Rikke aka rapanden

R&N 27-09-2014 - Endelig beretning :D

1,376 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak, det vil jeg da helt sikkert kigge nærmere på, det lyder jo altså ret spændende, og som et meeeeget farligt sted :tunge:

0

Del dette indlæg

Wuhuuu, så er mine rispapirslamper endelig kommet med posten :cheerleader3: De er SÅ fine, og skal bruges sammen med pom pomèrne i loftet ved bla. maden/drikkevarene , og nok også ved gavebordet, og et andet hjørne.

Ja jeg må så erkende at jeg slet ikke kunne huske , at jeg havde bestilt 10 stk. Sidder stadig med tanken om at de har sendt på mange, men altså det gør da ikke noget :lol:

post-56973-0-76987400-1397907724_thumb.j

0

Del dette indlæg

At være tro mod sig selv:

Ja det er noget jeg tænker meget over her i alt det her bryllupshalløj, selvom man kan blive inspireret vanvittig meget herinde, og selvom folk IRL har mange ideèr og tanker, så er det altså bare SÅ vigtigt for mig/os, at vi ligesom er tro mod os selv.

Det har så også gjort at folk nærmest har rynket på næsen af mig, og nærmest virket som om det er en dødsynd , f.eks " Skal du IKKE har højhælede på, det HAR man da på som brud" osv :blink:

Jeg kan også godt fornemme at jeg er et stykke fra de flest andre brude, for jeg skal ikke have alt mulig kunstigt sat på, skal ikke have diverse skønhedsbehandlinger, og skal ikke have falsk farved på kroppen på den ene eller anden måde. Men for mig er det ikke noget jeg går op i til hverdag, og jeg vil gerne ligne mig selv så meget som muligt ( siger ikke at andre brude ikke ligner dem selv). Jeg ville simpelthen føle mig som en sminkedukke, og føle mig total forkert i egen krop, hvis jeg skulle alle de ting, som mange andre brude gør, og så syntes jeg også bare det er spild af penge ( igen det bunder jo nok i at jeg ikke går op i det). Altså ALLE gæsterne VED jo godt jeg er bleg som en maddike, så de ville nok nærmere glo underligt, hvis jeg kom total solbrun :tunge:

Jeg ved godt at der også er andre brude som har det sådan, men jeg er bare ikke stød på særlig mange. Og jeg skriver jo heller ikke det her for at kritisere andre, for de træffer jo deres valg , udfra hvem de er som personer. Men jeg må bare også erkende at jeg er træt af at blive set ned på, snakket ned til, og set på som en kæmpe idiot, fordi jeg vælger en masse ting fra, og måske vælger lidt andre løsninger end andre.

Jeg ELSKER simpelthen den her side, nu kunne jeg få læsset af for alle mine tanker lige pt, og fordi vi netop alle er så forskellige herinde, så ved jeg at jeg ikke bliver dømt her :a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det er fedt at du har det på den måde :)

Jeg ville ønske at jeg ikke var blevet begrænset af uforudsete regninger i ugen op til mit bryllup, for måtte aflyse en tid hos frisøren, noget der kendetegner mig rigtig meget i min tid som "rig" (da jeg ikke selv skulle betale alt).

At du vælger helt og holdent at holde fast i hvem du er og hvad du vil have (eller ikke have) synes jeg er virkelig godt gået :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes at det er fedt at du har det på den måde :)

Jeg ville ønske at jeg ikke var blevet begrænset af uforudsete regninger i ugen op til mit bryllup, for måtte aflyse en tid hos frisøren, noget der kendetegner mig rigtig meget i min tid som "rig" (da jeg ikke selv skulle betale alt).

At du vælger helt og holdent at holde fast i hvem du er og hvad du vil have (eller ikke have) synes jeg er virkelig godt gået :)

Jeg ville bare overhovedet ikke føle mig tilpas, hvis jeg f.eks havde kunstige negle på, var blevet spraytannet, havde kunstige øjenvipper på osv. Men det er jo netop fordi det slet slet ikke er mig, jeg går ALDRIG med make-up i hverdagene, og skal vi til fest, altså f.eks konfirmation, barnedåb, store fødselsdage osv, så er jeg total vild og vovet, hvis jeg har både mascara, streg, øjenskygge og lipgloss på :lol:

Og det med hælene f.eks, jamen igen jeg går SÅ sjældent med høje hæle, så jeg ved bare at jeg vil få ondt i fødderne meget hurtigt, og så kan jeg ligeså godt være i flade sko fra start af, så passer kjolen også i længden hele dagen :)

Men ind imellem kigger folk skisme på en, som var man idiot (y)

0

Del dette indlæg

Det mærkelige er jo egentlig at folk forventer at du skal passe ind i en fastlagt BRUDE-rolle fordi du har valgt at sige ja til din forlovede. Dine venner accepterer dig jo normalt som du er (eller det håber jeg da:)), men at de så tror at du lige pludselig ændrer dig helt vildt fordi du nu skal stå brud er jo egentlig lidt skørt...

På den anden side fungerer mennesker jo sådan at de til en vis grad har brug for kasser og kategoriseringer. Jeg er da ret sikker på, at jeg selv kom til at træde en veninde lidt over fødderne engang før et andet bryllup hvor hun nævnte at hun måske ville tage en lang sort kjole på. Da sagde jeg at "man må da ikke komme i sort til et bryllup" fordi jeg nærmest opfattede det som en regel. Set i bakspejlet var det nok slet ikke på min plads at komme med den udmelding, men jeg opfattede det som at sådan var det bare. Min pointe er vel, at det er meget naturligt at man har regelsæt for forskellige kulturelle begivenheder, som bryllup, og at det desværre sommetider udmønter sig i trælse udmeldinger og fordomme fra andre - særligt når man gør tingene anderledes end normalen.

Men det er selvfølgelig hårdt at stå for skud når man er den der måske gør tingene på en anden måde end gennemsnittet. Og der må man da håbe på noget forståelse fra dem der kender en. Men jeg synes det er rigtigt fedt at du står fast på hvem du er og at du tænker over det, det tror jeg er vigtigt.

0

Del dette indlæg

Rikke! Så lad dem dog rynke på næsen alt det de vil! Det er DERES problem! Selvfølgelig skal du ikke have hæl på, når du aldrig går i det ellers, og føler dig dårligt tilpas i det! Jeg har ingen planer om spraytan eller solariesol, jeg fokuserer på at få styr på min hud, så den ser sund ud i stedet. Man bliver bare også ekstra sensitiv, når man er en følsom person, og så gør noget der falder uden for normen - det kender jeg ALT til. Og så føles folks undren og kommentarer/kritik bare meget værre end det måske er ment og overfortolker et blik der måske dækker over en tanke som "Det forstår jeg ikke du vælger sådan, det ville jeg ikke selv" som om det dækker over en tanke som "Hun er godt nok sær/en idiot/mærkelig/forkert/indsæt selv flere valgmuligheder, fordi hun ikke gør som jeg forventer". :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det mærkelige er jo egentlig at folk forventer at du skal passe ind i en fastlagt BRUDE-rolle fordi du har valgt at sige ja til din forlovede. Dine venner accepterer dig jo normalt som du er (eller det håber jeg da:)), men at de så tror at du lige pludselig ændrer dig helt vildt fordi du nu skal stå brud er jo egentlig lidt skørt...

På den anden side fungerer mennesker jo sådan at de til en vis grad har brug for kasser og kategoriseringer. Jeg er da ret sikker på, at jeg selv kom til at træde en veninde lidt over fødderne engang før et andet bryllup hvor hun nævnte at hun måske ville tage en lang sort kjole på. Da sagde jeg at "man må da ikke komme i sort til et bryllup" fordi jeg nærmest opfattede det som en regel. Set i bakspejlet var det nok slet ikke på min plads at komme med den udmelding, men jeg opfattede det som at sådan var det bare. Min pointe er vel, at det er meget naturligt at man har regelsæt for forskellige kulturelle begivenheder, som bryllup, og at det desværre sommetider udmønter sig i trælse udmeldinger og fordomme fra andre - særligt når man gør tingene anderledes end normalen.

Men det er selvfølgelig hårdt at stå for skud når man er den der måske gør tingene på en anden måde end gennemsnittet. Og der må man da håbe på noget forståelse fra dem der kender en. Men jeg synes det er rigtigt fedt at du står fast på hvem du er og at du tænker over det, det tror jeg er vigtigt.

Det er heldigvis mest bekendte eller fremmede, som kommer med de trælse kommentarer. Vores familie og venner ved jo godt hvordan jeg er, og mange af dem ved også at jeg ville føle mig så forkert, hvis jeg f.eks skulle have kunstige negle, spraytan/selvbruner , eller kunstige øjenvipper.

For jeg tror du har ret, jeg tror nemlig også det er vigtigt at tænke over hvem man er, og så lade det afspejle hvad man gør i forbindelse med ens bryllup, ellers tror jeg at man ender med enten at fortryde, føle noget er forkert, eller måske blive irriteret.

0

Del dette indlæg

Rikke! Så lad dem dog rynke på næsen alt det de vil! Det er DERES problem! Selvfølgelig skal du ikke have hæl på, når du aldrig går i det ellers, og føler dig dårligt tilpas i det! Jeg har ingen planer om spraytan eller solariesol, jeg fokuserer på at få styr på min hud, så den ser sund ud i stedet. Man bliver bare også ekstra sensitiv, når man er en følsom person, og så gør noget der falder uden for normen - det kender jeg ALT til. Og så føles folks undren og kommentarer/kritik bare meget værre end det måske er ment og overfortolker et blik der måske dækker over en tanke som "Det forstår jeg ikke du vælger sådan, det ville jeg ikke selv" som om det dækker over en tanke som "Hun er godt nok sær/en idiot/mærkelig/forkert/indsæt selv flere valgmuligheder, fordi hun ikke gør som jeg forventer". :bearhug:

Jeg tror måske også at jeg er farvet af, at jeg blev mobbet i 7-9 klasse, min gamle klasse blev delt, og jeg endte i klassen fra helvede. Jeg har ALTID være anderledes end alle de andre, både i musiksmag, påklædning , mit sind osv. Den dag i dag er jeg så nok ret normal i min påklædning, omend jeg ikke går synderlig meget op i mit udseende :tunge:

Og det lagt sammen med alt det svigt jeg har været udsat for, hvor jeg bla, fik fortalt jeg ikke var god nok ,aldrig ville blive til noget osv, ja så rammer folk kommentarer altså bare på en eller anden måde, fordi jeg netop ser det som kritik af MIG ( som jeg jo har været vant til) . Men jeg kan heldigvis oftest bare ryste på hovedet, og lade det fise ind af det ene øre, og ud af det andet.

Nu har folk herinde måske lidt mere forståelse for, hvorfor jeg ind imellem reagere som jeg gør. Erkender gerne at det var grænseoverskridende at skrive, for det er jo meget personligt, men HEY jeg klarede det. Og nu fortjener jeg vist noget hjemmelavet chokolademousse :toot:

post-56973-0-07107500-1397935329_thumb.j

0

Del dette indlæg

Mobning sidder meget dybt i en! :bearhug: Netop derfor flyttede jeg til den anden ende af landet for at finde mig selv, for jeg var så ødelagt af adskillige års mobning, bagtalelse og chikane at jeg ikke havde nogen som helst følelse for hvem jeg egentlig var. Jeg deltager sjovt nok ikke i reunions af nogen art. :rolleyes:

Det hjælper at fortælle om det! Det hjælper til at bryde de tankemønstre man er låst fast i.

Jeg blev sidste år kontaktet af en fra min handelskoleklasse - hun sendte mig en venneanmodning på FB (i forbindelse med at der var lavet en fb gruppe om reunion). Ikke tale om at jeg ville være fb venner med hende - nej tak! Jeg skrev til hende "Tak for din venneanmodning, men nej tak!" Og forklarede hvorfor. Hun skrev tilbage at "hun var ked af at jeg havde opfattet det sådan", men at hun havde forståelse for det. Det hjalp at få det ud. Og det hjalp at få det ud til en af "dem", da chancen så fint bød sig.

:bearhug: NYD din chokomousse! Den ser lækker ud!

0

Del dette indlæg

Mobning sidder meget dybt i en! :bearhug: Netop derfor flyttede jeg til den anden ende af landet for at finde mig selv, for jeg var så ødelagt af adskillige års mobning, bagtalelse og chikane at jeg ikke havde nogen som helst følelse for hvem jeg egentlig var. Jeg deltager sjovt nok ikke i reunions af nogen art. :rolleyes:

Det hjælper at fortælle om det! Det hjælper til at bryde de tankemønstre man er låst fast i.

Jeg blev sidste år kontaktet af en fra min handelskoleklasse - hun sendte mig en venneanmodning på FB (i forbindelse med at der var lavet en fb gruppe om reunion). Ikke tale om at jeg ville være fb venner med hende - nej tak! Jeg skrev til hende "Tak for din venneanmodning, men nej tak!" Og forklarede hvorfor. Hun skrev tilbage at "hun var ked af at jeg havde opfattet det sådan", men at hun havde forståelse for det. Det hjalp at få det ud. Og det hjalp at få det ud til en af "dem", da chancen så fint bød sig.

:bearhug: NYD din chokomousse! Den ser lækker ud!

Åh ja så kender du jo alt til det det, for ja uanset hvordan man vender og drejer det, og hvor langt man så end at kommet med arbejdet med sig selv, så vil det bare altid sidde i en.

Den smagte SKØNT, har endelig fundet en opskrift som bliver luftig og skøn som jeg ønsker :metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes du skal gøre som du vil og som I i fællesskab mener skal til for det bliver JERES dag.. og det der skal til du er tryg og sidder bagefter og tænker " Det var bare den mest fantastiske dag" det er det der tæller i den sidste ende.. Ikke andet.. :)

At andre rynker på næsen og syntes tingene skal være anderledes kan du ikke bruge til noget andet end en oplysning om hvordan DERES ønskebryllup skulle være...

Men ved hvor hårdt det er at være en "pleaser" og altid sætte sig selv til side.. har selv været det i alt for mange år.. Indtil jeg fik en "ekstern rygrad" som jeg vidste ALTID stod bag mig.. også når jeg tog de ikke så populære valg.

Og bare det at du .. (trods du skriver et indlæg hvor du gerne vil fortælle hvorfor du bare gerne vil have lov at være som du er)..

Skriver de "undskyldninger" overfor de brude der vælger andet.. giver så meget udtryk for at du aldrig kunne finde på at træde nogle over tæerne.. Du er bare så sød.. :)

Ang mobning kommer man sig aldrig over det.. det er min erfaring.. blev mobbet fra 1 til 6 kl.. I 7 fandt jeg så nogle venner udenfor klassen og det blev nemmere da jeg så bare skulle igennem timerne .. brugte frikvarter og ferier sammen med den gruppe jeg havde fundet.. og da den bestod af 8 drenge og kun en enkelt pige mere kom de piger fra klassen sjældent hen når man var sammen med dem.. :floejt:

Måske betød det også noget at de var 2 år ældre og ikke helt kunne finde ud af om jeg var kæreste med nogle af dem.. og jeg i mellemtiden var begyndt til Judo :lol:

Har deltaget i en " gammel-elev-fest" og det var pænt kedeligt.. desuden falder man med et trylleslag ind i sin gamle rolle og det gider jeg ikke .. så har ikke været til flere.

Det du skal huske er at DU er kommet videre og den du er i dag har gjort at du er sådan et menneske som din H2B har valgt at dele resten af sit liv med.. I hans verden er du med garanti helt perfekt.. :loveflag:

I

0

Del dette indlæg

Synes det er fedt du står ved hvad det synes og mener. Alle er jo forskellige.

Skal selv have flade sko på da vi er lige høje her, men har heldigvis ikke fået de kommentar.

Jeg undrede mig virkelig også over den udmeldelse, for hvor står det lige at man SKAL have høje hæle på til sit bryllup. For mig er det bare vigtigt at jeg føler mig tilpas, og så syntes jeg også bare det er lidt fjollet at skulle have 2 par sko, når vi nu køre med et ret stramt budget, og jeg alligevel aldrig vil få brugt de høje hæle igen :)

0

Del dette indlæg

Jeg syntes du skal gøre som du vil og som I i fællesskab mener skal til for det bliver JERES dag.. og det der skal til du er tryg og sidder bagefter og tænker " Det var bare den mest fantastiske dag" det er det der tæller i den sidste ende.. Ikke andet.. :)

At andre rynker på næsen og syntes tingene skal være anderledes kan du ikke bruge til noget andet end en oplysning om hvordan DERES ønskebryllup skulle være...

Men ved hvor hårdt det er at være en "pleaser" og altid sætte sig selv til side.. har selv været det i alt for mange år.. Indtil jeg fik en "ekstern rygrad" som jeg vidste ALTID stod bag mig.. også når jeg tog de ikke så populære valg.

Og bare det at du .. (trods du skriver et indlæg hvor du gerne vil fortælle hvorfor du bare gerne vil have lov at være som du er)..

Skriver de "undskyldninger" overfor de brude der vælger andet.. giver så meget udtryk for at du aldrig kunne finde på at træde nogle over tæerne.. Du er bare så sød.. :)

Ang mobning kommer man sig aldrig over det.. det er min erfaring.. blev mobbet fra 1 til 6 kl.. I 7 fandt jeg så nogle venner udenfor klassen og det blev nemmere da jeg så bare skulle igennem timerne .. brugte frikvarter og ferier sammen med den gruppe jeg havde fundet.. og da den bestod af 8 drenge og kun en enkelt pige mere kom de piger fra klassen sjældent hen når man var sammen med dem.. :floejt:

Måske betød det også noget at de var 2 år ældre og ikke helt kunne finde ud af om jeg var kæreste med nogle af dem.. og jeg i mellemtiden var begyndt til Judo :lol:

Har deltaget i en " gammel-elev-fest" og det var pænt kedeligt.. desuden falder man med et trylleslag ind i sin gamle rolle og det gider jeg ikke .. så har ikke været til flere.

Det du skal huske er at DU er kommet videre og den du er i dag har gjort at du er sådan et menneske som din H2B har valgt at dele resten af sit liv med.. I hans verden er du med garanti helt perfekt.. :loveflag:

I

Åh du læser mig bare SÅ godt. For ja, da jeg skrev mit indlæg kom tankerne netop om, at nu gjorde jeg måske nogle sure, kede af det osv, og det ønsker jeg jo ikke. For JA jeg er en KÆMPE pleaser, og det er virkelig noget jeg kæmper meget hårdt med, jeg er kommet rigtig langt, men jeg er slet slet ikke i mål endnu.

Da jeg blev mobbet påvirkede det mig også på to måder, for skolen var jo mit frirum, fordi jeg havde så mange problemer derhjemme, men da jeg så blev mobbet, så var det total pest eller kolera, og jeg havde det af helvedes til uanset hvor jeg så var. Jeg tilbragte så meget tid ved min ene veninde ( hende jeg skal låne slør af), vi var naboer i 2 år, og de kunne jo godt høre hvad der foregik hjemme hos os, og derfor var hun også den eneste som vidste hvad der rent faktisk skete, andre så det jo aldrig, for når jeg havde folk med hjem, så var min mor og stedfar sååååå søde. Og min mormor og morfar blev også mit frirum, det var altid dem jeg løb hjem til, når det hele blev alt for meget.

Det er ikke fordi jeg er bitter eller lever i fortiden, men ind imellem gør det sgu ondt at vide, hvor meget andres handlinger har påvirket ens liv. Jeg har også været udsat for et røveriforsøg på egen p-plads, som også er noget der stadig påvirker mig i stor grad. Men jeg gør rigtig meget ud af at få det bedste ud af livet, og værdsætte de gode ting jeg har, for jeg får det sgu ikke bedre ved at sætte mig i et hjørne og give op ( der har jeg været) .

Nå det blev lidt langt, og var altså ikke for at ynke :lol: Men mere en forklaring på, hvorfor jeg er så stor en pleaser :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:)

It takes one to know one..

Nej du er ikke i mål endnu.. Men du kæmper og så kommer du det en dag..

Du er ikke så gammel endnu.. og har resten af livet for dig.. bare sørg for at kigge fremad og ikke bagud..

en klog mand sagde engang til mig at jeg skal se det som at sidde i en bil..

" der er en grund til bakspejlet er lille og forruden stor.. Det er nemlig den vej du skal" :biggrin:

og hver gang jeg står og skal sige fra over for nogen tænker jeg på det ( og min eksterne rygrad) og siger fra.. og gud hvor har jeg det godt bagefter.. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

En forfærdelig - og fantastisk - ting for mig at indse, var at det er UMULIGT at please alle. Og når det nu er tilfældet, så kan jeg lige så godt gøre det jeg selv synes. Jeg har bare altid været en af de der "Det ved jeg ikke - hvad synes du?" typer, og Thomas HADER det, for det er SÅ svært for mig rent faktisk at danne mig en egen holdning til ting, fordi jeg har været vant til bare at lade alle andre bestemme. Det eneste jeg nogensinde har haft stærke holdninger til er (u)retfærdighed (overfor andre :rolleyes: ) og dyrevelfærd. Vi skal sgu være god ved dyrene! "If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals."

0

Del dette indlæg

Mon ikke de fleste er tro mod sig selv?!! Anyway, jeg var bleg (as always), havde korte negle med klar neglelak etc. Føler jeg var meget mig selv (bare en lidt finere udgave og stor tylkjole)

Jo jeg tror skam også at de fleste er tro mod sig selv, men det ændre ikke på at folk ind imellem prøver at presse DERES meninger og holdninger, ned over andre som måske ikke har det på samme måde :)

Jeg regner også med bare at skulle have klar lak på neglene, min mor har lovet at file dem for mig, da jeg gerne vil have de er fine runde, og det kan jeg ikke finde ud af med alle neglene . Og selvfølgelig bliver jeg også i en finere udgave end til hverdag, render jo ikke rundt i kæmpe skørt og kjole med slæb til dagligt , så ville jeg nok først blive stemplet som landsby-tossen :tunge:

0

Del dette indlæg

:)

It takes one to know one..

Nej du er ikke i mål endnu.. Men du kæmper og så kommer du det en dag..

Du er ikke så gammel endnu.. og har resten af livet for dig.. bare sørg for at kigge fremad og ikke bagud..

en klog mand sagde engang til mig at jeg skal se det som at sidde i en bil..

" der er en grund til bakspejlet er lille og forruden stor.. Det er nemlig den vej du skal" :biggrin:

og hver gang jeg står og skal sige fra over for nogen tænker jeg på det ( og min eksterne rygrad) og siger fra.. og gud hvor har jeg det godt bagefter.. :rolleyes:

Uh det vil jeg da lige prøve at huske mig selv på, det var da egentlig en ret god sammenligning :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer