M&R

Vores sensommerbryllup i Skagen - Billeder fra den bedste dag

158 indlæg i dette emne

Transport

Min far har været så sød at sørge for transporten. Det er endt med at blive en Audi A8 med chauffør. Den skal hente mig først og køre mig til kirken og så skal den køre os til fotografering og videre til fest.

post-40662-0-28765600-1370864231_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blomster og borddækning

Vi har tænkt længe, talt om det, tænkt lidt mere, snakket med blomster dekoratøren, tænkt lidt mere, diskuteret en smule og så endelig besluttet os (tror vi).

Vi vil gerne have, at blomsterne til festen ikke er for voldsomme og fancy. Naturen ude ved grenen er vild, men stadig luftig og derfor er det vigtigt for os, at det vi har i lokalet ikke er for voldsomt i forhold til naturen udenfor.

Så vi har bestemt os for (men kan jo nå at ændre mening :) ), at vil have store, runde, bløde buketter af brudeslør på bordene. Enkelt og smukt.

Bordkortene bliver sten i blålige toner, som vi finder på stranden og navnene bliver skrevet med sølvtusch, så det matcher bestikket.

Jeg skal bare finde en, der har en flot håndskrift, som gider skrive navne på 65 bordkort :)

Bordene får ikke numre, men navne efter skagensmalere. Indtil videre har jeg følgende på listen: P.S. Krøyer, M. Krøyer, A. Ancher, M. Ancher, Drachmann, Tuxen.

Jeg skal vist lige have frisket min viden om skagensmalerne op inden jeg skal lave dem, for der bliver 8 borde, regner vi med.

post-40662-0-98710800-1370864812_thumb.j

post-40662-0-33164900-1370864824_thumb.j

post-40662-0-23349400-1370864833_thumb.j

0

Del dette indlæg

Slankebrud

Jeg kan lige så godt være ærlig: Det største projekt for mig i hele denne proces har været at tabe mig til brylluppet. Der er allerede røget 16 kilo, men jeg vil gerne have smidt 10 kilo mere inden brylluppet.

Der er dog ikke rigtig sket noget den sidste måned, men nu starter jeg forfra.

I dag begynder jeg på nyt løbeprogram, hvor jeg skal løbe fire dage om ugen (lad os håbe, at anklerne holder denne gang :) ) og jeg har lovet mig selv, at alt der hedder slik, kager og søde sager er no go. Så må vi se, hvordan det går!

Her i tråden vil jeg poste mine vægttab løbende for at have noget, at holde mig selv op på :)

Sæt i gang!

0

Del dette indlæg

Grooming the bride

Jeg vil jo gerne være smukkere end nogensinde den dag, jeg skal giftes. Så jeg har lagt mig nogle planer, der skal hjælpe mig med at nå det mål :)

Inden brylluppet skal jeg:

- Have ansigtsbehandlinger hos Greenhouse i Rosenkrantzgade engang om måneden, hvor jeg også får Intraceuticals Oxygenlift, der skal hjælpe mig med at få min hud glat og strålende til brylluppet.

- Have ordnet negle mandagen inden brylluppet. Jeg har endnu ikke besluttet mig for, om jeg skal have acryl eller bare fransk manicure med shellac. Jeg har lange og flotte negle fra naturens hånd, så tror det ender med den sidste mulighed.Det får jeg ordnet hos Nails in the City.

- Vokses alle mulige steder, så ben er glatte og bryn er perfekte. Det får jeg gjort ved Wax by Masja (der også ejer Nails in the City). Dem har jeg altid brugt og det ændrer jeg ikke på :)

- Have et makeupkursus hos MAC i Magasin, så jeg selv kan lægge min makeup (det vil jeg ikke overlade til frisøren i Skagen :) )

- Have klippet og farvet håret og givet det kur og alverdens ting og sager, som min frisør anbefaler.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Århh de sko er så FINE :loveshower:

Dejligt h2b har valgt din storebror som forlover - det syntes jeg er sødt.

Og fedt i har fundet musik - det har vi også diskuteret herhjemme siden vi blev forlovet.... Men ja nu er der taget en beslutning selvom jeg ikke er helt tryg ved det...

Mht brudeterne hvad er så hendes opgaver for dig?! Altså vil du også bruge hende som brudepige?

Jeg er bare så meget i tvivl om jeg skal have een eller ej. :help:

Vil jo gerne bare få alene med min far op ad kirkegulvet og tænker så om man ikke bare 'tager' een afsone veninder med på toilet som hjælp ect.

Men er virkelig i tvivl - syntes samtidig det er en meget smuk og ærefuld tjans.

Og min SKØNNE veninde skal uden tvivl være min brudeterne, hvis det er.

Altså min brudeterne bliver en slags brudepige. Hun skal være sammen med mig fra morgenstunden, med mig til frisør, hjælpe mig i kjolen sammen med min mor og hjælpe mig med at huske det hele. Så skal hun også bære min taske (ihvertfald i kirken), med til fotografering, sørge for at slør og kjole sidder ordentligt osv.

Jeg vil bare gerne have en, der er der for mig hele dagen og jeg ved, at Mette vil være super opmærksom. Derudover vil jeg gerne give hende den 'ære' at være tæt på mig, lidt ligesom Rasmus har en forlover.

Og brudeterne er vist bare det ord man bruger om en voksen brudepige, as far as I know :)

HVorfor er du ikke så tryg ved jeres beslutning om musik?

Hånden på hjertet, så er jeg sgu også ret spændt på vores band, for det kan jo gå begge veje. Men håber o tror på det bedste :)

Okay tak for din definition af en brudeterne. Er bare så meget i tvivl stadig.

For hende jeg helst vil have har nok hendes piger med i kirke og til reception og så magter hun måske ikke mig oveni.

Den anden er min søster - tror hun selv mener hun er det.... Men det er hun altså ikke. Hun er samtidig min frisør og så må det være det.

Og den tredje i mine overvejelser er min svigerinde - den dejligste pige på jord (men ærlig frygter jeg min søster bliver jaloux :() Hendes mand er i øvrigt vores toastmaster.

Og sidst men ikke mindst min h2bs bedsteveninde - nu også min. Hun vil blive så glad, er hudløs ærlig og en dejlig pige som jeg stoler 100% på. Hun har heller ikke børn eller mand som hun skal tage sig af.

Misforstå mig ikke, men jeg tænker jo også på dem.

Er nok typen som ikke vil jokke nogen over tæerne - hvis du forstår?!

Mht musikken så er det fordi vi har bedt kaløhus skaffe en dj. Han kendte nogen som kan booke DJ's - det skulle være folk som normalt spiller i århus (det er jeg da lidt tryg ved) men når ikke jeg kender dem ect. Så ved man jo bare ikke om man har booket katten i sækken...

Min gode kammerat som er rigtig dygtig dj kunne desværre ikke, og da pengene ikke er til det band jeg drømte om - ja så er det endt med dj.

Håber også det bliver godt, men frygter altid det værste.

Har nu hørt godt om A celebration før. Var også inde og læse en gang for længe længe siden :)

0

Del dette indlæg

IIhh altså hvor får i styr på meget lige nu..bum bum er gået lidt i stå.

Du er for sej med det vægttab Mette...løbeplan og kostændringer..puha, synes jeg falder i stadig oftere...du må jo sige hvis du mangler en løbepartner..det ville vidst være godt for mig!!! (Tak dårlige samvittighed)

Er vild med ideen om brudeslør på bordene. He he da jeg kom op til min mor i går havde hun netop plantet en kæmpe brudeslør i haven, med håbet om at den vil holde til september!

Må jeg spørge hvad du giver for at få lavet negle? (og hvilke?) Jeg må og skal have det gjort til dagen!

Jeg holder dig lige op på det kaffe - det er også for dårligt i ikke har været her hjemme endnu!

0

Del dette indlæg

Og fedt i har fundet musik - det har vi også diskuteret herhjemme siden vi blev forlovet.... Men ja nu er der taget en beslutning selvom jeg ikke er helt tryg ved det...

Mht brudeterne hvad er så hendes opgaver for dig?! Altså vil du også bruge hende som brudepige?

Vil jo gerne bare få alene med min far op ad kirkegulvet og tænker så om man ikke bare 'tager' een afsone veninder med på toilet som hjælp ect.

Men er virkelig i tvivl - syntes samtidig det er en meget smuk og ærefuld tjans.

Altså min brudeterne bliver en slags brudepige. Hun skal være sammen med mig fra morgenstunden, med mig til frisør, hjælpe mig i kjolen sammen med min mor og hjælpe mig med at huske det hele. Så skal hun også bære min taske (ihvertfald i kirken), med til fotografering, sørge for at slør og kjole sidder ordentligt osv.

Jeg vil bare gerne have en, der er der for mig hele dagen og jeg ved, at Mette vil være super opmærksom. Derudover vil jeg gerne give hende den 'ære' at være tæt på mig, lidt ligesom Rasmus har en forlover.

Og brudeterne er vist bare det ord man bruger om en voksen brudepige, as far as I know :)

Hånden på hjertet, så er jeg sgu også ret spændt på vores band, for det kan jo gå begge veje. Men håber o tror på det bedste :)

For hende jeg helst vil have har nok hendes piger med i kirke og til reception og så magter hun måske ikke mig oveni.

Den anden er min søster - tror hun selv mener hun er det.... Men det er hun altså ikke. Hun er samtidig min frisør og så må det være det.

Og den tredje i mine overvejelser er min svigerinde - den dejligste pige på jord (men ærlig frygter jeg min søster bliver jaloux :() Hendes mand er i øvrigt vores toastmaster.

Og sidst men ikke mindst min h2bs bedsteveninde - nu også min. Hun vil blive så glad, er hudløs ærlig og en dejlig pige som jeg stoler 100% på. Hun har heller ikke børn eller mand som hun skal tage sig af.

Mht musikken så er det fordi vi har bedt kaløhus skaffe en dj. Han kendte nogen som kan booke DJ's - det skulle være folk som normalt spiller i århus (det er jeg da lidt tryg ved) men når ikke jeg kender dem ect. Så ved man jo bare ikke om man har booket katten i sækken...

Min gode kammerat som er rigtig dygtig dj kunne desværre ikke, og da pengene ikke er til det band jeg drømte om - ja så er det endt med dj.

Har nu hørt godt om A celebration før. Var også inde og læse en gang for længe længe siden :)

Forstår godt din splittelse ifht brudeterne.

Snak med din veninde, hvis hun er dit 1. Choice. Tænker hendes mand evt kan tage børnene, så hun kan være ved dig?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Snak med din veninde, hvis hun er dit 1. Choice. Tænker hendes mand evt kan tage børnene, så hun kan være ved dig?

0

Del dette indlæg

Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg vil jo gerne nu var hos mig fra om morgen... Hmm havde lidt droppet det, da jeg hader at vælge imellem nogen :(
0

Del dette indlæg

IIhh altså hvor får i styr på meget lige nu..bum bum er gået lidt i stå.

Du er for sej med det vægttab Mette...løbeplan og kostændringer..puha, synes jeg falder i stadig oftere...du må jo sige hvis du mangler en løbepartner..det ville vidst være godt for mig!!! (Tak dårlige samvittighed)

Er vild med ideen om brudeslør på bordene. He he da jeg kom op til min mor i går havde hun netop plantet en kæmpe brudeslør i haven, med håbet om at den vil holde til september!

Må jeg spørge hvad du giver for at få lavet negle? (og hvilke?) Jeg må og skal have det gjort til dagen!

Jeg holder dig lige op på det kaffe - det er også for dårligt i ikke har været her hjemme endnu!

399 for shellac, 700 for akrylnegle.

Jeg tror, at det ender med shellac, da akrylen vil smadre mine egne negle.

Jeg havde første dag med det nye løbeprogram u dag. Meget gang, lidt løb, men er nok godt med en rolig start så mine gamle skader ikke springer op igen.

Jeg er helt vild med brudeslør, tror det vil være så smukt.

Er dog ret spændt på, hvad blomsterdekoratøren (en veninde) siger, for vi har meget forskellig smag! ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha Mette, jeg er en elendig løbet. Har også en gammel knæskade jeg skal passe på..tror vi har samme tempo!!!

Spændende hvad blomsterdekoratøren siger..i sidste ende er det jo tilladt at være lidt Zilla hvis du ikke får din vilje ;)

Tak for negletip..det vil jeg helt sikkert have gjort. Mine egne negle er ret fesne, så jeg forestiller mig at det bliver akryl :)

0

Del dette indlæg

Ha ha Mette, jeg er en elendig løbet. Har også en gammel knæskade jeg skal passe på..tror vi har samme tempo!!!

Spændende hvad blomsterdekoratøren siger..i sidste ende er det jo tilladt at være lidt Zilla hvis du ikke får din vilje ;)

Tak for negletip..det vil jeg helt sikkert have gjort. Mine egne negle er ret fesne, så jeg forestiller mig at det bliver akryl :)

Det er Rasmus' gode, gamle veninde og han har liiidt svært ved at sige fra overfor hende. Men som jeg har sagt til ham, så er det vores bryllup og os der bestemmer! Basta! :) Men tror nu heller ikke, at det bliver et problem, hun vil bare gerne lave det vildt kreativt og flot, da hun virkelig har evnerne. Men jeg tror gerne, vi vil have det lidt mere stille og roligt.

Jeg havde akrylnegle i en årrække, og det er bare super holdbart. Så det skal du glæde dig til :) Og Masja og hendes medarbejdere kan virkelig anbefales. De er super dygtige.

0

Del dette indlæg

Hangoverkits

Vi har snakket meget om, hvorvidt vi skulle have goodiebags, favourboxes eller noget i den stil til vores gæster, men jeg ved simpelthen ikke, hvad de skal bruge det til :blink: Hvis det skulle være var vi ude i noget med en øl fra Skagen Bryghus og bolcher fra Skagen Bolcheri, og det blev altså for pricy (vi snakker 3-4000 kr.!)

Så i stedet har vi besluttet os at lave hangoverkits til dagen derpå.

De kommer til at bestå af følgende:

- En cola

- En lille pose chips

- To panodiler

Alt sammen puttes i en (brun) papirspose, der lukkes med et silkebånd og et lille kort, hvor der står: Til dagen derpå - tak for en fantastisk fest.

post-40662-0-58593900-1371214428_thumb.j
post-40662-0-29395200-1371214401_thumb.j

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg

Rosenblade i kirken

Jeg er bare i syv sind! Jeg ville nemlig rigtig gerne lave cones med (frysetørrede) rosenblade til kirken, så gæsterne kan kaste noget efter os (ris er bandlyst ved kirken)

For seks måneder siden købte jeg nogle lyseblå rosenblade, som er rigtig fine. Dem ville jeg blande med cremefarvede/hvide rosenblade, så de passer til vores farvetema. Men nu kan jeg så ikke finde cremefarevde/hvide rosenblade, der ser ordentlige ud og er til rimelige penge :help:

Jeg har købt de der skide cones, så jeg vil altså bare have mine rosenblade. Jeg havde egentlig bestilt nogen i USA (skulle give 600 kr. for tre poser) i farven Autumn Sunset, men tænker bare at farverne slet ikke kommer til at passe til mine blomster, der nok bliver hvide og blå. Så dem har jeg afbestilt.

post-40662-0-66891600-1371214990_thumb.j

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

The hairpiece has arrived!

Jeg fik den bedste overraskelse i morges, da posten bankede på døren. Mit hårsmykke er ankommet!

Jeg kan slet ikke beskrive, hvor glad jeg er for det. Det er meget smukkere, end jeg havde turdet drømme om. Simpelthen bare så fint!

Jeg er også nødt til lige at give mine varmeste anbefalinger til sælgeren Midsommarkrans på Etsy. Hun er bare så sød og fin at handle med. Hun sendte pakken hurtigt, og skrev en besked til mig i dag om, at hun var kommet til at tage for meget for forsendelse, så hun sender 25 kr. tilbage via paypal. Det er ikke alverden, og jeg havde aldrig opdaget det, men at hun gør det synes jeg bare er så fint.

Oven i det hele så har hun sendt en blå, vintage knappe med som en lille gave. Jeg overvejer, om jeg skal bruge den som mit something blue og få den sat ind som en af de mange knapper i ryggen på min kjole. Tror at det kunne være ret fint.

post-40662-0-55034900-1371215294_thumb.j

0

Del dette indlæg

Det er nogle forkælede gæster der skal en tur til Skagen i sensommeren. Synes det er en helt genial ide at gæsterne kan vågne op til et tømmermands kit og samtidig blive mindet om nattens fantastiske fest!!!

Det bliver så smukt med de rosenblade, håber du kan opdrive de rigtige!!

Åhhh og dit hårsmykke...tror muligvis jeg drømte om det i nat!!!! Så smuk og helt unik...du bliver så eventyrlig smuk!

0

Del dette indlæg

Sikke fint et hårsmykke - meget elegant. :)

Hvordan tænker du håret skal være sammen med? Og skal du have slør på også?

Fed ide med de cones :super: men øv du ikke kan finde de rigtige rosenblade.

Har bare slet ikke forstand på sådan noget, men kunne du evt købe flere blå og så bare have en slags? Du har jo de fine cones i hvid, din kjole er jo også hvid, så måske det slet ikke gør så meget :)

Flot er det i hvertfald.

0

Del dette indlæg

meget smukt hårsmykke. hvordan ser det ud på?

skal også lave noget med tørrede blomster at kaste i stedet for ris, men vi har valgt lavendel. er lidt i tvivl om jeg vil lave små pakker eller kræmmerhuse/cones lige som dig. Håber at du finder blade i den rette farve til rimelige penge!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nogle forkælede gæster der skal en tur til Skagen i sensommeren. Synes det er en helt genial ide at gæsterne kan vågne op til et tømmermands kit og samtidig blive mindet om nattens fantastiske fest!!!

Det bliver så smukt med de rosenblade, håber du kan opdrive de rigtige!!

Åhhh og dit hårsmykke...tror muligvis jeg drømte om det i nat!!!! Så smuk og helt unik...du bliver så eventyrlig smuk!

Pernille, du er så sød :)

Jeg håber virkelig også, at de kommer til at nyde det. For vi glæder os!

Mht. rosenblade, så er det lige før, jeg opgiver. De er SÅ dyre! Altså det bliver næsten 800 kr. for rosenblade... Hmm..

0

Del dette indlæg

Sikke fint et hårsmykke - meget elegant. :)

Hvordan tænker du håret skal være sammen med? Og skal du have slør på også?

Fed ide med de cones :super: men øv du ikke kan finde de rigtige rosenblade.

Har bare slet ikke forstand på sådan noget, men kunne du evt købe flere blå og så bare have en slags? Du har jo de fine cones i hvid, din kjole er jo også hvid, så måske det slet ikke gør så meget :)

Flot er det i hvertfald.

Jeg, jeg skal have slør på, som skal sidde over knolden. Det bliver helt enkelt, men ret langt, da jeg altid har drømt om et laaaangt slør :)

Det ville være smart at købe flere blå, men de er udsolgt :( Så lige nu er jeg i anti rosenblade-mode, ha ha.

0

Del dette indlæg

meget smukt hårsmykke. hvordan ser det ud på?

skal også lave noget med tørrede blomster at kaste i stedet for ris, men vi har valgt lavendel. er lidt i tvivl om jeg vil lave små pakker eller kræmmerhuse/cones lige som dig. Håber at du finder blade i den rette farve til rimelige penge!

Mange tak - jeg er virkelig også glad for det :)

Jeg ser lige, om ikke jeg kan få taget et billede med det på :)

0

Del dette indlæg

En udgift kommer sjældent alene

Jeg købte mig jo et smukt, antikt og ikke helt billigt hårsmykke, da jeg gerne ville have noget vintage på til mit bryllup (og ALLE mine mors arvesmykker er blevet stjålet, så dem kan jeg ikke have på).

Det var så meningen, at jeg skulle have nogle perle og diamantøreringe på til kjolen, som to af mine dejlige veninder har lånt af mig og haft på til deres bryllup. Men de to ting fungerer virkelig ikke sammen. Det er som om, at det bliver for pyntet, når jeg har begge dele på, og det er bare ikke mig.

Så jeg besluttede mig for (med hjælp fra min dejlige mor) at skrotte øreringene og finde nogle nye. Jeg vil stadig gerne have perler, men bare ørestikkere. Så jeg tog på shopping med min mor og fandt et par fine perleørestikkere, som min mor endte med at give mig. Det var ikke fordi, at de var så dyre, at jeg ikke selv har råd til dem, men hun ville gerne give mig en lille ekstra ting til mit outfit.

Det er bare så sødt af hende - jeg elsker min mor og glæder mig så meget til hun skal hjælpe mig i min smukke kjole :)

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer