pia1979

hjælp:) globryllup?

6 indlæg i dette emne

Vi har arrangeret et lille bryllup for den nærmeste familie og de aller nærmeste venner hjemme i vores have. Vi bliver 56.

Nu spørger min kusine mig så idag ( som ikke er inviteret med til bryllup ) om ikke man må komme til globryllup.

Se det havde vi jo slet ikke tænkt på at der måske var nogle der ville...

Planen var at når vielsen var ovre så skulle der tages billeder af gæsterne og der ville være kransekage og øl, vand til gæsterne inden maden.

Hvad gør jeg med de som så kommer til globryllup?? Og skal jeg selv sige til folk at de gerne må komme til globryllup? Ellers er min kusine måske den eneste der dukker op.

Ihh det er ikke bare sådan lige at holde bryllup synes jeg ikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal I vies hjemme i haven? For så ville det måske være lidt mærkeligt, hvis din kusine og evt. andre skal gå efter vielsen, mens de andre bliver og spiser kransekage. Så synes jeg, at det bedste enten ville være at sige helt nej til globryllups-gæster eller at tilbyde dem at blive til et glas champagne og et stykke kransekage bagefter.

Hvis I ikke skal vies hjemme i haven, synes jeg sagtens, I kan sige ja til globryllups-gæster. Så er det helt naturligt, at de tager hjem efter vielsen, og de andre tager videre til festen i jeres have.

Vi skal selv vies i en kirke, og vi har arrangeret nogle drikkevarer udenfor kirken, så alle lige kan få et glas bagefter - også globryllups-gæsterne som vi ved, der kommer nogle stykker af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville i hvert fald sige til din kusine, at hun var velkommen til globryllup og kransekage bagefter.

Men jeg synes ikke, at du behøver gå bredt ud til alle i din omgangskreds, der ikke er inviteret med og annoncere, at de er velkomne til globryllup.

Hvis nogen spørger meget ind til jeres bryllup og virker rigtig interesserede, så kan du jo droppe en globryllupsinvitation til dem og så sikre dig, at der er nok til at de også kan få lidt lækkert efter vielsen.

Til vores bryllup havde vi ikke inviteret nogen til globryllup, men der var 2 hold forældre til vores venner, der mødte op, og det var super sødt af dem og de fik selvfølgelig et glad champagne også :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der er interesserede i at komme til globryllup til vores bryllup, siger jeg at de er velkomne, og at de kan få et glas bagefter (da festen skal holdes lige ved siden af kirken). Men opfordrer ikke folk til at komme til globryllup. synes du skal sige at hun er velkommen hvis du synes det er fint hun er der....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har selv været gæst til have-bryllup hvor vi var en del der "bare" var inviteret til vielse og reception (bobler+kage). Efter et par timer kørte brudeparet for at tage billeder og de gæster der skulle med til fest kørte til forsamlingshus og dem der ikke skulle med videre, de tog hjem derfra. Det fungerede rigtig fint.

Har også været til glo-bryllup i kirke og der gik vi bare efter vielse + ris-kastning.

Når I nu ikke skal giftes i en kirke (hvor glo-bryllup er mere "lige til") så synes jeg i skal "inviterer" dem I tænker gerne vil til glo-bryllup (eller som henvender sig selv) til boblerne og kagen ummidelbart bagefter.. De forstå nok godt at smutte inden festen går igang. Jeg vil i hvertfald se det som en ære at få lov til at komme med, hvis det var mig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer