WeddingAddict

Kjolen og str.

5 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Jeg har lige noget jeg bare må af med og herinde er det da oplagt, da jeg måske kan få nogle gode råd med undervejs. Først en lille fortælling... :7himmel:

Da jeg for snart 13 år siden skulle giftes første gang, havde jeg ikke det store udvalg af kjoler og endte med kun at besøge en butik hvor jeg vidste jeg kunne få kjoler i min str som dengang var en 60 og havde mulighed for at prøve dem. Jeg kan huske at jeg var ked af det, for den slags kjoler jeg havde forelsket mig i dengang, kunne jeg slet ikke få OVERHOVEDET, medmindre jeg ville betale en formue for den skulle special bestilles, hvilket jeg ikke var interesseret i eller havde råd til. Så jeg lod mig nøjes. Ikke dermed ikke sagt at jeg ikke var glad for min kjole, men jeg havde ikke tårer i øjnene eller klump i halsen. :help::help:

Nu er jeg så kommet ned i en ca.52-54 og still going down. Men i dag da H2B og jeg var ude at køre, kører vi forbi en brudebutik og jeg beder ham stoppe så jeg lige kan gå ind og høre til deres str.
Jeg blev modtaget meget meget varmt og jeg fik det straks godt. Jeg spørger ind til str og hun fortæller at det kunne de sagtens klare. Dog havde hun ikke så mange kjoler jeg kunne prøve (faktisk så jeg kun en i min str), men man kunne jo danne sig et indtryk af dem, inden man så bestilte kjolen. Så var det jeg blev mismodig. Jeg mener... Kan det virkelig være rigtigt at jeg kun kan få lov til at danne mig et indtryk af den kjole som jeg falder for uden at kunne prøve den først før køb?! Skal jeg nu til at have samme oplevelse som første gang med at der kun er en butik hvor jeg rent faktisk kan komme ned i kjolen for at prøve den?! Jeg vil da have samme oplevelse som alle andre brude og prøve så mange jeg overhovedet kan og gider, medmindre jeg finder drømmekjolen med det samme. :c166:

Jeg blev ked af det og ville lige dele det med jer herinde også i håb om at andre end mig måske havde/har det på samme måde og kan dele ud af gode råd eller bare komme med råd.

Jeg/vi har ikke råd til at jeg får min kjole syet eller for den sags skyld betale dyre domme for den, men jeg vil da gerne kunne prøve kjolerne uden at trække bøjlen over hovedet og kun kunne danne mig et indtryk af hvordan det kommer til at se ud. :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror desværre at det er hvad du kan forvente mange steder. De tager langt størstedelen af kjolerne hjem i de "midterste" størrelser, da det passer flest. Dvs. yderstørrelser små som store kan være svære at få et solidt udvalg af.

Nu er der jo læææænge til du skal giftes - men kan godt forstå du allerede nu lurer hvem ville ikke det - men hvis jeg skulle komme med et råd til dig, så ville jeg arbejde på at komme ned i størrelse, du skriver du er still going down, så jeg tolker det, som at du arbejder på sagen. Og så lægge kjolekiggeriet lidt på hylden en stund så du ikke bliver skuffet.

Held og lykke med det :)

0

Del dette indlæg

På bryllupsmessen snakkede jeg med en fra lucca, som har kjoler i op til str. 60. Hun sagde at de kunne få prøvekjoler i de fleste str., man skulle bare bestille tid i god tid, og ved tidsbestillingen sige hvilken str. man var, og hvilken type kjole man var på udkig efter, så ville de sørge for at have noget hjemme man kunne prøve. Men naturligvis, jo mindre man = jo flere kjoler at vælge imellem :td:

Jeg spurgte specifik ind til det, da selvom jeg "kun" er en str. 40/42, ikke har kunne lukke en kjole i ryggen de TRE steder jeg har været indtil videre. Det har jeg oplevet som værende meget træls, da man jo så ingen ide har om hvordan den rigtige str sidder, når den engang kommer hjem.

Hvis du er på vej ned i vægt, så er det jo under alle omstændigheder en god ide at vente med at købe kjole, til du er lidt tættere på, men jeg kan godt forstå, hvis du vil ud at prøve nu, for at danne dig et indtryk :)

0

Del dette indlæg

Jeg har haft samme oplevelse som dig, er en 46-48 og var faktisk meget skuffet. Især fordi nogle af butikkerne på nettet annoncerer med store str og så viser det sig at man (igen) skal forskelsbehandles. (og så mener jeg endda at kunne huske at en dansk gennemsnitskvinde er en str. 44, men som med så meget andet er det bare mere populært at lefle for str. 38)

Jeg har haft kontakt til Lucca, der som roselein skriver fortalte mig at de godt kunne få store str hjem fra deres lager til min prøvning, hvis jeg bestilte i god tid (nåede det dog ikke, da jeg fandt en anden kjole inden). Så dem synes jeg du skal prøve at ringe til; de ligger flere steder i landet.

Jeg overvejede tidligere at bestille min kjole over nettet fra en af Kina-butikkerne, noget som annoncørerne herinde ikke bryder sig om, men jeg synes faktisk at de selv har et stort ansvar for at man går den vej. Hvis man ikke få lov at prøve noget man kan passe og igen og igen skal føle sig andenrangs, så tror da pokker at man vælger en anden vej! Inden jeg fandt min kjole havde jeg overvejet at bestille 2-3 forskellige Kina-kjoler (samme pris som én herhjemme) og så lave min egen prøvning og vælge den jeg bedst kunne lide på.

Jeg håber du finder en fantastisk kjole og får lov at udleve drømmene.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er en størrelse 38/40 og har faktisk oplevet en del kjoler jeg ikke kunne lukke/få ned over hofterne! Omvendt har jeg også været i kjoler i str 48 eller lign. I begge situationer synes jeg det er ret umuligt at afgøre, om det er en kjole, der vil gøre noget godt for en. De kjoler jeg bedst har kunnet lide, er dem, der bare har passet. Jeg har en kollega som er meget slank og lille (og som sukker efter kurver, i stedet for at ligne en dreng) at brudekjole jagten også var ret frustrerende for hende. Hun følte alle butikker kun havde str 42 og endte med at få noget syet, fordi hun var så ked af, at intet klædte hende.

Nå, ved ikke hvad løsningen skulle være, medmindre butikkerne har råd til at købe hver kjole hjem i 3 størrelser. Men tror nu ikke det er fordi butikkerne "lefler" for en bestemt størrelse kunde (de vil vel gerne sælge noget uanset til hvem?), men nok som Ki skriver, bliver de fleste taget hjem i "midterstørrelser".

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer