M&R

Vores sensommerbryllup i Skagen - Billeder fra den bedste dag

158 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Buketinspiration

Er der ikke noget med, at man har et standpunkt, til man tager et nyt? sådan er jeg i hvert fald!

Først ville jeg have en buket af liljer, så roser, så hortensia, så brudeslør og nu: Nu vil jeg have hvide roser :)

Så jeg har fundet lidt inspiration, som jeg vil snakke med vores blomsterdame. Det er jo den traditionelle løsning, men tror bare, at der er der, jeg er lige nu.

post-40662-0-65348400-1374845216_thumb.jpost-40662-0-59973500-1374845294_thumb.jpost-40662-0-14150200-1374845309_thumb.jpost-40662-0-32894300-1374845343_thumb.j

0

Del dette indlæg

Ihh den menu lyder lækker - mums!!

Hvor fed i havde sådan en skøn aften på de 2 have :loveshower:

Fedt med fotografen :super: men kan godt sætte mig ind i at du er lidt øv over at fravælge den tidligere kollega, men altså sådan er det jo indimellem og 6500kr er sørme da meget at tilføre bryllupsrejsebudgettet :cheerleader3:

Hvor skal i forresten hen på bryllupsrejse? Og hvornår regner i med at skulle afsted?

Jamen vi ved faktisk ikke helt, hvor vi skal hen. Det bliver kør-selv.ferie i Europa.

Vi har bestilt 1 nat i Schweiz og tre nætter i Piemonte i en skøn lille by der hedder Monforte d'alba, hvor vi har været flere gange før.

Hvad vi skal bagefter er lidt åbent. Vi har faktisk reserveret tre nætter i Paris og to nætter i Amsterdam, men lige nu hælder vi mest til bare at finde et luksus hotel et sted i Italien og være der 5-6 dage og så tage forbi Berlin på vej hjem.

Så nu må vi se - tror bare vi tager ud i det blå :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lyder det godt, og ser godt ud. Lakridssauce - altså kan det blive bedre. Og lækre hvidvine , er meget meget glad for australske og newzealandske hvidvine

Normalt er jeg ikke til lakrids (som i jeg HADER det). Men de var en virkelig lækker sauce.

Jeg er normalt mest til tyske eller fransk hvidvine, men den der australier slog benene væk under mig :)

0

Del dette indlæg

Hold dog op der sker meget her! :o det er ikke sådan at holde ferie og være væk fra BK, synes der sker rigtig meget for tiden :)

Det ser jo super godt ud! Både tøj til mændene, dit tøj, og så lyder det da bare til at blive en fantastisk middag i skal have på dagen - mums! :smiley-eatdrink026:

Ha ha - nej, man skal holde sig på tæerne, hvis man vil følge med :) Synes dog langt fra, at min tråd er den mest aktive.

Jeg synes også, at de har fundet noget lækkert tøj og middagen bliver sublim - intet mindre kan gøre det!

0

Del dette indlæg

Huskeliste

For at sikre, at jeg ikke glemmer noget til brylluppet, har jeg lavet mig en huskeliste. Det giver faktisk lidt ro at se på skrift, at nærmest alt er på plads.

Blå: Har vi styr på

Grøn: work in progress

Rød: Mangler

Så hurtig som mulig...
Fastsæt bryllupsdatoen: 7. september 2013
Reserver plads i kirken: Done - Skagen kirke kl. 14.00
Reserver festlokaler og mad: Restaurant De 2 Have sørger for alt
Find leverandører blomster: Sørger Louise, vores veninde, for
Arranger musik / orkester / underholdning: DJ - pult er bestilt, DJ's skal med til festen
Arranger transport til og fra kirken / rådhuset: Audi A8 eller A6 (sørger brudens far for)

5 måneder før...
Bestil fotograf: Done - god ven gør det
Arranger overnatning til bryllupsnatten: Suiten på Hotel Plesner i Skagen
Lav en råskitse til et bryllupsbudget: Ca. 110.000

4 måneder før...
Aftal med forlover og brudeterne om deres opgave: Done - Brudens bror/gommens gode vene er forlover, brudens veninde er brudeterne
Udvælg og bestil menuen: Er gjort
Udarbejd en ønskeliste: Den var svær, men der er styr på det - afleveret til gavekoordinator
Lav en gæsteliste: Done - 64 inviterede, 54 kommer.
Se på brudekjoler: Brudekjolen er bestilt ved Marianne Carøe i Aarhus
Bestil bryllupsrejsen: Luksus i Italien og Frankrig - er bestilt
Vælg Toastmaster: Done - Brudens Gudfar
Send invitationer ud: Er gjort

3 måneder før...
Hent en ægteskabserklæring på rådhuset: Er gjort og afleveret til kirken
Bestil visum evt. vaccination og tjek jeres pas - hvis I skifter navn ved brylluppet, skal disse ændres i jeres pas - til bryllupsrejsen.
Øv jer på brudevalsen - det er en god idé at få et par timer hos en danselære.
Køb gommens tøj: Er gjort

Bestil bryllupskagen: Laver brudens mor i samarbejde med gavekoordinator

2 måneder før...

Køb vielsesringene: Kun bruden vil have ring - er købt, ligger i bankboksen. Skal hentes, renses og indgraveres.
Køb lingeri til bryllupsdagen: Done
Arrangere overnatning for tilrejsende gæster: Der er fundet billig overnatning i sommerhuse til alle gæster (ca. 250 pr. par)

Køb takkegaver til hjælpere: Hvad skal man give??
Tænk over gammelt, nyt, lånt, blå: Gammelt bliver min antikke brudekrone, kjolen er det nye, det blå bliver 'I do stickers' under skoene og en blå knap i kjolen, Hvad skal det lånte være?!?
Begynd at forberede talen til din tilkommende: Vi er vist begge i gang (min er nærmest færdig).
Begynd at gøre dig klar til den store dag: work in progress (ansigtsbehandlinger, negle, fødder mv.)
Bestil kirkepynt: Hvide roser, leveres af Tonnys blomster

1 måned før...
Lav bordplan: Done
Udvælg diskret morgengaven: Det bliver en indrammet plakat til vores køkken (vi har skruet ned for budgettet og har givet hinanden nogle fine krukker og planter til haven - kedeligt med nødvendigt :))
Kontroller at I har modtaget prøvelseattesten fra rådhuset: Er modtaget og afleveret i kirken

Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielseritualet: Det skal vi vist liiige have styr på
Vælg salmer: I østen stiger solen op, Op al den ting, Den signede dag
Lad evt. et par tip til brudebuketten falde i gommens retning: Done :)
Bestil frisør og prøveopsætning: Done, prøveopsætning weekenden før
Få styr på make-up: Er købt og jeg er i gang med at øve mig efter kursus ved MAC.

14 Dage før...

Kontakt lokal bladet, såfrem I ønsker at offentliggøre brylluppet: Øhhhh
Giv De 2 Have besked om antal gæster (skriftligt):
Kontrollerer at alt er i orden til bryllupsrejsen - husk valuta:

Gå de nye sko til derhjemme:
Vær sikker på at I har skiftetøj til bryllupsmorgenen.
Tag en sidst kontrol af bryllupstøjet.
Afstem aftenens forløb med toastmasteren.

Aftal blomster med dekoratør:
Øv jer på brudevalsen.

7 Dage før...
Gennemgå sammen vielseritualet
Kontroller en sidste gang, at alt er på plads med tøj, menú, kage, transport, blomster, musik bryllupsnat og bryllupsrejse.

Dagen før...
Pak kufferten med skiftetøj til dagen efter brylluppet.
Gennemgå morgendagens plan og gå tidlig i seng - hver for sig.
Slap af.

Bryllupsdagen...

Gommen betaler kordegnen: What! Skal man det???
Pak kufferten færdig til bryllupsnat og -rejse.
Løb talen til bruden / gommen igennem.
Nyd dagen.

Efter brylluppet...

Send takkekort.
Sørg for at lånte og lejede ting kommer tilbage til ejerne.
Lav scrapbog.
Byt evt. gaver.
Meddel evt. naveforandring til bank, fagforbund osv.
få navn ændret i passet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Iiih det er så dejligt med alt det der er done!!! Nu gælder det bare om at nyde den sidste måneds tid som kærester

OMG - EN MÅNED!

Vi nyder kærestelivet lige nu - vi sov i ske hele natten, noget jeg ellers normalt aldrig kan holde ud :a1221::loveshower:

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

The honeymoon

Vi har virkelig haft store problemer med at beslutte os for, hvor vi skal på bryllupsrejse. Vi har snakket om Asien, USA, Sydamerika, Caribien og meget meget mere.

Men det er endt med, at vi tager på kør-selv-ferie i Europa :)

Vi har snakket om, hvilke af vores ferier, der har været de bedste, og vi fremhævede begge flere ferier i Europa, hvor vi har haft friheden til bare at køre rundt, som det passer os.

Så nu har vi bestilt hoteller og lavet en foreløbig rute, som vi vil følge rundt i Europa.

Vi kører hjemmefra mandag den 9. september om morgenen og kører til Davos i Schweiz, hvor vi har bestilt et værelse på Hilton Garden Inn.

post-40662-0-39066400-1375084836_thumb.j

Dagen efter kører vi til Monforte d'Alba i Piemonte, hvor vi tjekker ind på vores sædvanlige hotel i byen: Grappolo d'Oro. Det er det hyggeligste, lille, familieejede hotel. Det er ikke vild luksus, men bare SÅ hyggeligt. Der skal vi være tre nætter, hvor vi skal slappe af med masser af god mad og vinshopping. Vi skal bo på vores 'sædvanlige' værelse med udsigt over vinmarkerne.

post-40662-0-76261200-1375084884_thumb.j

Fredag den 13. september sætter vi kursen mod tre dages ultimativ luksus i Kroatien. Jeg var der for 10 år siden med min familie, og R har aldrig været der.

Men vi ville gerne finde et lækkert resort, hvor vi bare kan slappe af og nyde hinanden, og det var først da vi begyndte at lede i Kroatien, at vi fandt det helt rigtige.

Så i tre nætter skal vi bo på Hotel Laguna Parentium i en skøn suite med havudsigt.

post-40662-0-83581500-1375084908_thumb.j

post-40662-0-16563600-1375084928_thumb.j

post-40662-0-25064800-1375084947_thumb.j

Vi tjekker ud fra hotellet i Kroatien mandag, og vi skal først være hjemme fredag, så vi har endnu ikke besluttet os for, hvad der skal ske i de mellemliggende dage. Vi vil gerne have muligheden for bare at køre derhen, hvor lysten og vejret er til det.

Vi har snakket om nogle dage i Østrig, hvor vi kan trekke i bjergene og bo på et spahotel eller måske nogle dage i Venedig, hvor vi også var på vores første ferie. Time will show, men jeg glæder mig :loveshower: :loveshower:

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov, her har jeg da vist ikke været forbi endnu...

Det ser rigtig lækkert ud - og De2Have er såååå lækkert! Jeg var der med min familie og vores amerikanske gæster i sidste uge og det var simpelthen så lækkert og udsigten er jo intet mindre end fænomenal! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hvor lyder det bare helt fantastisk skønt!! Lækre steder i har fundet... Elsker ideen om bare at tage det som det kommer :)

Jeg tror også, det bliver skønt :) Men planlægnings-Mette ville gerne booke det hele på forhånd, ha ha :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en top lækker ferie i skal på!! Er da kun lidt misundelig :wink: nå ja, jeg skal da bare på arbejde allerede tirsdag efter brylluppet - stik den :bunny_4::tunge:

Den er jo umulig at stikke - hvem vil på ferie, når man kan arbejde? :)

0

Del dette indlæg

Hov, her har jeg da vist ikke været forbi endnu...

Det ser rigtig lækkert ud - og De2Have er såååå lækkert! Jeg var der med min familie og vores amerikanske gæster i sidste uge og det var simpelthen så lækkert og udsigten er jo intet mindre end fænomenal! :thumbsupsmileyanim:

Tak fordi du kiggede forbi :-)

Er glad for, at du synes om det :) Jeg håber, at de tog sig godt af jer ude på De 2 Have og i Skagen generelt. Håber jeres amerikanske gæster kunne lide toppen af Danmark :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer