MissDalager

D-line for køb af kjolen

8 indlæg i dette emne

Hej brude.

Slynger lige et lille spørgsmål ud til jer, da jeg ikke helt selv kan finde svaret på det.
Hvornår er det absolut den sidste deadline for køb af kjolen?

Så tidligere i dag et afsnit af "say YES to the dress" på TLC, hvor de snakkede om at man skulle som minimum have fundet kjolen 8 mdr, før den store dag, aht prøvning og diverse andre ting som måske skal laves ved kjolen.

8 mdr. før dagen? Kan det virkelig være rigtig?

Håber i kan hjælpe mig, jeg ville jo nødig gå hen og ikke kunne få kjolen hvis jeg er for sent ude.

God weekend (det der er tilbage af den :))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahr, 8 måneder før det lyder som meget lang tid før. Der er dog visse kjoledesignere hvorfra det kan tage ca 6 måneder at få kjolen hjem, og så skal den jo rettes til og sådan. Der er også nogle hvor man køber den kjole der hænger i butikken...

Så jeg vil sige det kommer an på. Er der en bestemt designer man har forelsket sig i, så kan det godt betale sig måske at spørge en forhandler om leveringstiden. For mange kjoler vil der være en leveringstid på en 3-4 måneder, og så skal den også tilpasses. Så en 4-5 måneder før er nok ved at være der hvor de fleste forhandlere vil sige at så skal man nok ikke være senere ude hvis kjolen skal bestilles hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lilly og Bride Fashion (i Virum/Holte) sagde begge ca. 6 måneder..

Hvilket faktisk fik min veninde til at udskyde sit bryllup ;) Var med mig ude at prøve kjoler i januar og havde selv overvejet at blive viet i maj, men da butikkerne sagde 6 måneder, helst, så har de bestemt sig for august næste år ;)

Har dog en anden veninde der fandt kjole ca. 3 måneder før pga en lille dejlig pige der lige skulle ud af maven før hun kunne prøve kjoler.. Men der var en butik der afviste hende da hun sagde at der kun var 3 md. til brylluppet..

Så afsted på shoppetur ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var i Casa Lezar, og der sagde ekspedienten at når hun skulle giftes ville hun begynde at kigge senest 8 mdr. før... Synes 5-6 mdr lyder realistisk for køb af kjolen... Men igen, kommer også an på hvilken butik du køber den. Jeg købte en fra butikken f.eks. så der var ingen ventetid.... Det er kun skrædderen der tager tid...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og kigge efter brudekjole 2 mdr. før bryllupet og købet også kjolen der. Jeg skal giftes den 31.08 og skal i dag ud og prøve kjolen igen for at få taget mål så den kan blive rettet til og syet op..

så for mig har der intet problem været ved først at købe den 2 mdr. før...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer