JannieLH

Salmer/sange i kirken

10 indlæg i dette emne

Er ved at se lidt på hvilke samler vi ønsker i kirken....

Jeg VED vi skal have

Op al den ting som Gud har gjort,

Du som har tændt millioner af stjerner

Det er så yndigt at følges ad...

Og så vil vi gerne have Du kom med alt det, der var dig.... Nogen der ved om den er ok i kirken?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så vil vi gerne have Du kom med alt det, der var dig.... Nogen der ved om den er ok i kirken?

Yes, spørg præsten, men hav også med i tanken, at selvom det er en ufattelig smuk sang, så er den skrevet af en mand til en mand :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Hvad tænker I med de andre sange? Er det ikke fint nok?

Jo, det er fine salmer, men jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor aftensangen "Du, som har tændt" er blevet så populær til bryllupper? Der er så mange fine salmer om kærlighed i salmebogen :)

Men det er flotte salmer, ingen tvivl om det :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som andre nævner så er det op til præsten, det er også forskelligt fra kirke til kirke, hvor mange salmer der skal synges. Det har jeg da i hvert fald set herinde, nogle steder er det 3 salmer, og andre steder er det 4 salmer.

Hvad man er til af salmer er jo også forskelligt fra person til person, og altså størstedelen af os kender vel heller ikke vanvittig mange salmer, det erkender jeg da i hvert fald gerne at jeg ikke gør, så jeg vælger udfra hvad jeg personligt syntes er smukt ( min kæreste er bedøvende ligeglad med salmerne) , har dog fra start af vidst at jeg ville have " op al den ting som gud har gjort", der var mit vers til konfirmationen også fra :)

0

Del dette indlæg

Vi taler om "det er så yndigt", "nu falmer skoven trindt om land" og så enten "hil dig frelser og forsoner" eller "den signede dag med fryd vi ser".

Meget klassiske sange men jeg ELSKER salmer! Synes og "I blev skabt som mand og kvinde" er rigtig fin <3

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer