Stinabk

Bordplanlægning

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal også holde vores bryllup i et forsamlingshus, og her har vi muligheden for at opstille runde borde :cheerleader3: Det synes vi er mest hyggeligt. Men hvis vi ikke havde den mulighed, havde vi talt om at stille bordene op på skrå i to rækker, så der ligesom blev dannet en V formation (håber det giver lidt mening). Vi er nemlig ikke så meget til store bordopstillinger som en hestesko eller et E.

0

Del dette indlæg

synes de gange jeg har været til noget med runde borde har det fungeret super godt, da alle an se alle ved bordet og så er det nemmere og snakke sammen :) vi skal have 8 pers borde til vores bryllup :)

Det er netop også derfor vi har valgt runde borde :wink: Er helt vild med at vi har den mulighed i et forsamlingshus :cheerleader3: havde jeg ikke regnet med. :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke selv prøvet at sidde ved runde borde, men har hørt, at man ikke kan nå at snakke med dem på den modsatte side, hvilket måske fjerne lidt af hyggen ved det?

Vi skal også holde vores bryllup i forsamlingshus og har mulighed for runde borde eller firkantede (i forskellige konstellationer)...vi har ikke taget stilling til det endnu, men har

nogle forskellige plusser og minusser ved mulighederne.

0

Del dette indlæg

Vi overvejer et lille rundt hovedbord og så 4 langborde som "solstråler" ud fra hovedbordet. Med langborde synes jeg man får lidt mere fælleskabsfølelse, fordi man så "sidder til bords med flere", selvom rundborde ser superflot ud.

0

Del dette indlæg

Jeg har været til fest 2 gange med runde borde og det er I mine øjne skrækkeligt at sidde sådan. Begge gange har været 8 mands borde - og man skulle jo næsten råbe til vedkommende overfor. Runde borde er flot, men jeg er bare mere til den gammeldags hestesko eller et E, hvor man nemt kan tale med sidemanden og dem overfor. Især ældre mennesker sidder dårligt ved de runde borde. Deres hørelse er ikke hvad den har været. Men man skal jo gøre som man selv syntes. Min kæreste er vild med runde borde, så diskusionerne går højt herhjemme omkring det. Heldigvis har de ingen runde borde hvor vi skal holde festen - det er jeg meget glad for :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at kigge på solution-group.dk det er godt nok teltudlejning, men de har 3D forslag til bordopstillinger alt efter rummets størrelse. Det hjalp os til at beslutte bordopstillingen når der også skal være plads til fx scene, dansegulv og bar. Hvis der ikke er plads til det hele, så syntes jeg det er hyggeligt at flytte bordene ud så de indrammer dansegulvet når der skal danses.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg været til 3 bryllupper de senste 2 år,

1 gang var det E opstillet - det var forfærdeligt, jeg sad overfor min kæreste, men han snakkede med sin sidemand, og mine sidemænd, snakkede tit med deres sidemænd, og min kærestes sidemænd var også forfærdlig langt væk og optaget af deres sidemænd, også sad jeg så jeg skulle dreje mig, når jeg skulle se brudeparret, og der sad nogle i vejen, som sad i midten i Eét (Endvidere var der en stolpe imellem mig og brudeparret :td:

2 gang, var der opstillet 6 mands borde, vi var max. 30, derfor fungerede det super fint - det bliver nok voldsomt med fx 70 mennesker ved 6 mands borde :lol:

3 gang, var det med runde borde og det var klart at foretrække, og på trods af at vi sad 9 ved bordet, var der en god stemning, og hele bordet snakkede sammen og så ser det bare hyggeligt og pænt ud når der er dækket op :) Ja også tænker jeg at det er nemmere som serveringspersonale at komme rundt.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg været til 3 bryllupper de senste 2 år,

1 gang var det E opstillet - det var forfærdeligt, jeg sad overfor min kæreste, men han snakkede med sin sidemand, og mine sidemænd, snakkede tit med deres sidemænd, og min kærestes sidemænd var også forfærdlig langt væk og optaget af deres sidemænd, også sad jeg så jeg skulle dreje mig, når jeg skulle se brudeparret, og der sad nogle i vejen, som sad i midten i Eét (Endvidere var der en stolpe imellem mig og brudeparret :td:

2 gang, var der opstillet 6 mands borde, vi var max. 30, derfor fungerede det super fint - det bliver nok voldsomt med fx 70 mennesker ved 6 mands borde :lol:

3 gang, var det med runde borde og det var klart at foretrække, og på trods af at vi sad 9 ved bordet, var der en god stemning, og hele bordet snakkede sammen og så ser det bare hyggeligt og pænt ud når der er dækket op :) Ja også tænker jeg at det er nemmere som serveringspersonale at komme rundt.

Synes nu jeg har oplevet det samme ved 8-mands runde borde, der var det næsten umuligt at snakke med andre end sine sidemænd og når de så snakkede med andre, sad man også lidt og tullede for sig selv! Det var meget få gange hele bordet var engageret i samme samtale og det betød stadig, at der skulle råbes meget for at "nå" dem overfor. Tænker at det lige så meget har noget at gøre med gæsterne og bordplanen end bordopstillingen, om man har nogen at snakke med.

Var selv overbevist om runde borde, men er meget i tvivl nu. Vi er blevet ret hooked på et E (evt med flere arme) da vi så kan have familie ved siden af os, men venner over for os ud af armene, hvis det giver mening:) Stolper i lokalet er nok et problem uanset bordopstillingen..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænk over dit overordnede tema. Vil du gerne have en fancy fest med gallakjoler og champagne, så vil det nok være passende med runde borde. Skal det være en mere afslappet fest med fællessang og løssluppet stemning, så er der lidt mere "havefest" over langbordene. Det er selvfølgelig bare min retningslinje, du kan sagtens have en uformel fest med runde borde og omvendt :)

Jeg tror også du skal tænke mere på bordplanen end på opstillingen. Jeg har oplevet fantastiske bryllupper og kedelige bryllupper med både langborde og runde borde, det handler i sidste ende om, hvem du sidder sammen med. Stil det sådan, som du synes er pænest, og sæt gæsterne sammen efter hvem der kunne have det sjovt sammen, så skal du nok få en god fest. Tænk også over, hvem der er generte, og hvem der er gode til at starte en samtale med en, de ikke kender.

Hvis du har masser af plads, kan du jo gøre plads til et dansegulv, så I er fri for at flytte bordene senere.

Forresten tror jeg, at runde borde er lidt dyrere, også med duge osv. Det kan du også tage med i overvejelserne :)

0

Del dette indlæg

Angående snak under middagen så tror jeg ikke at type bord betyder særlig meget men mere hvem man er placeret sammen med. Kan havde kedelige og sjove middage ved alle typer af borde.

Personligt er jeg mest til små borde frem for hestesko eller langbord men det jo en smagssag.

Jeg har været til bryllup med med et E bord eller det vil sige der var 5 arme ud for hovedbordet.

Der sad 18 mennesker ved hovedboret på en lang række, hvilket var brudeparret i midten og den nærmeste familie på begge sider.
De personer som sad ved hovedbordet (inkl. mig) kunne slet ikke se brudeparret, lige meget hvordan vi vendte og drejede os. Synes egentlig det var lidt ærligt at "de nærmeste" var placeret det "dårligste" sted. Havde dog en super aften alligevel, da jeg var i godt selvskab :-)

0

Del dette indlæg

Angående snak under middagen så tror jeg ikke at type bord betyder særlig meget men mere hvem man er placeret sammen med. Kan havde kedelige og sjove middage ved alle typer af borde.

Personligt er jeg mest til små borde frem for hestesko eller langbord men det jo en smagssag.

Jeg har været til bryllup med med et E bord eller det vil sige der var 5 arme ud for hovedbordet.

Der sad 18 mennesker ved hovedboret på en lang række, hvilket var brudeparret i midten og den nærmeste familie på begge sider.

De personer som sad ved hovedbordet (inkl. mig) kunne slet ikke se brudeparret, lige meget hvordan vi vendte og drejede os. Synes egentlig det var lidt ærligt at "de nærmeste" var placeret det "dårligste" sted. Havde dog en super aften alligevel, da jeg var i godt selvskab :-)

Hmm, var ellers lige blevet helt vild med ideen om to langborde, men det er en god pointe at dem på samme side som brudeparret ikke kan se dem! Hm..... What to do... Kæmpe ovale borde? :D Bliver nok svært at finde...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer