Chris27

Brudepige

8 indlæg i dette emne

Hvad er normalt. Min bedste veninde skal være brudepige. Men hvad indebærer det egentlig?. Skal hun gå op af gulvet før mig, skal man købe kjole etc?. Ved hun kommer til at hjælpe mig igennem det hele, men er lidt i tvivl.

Min bror skal følge mig op af gulvet. Skal vi betale hans tøj?!. det samme med best man?

Beklager alle spørgsmålene, men nu begynder planlægningen så småt :)

Hilsen Chris

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om brudepigen går op før eller efter dig tror jeg ikke der er regler for. Vi har vores egne piger som brudepiger, og måske ender det med at de går ved siden af mig fordi den lille især er meget genert.

Min veninde hjælper med kjole inden jeg går ind, men uden at være brudepige, hun lister ind i kirken efter jeg er gået ind, og tager sig af den lille hvis nu hun blokerer helt over at skulle gå ind i kirken når alle kigger.

Jeg mener ikke man skal betale din bror/Best mans tøj... det ville i mine øjne være helt vanvittigt! Jo mindre I vil bestemme hvad han skal have på. Hos os, har vi ikke stille krav til hvad de har på, men regner bare med at de tager det på de selv vil :-)

0

Del dette indlæg

Jeg har kun oplevet brudepiger til to bryllupper, til de andre har der ikke været nogen. Til det ene var jeg selv brudepige, og der gik vi ind før bruden ( vi var to piger på 7 år eller sådan noget). Til det andet bryllup gik de også ind før bruden.

Jeg har valgt brudepige fra, da jeg ikke lige kan se hvad jeg skulle have en for, er sikker på folk gerne lige hjælper hvis kjolen skal rettes eller noget. Regner med at min moster som køre mig til kirken, lige hjælper med at rette kjolen til, og så smutter hun ind og sætter sig, lige inden min far og jeg går op af gulvet , ellers retter min far sikkert gerne lige på slæbet :)

Vi betaler ikke tøj til hverken min far der skal følge mig op, eller til forlover. Men vi stiller så heller ingen krav til deres beklædning.

0

Del dette indlæg

Jeg har selv været brudepige til min ene søsters bryllup og der gik jeg ind efter hende.

Min kusine på 21 skal være min brudepige og kommer nok til at gå ind først. Hun betaler selv for dit tøj, har ligge spurgt hende idag :)

Min mor som skal følge mig op, har købt en super fin kjole, som hin også selv har betale. Har betalt min 2 små niecers kjoler

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan jo selv bestemme, hvad det betyder for dig at have brudepiger. Nogen har dem bare "til pynt" i kirken. Jeg ville nok vælge at dele forskellige små opgaver ud til dem på dagen, fx hjælpe gæsterne, have kontakt til køkken og band, holde min taske og den slags. Man skal selvfølgelig altid huske at spørge, om de er med på at tage de opgaver. De skal jo også have en fest :) Hvis de skulle gå med op ad kirkegulvet, ville jeg nok lade dem gå først, men så ville jeg først selv gå ind når den sidste brudepige var nået op til alteret, så de ikke "skygger" for synet af bruden :)

Med hensyn til at betale for deres tøj, så synes jeg du skal betale, hvis du har et krav til hvad de skal have på - eller som det mindste give et tilskud. Du kan jo sige, at de får et vist beløb at købe kjole for, og hvis de så har lyst til at bruge mere, så er det for egen regning. Og så synes jeg i øvrigt du bør hjælpe med at finde en fin kjole, hvis hun ikke kan finde en :)

Hvis ikke du har noget krav til påklædning, så skal du ikke betale.

0

Del dette indlæg

Min brudepige skal sove sammen med mig fra dagen før, hvor hun også kommer og hjælper med at gøre klar på feststedet. Hun skal snøre min kjole, berolige mine nerver :wink: Gå ind efter mig, og rette på mit lange slæb, da kirken drejer, og så skal hun self rette på kjolen, oppe ved alter. Hun skal hjælpe mig på toilettet, også var min tanke at jeg ville høre om hun ville med ud og have et skarpt øje når vi skal fotograferes - min brudepige er min bedste veninde, og vi har valgt at give et tilskud til hendes kjole, også leger jeg med tanken om at give hende en lille ekstra gave.

Min H2Bs forlover er hans bror, og H2B har snakket om at betale skjorte og slips/butterfly og self knaphulsblomst - altså de ting der skal til for at de bliver noglelunde ens, men nu må vi se hvad de finder ud af - jeg kan ikke give et endeligt svar, da H2B mener at jeg ikke må se hans tøj :tunge:

Selvfølgelig er der ikke nogle specielle regler, men jeg synes det er god skik, hvis man har specielle krav til påklædning, hvad enten det er best man eller maid of honour, at man betaler for deres tøj. Det er dog altid godt at have det afklaret med den respektive person, da jeg har læst om en anden brud, hvor hendes brudepige ville have at hun skulle betale hendes 2000+ kjole, som hun selv havde valgt.

0

Del dette indlæg

Det er ikke mange bryllupper som vi selv har været med til. ( som i INGEN ) og generelt så har vores omgangskreds, ej heller vores forældre deltaget i så mange kirkebryllupper, så derfor er vi rimelig lost. Var samme med min veninde igår og kan hører på hende at hun allerede, har gjort sig tanker om hvad det er hun skal "hjælpe" med osv. Nævnte for hende at jeg syntes vi skulle finde en dag, hvor vi kunne shoppe sammen og i fællesskab finde en kjole. Har ikke som sådan krav til hvordan den skal se ud, men tænkte at hun fortjente at blive forkælet lidt, som tak for hjælpen.

Da hun har en lille bebs, så er muligheden der ikke for at hun skal overnatte med mig, men vil klart have det i tankerne med hensyn til hjælp med kjolen osv.

Puha planlægningen er så småt gået igang og er allerede godt forvirret!.

0

Del dette indlæg

Det er altså også svært det med brudepiger.. Jeg har min datter og tre voksne brudepiger... Men tænker faktisk at det kun er min datter der skal gå før mig i kirken.. De voksne brudepiger er mere mine trofaste hjælpere, en hjælper med at rette slæb, en anden sørger for ris osv..

Min pointe er nok at du skal vælge det som passer til dig og det bryllup i skal holde.... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer