Victorias secret

Var til stor fest igår - dinnermusik

8 indlæg i dette emne

Den meget omtalte fødselsdag som min lillesøster skulle holde med sin eks., blev afholdt igår. Og det gik ret godt sådan taget i betragtning af at familien ikke vidste de var gået fra hinanden og han havde sin nye kæreste med. Nå men nok om det.

De havde booket "vores familiemusiker" som altid spiller til min families fester. Og mine onkler er meget festlige, og igår ingen undtagelse. Det har faktisk aldrig været så "slemt" før.

Grunden til jeg skriver det her indlæg, er fordi jeg virkelig lagde mærke til lydniveauet af musikken, efter jeg har læst om det herinde flere gange, fordi det ofte er for højt, og musikeren styre festen. Og det skete sku også igår!

Man kunne knap føre en samtale, fordi det var højt. Ikke festhøjt, men for højt. Og der var den ene skålesang efter den anden. Og min familie elskede det! Og overtog faktisk festen - og jo mere de gjorde det, jo mere gik musikeren med. I starten var det bare sjovt nok, når de hoppede rundt om bordet på deres stole, eller stod på stolene, eller sad og sang "der er ingen bånd der binder mig". Men da det skete igen og igen, og faktisk varede under næsten hele desserten, ja der stod jeg altså af. Al min energi røg bare. Men min kæreste og jeg var nok de eneste der havde det sådan. Alle andre syntes bare det var sjovt.

Min mor sagde så til mig under dansen, at hun var spændt på om vores musiker kunne sætte en lige så god stemning til vores bryllup. Der kogte jeg helt over indeni. Men sagde da venligt, at vi slet ikke ønskede den slags. For det gør vi vitterligt ikke. Smag er forskelligt, og respekt for det, men jeg vil ikke have at nogen ser ned på vores fest, fordi vi ikke ønsker det der. (Det ved jeg så heller ikke om de gør, men jeg har allerede bange anelser blandt min familie). Vores venner vil nyde det, som os, helt klart. Og vi har fuld tiltro til at Anna spiller noget lækker musik, fuld af stemning, så folk kan tale sammen.

Ja jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil her.. Fortælle nogen om det vel. Jeg vil ikke sige det til min famile self., men jeg har måske bare behov for at andre end min kæreste kan forstå mig.

Redigeret af Victorias secret
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puuuha det lyder som julefrokosterne i min brors firma... men jeg er enig med dig, det hører sig ikke til ved et bryllup.... smag og behag selvfølgelig... men det er helt sikkert heller ikke den stemning jeg går efter til vores bryllup .... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt følge dig.

Jeg synes selv det er rigtig hyggeligt, når der virkelig er gang i festen, som til din søsters fødselsdag, men ikke mens der spises eller holdes tale. Det er en af de mange grunde til at vi har opdelt vores fest. For så kommer alle "de rolige", som sjovt nok er vores nærmeste omgangskreds med til spisning. Omkring kl. 20 støder resten af familien og vennerne til og kan feste så meget de lyster. Så vi får begge dele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den oplevelse er i mine øjne et skrækscenarie og det stik modsatte af det som jeg/vi selv står for.

Højtspillende musikere er også noget vi oplever ret tit. Ikke selve musikerne udover enkelte feststeder hvor man ser og ikke mindst hører dem i andre rum, men vi oplever i stor stil særligt ældre gæster som efterfølgende kommer hen og roser en for lydniveauet. Deres generation er ikke ligefrem vokset op med dæmpet dinnermusik. Der er min personlige erfaring at det er en rigtig god ide at man selv lige går ned og checker niveauet blandt gæsterne nogle gange undervejs. Det gør jeg selv. Udover at fornemme lydniveauet er det nemlig også et signal til gæsterne om at det er noget man er opmærksom på og at det er tilladt at sige hvis det er for højt.

Derudover er holdningen - er den ihvertfald hos os selv, Flashlight-gruppen som jeg ved I skal have og flere af kollegerne - at man som DJ er mere anonym under middagen og så kan man komme "længere frem senere". Der kan være noget musik til festsangene som ofte lige skal ledsages med en mikrofon i starten så man er sikker på at alle folk er klar men ellers er det meget begrænset hvor meget man bruger mikrofon under middagen (afhænger helt af selskabet). Der er såmænd også DJ's som stort set ikke bruger mikrofon overhovedet. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forstår dig godt :hug:

Noget af min familie har slet overhovedet ikke forstået vores bryllup og de vil sikkert også kede sig lidt fordi der ikke er skålesange mm. men så har vi andre forhåbentlig en dejlig fest.

Men ak... nogle mennesker forstår bare ikke at vi ikke alle er ens (at ikke alle er som dem) :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg taler faktisk ind i mellem med kunder - også bryllupskunder - som spørger til skålesange og/eller siger at man godt må lave lidt sjov under middagen. Der plejer jeg at sige til dem at jeg da godt kan køre nogle skålesange og også godt kan finde på at lave lidt sjov under middagen hvis man fornemmer at det er på sin plads i pågældende selskab, men at jeg primært "taler" gennem musikken. Jeg ser det sådan at det ikke er udtryk for at de ønsker en pauseklovn eller en musiker/dj som sætter sig selv i fokus og tager styring. Det er derimod ene og alene udtryk for usikkerhed. Usikkerhed om hvorvidt gæsterne nu kan underholde sig selv og skabe stemning. Og det kan de med god musik :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer