Loony

Panayotis brudekjole størrelser

9 indlæg i dette emne

Hej Alle

I min søgen efter en brudekjole har jeg lagt mærke til, at størrelsen på brudekjoler ikke er helt i overensstemmelse med hvad jeg bruger til hverdag. Jeg er typisk en 38-40 når der er tale om almindeligt hverdagstøj,- men prøvede en sincerity str. 36 i dag som jeg kunne passé. Er det sådan over hele linjen med de forskellige mærker?

Spørger da jeg grundet et stramt budget er på udkig efter en brugt kjole, og derfor er lidt obs på størrelse. Har nu set en panayotis str. 38 jeg kunne være interesseret i - nogle der ved om dette mærke har størrelser nogenlunde I overenstemmelse med alm hverdagstøj??

Der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind når det kommer til størrelser, men er lidt nysgerrig efter jeres oplevelser!

På forhånd tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min oplevelse er faktisk at man skal 1-2 størrelser op i kjole når vi taler brudekjoler.. Det var tilfældet da jeg selv prøvede kjoler (har kun prøvet nogle enkelte) og min veninde som netop har købt sin mener jeg også gik en størrelse op i forhold til hvad hun normal bruger i almindeligt tøj...

0

Del dette indlæg

Da jeg var ude og prøve kjoler svingede størrelserne virkelig meget, alt efter hvilket mærke der var tale om. Den kjole jeg endte med at købe er faktisk 2 numre MINDRE end det jeg normalt bruger :cheerleader3:

Lige med Panayotis, ved jeg ikke... Det bedste ville nok være at prøve den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du køber brugt, kan du jo altid spørger efter sælgers mål/normale tøjstørrelse på dem du er interesserede i:) Det er vel den bedste rettesnor. Skriver folk ikke også typisk selv "kjolen er en str xx men bruger normalt xx"? Det ville da i hvert fald give god mening at gøre:)

0

Del dette indlæg

Hmm, spændende...

Jeg har også kun prøvet en enkelt, så har ikke ret meget erfaring indenfor emnet- derfor at jeg spørger :wink:

Må man spørge hvilket mærke kjole du har prøvet?

Uha det ved jeg faktisk ikke :( Det var i Nicolai Brudekjoler i KBH...

0

Del dette indlæg

Jeg var i Panayotis, og skulle ned i en mindre str. end ellers. Mærket var White one. Jeg spurgte damen derinde mht. til brudekjole-str kontra alm tøj-str., og hun påpegede forskellen mellem franske, engelske, europæiske og amerikanske størrelser. Grundlæggende mente hun, at det oftest er same same. Jeg dog en smule ned i str., hvilket da er sjovere end, at skulle op i str.:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var i Panayotis, og skulle ned i en mindre str. end ellers. Mærket var White one. Jeg spurgte damen derinde mht. til brudekjole-str kontra alm tøj-str., og hun påpegede forskellen mellem franske, engelske, europæiske og amerikanske størrelser. Grundlæggende mente hun, at det oftest er same same. Jeg dog en smule ned i str., hvilket da er sjovere end, at skulle op i str.:-)

Ok! Der er nok ikke så meget at gøre andet end at prøve den.

Mange tak for svar :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer