Citychic

Jakke til sommerbryllup?

13 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes den 6. juli og skal i en kjole, hvor ærmerne kun lige dækker skuldrene.

Jeg er pludselig kommet til at tænke på, om jeg mon skal have fundet et eller andet, jeg kan tage om mig - altså en slags jakke - i tilfælde af dårligt vejr?

Hvad gør I andre, der skal giftes om sommeren?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev gift om vinteren og havde en pels cape - og der var faktisk meget lidt brug for den (til trods for at kjolen var uden stopper og ærmer. Jeg tænker at det vil passe smukt til din kjole med en vintage cape ( i stil med det jeg havde) eller måske bare et smukt sjal i chiffon?

0

Del dette indlæg

Jeg købte en lille jakke fra coast. En helt klassisk hvid kort jakke med trekvart lange ærmer - jeg ved ikke om den lige er dig og om den passer til din kjole med den lave ryg udskæring, men ellers kunne det måske være noget. Du kan se den her: http://www.coast-stores.com/lucilla-cover-up/shrugs/coast/fcp-product/2151449806

de har også andre modeller, der måske duer til noget.

Ellers kan jeg berette at jeg ikke fik ret meget brug for min jakke sidste lørdag - netop derfor er jeg glad for at have købt noget, som jeg kan bruge til andet end brudekjole, men som stadig var rigtig fin

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen faktisk er jeg også mest ude i noget pelskappe, som Lena er inde på - men jeg tænker bare, at hvis jeg får brug for en jakke, så er det fordi det regner eller blæser - og så er den vel alligevel ikke til så meget gavn?

0

Del dette indlæg

Men hvor meget suser du rundt udenfor i regn og blæst?

Haha - ja altså forhåbentligt bliver det sol og varme, jeg suser rundt i - men planen er, at jeg skal gå hen til kirken (vi bor ret tæt på) - og efter vielsen, skal vi alle gå hen til en båd og sejle rundt en times tid, hvorefter vi også skal gå et lille stykke vej hen til receptionen efterfølgende.

Jeg kan sagtens blive kørt hjemmefra og hen til kirken, hvis vejret er dårligt - men det kan ikke lade sig gøre at køre fra kirken og hen til båden - og heller ikke fra båden og hen til receptionslokalerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også overvejet om jeg skulle finde noget, men mit budget er næsten sluppet op, så det bliver nok bare noget med at tage min alm jakke over mig hvis det bliver koldt... ellers kan man vel lave et eller andet kappe agtigt ud af nogle meter stof måske :)

0

Del dette indlæg

Jeg har købt denne

Hvor er den bare flot..

Jeg gør det helt simpelt og har købt en pashmina sjal jeg kan pakke mig ind i hvis det skulle blive køligt og når vi skal gå fra festlokalet til hotellet

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes den 6. juli og skal i en kjole, hvor ærmerne kun lige dækker skuldrene.

Jeg er pludselig kommet til at tænke på, om jeg mon skal have fundet et eller andet, jeg kan tage om mig - altså en slags jakke - i tilfælde af dårligt vejr?

Hvad gør I andre, der skal giftes om sommeren?

Jeg skal også giftes den 6. juli og har helt bare arme og skuldre. Synes jeg har haft det varmt hver gang kjolen er prøvet på og ved også at jeg får varmen af at rende rundt og snakke den dag. Alligevel har jeg helgarderet mig (men tror ærlig talt ikke det er nødvendigt;-) med et lånt sjal i samme stof som kjolen fra en veninde, hvis det skulle være køligt.

Har du ikke et stort budget, vil jeg foreslå dig at gå i H&M og kigge på bolero/cardigans/jakker. Jeg fandt en supersød kort cardigan med trekvart lange ærmer i gennemsigtigt slør-agtigt stof med sølvtråde derinde for ca. en måned siden. Tror jeg gav ca. 200 kr. for den. God som backup og kan ellers bruges til alt muligt andet "romantisk" tøj derefter.

Redigeret af loui3942
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ender nok op med at købe en bolero eller lignende. Selv det er sommer kan det jo sagtens være 15 grader - også uden at være regn og blæst.

Men jeg har også hørt fra flere brude at selvom det var en smule køligt, registrerede de det ikke, fordi der var så meget andet at tænke på.

Du kan sikkert finde noget i en billig tøjbutik herhjemme, på dba eller på BK's salg.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer