Blomsten89

Forældre ved "hovedbordet"..?

33 posts in this topic

Jeg er klar over at tiden har ændret sig på mange områder, min generation har produceret selvcentreret unger der kun tænker på sig selv og deres godbefindende . I skal huske at det faktisk også er en stor dag for jeres forældre, der sikker også glæder sig helt vildt til at sidde ved siden af jer og sole sig i jeres lykke... så ingen tvivl herfra, forældre ved brudeparret, og dem der ikke kan enes skal have at vide at så er der kun "børnebordet" tilbage, hvis de ikke rette ind...

I øvrigt er der faktisk ikke tid til at "hygge" sig under middagen, der sker noget hele tiden og man har jo lov til at flytte sig rundt når man når til kaffen...

(Hold fast hvor er hun streng hende den modne :wink:)

PS... Både min mand og jeg ville have givet højre arm for at sidde ved siden af vores forældre, men de er desværre her ikke mere, ... det skal man også huske på :-)

Edited by denmodne
0

Annonce ♥

Jeg er klar over at tiden har ændret sig på mange områder, min generation har produceret selvcentreret unger der kun tænker på sig selv og deres godbefindende . I skal huske at det faktisk også er en stor dag for jeres forældre, der sikker også glæder sig helt vildt til at sidde ved siden af jer og sole sig i jeres lykke... så ingen tvivl herfra, forældre ved brudeparret, og dem der ikke kan enes skal have at vide at så er der kun "børnebordet" tilbage, hvis de ikke rette ind...

I øvrigt er der faktisk ikke tid til at "hygge" sig under middagen, der sker noget hele tiden og man har jo lov til at flytte sig rundt når man når til kaffen...

(Hold fast hvor er hun streng hende den modne :wink:)

PS... Både min mand og jeg ville have givet højre arm for at sidde ved siden af vores forældre, men de er desværre her ikke mere, ... det skal man også huske på :-)

Jeg forstår til dels godt hvad du siger, men så alligevel ikke. Jeg er en af dem som VIL sidde sammen med mine forældre, jeg kunne slet ikke forstille mig, at de ikke skulle sidde sammen med os. Jeg er fars pige, og jeg ved at han er SÅ stolt over at jeg skal giftes, og samtidig er jeg også det første barn der skal giftes ( jeg er så også den ældste) . Jeg er så skilsmisse barn, men mine forældre snakker heldigvis helt fint sammen, kan grine sammen osv. Og deres partnere falder også fint ind i snakken, så der har aldrig været problemer.

På den anden side, så har jeg haft et meget turbulent forhold til min mor, men det er over de sidste år virkelig forbedret. Men havde det nu stadig været som det var engang, ja så ved jeg ærligtalt ikke, om jeg ville have hende tæt på ( gider ikke lige skrive en lang forklaring) .

Men tænker også at folk vælger forældrene fra, fordi manges opfattelse af et bryllup på sin vis har ændret sig. For mange skal det jo være et brag af en fest, med dans til den lyse morgen osv. Sådan har vi det så ikke, vi skal kun have 4 venner med ( + 2 partnere) , resten bliver familie. Fordi vi netop ønsker at fejre vores dag med vores nærmeste familie.

Skal selvfølgelig ikke kunne sige, om det er derfor at folk vælger venner fremfor familie. Jeg syntes folk skal gøre hvad de føler er det rette, jeg personligt vil bare ikke undvære mine forældre ved min side, netop fordi det er noget helt specielt for os alle, som du siger er det jo også stort for forældrene.

0

Jeg er selv indforstået med at det er en stor dag for vores forældre og det er én af grundende til at jeg tøver lidt med at sidde sammen med venner. Men på den anden side så drømmer jeg netop om et bryllup med dans til den lyse morgen. jeg har en idé om at aftenen og snakken vil komme til at gå fantastisk hvis vi sidder sammen med de bedste venner.

Synes virkelig det er en svær beslutning, for jeg ved at svigermor bliver knust og hende og jeg er bare :kiss:. Jeg har meget mere at gøre med hende end min egen mor. Men jeg vil for alt i verden ikke favorisere nogle frem for andre..

0

Kan I ikke sidde sammen med jeres forældre under middagen og så sidde sammen med vennerne senere? Vi skal sidde i E med 5 ben og regner umiddelbart med at vores familie skal sidde på det lange bord og vores venner på benene, på den måde kan de vennepar der betyder mest for os sidde på benet der går ud lige foran os og de sidder på den måde næsten lige så tæt på os som vores forældre

0

Annonce ♥

Kan I ikke sidde sammen med jeres forældre under middagen og så sidde sammen med vennerne senere? Vi skal sidde i E med 5 ben og regner umiddelbart med at vores familie skal sidde på det lange bord og vores venner på benene, på den måde kan de vennepar der betyder mest for os sidde på benet der går ud lige foran os og de sidder på den måde næsten lige så tæt på os som vores forældre

Det er et godt forslag, men er en "sucker" for runde borde, så det har jeg krævet af H2B :floejt: og ved ikke om jeg ville synes at det var hyggeligt at sidde ved siden af mine forældre og kun tale med vennerne overfor..

0

Jeg er selv indforstået med at det er en stor dag for vores forældre og det er én af grundende til at jeg tøver lidt med at sidde sammen med venner. Men på den anden side så drømmer jeg netop om et bryllup med dans til den lyse morgen. jeg har en idé om at aftenen og snakken vil komme til at gå fantastisk hvis vi sidder sammen med de bedste venner.

Synes virkelig det er en svær beslutning, for jeg ved at svigermor bliver knust og hende og jeg er bare :kiss:. Jeg har meget mere at gøre med hende end min egen mor. Men jeg vil for alt i verden ikke favorisere nogle frem for andre.

Hos os er der kun min mands mor og par far som stadig er i live, så de sad hos os sammen med vores søskende, ingen ved vores bord var under 50 år vi som brudepar lukkede og slukkede festen kl. 03,30 og der var så et lille after party på tagtarssen så vi kom først i seng kl. 05... så "gamle" kan altså også feste...... ( de unge gik allerede 01,30 ikke meget liv i ungdommen nu om dag :-) )

Vi var 80 mennesker, der var sange, violin spil, mine veninder optrådte, der var gættelege, 4- taler, DJ...... det var i virkligheden ligemeget hvem vi sad ved siden af for vi havde stort ikke tid til at tale med dem alligevel, der skete noget hele tiden.... men det betød meget for os at familien var tæt på os.... vennerne dem rykkede vi sammen med til kaffen, men det hjalp nu heller ikke for vi var uden på dansegulvet hele tiden .. så man var sku noget brugt da vi kom i seng..

Edited by denmodne
0

vi sidder sammen med vores venner på hovedbordet også er vores familie på de borde der sidder tættest på hovedbordet, vi vil have dem omkring os som vi kan give den gas sammen med og derfor valgt vi at have vores venner ved vores side i stedet for familie :)

0

Annonce ♥