Janniepigen

Hjælp musik - langsom brudevals.

17 indlæg i dette emne

Hjælp!!!

Jeg er i gang med at lære min kommende mand brudevalsen, men den stakkels mand har aldrig danset før, så vi må simpelthen finde en langsommere brudevals. Men nu kommer problemet så - jeg skal bruge den klassiske brudevals i langsom takt - og jeg skal bruge den som mp3 så vores band kan sætte den samme version på deres anlæg som vi har gået og øvet til. På den måde er der ingen overraskelser for min kommende mand.

Jeg har ledt og ledt og kun fundet et dårligt lydklip på youtube - men jeg skal bruge en god version som kan spilles på selve dagen.

Kan nogen hjælpe - hvor finder/køber jeg sådan en version?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer selv bare at regulere takten via mine afspillere (pitch) når brudeparret har særlige ønsker til hastigheden. Det sker typisk sammen med en af dem inden middagen eller i en pause. Men brudevalsen findes jo i mange udgaver. Den klassiske indspilning (ikke den traditionelle udgave men orkesterudgaven) er langsommere. Og ja de lydklip der ligger på Youtube er generelt af en dårlig kvalitet. Har du kigget på Itunes ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louise - jeg selv har intet problem med at følge takten - har danset professionelt i 15 år så jeg kan gøre det i søvne. Men min kommende mand er født med skæv ryg og kan vitterligt ikke danse. Så det er ham jeg gerne vil tage hensyn til så meget jeg kan, han vil gerne lære dansen og jeg ville synes det var så fedt hvis jeg kunne lære ham den så folk blev meget overrasket over hvor flot han kan danse den :) Han er en mand man normalt IKKE ser på dansegulvet pga hans kropsbygning - 2 meter, tynd og med skæv ryg. Ikke de bedste ods og når han har det sådan så vil han hellere gemme sig væk end at føle sig til grin. Derfor er det også vigtigt at den melodi og præcise takt vi øver til, også er den som han lytter til på selve dagen. Så der slet ingen overraskelser kan komme :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nogle tænker måske hvorfor vi går så meget op i om vi følger takten eller ej. Men vi er ikke typer der gør noget halvt og når jeg har den baggrund jeg har, så har vi jo alle muligheder for heller ikke at gøre dette halvt. Så selvfølgelig skal vi danse en super flot brudevals som bare sidder lige i skabet til musikken på den store dag. Flere burde efter min mening gøre lidt mere ud af brudevalsen, fremfor at traske rundt ude af takt :) Et flot show til ens gæster og en dans som er så indøvet at selv min mand kan nyde den på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flere burde efter min mening gøre lidt mere ud af brudevalsen, fremfor at traske rundt ude af takt :) Et flot show til ens gæster og en dans som er så indøvet at selv min mand kan nyde den på dagen.

Det vil jeg jo sige er en personlig sag hvad man vælger at gøre. Det man skal huske på er at der ikke går meget mere end 1,5 - 2 min før det ligesom er slut. Nogle er bare gode til at danse, andre har stor fornøjelse af at tage danseundervisning inden fordi de har det sjovt med det og også ser det som en slags rituale, og så er der nogle som laver en alternativ brudevals eller danser til en helt anden melodi. Det ene kan være lige så godt som det andet og jeg syntes ikke man oplever at der er nogle som direkte trasker rundt, selvom det er sjældent at folk har specielle ønsker om en bestemt hastighed (hvad man så bare laver). De fleste vil bare have den almindelige og det kan man også se på deres reaktion når man kalder folk sammen og siger at de har øvet sig meget længe .:).

Hvis bandets afspiller er indbygget i et forstærkerrack og lydfilen ikke bare afvikles over en computer (eller en iphone) er det meget sandsynligt at pitchen kan reguleres men det hjælper jo ikke i øve-situationen. Har du kigget på dem der ligger her på bryllupsklar ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad andre gør, det er sådan set mig ligemeget :) Jeg skal bare bruge en mp3fil, som vi kan øve til og som bandet kan spille. Bandet har tilbudt at de kan spille brudevalsen, men jeg vil have den originale....blot lidt langsommere. Jeg har fundet en version som er en anelse langsommere, så den prøver jeg at se om jeg kan få ham til at følge med på. Han kan ikke høre takten i musikken, så det er noget af en prøvelse. Derfor er den normale takt komplet umulig! Går det helt galt så må jeg have fat i bandet og høre hvad de kan gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja nu har jeg selv undervist i brudevalsen igennem en del år, så jeg kender godt brudevalsen. Frederiks vals var skrækkelig. Den som opfattes som den rigtige brudevals i dag er meget hurtig for utrænede. Jeg skulle bruge melodien i langsom udgave som mp3, da jeg normalt har brugt anlægget til at sløve takten, men dette er ikke muligt her, så jeg skulle bruge en færdig mp3 i langsom udgave, som min mand kan blive fortrolig med. Og dette er lykkes.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer