Henh01

De penge der

11 indlæg i dette emne

Hejsa

Har lige brug for at få andre øjne på vores planer - det ser således ud

Vi vil gerne vies - gerne ved 14-15 tiden for at undgå for meget mellemrum for gæster der kommer langvejsfra fra. Herefter ud og have taget lidt billeder. Vi vil gerne hentes af et folkevognsrugbrød og bringes fra kirke til FOTO til fest. Herefter byder vi gæsterne velkomne med en velkomst drink (skal der være lidt snack og evt hvilke?)

Middag kl 18 med helstegt pattegris, helstegt mørbrad og lækker buffet efterfulgt af noget frugtsalat dessert.

Jeg tænker vi rykker bordene til kaffeborde efter desserten og der bydes herefter på kaffe, bryllupskage likør og sprut samt noget snack i form af slik og chokolade.

Af musik har vi fået en god pris på en dj der vil spille fra kl 18 (måske allerede kl 17) og til festen slutter. Vi har ydermere 2 serveringspiger på indtil kaffen sættes på bordet.

Af natmad tænker vi at leje en pølsevogn, men dette er bestemt det første der bliver sparet væk hvis det løber op. :)

Mangler der noget til den perfekte dag??

Ser vores budget fornuftigt ud:

Kjole betaler mine forældre, lokale er gratis inkl duge, og vielsesringe har vi. Derudover har svigerfar meddelt at tilbehøret til kødet vil være på deres regning.

Mad(gris, oksemørbrad og dessert) 8000kr

Drikkevarer hentet i Tyskland 7000kr

Serveringspiger 2500kr

Kage 1500kr (naboen)

Enkelte blomster til vaser vi har samt lys til lysestager vi har 500kr

Kirkepynt, brudebuket og knaphuls blomst 1500kr (har en blomsterbinder i familien)

Tøj til 3 børn - tænker pomp de Lux 2000kr

Tøj til gommes inkl sko 3000kr

Hår og måske up 2500kr

Diverse (snacks velkomstdrink mv) 1000kr

Kørsel 2500kr

Dj 3500kr

Natmad (pølsevogn 4500kr, uden max 1000kr)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det ser fornuftigt ud: mht snacks skal det nok ikke være noget tungt, da der sikkert ikke er så længe til I skal spise, måske nogle gode nødder, crackers m.m har du regnet brudesko, invitationer ind og evt chips til natten? Og evt isterninger/ frisk frugt til drinks?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes måske Dj lyder lidt lavt. Ikke at det nok ikke kan lade sig gøre, men de fleste jeg har hørt omtalt ligger på 5-7000 især hvis det er for hele festen.

Vi har handlet ind til ca. 45 i Tyskland og kom af med 4500 inkl. ketchup, chokolade, chips mm. til kaffe natmad og snacks. Det er øl, vin, cider, dessert vin, velkomstdrink og sodavand. Vi kører ikke drinks til festen, men til gengæld har vi ikke sparet på øllen og sodavand, så der er mere specielle øl og vi har købt Coca cola fremfor de billige mærker. Så jeg tror måske godt I kan spare noget på den post.

Hvor i budgettet har I fotografen?

Og som ceto skriver så en post med invitationer, bordkort mm.

Men ellers synes jeg det ser fornuftigt ud.

0

Del dette indlæg

Har glemt invitationer, Bordkort osv, så det må jeg lige have på.

Dj er en vi kender som kender ham og han hat givet tilbuddet. :)

Okay 4500kr er okay billigt, hvormange rammer øl og sodavand købte i og hvor mange vine? Vi skal have sprut med da vi håber det ender ud i n abefest. ;) men mon ikke 10-15 flasker kan gøre det?

0

Del dette indlæg

Har glemt invitationer, Bordkort osv, så det må jeg lige have på.

Dj er en vi kender som kender ham og han hat givet tilbuddet. :)

Okay 4500kr er okay billigt, hvormange rammer øl og sodavand købte i og hvor mange vine? Vi skal have sprut med da vi håber det ender ud i n abefest. ;) men mon ikke 10-15 flasker kan gøre det?

Jeg har ikke lige listen ved min side, så det er ud fra hvad jeg kan huske. Vi købte 9 boxe rødvin, 6 hvidvin (begge et mærke der hedder Diamond Hill, 12 flasker verdi til velkomstdrink, 18 flasker moscato d'Asti til dessertvin, 3 rammer cider, 12 kasser sodavand, 3 kasser royal øl og 4 kasser specialøl, en flaske cognac. Oveni det kom så skildpadder, after eight, riesen, chips, dip, peanuts, diverse plastickrus, sølvpapir, fryseposer og hvad vi ellers kunne tænke på vi skal bruge på dagen.

Jeg har så også gået efter tilbuddene og vi var da også 2-3 steder henne.

Men jeg tror 10-15 flasker sprut er rigeligt, når de først har fået vin og alt muligt til middagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indkøbs listen til Tyskland ser således ud 21 rammer soda

18 rammer øl

11 rammer somersby

30 flasker rød (6 pak)

18 flasker hvid

10 flasker sprut

12 flasker verdi

2 bailey

2 cognac

Ved endnu ikke om vi har nok, men jeg skal nok give en opdatering når vi har holdt festen. :)

Men af øl og sodavand har i tilsammen 936 dåser, der er 198 dåser somersby (regner med 18 i en ramme). Til 50 mennesker så kan de hver få 22 dåser med drikkevarer. Oveni det kommer så vin og sprut. Jeg tror I har mere end rigeligt, og tror snildt I vil kunne barbere 6 rammer øl og sodavand af + 3 kasser somersby og stadig have nok.

Men det kommer meget an på hvad jeres gæster er til at drikke. Og deres alder også. Jeg lavede en opgørelse over hvor mange vi mener drikker øl, vin og cider og så købte lidt efter det og rundede op, men jeg ved også vi kan komme af med noget af det overskydende til familie efter festen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer