mblanner

Alternativ tale til gommen - kunne han selv læse den op?

7 indlæg i dette emne

Hej med jer

Jeg går og leger med en idé vedr. brudens (min) tale til gommen til vores kommende (uhøjtidelige) bryllup!

Tankerne udspringer af, at jeg VED at jeg kommer til at være ekstremt rørstrømsk hele dagen og ikke kommer til at kunne tale uden at bryde helt sammen (på den ufede måde)..

Tænkte egentlig at skrive en sang, men synes ikke, det kommer til at fungere så godt (føler mig begrænset).

Nu overvejer jeg så i stedet at skrive en (kortere) tale, som min kommende mand får til opgave selv at læse op! Tænker det kunne blive sjovt, at han står der og taler om sig selv ;-) (Og jeg ved, han ikke vil have noget imod det!)

Men - kommer det til at fungere i praksis? Har nogen erfaring med det - enten som udfører eller som tilhører? Hvad fungerede / fungerede ikke. Hvad er sjovt?

Håber på, at nogen derude kan komme med nogle gode input :-)

Mange hilsner Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er synd hvis han selv skal læse den op...

Jeg har været til et bryllup hvor en meget genert veninde havde fået 2 veninder til at opfører hendes tale, hvor den ene læste talen op mens den anden mimede til, det var så sød og sjov ide synes jeg og bruden slap for at stå i fokus

0

Del dette indlæg

Tak for jeres input so far! Jeg overvejer lige den med veninderne istedet :-)

Kan heller ikke helt greje, hvordan fokus i talen skulle være - altså om det skal være sådan, at han læser min tale op - eller at jeg skriver det som hans tale til mig (bare med mit indhold)..?? Synes det sidste er sjovest, men også klart sværest..

Kram

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis han godt kan lide at tale og har humor til det, så synes jeg det er en genial ide! Hvis fokus ligger på ham som person og ikke hvordan I mødtes og alt muligt andet. Det kunne da være sjovt! :lol: Det skal helt klart skrives som hans tale med dit indhold.

Det kan ikke være så svært. I stedet for at sige "jeg elsker dig", så skal der siges "du elsker mig".

Du kan starte med at skrive talen med dine egne ord, som ville du sige det til ham. Så bagefter skriver du talen om på den måde, du gerne ville have ham til at gengive den, hvis nu han skulle vise at han har hørt efter ... :huh: :lol:

TILFØJET:

Synes tilgengæld ikke ideen med veninderne duer her - slet ikke. Så skal det være dig der mimer. Han skal jo kigge på dig og gæsterne skal kigge på jer... Ellers ryger alt det søde !

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer