Miclinc

Vores efterårsbryllup 2014 - sneak peak

182 indlæg i dette emne

Så kunne jeg ikke lade være :wink: Så mange tanker omkring den store dag, som finder afsted om 366 dage, og jeg simpelthen bliver nødt til at få afløb for. Jeg har ellers været meget i tvivl, da jeg bedst trives med at være tilskuer på nettet, og dermed ikke er så god til at kommentere andres tråde, selvom jeg ivrigt læser med. Jeg vil ej heller genkendes af folk fra den virkelige verden, så jeg er måske ikke så åben omkring hvem jeg er, som jeg ellers godt kunne have tænkt mig. Men kan mærke, at mine nærmeste ikke rigtig gider snakke så meget bryllup som jeg selv og vil gerne have styr på alle mine tanker og planer, så nu kaster jeg mig bare ud i det :cheerleader3:

Oversigt

• Kirken: Lillerød Kirke. Reserveret til kl. 13.00
  • Reception / fest: Høveltegård. Er reserveret.
  • Mad: Laves af køkkenet på Høveltegård. Er i dialog omkring menu og priser
  • Kørsel til og fra kirke: Spares væk. Kører selv eller får forloveren til at køre os. Min far har sørget for kørsel :)
  • Fotograf: Applepark er reserveret.
  • Valg af sted til lokationsbilleder
  • Kjolen: Inspiration. Er nu købt!! Se den her
  • Hår: Inspiration
  • Hairpiece: Inspiration
  • Øreringe: Se dem her
  • Sko: Er købt
  • Ringe:Har fundet ud af hvilke ringe vi skal købe, mangler bare at gøre det
  • Mandens tøj - Købt jakkesæt hos David Andersen. Det bliver skræddersyet, så manden skal selv ind og være med til at bestemme, hvordan det skal se ud.
  • Tøj til datter, tøj til søn
  • Brudebuket: Inspiration

Make-up: Kosmetolog Josephine, som på Facebook har navnet "Makeup til enhver lejlighed"

Finde serveringspersonale

DIY

• Save the date - de første er afleveret!! Se dem her :cheerleader3:
  • Invitationer
  • Slikbuffet: Inspiration. Drømmer om disse personlige M&Ms, mangler bare, at finde en som kan fragte dem hjem til mig :/
  • Fotovæg
  • Bryllupskage inspiration
  • Jeg skal eksperimentere med et DIY hairpiece og bælte til kjole. Til dette har jeg købt swarowski krystaller. Mangler perler, satinbånd, blonde (tænker om jeg kan bruge det overskydende fra kjolen..?). Se første forsøg på en blomst her, samt en hjemmelavet perlehalskæde.
  • DIY kendis-poster, under udarbejdelse, se her.

genticker.php?dhn=MjY4MDM%3D.png

Redigeret af Miclinc
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt om os...

Lidt detaljer om os: Vi mødtes i december for snart 7 år siden og har siden fået to skønne børn. Vi bliver begge 30 år næste år, så vi havde tænkt os at holde en stor fælles fødselsdag. Jeg friede til min kæreste for 4 år siden, mens jeg ventede vores første barn, og vi er derfor allerede gift. Da han sagde ja, skulle han dog love mig, at vi ville holde en stor fest en dag og han sagde, at han gerne ville have lov til at fri til mig inden da. Meeen... det var min tålmodighed vist ikke til, da jeg synes, at det var mest logisk at slå bryllup sammen med vores fødselsdagsfest og endte med i foråret at sige det direkte til ham, eftersom mine små hentydninger ikke gav pote. Så det blev aftalt i foråret og nu mener han ikke, at det længere er nødvendigt med et frieri :pokey: (Men jeg håber vist stadig, at han får lyst...)

Vi blev gift i al hemmelighed, dog med min veninde og mandens bror som vidner og hhv. brudepige og best man, i vores lokale kirke. Vores kirke var dog under renovering, så det var nede i sognegården det blev holdt, og jeg har derfor stadig første tur op ad kirkegulvet tilgode :wink:

Allerede sidste efterår holdte jeg øje med, hvornår skoven var smukkest i forhold til bryllupsbilleder, og det faldt på midt efterår. Så datoen bliver 18. oktober, som er midt i mellem vores fødselsdage, hvor skoven er smukkest, og vores 2. barn gerne skulle have lært at gå, så begge børn kan følge mig op ad kirkegulvet.

genticker.php?dhn=MjY2MjM%3D.png

Redigeret af Miclinc
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke og velkommen. Jeg kan godt forstå den med at anonymiteten er lidt vigtig.

Jeg er nu selv ikke sådan at ingen må vide hvem jeg er, nok nærmere sådan jamen jeg vil ikke plastere BK til med mit ansigt.

Jeg kan lige hilse at sige at zillaerne herinde hepper på maaange fotos (jeg selv inkl.) så det er påske en god ting lige at lære paint eller lign. at kende hvis du vil bevare din anonymitet og samtidig tilfredsstille behovet for at stille nysgerrigheden. :wink::biggrin:

0

Del dette indlæg

Velkommen til:) Og ja, jeg syntes også det var lidt grænseoverskridende, at oprette en tråd, men det er så rart at kunne skrive alle tanker ned og få feedback fra de andre dejlige bk brugere herinde. Så jeg er sikker på du bliver glad for det:) og tillykke!;)

0

Del dette indlæg

1 år tilbage!!

Lidt mærkeligt at tænke på, at der allerede er gået et år siden, at jeg begyndte at lege med tanken om et efterårsbryllup, og 7 måneder siden at datoen blev en realitet. Tror nu nok at det næste år skal flyve afsted!

Vi er ved at få de mest grundlæggende ting på plads:

• Kirken: Lillerød Kirke kl. 13 - Hvor jeg både er døbt og konfirmeret i forvejen.
  • Reception og fest: Høveltegård - Forsvarets kursuscenter. Ikke de mest fornemme lokaler, men billigt. Jeg havde oprindeligt håbet, at vi kunne have lånt officersmessen på Høvelte Kaserne, hvor min mand og jeg har arbejdet i mange år og mødte hinanden. Men da min mand ikke er officer og obersten er skiftet ud, så jeg ikke længere kender ham, har vi fået afslag. Så vi må tage til takke med gården, som manden dog synes har den klare fordel, at der ikke er længere end 100 m. at gå for at komme til køjs. :lol: Derudover er det gratis leje, hvis vi bestiller maden gennem deres køkken og der er billige overnatningsmuligheder for gæsterne. Det er først lige kommet på plads, så mangler stadig at finde ud af, hvad vi helt præcist gør med maden.
  • Fotograf: Applepark. Jeg havde ellers også kig på Tina Liv, da jeg er helt vild med hendes lokationsbilleder, men synes nu at Applepark gør det bedst generelt. Så jeg var tidligt ude med at booke ham.

Ting jeg allerede har købt :biggrin: :

Da det ikke har været det store frieri, men bare aftalt, har det været lidt diffust, hvornår det var for alvor og hvornår vi skulle gå offentligt med det til venner og familie. For mig blev det helt fastsat, da jeg endelig fik bestilt de sko hjem jeg havde haft kig på i over 1 år. Jeg begyndte at blive mere og mere bange for at jeg ikke kunne få den bestilt hjem, så i august gjorde jeg det og bestilte disse:

post-59093-0-62439500-1382168887_thumb.j

Men hov, da jeg lige skulle finde et billede af dem, så jeg at de var nedsat fra 700 til kun 275 kr :o Men da jeg så, at de kun er tilbage i str. 42, så følte jeg mig rimelig heldig over at have købt dem i tide :biggrin:

Redigeret af Miclinc
0

Del dette indlæg

Tillykke og velkommen =)

Tillykke herfra og velkommen til

Tillykke og velkommen. Jeg kan godt forstå den med at anonymiteten er lidt vigtig.

Jeg er nu selv ikke sådan at ingen må vide hvem jeg er, nok nærmere sådan jamen jeg vil ikke plastere BK til med mit ansigt.

Jeg kan lige hilse at sige at zillaerne herinde hepper på maaange fotos (jeg selv inkl.) så det er påske en god ting lige at lære paint eller lign. at kende hvis du vil bevare din anonymitet og samtidig tilfredsstille behovet for at stille nysgerrigheden. :wink::biggrin:

Velkommen til:) Og ja, jeg syntes også det var lidt grænseoverskridende, at oprette en tråd, men det er så rart at kunne skrive alle tanker ned og få feedback fra de andre dejlige bk brugere herinde. Så jeg er sikker på du bliver glad for det:) og tillykke!;)

Mange tak - hvor er I søde :)

Jeg skal nok få lagt lidt billeder ind, så må jeg se om jeg lærer det med tiden. Jeg elsker jo selv billeder i trådene, så skal prøve selv at få gjort det. Men skal vist også lige lære tricks til at gøre dem mindre og sætte dem ind løbende i tråden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

(Hold da op, hvor er jeg glad for at der bliver opdateret automatisk undervejs, mens man skriver indlæg, ellers ville jeg da aldrig komme langt i denne tråd!!)

Bryllupsinspiration

Lige siden at min venindes kæreste friede til hende for snart to år siden har jeg haft lidt bryllups-kuller, så har jo virkelig nået at gøre mig nogle tanker. Visse idéer forbliver det samme, men hen ad vejen, kan jeg også se, at jeg bliver trukket lidt i en anden retning end hidtil. Jeg tror ikke, at jeg nogensinde vil kunne lave et bryllup med udelukkende én stil. Det bliver simpelthen godt og blandet fra alt det jeg synes bedst om. Detaljer interesserer slet ikke manden - han skal bare have en slush-ice maskine, så er han glad. Så han bliver kun taget med på råd, hvis jeg selv er i tvivl - og det passer mig ganske godt :biggrin:

Mine overordnede tanker indtil videre er som følge:

• Farvetema: Hvid, Chokoladebrun, med tvist af guld og lyserød
  • Masser af lys i mørket, så har købt lyskæder, til den gode pris af 25 kr. pr. stk i Bilka, og er godt i gang med at samle syltetøjsglas mm. sammen
  • Vi skal have reception for at kunne nyde vores dag i længst tid og her serveres bryllupskagen, som jeg selv skal stå for, samt lidt håndhapsere.
  • Maden holdes i efterårstema, så indtil videre er idéen, at vi til forret får kartoffel/ porresuppe m. baconknas, porre og brøndkarse på toppen, inkl. brød. Til hovedret dyrekølle m. kartofler, vildtsovs og andet tilbehør. Desserten er endnu ikke fastlagt, men helt bestemt noget der indeholder mørkt chokolade!! :wink: Natmad synes manden helt bestemt skal være hotdogs. Det er jeg dog ikke helt vild med, så håber vi finder et kompromis.
  • Vi SKAL have en slikbuffet og fotovæg! :loveshower:
  • Jeg har længe haft en drøm om at danse lancier igen, da jeg simpelthen synes, at det var så skægt den gang i gymnasiet. Jeg kender tilfældigvis én, der underviser i lancier, så jeg håber at en del af vores gæster er friske nok til at komme til 1-2 undervisningsgange som vi selv arrangerer, således at folk lidt nemmere kan danse det på dagen.
  • Jeg synes, at det er alt for sjældent, at man har muligheden for at trække i gallatøjet, så da vi også gerne vil danse lancier, opfordrer vi folk til at komme i deres fineste outfit, men pointerer også, at det ikke er et krav, da det stadig ikke skal være et alt for formelt bryllup.
  • Vi havde egentligt tænkt at spare på musikken og bare ligge en masse god musik ind på en computer, da vi godt kan lide, at gæsterne selv har indflydelse og ofte er der kommet mange sjove aftener ud af dét til familiefester. Mandens bror fortalte så lige, at et familiemedlem længere ude, er med i et band og de helt sikkert gerne vil komme og spille til gengæld for mad og drikke i løbet af aftenen. Så det er klart en mulighed vi har med i overvejelserne :biggrin:
  • Vi har valgt en heldagsfotograf, da jeg er helt vild med gode billeder og synes, at det er en af de vigtigste ting for mig at investere penge i. Til gengæld sparer vi delvist eller helt på andre poster, så som brudebuket og ringe.
  • Der skal vist laves en del DIY ting. Jeg vil helst gerne selv kunne lave det hele og har lidt svært ved at acceptere, at det nok bare ikke kan lade sig gøre. Men regner med at få lavet save-the-date, invitationer, fotovæg, drinkskort og -pinde, og diverse til slikbuffeten.

Og så lige lidt inspirationsbilleder:

post-59093-0-33557900-1383392624_thumb.j

post-59093-0-60115100-1383392640_thumb.j

post-59093-0-62729800-1383392669_thumb.j

Redigeret af Miclinc
0

Del dette indlæg

Kjoleinspiration

I mere end et år har jeg haft en helt klar idé om, at dette måtte være min kjole

post-59093-0-47123100-1382736080_thumb.j

Jeg regnede bestemt ikke med, at jeg skulle ud og prøve kjole før end, at jeg havde tabt lidt flere graviditetskilo, men da Bride Fashion havde udsalg blev jeg alligevel grebet af chancen for at prøve kjoler. Så få dage forinden fik jeg ringet og bestilt tid. De pressede mig ind en fredag aften med beskeden om, at jeg måtte være tålmodig, og det var sådan set helt fint med mig.

Så min veninde tog med mig derud og ganske rigtigt var butikken fuld af kommende brude, så jeg måtte få plads ned ved selskabskjolerne. Jeg håbede, at de havde kjolen som jeg så længe har haft kig på, men den var der ikke. Jeg udtrykte så til ekspedienten, at jeg gerne ville se på mulighederne for en af deres udsalgskjoler, men i stedet kom hun med kjoler, som ikke var det. Første kjole husker jeg knap nok, men det var ikke videre imponerende. 2. kjole var til gengæld denne

post-59093-0-28389300-1382736530_thumb.j

Og den var jeg simpelthen så glad for. Jeg havde bare bestemt mig for i hovedet, at jeg helt bestemt skulle have nogle stropper á la den første, eller højt stykke foran, men her stod jeg i denne kjole uden alt det jeg troede, at jeg ville have, og synes at den var så fantastisk. De efterfølgende kjoler kunne jeg hurtigt pille af igen eller helt afvise. Ekspedienten var meget væk, da hun havde flere kunder på en gang. Det var jeg helt forstående overfor, men desværre gik det nok ud over hendes humør, for hun virkede godt nok sur. Da jeg igen pointerede, at jeg var på udkik efter en udsalgskjole kom hun med 1-2 stykker, som slet ikke var mig. Hun sagde derefter, at de ikke havde noget på udsalg til min smag, men at jeg vist ret sikkert havde fundet min kjole.

- Og det tror jeg måske hun har ret i - jeg forestiller i hvert fald konstant mig selv i denne kjole, og har svært ved at glemme den. Meeeen... jeg er slet ikke færdig med at prøve kjoler. Så jeg gik selvfølgelig tomhændet hjem den dag og har i stedet arrangeret hygge-prøve-kjole-og-spise-frokost-dag med min veninde d. 16. november i KBH. Dog er jeg også blevet lidt vild med tanken om, at prøve en Maggie Sottero kjole, så måske, vi også en dag skal forbi House of Brides i Taastrup :wink:

0

Del dette indlæg

Ej hvor sjovt - jeg var også i Bridefashion (dog om søndagen), skal også ud og prøve kjoler igen d. 16 OG er vild med Maggie Sottero :lol:

D. 16 skal jeg i copenhagen bridal og Celina Christensen - hvor skal du ud og prøve? Har også bestilt tid d. 24 i Malmø hos Proms and Weddings for at prøve Maggie Sottero :) Har hørt godt om dem + det skulle være billigere + så langt væk er Malmø jo heller ikke :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor sjovt - jeg var også i Bridefashion (dog om søndagen), skal også ud og prøve kjoler igen d. 16 OG er vild med Maggie Sottero :lol:

D. 16 skal jeg i copenhagen bridal og Celina Christensen - hvor skal du ud og prøve? Har også bestilt tid d. 24 i Malmø hos Proms and Weddings for at prøve Maggie Sottero :) Har hørt godt om dem + det skulle være billigere + så langt væk er Malmø jo heller ikke :biggrin:

Ja, det er da lidt pudsigt :lol: Ved du hvilket prisleje Maggie kjolerne ligger i, i hhv. DK og Sverige? Jeg overvejede kun om jeg kunne have råd til det, da der er udsalg i House of Brides. Vil helst ikke give meget mere end 8000 kr., meeen.... for den helt rigtige kjole, kan man jo nok strække budgettet lidt :floejt:

Kjolerne jeg har kig på er fra Sincerity, så har egentligt bare valgt at tage i Casa Lezar og Nicolai, for at have muligheden for, at en af dem har kjolen, jeg endnu ikke har prøvet. Men synes godt nok, at det er svært at tage beslutningen om hvor... Har helst lyst til at besøge alle butikker :lol:

0

Del dette indlæg

Ja, det er da lidt pudsigt :lol: Ved du hvilket prisleje Maggie kjolerne ligger i, i hhv. DK og Sverige? Jeg overvejede kun om jeg kunne have råd til det, da der er udsalg i House of Brides. Vil helst ikke give meget mere end 8000 kr., meeen.... for den helt rigtige kjole, kan man jo nok strække budgettet lidt :floejt:

Kjolerne jeg har kig på er fra Sincerity, så har egentligt bare valgt at tage i Casa Lezar og Nicolai, for at have muligheden for, at en af dem har kjolen, jeg endnu ikke har prøvet. Men synes godt nok, at det er svært at tage beslutningen om hvor... Har helst lyst til at besøge alle butikker :lol:

Jeg ved ikke helt hvad priserne ligger på. Jeg har prøvet at skrive til et par forskellige butikker, for at høre hvad prisen var på en bestemt kjole, og om de havde den hjemme, men de svarede sjovt nok alle sammen kun på, om de havde den hjemme eller ej :pokey::)

Men på en brudekjolebutik i Helsingborgs hjemmeside, kan man se nogle priser (Butikken hedder Anina). Og der stod en Maggie kjole til ca. 10.000 danske og går ud fra at den ville koste mere i dk.

Har også overvejet Nicolai eller Casa Lezar - nu er mine kjoleprøvninger d. 16 endt med først at blive kl. 13 og kl. 16, så overvejer meget, om jeg skal klemme en butik mere ind om formiddagen :lol: Men ved ikke om jeg kan holde til det/om mit brudekjoleprøvningsfølge kan holde til det :) Tror man bliver forvirret af så mange kjoler på én dag. Men hvis du allerede har booket tiderne i Nicolai og Casa Lezar så kan jeg jo spare mig den bekymring :lol:

Er blevet ret vild med Anna Campbels kjoler, som de har ude hos Celina Christensen... De er lidt alternative, en tror ikke jeg går efter det store skrud alligevel. Og de koster helt ned til 8500kr.

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke helt hvad priserne ligger på. Jeg har prøvet at skrive til et par forskellige butikker, for at høre hvad prisen var på en bestemt kjole, og om de havde den hjemme, men de svarede sjovt nok alle sammen kun på, om de havde den hjemme eller ej :pokey::)

Men på en brudekjolebutik i Helsingborgs hjemmeside, kan man se nogle priser (Butikken hedder Anina). Og der stod en Maggie kjole til ca. 10.000 danske og går ud fra at den ville koste mere i dk.

Har også overvejet Nicolai eller Casa Lezar - nu er mine kjoleprøvninger d. 16 endt med først at blive kl. 13 og kl. 16, så overvejer meget, om jeg skal klemme en butik mere ind om formiddagen :lol: Men ved ikke om jeg kan holde til det/om mit brudekjoleprøvningsfølge kan holde til det :) Tror man bliver forvirret af så mange kjoler på én dag. Men hvis du allerede har booket tiderne i Nicolai og Casa Lezar så kan jeg jo spare mig den bekymring :lol:

Er blevet ret vild med Anna Campbels kjoler, som de har ude hos Celina Christensen... De er lidt alternative, en tror ikke jeg går efter det store skrud alligevel. Og de koster helt ned til 8500kr.

Måske jeg bare skal lade være med at prøve en Maggie, så jeg undgår dilemmaet om hvorvidt jeg vil betale for den :tunge:

Jeg startede med at bestille tid hos Nicolai kl. 14, og ringede så til Casa Lezar og kunne kun få tid 9.30 eller 11.00. Så tog den kl. 11, men skal ringe igen til Nicolai og få lavet tiden om til kl. 13, da min søn stadig er så utilfreds med at få flaske, at det vil blive for lang tid at være væk - Så du kan da få min tid kl. 14 :wink::biggrin:

Men tror bestemt heller ikke, at man skal besøge for mange steder. Tænker tit på hvad de siger I programmet Say yes to the dress, at "når du har fundet en kjole du er vild med, så skal du stoppe med at lede. Da du fandt din mand stoppede du jo også med at lede efter en mand." Det strider bare så meget imod, hvordan jeg ellers er, når jeg skal købe noget dyrt, men jeg kan jo ikke prøve ALLE kjoler, så må have den sætning i baghovedet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går meget op i, at billederne skal blive fantastiske og regner med at billederne fra brylluppet skal bruges til vores hjems lidt tomme vægge. Derfor har jeg været opmærksom på her i oktober, hvor henne vi skal få taget lokationsbillederne, og d. 20. oktober var jeg ud og tage lidt billeder. Regner bestemt med at de fleste skal tages i Høvelte kasernes øvelsesterræn, hvis der er åbent eller vi får tilladelse. Det er et fredet og lukket område, som først indenfor få år er begyndt at åbne lidt op for offentligheden. Eneste åbne dag i oktober var d. 20, så derfor jeg begav mig derud trods meget mudder :pokey:

Men her kan I se lidt billeder derfra

post-59093-0-54688100-1383395495_thumb.j

post-59093-0-80500900-1383395505_thumb.j

post-59093-0-51331800-1383395625_thumb.j

Redigeret af Miclinc
0

Del dette indlæg

:a1221:Lidt tanker omkring ringe

Jeg har, som skrevet i min indledning, ikke regnet med at vi skulle bruge penge på ringe, da både manden og jeg ikke går så meget op i smykker. Men alligevel har der siddet en lille tvivl i baghovedet om, hvor vidt jeg helt kunne undvære det og om manden overhovedet vil gå med ring. En dag fik jeg alligevel listet mig ind i en Aveny for at kigge lidt. Prøvede at sætte ekspedienten ind i vores dilemma og alligevel viste hun mig et par ringe til 14.000. Dét kommer så ikke til at ske :wink: Men forelskede mig alligevel lidt i ringen og fandt den på deres hjemmeside til væsentligt færre penge. Der er sikkert en forskel i karat og sten, men til priserne på nettet kunne det helt bestemt godt lade sig gøre, ca. 3000 pr. ring. Er dog så også i tvivl om jeg kan bære gul-guld, eller om det passer bedre til mig med hvid-guld. Men så alligevel var der den tanke med at spare posten helt væk... lige indtil jeg fik snakket med manden om det. Han udtrykte, at han da sikkert ville føle den som generende på sin hånd, men at han da ret bestemt mente, at vi skulle have ringe. Dog med en max. pris på omkring 5000-6000 kr. Og jeg blev bare SÅ glad! Havde faktisk slet ikke forestillet mig, at dét ville gøre mig så glad :a1221:

Så nu glæder jeg mig bare til vi engang skal ud og kigge på ringe :biggrin:

0

Del dette indlæg

Det lyder som en god plan :) Der er nu alligevel stor symbolik i de der ringe - det er jo, når alt kommer til alt, den eneste måde folk rent faktisk kan SE man er gift :rolleyes:

:biggrin: Ja, det er selvfølgelig rigtig nok, og de kommer sikkert til at betyde meget for os :loveflag:

På den anden side læste jeg for noget tid siden om, at kvinder tiltrækkes mere af mænd i et forhold. Så måske det ikke er så godt at skilte med, at han er optaget :pokey::lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pladsmangel til alle mine småindkøb :floejt:

Konstant og hele tiden kigger jeg på ting der potentielt kan bruges til brylluppet. Så selv en tur ned efter dagligvarer tager lidt ekstra tid. Det er ikke fordi jeg endnu har købt sååå meget, men vi har bare hellere ikke rigtig plads til det. Vi bor lidt småt og mangler virkelig opbevaringsplads. Derfor er jeg også begyndt at holde lidt igen med at samle syltetøjsglas. Men så i Rema 1000 var der tilbud på udendørslys (som også går under et mere dystert navn i form af gravlys). Der hvor vi holder festen er der en fin terrasse, men tror bestemt ikke at der er belysning, så købte hele 20 stk. Samtidigt har jeg også købt 6 pk lyskæder i Bilka (til kun 25 kr!), som også kan bruges udendørs . Og det fylder altså en del, når der stadig er så længe til! Ang. udendørsbelysning håber jeg også at kunne samle vinflasker til sådan en belysning som på billedet her

post-59093-0-01409800-1384265568_thumb.p

Ellers har jeg været forbi vores lokale planteskole, som desværre lukker lige inden jul. Til mit held sælger de julepynt med 50 % rabat. Så der fandt jeg også lidt brugbart til brylluppet. Blondebånd, guld-bånd, og grene med det smukkeste guldglimmer (er meget pænere i virkeligheden, men aner ikke helt hvordan de skal bruges). Derudover har jeg købt limpistol, tyl, og organza til at prøve at lave blomster/ hårpynt, købt bånd til glas og karton til STD, som jeg forhåbentligt snart får tid til at lave.

post-59093-0-05454000-1384266863_thumb.j post-59093-0-16942200-1384266871_thumb.j

Gad vide hvordan vores hjem ser ud måneden op til brylluppet! :lol:

0

Del dette indlæg

Lyder altså bare super hyggeligt med alle de ting, du har fundet! :)

Så må du jo bare dekorære jeres hjem med alle tingene indtil brylluppet hihi

Hehe... det var selvfølgelig også en mulighed :lol: Overvejer nu bare nogle store smartboxes, så de måske kan masses ud i vores skur :wink:

Og ja, synes jo bare at det er super hyggeligt at lave små indkøb allerede!

0

Del dette indlæg

Brudekjoleprøvning

Undskylder for, at det måske er et lidt rodet indlæg, men havde så mange tanker omkring det :wink:

I lørdags d. 16., havde jeg en planlagt tur til KBH med min veninde for at prøve brudekjoler. Jeg havde glædet mig, men alligevel stresset lidt over, at vores søn stadig ikke så gerne tager modermælkserstatning i flaske, så havde fået presset tidsplanen lidt, så der ikke var meget tid ud over to besøg med en times mellemrum til frokost.

Første besøg var hos Casa Lezar kl. 11. Til at starte med fik vi lov til at gå og kigge lidt inden en ekspedient havde tid til at tage ordentligt i mod os. Vores ekspedient kom og hilste på og anbefalede også et kig ved udsalgskjolerne. Her fandt min veninde en ret smuk kjole til mig, som også blev taget til siden for at skulle prøves. Da vi i fællesskab med ekspedienten havde fundet 4 kjoler begyndte jeg at prøve. 1. kjole kan jeg ærlig talt ikke huske, men den var i hvert fald bare ikke lige mig. 2. kjole var udsalgskjolen og hold da op, hvor blev jeg overrasket, da jeg kiggede mig selv i spejlet! Den sad bare SÅ godt. Og havde den smukkeste snørreryg. Jeg var ret vild med den, og da den havde min oprindelige tyl-drøm af et skørt var kjolen med det samme en klar favorit. Før-prisen var 15000+, men sat ned til 8900 kr. Jeg kom derefter med en kommentar om, at den jo så var indenfor mit loft-budget, men havde håbet på 8000 kr., og da gav hun mig et tilbud på den på de 8000 kr. - men kun gældende samme dag! Så blev jeg da lige stresset og begyndte at tænke hurtigt, men jeg fungerer bare ikke under pres. Det måtte jeg lige tænke over. Til min første kjoleprøvning i Bride Fashion prøvede jeg en blondekjole til 7900 kr, som sad godt og gav mig et billede i hovedet af, hvordan jeg ville se ud på min bryllupsdag. Og det billede havde jeg svært ved at give slip på, så følte bare, at jeg måtte prøve den blonde-kjole igen, inden jeg kunne bestemme mig - og håbede, at de havde den hos Nicolai, som var næste butik.

I al forvirringen over om det skulle være den kjole, og at jeg lige ville tænke over det, gjorde at, den ellers meget søde og imødekommende, ekspedient gav tegn til, at prøvningen var slut og vi bare kunne komme tilbage, så nåede aldrig at prøve de sidste to kjoler. Vi var også kommet lidt sent i gang, så klokken var næsten også 12, da vi forlod forretningen, og jeg tænkte, at det måske var derfor, at hun ikke lagde op til, at jeg kunne prøve de sidste 2 kjoler. Vi satte os derefter ned på Halifax og spiste lækre burgere med kartoffelbåde inden næste kjoleprøvning i Nicolai. Super idé med en propfyldt mave inden man skal prøve brudekjole... eller noget :shooter::lol: Vi nåede lige at trille derind til kl. 13, da vi mødte en ekspedient, der var helt modsat af hende vi havde mødt i Casa Lezar. Hun virkede ligeglad og nærmere irriteret. Jeg ville så gerne prøve den blondekjole fra min første prøvning i Bride Fashion, men den havde de ikke og vi kunne "gå selv rundt og kigge og finde noget". Jeg fandt et par kjoler, og da jeg havde prøvet de første to kjoler med et dårligt snit til mig, begyndte hun at hjælpe lidt til. De næste to kjoler var klart bedre, men ikke lige min stil eller bare ikke så pæne, som tidligere prøvet kjoler. Jeg gad faktisk ikke mere nu. Og da jeg lagde op til, at jeg nok ikke ville prøve mere, før end jeg havde prøvet blondekjolen, så fik hun ellers fart på med at finde kjoler til mig. Så to kjoler efter, sagde jeg stop og tak for i dag, for derefter at vende tilbage til Casa Lezar.

Dér fik jeg igen lov til at hoppe i den smukke udsalgskjole, men jeg kunne mærke, at jeg bare ikke kunne slippe tanken om den blondekjole. Selvom jeg ofte har drømt om en kjole med tylskørt, vidste jeg også, at min mand ikke er til de store kjoler, og var ret sikker på, at han ikke ville være så vild med den som mig. For at finde ud af, hvilken stil jeg rent faktisk var til, fandt ekspedienten en anden blondekjole de havde i butikken. Da jeg fik den på var jeg stadig rigtig meget i tvivl, for den var også så smuk på den hel anden måde end tyl-kjolen. Først da ekspedienten gav os lidt tid for os selv, fandt jeg ud af, at det var blondekjole-stilen der var mest mig. Så da hun kom tilbage, spurgte jeg om pris på den smukke kjole jeg nu havde på, og den var på 10500 kr. - altså over mit budget. Men det havde de også en løsning på. 9500 kr - hvis jeg slog til i dag! Hvorfor de der lige-nu-tilbud??! :angry: Det arbejder min hjerne altså ikke særlig godt med! Men jeg var nu så bombet i mit hovedet over her-og-nu beslutninger, at jeg sagde, at jeg ikke kunne bestemme mig før end, jeg havde prøvet den første blondekjole. Derfor gav de mig til mandag kl. 11 til at beslutte mig i. Det gav lidt ro, men gav mig stadig lidt at tænke over. Heldigvis var min stress over en sulten søn derhjemme, ubegrundet og både mand og børn havde hygget sig uden mig :heart:

Mandag morgen kom jeg så på lidt af en tur. Først til Bride Fashion lidt over 10, som heldigvis stadig havde den første blondekjole. Kjolen i sig selv var ikke lige så smuk som den hos Casa Lezar (C.L.), men den havde en hjerte-udskæring, hvilket klæder mig ret godt og også lidt mere nedringet på ryggen, samt var prisen stadig 1600 kr. billigere. Synes stadig, at det var en svær beslutning. Og kæmpede også lidt med tanken om, at jeg jo ikke allerede behøvede at købe en kjole, men kunne vente flere måneder endnu på at finde en. Tog dog tilbage til C.L. lige bagefter, så jeg tydeligt kunne huske forskellen på kjolerne. Og ingen tvivl om, at kjolen hos C.L i sig selv var meget smukkere, da blonden var pænere og havde perler på. Men den havde en lige overskæring og gik knap så langt ned på ryggen, hvilket var små minusser. Og mest af alt var prisen højere.

Jeg kom i kjolen og stod og følte mig smuk i den trods manglende make-up, pænt opsat hår og selvfølgelig tilretning af kjolen og vidste, at det var sådan jeg gerne vil se ud på vores bryllupsdag. Så jeg sprang til og købte kjolen!! Jeg har altid været dårlig til store (og dyre) beslutninger, men har det rigtig fint med min valg her efterfølgende. Jeg tror nemlig altid jeg vil reagere sådan, og nu kan jeg forhåbentligt finde ro ved at beslutningen er taget. Og hvis jeg bliver i tvivl kigger jeg bare på billedet af mig i kjolen :loveboard:

Først udsalgskjolen, som det ikke blev til: (Nej, man må ikke tage billeder, men jeg fik tvunget min veninde til et smug-billede)

post-59093-0-02442300-1384873485_thumb.j

Og den kjole jeg endte med at købe! :heart: (Det gjorde det hellere ikke dårligere, at denne model var en str. 36, selvom jeg slet ikke er det i almindelige tøjstr., så kan kun blive bedre efter at have tabt yderligere 5-8 kg :rolleyes:)

post-59093-0-07646900-1384873747_thumb.j

Redigeret af Miclinc
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer