

Det her var den første kjole jeg så og tænkte woooow! Men tro mig der er kommet flere til siden, men vender ofte tilbage og kigger på den :rolleyes: Men er nok mere til den første jeg lagde op nu, Årrrrh det er ikke nemt!

post-65650-0-14811300-1365523531.jpg

Den igen, med jakke.. Hvilket dog forhåbenligt bliver for varmt den 1 August :wink:

post-65650-0-99272600-1365523626.jpg

Og lige en enkelt mere :blush:

post-65650-0-27223900-1365523695.jpg

Snøre ryg er nok hvad det ender ud i... Guud det er smukt!

post-65650-0-51559300-1365524147.jpg

Sko og buketter følger! :)

Redigeret af MK080815
0

Del dette indlæg

Syntes den her buket er super smuk, men jeg ved ikke om det skal være i denne stil eller en dråbe.,, Hmmmf, nå men det er jo også mandens valg ;)

post-65650-0-54321900-1365524413.jpg

EN ting er dog sikkert, og det er at der skal være en hestesko i min buket, påtænker den er:

post-65650-0-51758700-1365524540.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til et forum du nemt bliver afhængig af :fløjt:/>

Kender alt for godt til det, med at manden tror at man kan bestille alt indenfor de sidste 2-3 mdr. MÆND!!! :pokey:/>

Glæder mig til at følge med i DIN planlægning. :lol:/>

Tak skal du have :) Har du nogle gode fif til at få manden til at indse at man ikke kan vente til sidste øjeblik?? ;)

Afhængig er det jeg allerede... Tjekker det her forum mere end jeg tjekker fjæsen :) og det siger ikke så lidt ;)

Jeg taler hen over ham .. stiller en masse spørgmål, har mit bryllupsgrej (bøger, billeder, notater, blade) til at ligge, så han ikke undgår at se det. Når han siger han ikke gider snakke bryllupper, spørger jeg ham alligevel. :fløjt: Men den helt rette kur er endnu ikke fundet mod mandens "ligeglad-hed" :huh:

0

Del dette indlæg

Velkommen til et forum du nemt bliver afhængig af :fløjt:/>/>

Kender alt for godt til det, med at manden tror at man kan bestille alt indenfor de sidste 2-3 mdr. MÆND!!! :pokey:/>/>

Glæder mig til at følge med i DIN planlægning. :lol:/>/>

Tak skal du have :)/> Har du nogle gode fif til at få manden til at indse at man ikke kan vente til sidste øjeblik?? ;)

Afhængig er det jeg allerede... Tjekker det her forum mere end jeg tjekker fjæsen :)/> og det siger ikke så lidt ;)

Jeg taler hen over ham .. stiller en masse spørgmål, har mit bryllupsgrej (bøger, billeder, notater, blade) til at ligge, så han ikke undgår at se det. Når han siger han ikke gider snakke bryllupper, spørger jeg ham alligevel. :fløjt:/> Men den helt rette kur er endnu ikke fundet mod mandens "ligeglad-hed" :huh:/>

Øv ! Det ville ellers have været dejligt med en fasit liste ;) ;) snakkede om det så sent som i dag og manden min siger bare "ejj slap dog af!"

0

Del dette indlæg

Uhhh ! Mærkede lige en lille håb vokse i maven i dag! Manden tog stilling til hvad farve, vores heste vogn til brylluppet skal være! (Jeg ved godt det er en lille bagatel for mange)

MEN jeg er sååå glad! ENDELIG kom han med noget konkert! :loveshower::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Liiidt billeder jeg har fundet frem lyn hurtigt!

De her glas er bare SÅÅ skønne! Men ville kun blive et til manden og jeg der ville ryge i kurven, hvis det skulle ske.. Har ikke 3000-4000 til glas :rolleyes:

post-65650-0-38292200-1365650277.jpg

post-65650-0-18267200-1365650352.jpgpost-65650-0-64264900-1365650360.jpgpost-65650-0-20100500-1365650372.jpgpost-65650-0-60209900-1365650385.jpg

Hvis vi skal have bryllupskage, skaaal jeg have sådan et sæt :a1221:

post-65650-0-03061700-1365650435.jpg

En lille sød gave til gæsterne måske?! :rolleyes:

post-65650-0-88179800-1365650484.jpgpost-65650-0-14115400-1365650504.jpg

Hvis vi skal have favour æsker, vil jeg prøve om det skal lade sig gøre at få dette lavet til et låg :7himmel:

post-65650-0-71063400-1365650555.jpg

b8.bmp

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Inspiration :a1221:/>

Jeg er gammeldags på et enkelt område, man har ikke nøgne skuldre i kirken! Men om jeg skal have en tynd bolero, eller om det skal være mit slør der dækker skuldrene er jeg ikke klar over endnu :)/> Kjolen skal bestemt i hus inden jeg beslutter mig :wink:/>

post-65650-0-59913200-1365523298.jpg

Jeg kan godt lide der sker noget på den nederste del af kjolen, så på mange måder falder denne kjole rigtig godt i min smag :)/>

post-65650-0-01643300-1365523416.jpg

Det her var den første kjole jeg så og tænkte woooow! Men tro mig der er kommet flere til siden, men vender ofte tilbage og kigger på den :rolleyes:/> Men er nok mere til den første jeg lagde op nu, Årrrrh det er ikke nemt!

post-65650-0-14811300-1365523531.jpg

Den igen, med jakke.. Hvilket dog forhåbenligt bliver for varmt den 1 August :wink:/>

post-65650-0-99272600-1365523626.jpg

Og lige en enkelt mere :blush:/>

post-65650-0-27223900-1365523695.jpg

Snøre ryg er nok hvad det ender ud i... Guud det er smukt!

post-65650-0-51559300-1365524147.jpg

Sko og buketter følger! :)/>

Stropløs kjole er meget kønt. Men man skal være opmærksom på at kjolen skal bæres en hel dag fra ca. middag til midnat og derefter ( i de fleste tilfælde). Det betyder at selvom kjolen sidder helt perfekt i butikken, så er der risiko for at kjolen foran "falder ned" efterhånden som dagen skrider frem. Det afhænger selvfølgelig af hvordan man er bygget og hvor meget barm der skal holdes oppe. Men jeg har set et par gange at det er gået galt. Derfor kan stropper i en eller anden forstand anbefales hvis barmen er forholdsvis tung.

Mange tak for din respons ;) forventer ikke at skulle have en stropløs kjole, da jeg lige netop ville tænke allllt for meget over det.. og det har jeg ikke lyst til på så speciel en dag :) men ja smuk er det! :)

0

Del dette indlæg

I forhold til brylluppet har vi nu fundet ud af det vist kommer til at hedde Juni i stedet.. da de pløjer hele bøge skoven i Skanderborg op et par måneder før selve festivallen.. Og det er med garanti der billederne skal tages..

Redigeret af MK080815
0

Del dette indlæg

Så fandt vi datoen! Den 6 juni 2015 :heart: Så passer det med festivallen, så skal resten bare klappe og det skal nok lykkes! :)

Jeg har fået lavet udkast til inbydelserne, menuhæfter, bordkort, kirkehæfte og STD kort, kan simpelthen ikke lade hver!

Min elskede mutti fylder 50 næste år, og har lovet at lave indbydelserne til hendes fødselsdagsfest, så det forsøger jeg at fylde lidt af min tid ud med så min kære mand kan få lidt ro fra alt det bryllups snak! :wink: Han er vist ved at være en smule træt af at hører på mig..

0

Del dette indlæg

Så fandt vi datoen! Den 6 juni 2015 :heart: Så passer det med festivallen, så skal resten bare klappe og det skal nok lykkes! :)

Jeg har fået lavet udkast til inbydelserne, menuhæfter, bordkort, kirkehæfte og STD kort, kan simpelthen ikke lade hver!

Min elskede mutti fylder 50 næste år, og har lovet at lave indbydelserne til hendes fødselsdagsfest, så det forsøger jeg at fylde lidt af min tid ud med så min kære mand kan få lidt ro fra alt det bryllups snak! :wink: Han er vist ved at være en smule træt af at hører på mig..

Tillykke med valg af datoen :balloons:

Og de der mænd er nu dejlige. Min egen havde glemt vi skulle giftes! Haha... De er ikke så detalje-fokuseret som os koner, men er det ikke derfor vi kan lide dem? :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til :loveshower:

Jeg kan se at vi skal giftes samme dag, og jeg kan heller ikke lade værre med at planlægge, men hey!

der er også vildt meget som vi skal have styr på :wink:

Vi har booket kirken og skal ud og se stedet imorgen :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer