WeddingAddict

Ingen polterabend?

11 indlæg i dette emne

Hej folkens.

Hvor er der bare mange forskellige indslag til det her emne og jeg er glad for at der er det, for jeg skal høre jer om noget.

Forklaring: Jeg skal giftes for anden gang i mit liv og denne gang er det for good!!

Mit første ægteskab var måske nok en fejl, men det gav mig verdens dejligste datter, så fortryder det ikke. NU har jeg så mødt MANDEN i mit liv og han friede d. 4 januar. Jeg var vildt glad og lykkelig.

En af de ting jeg nu ser frem til, er et bryllup som vi i fællesskab ønsker. Og selvfølgelig en polterabend. Så er det min BFF siger at man da ikke skal have et polterabend når man bliver gift anden gang.

Skal man ikke det?

Mit første polterabend var jeg godt skuffet over. Vi havde dildoparty, bowlede og spiste på cafe. Dildopartyet var da sjovt nok, men jeg havde min kommende svigermor med... ikke fedt... Bowling er da sjovt, men ikke på min polterabend... og cafemad.. tjah, da jeg på daværende tidspunkt stadig var enormt kræsen, kunne jeg kun lide de bådekartofler der var med til. Og efter det tog vi hjem til min søsters lejlighed og havde karaoke. Det var da oki hyggeligt, men jeg var hjemme i min seng inden midnat og havde da hygget mig, men ikke mere end jeg ville have hygget mig til de tøseaftner vi nogle gange har. Mine søstre havde da gjort hvad de kunne, men det var slet ikke i min ånd..

Må man godt blive skuffet over at man måske ikke får et polterabend eller har hun ret?

og så er det jeg har spørgsmål nr.2 : Hvis man nu kun har inviteret nogle med til receptionen og ikke til selve middagen, kan man så heller ikke forvente at sådanne mennesker er med til ens polterabend?? Er det kun dem der kommer til middag, man kan tillade sig at forvente at se?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For at svare på dit første spørgsmål:

Jeg kender ikke til at man ikke kan få polterabend i forbindelse med sit andet ægteskab. Som du selv skriver, fik du ikke helt det du havde ønsket dig i første omgang, så hvorfor skulle du snydes i denne omgang :)

Jeg tror at både gæsterne til receptionen samt middagen kan være potentielle deltagere i polterabend. Det kommer nok an på hvor nære i er, og hvor stor polterabend bliver. Er det for de tætteste veninder og deslige, er disse jo oftest inviteret til bryllupsmiddagen

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om der findes 'regler', men jeg kan ikke se noget problem i at du også får en polterabend denne gang; måske må du bare forvente at den bliver mindre end første gang, fx kun om aftenen i stedet for en hel dag.

Jeg ville ikke forvente at receptionsgæster deltager i polterabend, kun dem, der er inviteret med til hele festen.

-Håber du får en dag, som gør dig glad :-)

0

Del dette indlæg

For at svare på det sidste spørgsmål, så ville jeg ikke deltage i en polterabend, hvis jeg kun er inviteret til receptionen. Medmindre, at det bliver meldt klart ud, at festen kun er for den nære familie og ingen venner.

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det komme an på alderen og folks personlighed...

Da min far blev gift med hans kone, så var det jo også hans andet bryllup, og det var heller ikke min fars kones første bryllup, men vi børn ville godt holde en polterabend for dem. Nu var vi børn også mellem 17 og 27 år på dette tidspunkt, så det kunne vi fint stå for, men det var ikke noget nogle venner eller søskende der kom med ideen. Da vi dog ringede rundt og snakkede med familie og nogle få venner, var de dog alle med på ideen, og ville godt med. Vi startede med at planlægge noget stort, hvor de var hver for sig, men vi endte med at vi bare tog ud og bowle og spise i bowlingcenteret alle sammen samlet, da det ellers ville blive for dyrt. (Vi ville ikke bede alle om at smide 1000 kr for det vi havde planlagt, for hver person som skulle med, det ville jo blive 2000 kr pr familie, og der er mange penge for de fleste. Plus så skulle de også have nyt tøj og købe bryllupsgave. Så vi skar ned.) Men min far og hans kone blev så glade for den aften, selvom det ikke var noget stort og fint, men vi havde tænkt på det og dem, og det betød bare så meget. Det skal lige siges at de var 48 og 50 år, så jeg tror at de havde tænkt at de var for gamle. Men ærlig talt, hvorfor ikke? selv om det er anden gang. Hvis det var mig som holde bryllup for anden gang, så ville jeg da gerne polters igen,jeg ville måske ikke forvente det største, men stadig...

0

Del dette indlæg

Det er også min 2. gang men første gang var hemmeligt rådhusbryllup kun ledsaget af to (bagstive) sømænd så den her skal det være rigtigt og jeg ved at min lillesøster allerede finder på hemmelige ting og sager....

Mht spørgsmål 2 så mener jeg ikke man kan forvente at folk der ikke er inviteret til festen vil bruge så mange penge på en polterabend med mindre festen udelukkende er den nærmeste familie...

Har du ikke nogle veninder der kunne have lyst til at lave lidt hygge polterabend til dig? Jeg skiftede stort set hele min vennekreds ud da jeg blev skilt (som 22. årig) så de nuværende venner og veninder har slet ikke kendt mig da jeg blev gift første gang...

0

Del dette indlæg

Jeg havde glemt at tagge dette opslag og har bare gået og undret mig over at ingen svarede... Min fejl :oops:

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente mig af polterabend... om der overhovedet kommer en. Min BFF har klart meldt ud at hun ikke har tænkt sig at planlægge en og nok heller ikke vil deltage, men det er fordi hun i mine øjne er nærrig. Hun mener ikke at et polterabend skal koste mere end 200 kr pr person. Men hun ønskede heller ikke noget selv..(dog inviterede vi hende på ølbar og i tivoli at spise) Hun er sådan noget "det er noget pjat og det er latterligt at det skal være så dyrt" Så hende skal jeg nok ikke regne med, vil være planlæggeren.

Mine søstre kender mig bare ikke så vildt godt at de ville vide hvad jeg vil. Ikke at en hyggeaften ikke er god nok, men det laver vi bare tit (10 gange eller mere om året) så det er ligesom ikke noget nyt eller spændende.

Jeg ønsker det nok bare fordi jeg stort set aldrig er i centrum og godt kunne tænke mig det... Og så at det var noget jeg ville elske...

Jeg ved ikke.. måske skal jeg bare affinde mig med at det ikke sker denne gang. Har ovenikøbet overvejet at holde et "bridalshower" selv, bare for at jeg kunne hygge mig på den måde jeg ville... Nu ser jeg hvad der sker når vi offentliggøre det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var alle dine nuværende veninder osv med første gang? Jeg tror aldrig selv jeg ville tænke 'hun har jo fået en polterabend i sit liv, det må række' hvis nogen i min omgangskreds blev gift for 2. gang, man holder jo også et nyt bryllup... Hvis det betyder rigtig meget for dig, hvad jeg fornemmer det gør, så ville jeg tage en snak med nogen veninder og sige at det kunne du rigtig godt tænke dig... Nu kan man jo sagtens arrangere en fantastisk polterabend hvor der sker en masse på et lille budget det er et spørgsmål om kreativitet og planlægning (og en smule krejlen rundt omkring) jeg har da været til polterabend hvor budgettet ikke har været mere end 150-200 kr/person fordi vi allesammen var på SU og så var der bare ikke råd til at lægge 1000 kr.... Har du snakket med din H2B om det? Tænker at han måske kan sætte gang i noget og forklare hvor meget det betyder for dig, så bliver det knap så akavet i forhold til at du selv skal bringe det på banen

0

Del dette indlæg

Var alle dine nuværende veninder osv med første gang? Jeg tror aldrig selv jeg ville tænke 'hun har jo fået en polterabend i sit liv, det må række' hvis nogen i min omgangskreds blev gift for 2. gang, man holder jo også et nyt bryllup... Hvis det betyder rigtig meget for dig, hvad jeg fornemmer det gør, så ville jeg tage en snak med nogen veninder og sige at det kunne du rigtig godt tænke dig... Nu kan man jo sagtens arrangere en fantastisk polterabend hvor der sker en masse på et lille budget det er et spørgsmål om kreativitet og planlægning (og en smule krejlen rundt omkring) jeg har da været til polterabend hvor budgettet ikke har været mere end 150-200 kr/person fordi vi allesammen var på SU og så var der bare ikke råd til at lægge 1000 kr.... Har du snakket med din H2B om det? Tænker at han måske kan sætte gang i noget og forklare hvor meget det betyder for dig, så bliver det knap så akavet i forhold til at du selv skal bringe det på banen

Næh, de veninder jeg har nu er ikke de samme som fra mit første bryllup. Har ikke videre mange veninder, men jeg synes bare at man ikke kan sige at fordi man har fået en PA en gang, at så kan man ikke få en ny. Og jeg tror da at hvis det var mig der skulle holde det for en, så ville jeg nok også invitere de kvinder der skulle med til brylluppet.

(Min svigerinde skulle giftes med min bror og det var hendes 3. gang. Og vi holdte da et brag af en PA for hende alligevel)

Som det er lige nu, kan jeg ikke snakke med veninder om det, da vi stadig ikke er blevet "offentligt" forlovet endnu. Så det er ligesom bare tanker jeg går med alene. Kun min BFF og hendes mand som er min BMF2 (efter H2B) ved at vi skal giftes, så jeg kan ligesom ikke gøre så meget ud af det endnu. Men ja, har da tænkt mig at smide nogle hints og sådan.

Nej, en PA behøver absolut ikke koste det hvide ud af øjnene, men jeg må tilstå at jeg bare ikke "gider" en tøseaften, når det er noget som vi holder tit i den såkaldte venindekreds. Og ikke at en PA ikke kan gøres billigt og være mega hyggeren/grineren, men lyster bare ikke at sidde med følelsen at "det kunne de sgu godt have gjort bedre" som jeg lidt havde ved mit 1. PA.

Min H2B kan slet ikke sætte sig ind i det. Han vil under ingen omstændigheder have en PA. Og kan ikke sætte sig ind i hvorfor det skulle være så vigtigt for mig. Og jeg kan ikke fortænke ham i det. Jeg kan heller ikke helt forklare hvorfor det betyder så meget for mig.

Jeg må sætte min lid til at mine søstre kan være dem der sætter sådan en dag igang for mig.

0

Del dette indlæg

Jamen mon ikke der nok skal være nogen der sætter gang i tingene når nyheden først er ude.... Jeg skal selv giftes 2. gang men den første var i hemmelighed på rådhuset så der fik jeg af gode grunde ikke muligheden...

Ved dine søstre at du synes første gang var sådan lidt Bob-Bob ? Tænker at de jo så har chancen for at skrue noget sammen som passer bedre til dig, der er desværre nogen som enten går ud fra "den klassiske" eller hvad de selv synes kunne være sjovt... Personligt er jeg slet ikke til det der med udklædning, sælge kys og sådan noget så det ville falde helt til jorden hvis nogen planlagde det til mig, umiddelbart så tror jeg min søster har fået planlagt nogle rigtige gode ting med et par af pigerne fra vores venneflok, hun er ihvertfald lige ved at hoppe på stolen af begejstring når nogen kommer ind på emnet...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer