Rose90

Romantik og hygge - Personlige takkekort + en lille stor nyhed :)

992 indlæg i dette emne

Hej derude

Jeg har samlet råd og ideer herinde i nogen tid, og nu vil jeg også prøve mig med en planlægningstråd :)

Min forlovede og jeg skal giftes d. 19 juli 2014 (under ½ år til :o). Vi havde været kærester i lidt over 5½ år, da han valgte at fri til mig på vores første kæresteferie i Paris i midten af oktober i år og nu skal vi altså giftes.

Vi er begge studerende, så vores mål er at holde et bryllup med omkring 71 mennesker for under 60.000 kroner.

Vores metode til at holde budgettet: her og her :)

To do liste

Rød mangler

Gul i gang

Grøn ordnet

(Mangler sikkert en masse endnu)


Om os

· Frieri og forlovelsesring - læs om det her

Vielsen

· Kirken - se den her og her

· Præsten - min mormors brors kone :)

· Efternavn

· Bestil blomster

· Fotograf - vi har bestilt Kim Dahl, min mor og bror kender ham og han tager super flotte billeder til en god pris :cheerleader3:

· Vielsesringe - bliver højst sansynligt lavet af Erik Steen Solodziuk


Festen

· Bestil telt mm. - se overvejelser her

· Service - se tanker om tallerkner her

· Pyntning af telt - se inspirationsbilleder her og farvetema til blomster her. Samlet her. Se mange flere inspirationsbilleder ift. pynt og farver på Pinterest her :lol: :lol: :lol:

· Udendørs pynt - se ide her

· Dug - ser den her

· Bordpynt

· Maden - Mor laver

· Sodavand, øl og spiritus - se her

· Lokationer - har set på forskellige steder, nr 1, nr 2, nr 3

· Lær brudevalsen - se her

Bruden

· Brudekjole - se beskrivelsen her og tanker omkring stropper her. Øv den kunne ikke ligges op som lovet! NY KJOLE :cheerleader3: Billeder her :)

· Slør

· Sko - se overvejelserne her, dem det ikke blev kan ses her, de nye her

· Strømpebånd

· Makeup - min kusine

· Negle - min kusine

· Hår - der er bestilt tid hos Hårdesigneren, inspiration til frisurer her, nye tanker her


Gommen

· Jakkesæt - se det vi bedst kan lide her

· Sko - se dem vi købte først her og dem vi har købt anden gang her :rolleyes:


Nøglepersoner

· Forlover - H2B lillebror

· Brudepiger - min lillesøster og veninde

· Musikansvarlig - min lillebror

· Madansvarlig - min mor

· Toastmaster - min Onkel


DIY

· Save-the-date magneter - se dem her

· Invitationer - se her og her

· Bordkort

· Gæstebog

· Bryllupskage - tanker om opskrifter her, #1 øve her, #2 øve her, #3 øve (konfirmationskager) her

· Topfigur - Projekt for manden - 3D printet - se eksempel her


Efter

· Bryllupsnat - kan vi overnatte i telt? Eller i pavilion?

· Morgengave

· Bryllupsrejse

Festen opsummering :7himmel:

Pyntning af telt

Udendørs pynt med mere

Morgenens forløb og morgengaver

Kirken

Efter kirken

Resten af aftenen

Resten af natten

Afrunding

Fotografbilleder 1 ,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Personlige takkekort

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Save the date magneter

Fordi vi holder vores bryllup midt i skolesommerferien, ville vi oprindeligt sende invitationer ud allerede før jul. Men da dette indebar at vi skulle vide langt mere om festen end vi gør, valgte vi at sende små resever-datoen-magneter ud sammen med et julekort

:jul12:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og stort tillykke med den forstående bryllup

Rigtig søde STD - kort

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup

Velkommen til :) Glæder mig til at læse en masse mere :wink:

Mange tak til jer ! :) Jeg synes det er lidt grænseoverskridende at lave en tråd her :rolleyes:

Må man ikke se kjolen når det nu er market som "ordnet" :)

Åhh det tør jeg ikke, min kommende mand kigger alt for meget med over skulderen, selvom han ikke må og har ikke desværre kunnet findet et billede af den på nettet :unsure: ....Så der går lige 204 dage endnu :biggrin: :blink: Men jeg lover dig at den er fin :rolleyes:

Jeg vil prøve at ligge billeder op af en masse andet i stedet :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:heart: Frieri og forlovelsesring :heart:

Som skrevet tidligere blev vi forlovet da vi var på ferie i Paris. Det var vores første ferie bare os to og vi havde en fantastisk afslappende tur. Vi havde været oppe i Eiffeltårnet ved solnedgang og stået og set hvordan byen blev tændt op af lys – det var SÅ FLOT og ROMANTISK! Efter at have gået rundt deroppe i nogle timer, valgte vi at gå lidt væk fra Eiffeltårnet for at tage nogle billeder (troede jeg). Med en flot udsigt til det lysende tårn, valgte min søde kæreste at gå på knæ :heart::heart::heart: . Jeg fik den smukkeste diamantring og jeg sagde selvfølgelig ja! Kort efter begyndte Eiffeltårnet at blinke :a1221:

Jeg har vedhæftet billeder af begge.

post-70770-0-33065600-1388394920_thumb.p

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tibirke Kirke

Der har altid kun været denne ene kirke i mine tanker og heldigvis synes H2B at det er i orden vi bliver gift her :biggrin: Mine forældre er gift i kirken og mine søskende og jeg er døbt der. Desuden har min Morfar repereret på kirketårnet engang og han ligger nu begravet på kirkegården.

Det er en lille klassisk kirke, som ligger utrolig smukt :heart:

post-70770-0-98142300-1388335347_thumb.j

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket mærke er kjolen du har købt? - :D Ellers kan du måske ligge op når han er på arbejde - mange sletter igen efter et par timer :-)

Ja det havde jeg overvejet ^^ Hihi.. Så skulle det være i morgen formiddag/eftermiddag.. Det gør jeg! :biggrin: Så siger jeg til ham at han under ingen omstændigheder må kigge på min bærbar :sm:

Jeg ved ikke hvad mærke det er faktisk :o Vil ind og prøve den igen her i januar for at se farve ift. sko mm., så vil jeg prøve at kigge :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvilket mærke er kjolen du har købt? - :D Ellers kan du måske ligge op når han er på arbejde - mange sletter igen efter et par timer :-)

Ja det havde jeg overvejet ^^ Hihi.. Så skulle det være i morgen formiddag/eftermiddag.. Det gør jeg! :biggrin: Så siger jeg til ham at han under ingen omstændigheder må kigge på min bærbar :sm:

Jeg ved ikke hvad mærke det er faktisk :o Vil ind og prøve den igen her i januar for at se farve ift. sko mm., så vil jeg prøve at kigge :)

Så holder jeg lige øje i morgen :)

Jeg har også givet min H2B forbud for at kigge på min mac og herinde .. Selvom at han er herinde, må han ikke kigge rundt i bryllupstrådende … ;) hihi...

Det bliver da spændende… Jeg købte tre par brudesko over nettet (brandos.dk) - kunne kun passe det ene par sådan rigtigt, men nænner ikke at sende de andre retur hihi :oops:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så holder jeg lige øje i morgen :)

Jeg har også givet min H2B forbud for at kigge på min mac og herinde .. Selvom at han er herinde, må han ikke kigge rundt i bryllupstrådende … ;) hihi...

Det bliver da spændende… Jeg købte tre par brudesko over nettet (brandos.dk) - kunne kun passe det ene par sådan rigtigt, men nænner ikke at sende de andre retur hihi

Det er super :wink:

Ja jeg har set dem de er mega flotte - jeg eeelsker sko :heart: :heart: :heart: Kan godt forstå du ikke vil af med dem - man kan ikke have for mange :rolleyes: Sidder de to andre bedre med indlæg (evt både forfod og hæl)?

Egentlig kunne jeg godt tænke mig en råhvid udgave af et par sko jeg allerede har, men kan ikke finde dem :td: De er bare så lækre at gå i nemlig! Ligger billede op senere af dem :)

super romantisk frieri.... rigtig sød kirke

Jaa det var det også :heart: Han tog rigtig fusen på mig :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:heart: Kjolen :heart:



Ja se det var jo en spændende oplevelse sådan lige pludselig at skulle prøve brudekjoler :o Egentlig troede jeg at jeg havde god tid til sådan noget, men jeg lod mig fortælle at ventetiden på at få kjoler hjem kunne være lang, så det var jo bare at komme i gang..



Med en begejstret mor, moster og veninde under armen, tog vi på stor-kjole-prøvnings-udflugt. Vi startede dagen hos Lykke brudekjoler i Ballerup. Jeg havde forinden fundet en brudekjole på deres hjemmeside, som jeg havde forelsket mig i. Desværre havde hun ikke denne model hjemme, så min eneste mulighed var at købe den uden at prøve den - hvis det da skulle være den – ØV :td:



Vi drog videre til Bride Fashion i Lyngby. Her havde jeg en fuldstændig fantastisk oplevelse :lol: Først blev ”mit følge” tilbudt the og kaffe før de blev placeret i en blød sofa lige foran prøverummet. Ekspedienten var ekstremt venlig og vældig effektiv – ingen spildtid med at prøve kjoler jeg på forhånd havde udelukket :biggrin: Jeg prøvede en del – alle flottere end dem jeg havde prøvet andre steder, men hun lagde alle sammen væk efter jeg havde prøvet dem. Jeg spurgte hende hvorfor, når nu jeg godt kunne lide dem, hvortil hun svarede at det jo ikke var dem jeg ønskede – og afsted hun drog for at finde nye kjoler :huh: MÆRKELIGT! :blink:Men til sidst kom hun med den rigtige kjole og det har hun kunnet aflæse, for den fik jeg lov at beholde på. Så gav det hele mening jo alligevel :lol:


Med en god rabat på kjolen og en lovning om ekstra rabat, hvis skrædder koster mere en 4000,- købte jeg kjolen :biggrin: :biggrin:



Efterfølgende blev jeg i tvivl, fordi jeg aldrig havde prøvet den smukke kjole på nettet :o Efter et par ugers nagen over det, valgte jeg at gå på nettet og se om jeg kunne se nogle flere billeder af kjolen og HELDIGVIS var den slet ikke så smuk, som jeg forestillede mig!! HURRAA! :biggrin:



I får her et lille kig på kjolen jeg købte :) Den er to numre for stor og en lille meter for lang ( :blink:), desuden tror jeg at jeg vil have blonder stropper/skuldre på - hvad synes I?



Billedet er fjernet for nu




Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Meget yndig og den klæder din figur rigtig godt! Smukke detaljer på den.

Mange tak :) Noget af det jeg var i tvivl om bagefter var også, om det nu bare var kjolen som var smuk - den skulle jo gerne gøre mig smuk... :rolleyes: Egentlig var jeg heller ikke til perler, fordi jeg syntes perler og blonder blev lidt meget... Men synes det er ok, når nu perlerne følger blonderne :rolleyes:

Redigeret af Rose90
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den følelse kender jeg godt (ikke at jeg har prøvet kjoler endnu), jeg vil helst heller ikke føle at det er kjolen der har mig på, hvis du forstår :)

Jeg synes den er god til din krop, den virker ikke overdrevet eller for meget. :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer