NajaDK

Naja og Tonnys Bryllup..

67 posts in this topic

Så er det vist tid til at lave en beretning om vores store dag og lidt om dagene før.. :heart:

Jeg vil bide beretningen over i afsnit så det ikke bliver for tungt at læse :rolleyes:

0

Annonce ♥

Jeg vil faktisk gerne starte med at tage jer med til min PA..

Jeg faldt totalt af på den med at få skrevet i min planlægnings tråd..

Pinse søndag kl. 8.30 bankede det på døren og jeg tænkte staks, er det ikke lige lovelig tidligt at samle ind til et eller andet... :td:

Uden for døren stor min Mor, min Svigermor, mine gudbørns mor og bedste veninden.. Så viste jeg godt hvad klokken var slået.. jeg var dog lidt skuffet over fremmødet... :(

Jeg fik lige et glas asti i et meget lidt pænt glas.. som så var det eneste jeg måtte drikke af hele dagen.. :angry:

IMG_1460.jpg

Jeg blev smidt i bad og fik af vide jeg skulle gøre mig lidt lækker..... :huh:

Jeg går på badeværelset og gør mig klar.... og da jeg kommer ud igen vupti står der lækker brunch klar og der er kommer 2 veninder mere :lol::biggrin:

H2B og sønnen siger farvel og drager ud i verden.. og vi går ombord i den lækre brunch..

FC0668DF-B181-4F0C-8040-6646AA7BD277-847874FCF4F-F967-4C77-AE59-FAE5F86F9B52-847

Da vi har spist, bliver delt i 2 hold... Vi skal have 5 kamp!!

Sækkeløb...

IMG_1474-2.jpg

Mønt mellem balderne løb..

IMG_1478-2.jpg

Stafet løb med agurk mellem benene...

Hver hold skulle tegne på et blank pudslespil som det andet hold så skulle samle

Og så skulle der drikkes om kap.. :blink:

IMG_1490.jpg

Edited by NajaDK
0

Da vi var færdig med 5 kamp begyndte min ene veninde og blive lidt stresset.. hun kiggede hele tiden på sin telefon og travede frem og tilbage til hoveddøren...

Vi havde sat os til rette i sofaen og hyggesludrede og pludselig stod der en fremmed mand i min stue... og jeg tænker.... DET HAR DE BARE IKKE GJORT!!!

IMG_1496.jpg

Nå men han fortæller hvem han er og at han skal lave noget med os som har med kroppen og gøre og at han vil komme rundt på skødet af os... jo jo der var mine kinder ILDRØDE :blush:

Så siger han, ja og så må vi til undervisningen og jeg i dag bliver det nøgen undervisning og VUPTI så står der en NØGEN fremmed mand i min stue....... :lol::blush::o:biggrin:

Vi skal så tegne Kroki... der fnises og kinderne hele vejen rundt er rimelig røde... :blush::blush:

men han er en rigtig god lærer og for os til at føle os trykke i situationen så går det bare der ud af med at tegne..

jeg vil sige nogen var bedre end andre... men hold nu op det var underholdene..

IMG_1499.jpg

Da vi så har sagt farvel til "den nøgne mand", står den på lækker frokost, men da tidsplanen være skredet så måtte vi skynde os lidt.. :biggrin:

Vi blev alle pyntet med noget tape og jeg fik tyl i håret og små tyl sløjfer på tøjet også.. IMG_1504.jpg

Og så gik det i gåsegang op mod Ølby st. hvor vi skulle have toget til København..IMG_1507.jpg

I toget hyggede vi os med tant og fjas og lidt til ganen.. :wink:

603575_10151635525526469_1129973163_n.jp

Vi kommer til et event center hvor vi først skal ind synge en sang og lave en video til... det var såååå sjovt.. dog ikke en fryd for hverken øre eller øjne..

IMG_1512.jpg

Og da vi var færdige med det skulle vi kører lokums ræs.... det var også bare SÅ sjovt... jeg ente med at sige til pigerne at sådan et ville jeg have i bryllupsgave..

3FCF249C-C319-492F-95C0-384109D7A098-847

Så gik det en tur med af strøget hvor vi bare gik og hyggede os...ingen stress og ingen jag... vi kom forbi en der sad og spillede keyboard og da vi gik forbi fik vi lige brude valsen, så måtte vi jo lige samle ind og give ham en skilling..

Vi endte på en lille Tyrkisk restaurant hvor vi fik en dejlig middag... De havde planlagt vi skulle på Samsbar der efter men vi var alle enige om at det måtte blive en anden dag, så vi sluttede en skøn dag af med at gå på cafe og få kaffe og dessert..

Min mor og mig..

IMG_1561-1.jpg

En dag lige i min ånd...

Edited by NajaDK
0

Dagene op til DAGEN!!

Jeg havde jo taget fri fra arbejde allerede fra om onsdagen.... Så onsdag og torsdag gik med selv-forkælelse i STOR STIL! :floejt:

Onsdag var jeg nede og få pusset fødderne så de var klar til at tage sig pænt ud i de smukke brudesko, derefter gik turen til Køge by hvor jeg fik shoppet en masse og havde et dejligt pitstop på cafe.. :biggrin:

Eftermiddagen og aftenen blev brug på at nusse med detaljer til festen, bordplan, bordkort, ris poser, kirkehæfter, drinks kort og menukort(som aldrig kom på bordene :td: )

Torsdag var jeg inde i København for at få lavet fine negle.. og jeg havde købt et downtown tilbud så jeg fik lavet dem for 250 kr.. De blev rigtig flotte men endte med at blevet taget af dagen efter brylluppet da jeg manglede 2 dag jeg vågnede om morgenen :(

307035_10200552726155090_1943989424_n.jp

Da neglene var lavet tog jeg en tur ned af strøget og op af Købmagergade... Solen skinnede og byen summede af liv.. Jeg fik købt "something blue" en fin blå stav til tungen og fik også været et smut i Tiger og købe en masse små ting til festen..godt læsset gik jeg til toget igen og drog hjem ad... Jeg nåede dårligt ind af døren før jeg måtte af sted igen.. op og hente lille manden som skulle til frisør....

Da vi kom hjem var mine svigerforældre ankommet de skulle overnatte hos os frem til brylluppet... hvilket var dejlig så kunne de hygge om Lillemanden mens vi havde travlt med at bage og lave mousse til den hjl. bryllupskage... Vi fik også proppet bilen med drikkevare og alle de praktiske ting inden vi gik i seng for så var det ligesom klar til at blive kørt afsted fredag formiddag..

Fredag står den først på frisør besøg med Tonny kl. 9.30 og derefter henter vi nøglerne til lokalet som vi allerede har fra 10.30... det var total luksus...

Vi mødes med min mor og stedfar og Tonnys forældre i lokalet ved 11 tiden og knokler i omkring 8 timer med at få alt på plads og få det fine bord dækket.... jeg synes selv det sad lige i skabet... :cheerleader3:

0994905f28fed55dcbcfc1c66263e25f.jpg

De flotte bord buketter som først kom på dagen..

DSC_0180.jpg

Vi sender de ældste og de yngste hjem og skal så have vores kage lagt sammen..... det går bare derud af 5 kager lagt sammen på 3 timer... varmen giver os dog noget ballade da mousserne bliver meget bløde.... :(

Mit under hele dette kage show er det så min Far ringer og siger han ikke kommer til brylluppet, hvilket så viser sig at være hele hans side der ikke kommer og ej heller melder afbud... :td:

Jeg er meget rystet over min fars beslutning og det sætter en stor dæmper på glæden og forventningen... :(:(

Kl. nærmer sig 22.30 og vi låser af i lokalet og kører hjem af for at pakke alle de ting Tonny skal have med på Hotellet... vi ringer også til Bestmann for at hører hvornår han regner med at være i Køge.. og der er så nogle signaler der er krydset der for Tonny havde sagt han nok skulle hente BM på stationen men BM havde forstået at han ville blive hentet... PÅ AMAGER!! Så da vi har pakket bilen til Tonny nærmer kl. sig 24.. og vi når lige at kysse farvel og så kører han afsted mod Amager..... :td:

Edited by NajaDK
0

Annonce ♥

Juhuuu så kommer din beretning glæder mig til at læse den :)

0

Det lyder til at du havde en dejlig PA :)

Glæder mig til resten af din beretning <3

0

Klokken slår 24 og det går op for mig at det er den 1 Juni og det er i dag jeg skal giftes..... :loveshower:

Jeg siger pænt godnat til Svigermekanikken og går i seng... men hele balladen med min Far rumstere rundt i mit hovede sammen men alle nerverne om brylluppet... så sovet godt og længe kan jeg ikke påstå jeg fik.... men jeg vågnede ved 6 tiden og var ok frisk men jeg lå og vente og drejede mig for jeg gad altså ikke op.. omkring kl 7.30 kommer Lille manden ind og hopper op i sengen hos mig og fortalte at nu ville Farmor og han altså cyklet efter morgenmad... :) Står op til det dejligste vejr... hold nu op.. hvor heldig kan man være... :thumbsupsmileyanim:

Vi hygger omkring morgenmaden, jeg for smidt lillemanden i bad men vi venter med at give ham det indkøbte outfit på.. Da jeg bare ved han ville svine sig til... Boys will be Boys... :lol:

Jeg sidder lidt på FB og BK mens svigermekanikken er på badeværelset, kl nærmer sig 11.00 og jeg skal være klar med makeup kl. 12.00 når frisøren kommer... Jeg kommer i bad og begynder på min makeup.. og allerede kl. 11.30 kommer frisøren som jo altså så lige må vente på jeg bliver klar... Jeg skal have en rimelig simpel frisure så det tager kun 40 min at få den på plads... :biggrin: men så er der jo 1½ time til vi skal afsted og jeg begynder at blive restløs... :blink:

Min Mor og min Stedfar kommer heldigvis ved 13 tiden og de har min kjole med som de har hentet over ved min Morfar... Så gik der lidt tid med at sludre med dem........ MEN lige pludselig er kl. 13.45 og Svigermekanikken, lillemanden og min stedfar skal ud af døren... Lillemanden bliver smidt i tøjet men han er heldigvis helt medgørlig... midt i det hele kommer vores chauffør... og så begynder sommerfuglene at vælte rundt i maven... herre gud.. jeg har været sammen med Tonny i 12 år... hvad er det lige jeg er nervøs for??

Da vi har sendt de andre afsted går vi ind for at få mig i kjolen.... og min Mor bliver helt rørt.. :loveshower:

kl. 14.15 kører vi mod Kirken men vi må kører en omvej da kirken kun ligger 5 min væk.. men jeg ville for alt i verden ikke komme for sent.. Jeg for lige nået at spekulere om hvad jeg gør hvis min Far er der og hvad jeg skal sige til hans side af familien...

Edited by NajaDK
0

Bedre sent end aldrig... :wink:

Hvor er jeg ked af det med din far... Man kan da ikke melde afbud dagen inde..?!? Og så også på vegne af resten af hans familie...?!?!?! Jeg er målløs, stakkels du... :bearhug:

Uhh nu er du snart på vej ind i kirken... F5 F5 F5!!

0

Annonce ♥

HOV jeg glemte da lige at fortælle om min morgengave....... HAHA...

Ja Tonny havde ikke rigtig sat sig ind i hvad det med morgengaver var for noget.. Så om aftenen inden brylluppet siger han til mig at jeg om morgen på bryllupsdagen vil få min morgengave af hans Mor..... Og jeg glor bare underligt på ham :huh::huh: ØHHHHH, nej siger jeg så, du kan selv give mig den morgenen efter Brylluppet... og jeg kan godt se i hans øjne at der er noget der er ved at brænde sammen... og han siger bare til mig...... Sådan bliver det ikke... :angry:

Når efter morgenmaden på dagen, henter min Svigermor så gaven og der går det op for mig hvorfor det ikke kunne lade sig gøre.... Pakken en STOR... så stor han ikke ville kunne have den i bilen uden chancen for den gik i stykker... :lol:

I Pakken gemte der sig et orginal Rikke Darling billede... Jeg har sukket efter hendes billeder i 100år... og jeg blev bare sååååååå glad...

8508_10200563449103157_908168289_n.jpg

0

Det lyder som en skøn polterabend:)

Ej det lyder da helt skørt med din fars måde at reagere på. Håber du fik en skøn dag alligevel :)

0

Lidt billeder fra Kirken inden min mor og jeg ankommer..

De fine kirkehæfter

IMG_3288.jpg

Svigermor ankommer med vores Søn som bliver genert..

IMG_3297.jpgIMG_3300.jpg

Og den spændte Gom... Det er lidt synd for ham, han har det faktisk rigtig dårligt.. kvalme, svimmel og han har tilmed hold i ryggen..

IMG_3338.jpg

Edited by NajaDK
0

Bedre sent end aldrig... :wink:

Hvor er jeg ked af det med din far... Man kan da ikke melde afbud dagen inde..?!? Og så også på vegne af resten af hans familie...?!?!?! Jeg er målløs, stakkels du... :bearhug:

Uhh nu er du snart på vej ind i kirken... F5 F5 F5!!

Det lyder som en skøn polterabend:)

Ej det lyder da helt skørt med din fars måde at reagere på. Håber du fik en skøn dag alligevel :)

Der er selvfølgelig noget historie bag ved min Fars beslutning men den er stadig ernorm egoistisk... men da klaverede spillede manglede jeg ham ikke rigtigt... :wink:

Edited by NajaDK
0

Annonce ♥

Åh sidder her og for helt sommer fugle i maven.....

Vi ankommer til Kirken i højsolskin efter en meget behagelig køretur..... Hold op en lækker bil...

DSC_0153.jpg

Vi går stille og roligt op mod Kirken... selvom jeg smiler så er jeg mega nervøs inden i...

IMG_3344.jpg

Inden i våbenhuset ligger min flotte Buket som er lavet af Tonnys kusine... den er bare sååååå flot..

IMG_3339.jpgIMG_3539.jpg

Og så er vi klar....... Jeg er så nervøs nu at jeg bliver nød til at tage nogle dybe vejrtrækninger helt ned i maven for at få ro på kroppen... for nu ryster jeg.... Jeg ved min Mor også er super nervøs og bange for at gøre noget galt, så vi er et kønt par....

IMG_3351.jpg

Fortsætter senere..

Edited by NajaDK
0

Ej hvor ærgerligt med din far og hans familie :( Det kan de da ikke være bekendt :(

Hvordan i alverden kan det være de melder afbud - og så så sent?

0

Nej! Du kan da ikke stoppe der! Cliffhanger og suspence siger jeg bare :7himmel:

0

Aigh hallo Naja, nu sad jeg li og fik helt sug i maven... Og så stopper du bare... :o:rolleyes:

0

Annonce ♥

Ej hvor ærgerligt med din far og hans familie :( Det kan de da ikke være bekendt :(

Hvordan i alverden kan det være de melder afbud - og så så sent?

Min Far meldte fra fordi min Mor skulle give mig væk.. Og fordi han ikke skulle sidde ved siden af mig til festen.... Så han følte han ville blive til grin..

0

Nej! Du kan da ikke stoppe der! Cliffhanger og suspence siger jeg bare :7himmel:

Haha.. Fortsætter her op af formiddagen :-)

0

Aigh hallo Naja, nu sad jeg li og fik helt sug i maven... Og så stopper du bare... :o:rolleyes:

Det var meningen at jeg ville have skrevet videre igår aftes men det nåede jeg ikke lige til.. Kommer mere op af formiddagen :-)

0

Nå vi må videre....

Tror jeg må starte med at fortælle at vores lille kirke er sådan en hvor man kommer ind i siden og når man så rammer kirkegulvet og går op mod alteret så er der ikke mere end 10-15 skridt..

Der står vi så pisse nervøse begge to og så begynder orglet at spille... Jeg kan mærke tårerne presser sig på men jeg prøver at lade være med at tude (læs: jeg er en mega tude Marie :boohoo:).... og døren åbner sig...... :huh: Jeg ser alle de glade mennesker der står og venter kun på mig.... :biggrin: Jeg knuger min mors hånd og træder ind i kirken... der er lige 5-6 skridt inden vi kommer ind og har udsyn til alteret... :unsure:

Der står han så.... min kommende mand :heart: .. min klippe gennem 12½ år og min nervøsitet er ingen steder at finde... Den er pist borte.. :biggrin: :lol: :)

IMG_3355.jpg

Nu gælder det om ikke at falde og/eller at træde i kjolen.. og så gælder det om at tage den med ro op af kirke gulvet for der er ikke mere end de der 10-15 skridt... Selv om min nervøsitet ikke er at finde så står spændingen skrevet i vores ansigter.. :blink:

IMG_3356.jpgDSC_0004.jpg

Vi kommer op til alteret og der aflevere jeg min buket til præsten og så står jeg så bare der og smiler til Tonny, ind til præsten husker mig på at det er mig der skal sætte mig først... :lol::lol:

Vi sætter os og vielsen går igang..

IMG_3359.jpg

Edited by NajaDK
0

Annonce ♥

VIELSEN

Præsten taler til os.. han siger nogle underlige ting.. om kærligheds løse ægteskaber der kun er til af praktisk årsager og han taler om sit eget ægteskab... men jeg er ligeglad hvad han siger.... om ganske få minutter er jeg nemlig Fru..

049d2e6b-a9bf-45b1-a059-d901503124d5-1.j

Vi for begge sagt ja på alle de rigtige tidspunkter og skal så til det med ringene... og så står vi der.... jeg griber til ringene for vi kan jo ikke bare stå der og glo... :wink: og der bliver små grinet i kirken...(finder jo så ud af bag efter om den tradition om ringene :happy: )... Vi sniger os til et kys, selvom det jo ikke er en del af vielsen i DK

IMG_3375.jpgDSC_0014.jpg

Så skal vi også velsignes... Og her er jeg ved at dø af grin for mine fødder kan ikke nå jorden og det eneste jeg kan tænke på er om hvor tosset det må se ud at mine fødder ikke når gulvet.. :rolleyes: jeg for det visket til Tonny og han fniser sammen med mig under velsigelsen... :lol:

IMG_3379.jpg

Da vi skal sætte os opstår der lidt "tumult" da hverken Tonny eller jeg kan hunske hvor vi skal sætte os.. jeg er på vej over på hans side og han er på vej over til mig.. :blush: men med lidt kyndig vejledning fra præsten for vi sat os ned som mand og kone...

IMG_0414.jpg

Og så går det ud af kirken hånd i hånd.. til resten af vores liv... :loveboard:

IMG_7061.jpgIMG_3395.jpg

Edited by NajaDK
0

Fantastisk beretning, glæder mig til der kommer endnu mere :loveshower:

0

Juhuuu så kommer din beretning glæder mig til at læse den :)

Ja bedre sent end aldrig.. men skulle ligesom have det lidt på afstand for at kunne skrive om det :-)

0

Fantastisk beretning, glæder mig til der kommer endnu mere :loveshower:

Tak Søde.. Skal nok fortsætte :wink:

0

Ej hvor dejligt med en beretning fra dig.... Men jeg vil da se mere.... :tunge:

F5 F5 F5 F5 :wink:

0