Camilla_krøier

Blomster i kirken

47 indlæg i dette emne

Hvad gør i med oppyntning i kirken?

Jeg har spurgt kirketjeneren og hun svarede at det skulle vi selv sørge for og at det var normalt at man pyntede op ca 30 min før vielsen....øh what tænker jeg så lige... Det er ikke fordi jeg havde tænkt det vildeste oppyntning, men jeg kan ikke lige se hvem det er der vimser rundt 30 min før vielsen starter og ordner blomster... Er det mig der er helt bridezilla???

Umiddelbart tænker jeg en enkelt rose eller to og lidt brudeslør ved hver bænk, hvad jeg lige kan ane fra billederne ser det ud som om der er de der holdere i toppen på hver bænk.... Men man bør vel også have noget på alteret?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aftalt med min mor, at hende og min stedfar tager over i kirken og pynter om formiddagen. De bor i samme by, så det er det letteste for os.

Kirken kan også sagtens pynte for os, men så koster det omkring 1000 kroner, og så meget vil jeg smpelthen ikke ofte på blomster vi skal se på i ½ times tid. Hvis kirken står for det, så kommer der også pynt ved alteret, men det springer vi selv over. For mig er det bedøvende ligemeget om der står blomster deroppe eller ej, jeg vil bare gerne have at der er et par blomster i de der holdere på bænkene, og det bliver så også kun på de bænke fra hvor jeg går ind og fremad, de bagerste gider jeg ikke putte blomster ved, da vi ikke skal have særlig mange med, og der derfor ikke kommer til at være nogle mennesker deromme :)

Men altså nu kommer det jo også an på om der kommer en anden vielse eller begravelse inden vi skal vies, indtil videre er vi de eneste som har booket kirken den dag, men det kan jo nå at ændre sig. I tilfælde af at der er andre som skal bruge kirken før, så må min mor møde op lidt tidligere i kirken, og så lige hurtig proppe blomsterne i holderne der.

0

Del dette indlæg

Ja vi holder jo brylluppet væk fra alting, jeg må prøve om jeg ikke kan lokke hende til at åbne kirken dagen før når vi alligevel skal op og gøre receptionslokalet klart (det ligger lige ved siden af), ellers må jeg få svigermekanikken til at kører fra Århus lidt før så de kan nå det... Vores kirke tilbyder ikke at gøre det, men det er også en lille landsbykirke der kun har 3-4 bryllupper om året

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja vi holder jo brylluppet væk fra alting, jeg må prøve om jeg ikke kan lokke hende til at åbne kirken dagen før når vi alligevel skal op og gøre receptionslokalet klart (det ligger lige ved siden af), ellers må jeg få svigermekanikken til at kører fra Århus lidt før så de kan nå det... Vores kirke tilbyder ikke at gøre det, men det er også en lille landsbykirke der kun har 3-4 bryllupper om året

Hvis i bare sørger for at blomsterne er i reagensglas, eller de der plastikholdere man kan købe langstilkede roser i, så de har lidt vand, så kan I jo også sagtens sætte dem op dagen før, hvis I kan få lov til det :)

0

Del dette indlæg

Hvis i bare sørger for at blomsterne er i reagensglas, eller de der plastikholdere man kan købe langstilkede roser i, så de har lidt vand, så kan I jo også sagtens sætte dem op dagen før, hvis I kan få lov til det :)

Ja det er det jeg tænker, synes måske det andet bliver en smule stress... Men jeg er også bare totalt kontrol freak...

0

Del dette indlæg

Ja det er det jeg tænker, synes måske det andet bliver en smule stress... Men jeg er også bare totalt kontrol freak...

:lol: Det er jeg også, men jeg overlader det til min mor, og så behøves jeg ikke vide hvornår hun gør det, bare at det bliver gjort. Vi har ikke bil, så det er alt for besværligt, hvis jeg selv skal stå for det, det tager 1 times tid i bus derud, fordi jeg først skal hele vejen ind til Århus C, for så at skifte bus.

Men hvis der er så få vielser i den kirke I skal vies i, så er det jo ikke noget problem at ordne det dagen før. I "vores" kirke, kan vi jo risikere at der er andre som skal bruge kirken før os, og så dur det jo ikke at have pyntet op i forvejen.

0

Del dette indlæg

Alternativet må være at det hele er gjort klart og ligger i sognehuset og at svigermor eller en af mine mostre smider dem i vaserne alt efter hvem der kommer først, vi kommer i god tid i min familie så jeg synes det er lidt kikset hvis blomsterne bliver sat på plads når folk allerede er kommet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke om vi overhovedet pynter op. Det har ikke den store betydning for os og en post vi vægter i budgetter, da kirken er smuk i sig selv. Min mor tilbød dog at pynte op med brudeslør ved bænkene, så det er nok noget hun kommer til at stå for.

0

Del dette indlæg

Ved ikke om vi overhovedet pynter op. Det har ikke den store betydning for os og en post vi vægter i budgetter, da kirken er smuk i sig selv. Min mor tilbød dog at pynte op med brudeslør ved bænkene, så det er nok noget hun kommer til at stå for.

Vi har det lidt på samme måde, så jeg regner også kun med at det bliver en enkelt blomst i hver vase/holder, og så er det ligesom det. Men det kommer min mor til at styre, det er også hende som betaler for blomsterne der skal bruges til dagen, så vil ikke presse alt mulig ned over hovedet på hende.

0

Del dette indlæg

Vores kirke er også super flot indvendig, så jeg har faktisk også overvejet, om vi skulle springe blomsterne over, bænkene har i mine øjne den skønneste farve, og der er super flotte kalkmalerier, og altertavlen er også super smuk. Ja generelt er det bare en super smuk kirke.

Svigermor mener jo også der skal sløjfer op, hun har et eller andet voldsomt forhold til sløjfer, stod det til hende var der sløjfer overalt til vores bryllup :lol:

0

Del dette indlæg

Sløjfer lyder også voldsomt. Skulle vi have sløjfer i den kirke hvor vi skal vies, ville det se meget spøjst ud og malplaceret vil jeg tænke.

Jeg tror heller ikke at det er det gæsterne vægter højt hvorvidt det er pyntet op i kirken med blomster eller ej til et bryllup.

Vi har valgt kirken, som er en lille hyggelig kirke, fordi vi synes den er smuk i sig selv og fordi vi har en tilknytning til kirken. Hvis min mor vil sætte brudeslør i hver holder, skal hun være velkommen til det, men Ikke noget overpyntet i hvert fald, som fjerner fokus fra den smukke kirke og stemningen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sløjfer lyder også voldsomt. Skulle vi have sløjfer i den kirke hvor vi skal vies, ville det se meget spøjst ud og malplaceret vil jeg tænke.

Jeg tror heller ikke at det er det gæsterne vægter højt hvorvidt det er pyntet op i kirken med blomster eller ej til et bryllup.

Vi har valgt kirken, som er en lille hyggelig kirke, fordi vi synes den er smuk i sig selv og fordi vi har en tilknytning til kirken. Hvis min mor vil sætte brudeslør i hver holder, skal hun være velkommen til det, men Ikke noget overpyntet i hvert fald, som fjerner fokus fra den smukke kirke og stemningen.

Ifølge svigermor pifter sløjfer ALT op , behøves jeg at nævne at jeg IKKE er enig -HAHA-

Hver gang jeg nævner noget med, at jeg tænker der kunne vi binde lid tyl om, så kommer den fra svigermor " eller de der hvide satinsløjfer jeg har" , nej nej nej, stop så med de pokkers sløjfer :tunge:

0

Del dette indlæg

Hehe kunne være du bare for sjov skulle få bundet en sløjfe som pynt om den stol hun skal sidde på til festen ;)

Og beklager Camilla at din tråd blev lidt Off Topic med sløjfesnak.

0

Del dette indlæg

Hehe kunne være du bare for sjov skulle få bundet en sløjfe som pynt om den stol hun skal sidde på til festen ;)

Og beklager Camilla at din tråd blev lidt Off Topic med sløjfesnak.

Svigermor skal være med til at dække op , og hun mener faktisk at vi skal binde tyl og blomster på vores stole :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha... Der er altid plads til en sløjfesnak :-D

Rikke, det kan være at svigermor ikke fik alle hendes sløjfer til hedes eget bryllup så nu skal du have dem :-D

Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg

Da vi var ved blomsterhandleren og bestille tilbød de at pynte kirken op. Det er er vant til. De spurgte hvilken kirke, om vi ville have kun blomster eller halv blomster og lys og om de skulle pynte op. Da vi snakkede med præsten sagde vi blomsterhandleren pyntede op og vi ønskede halv lys pg halv blomster, så havde kirketjeneren sat op med vand til hver anden bænk.

0

Del dette indlæg

Da vi var ved blomsterhandleren og bestille tilbød de at pynte kirken op. Det er er vant til. De spurgte hvilken kirke, om vi ville have kun blomster eller halv blomster og lys og om de skulle pynte op. Da vi snakkede med præsten sagde vi blomsterhandleren pyntede op og vi ønskede halv lys pg halv blomster, så havde kirketjeneren sat op med vand til hver anden bænk.

Men det koster jo så også :wink: Vi har netop valgt at sørge for det selv, for at spare de penge, fordi VI syntes det er lidt en unødvendig post, og ikke gider bruge særlig mange penge på at pynte kirken, som vi kun skal bruge i ca. ½ time :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rikke, det kan være at svigermor ikke fik alle hendes sløjfer til hedes eget bryllup så nu skal du have dem :-D

:lol: Jeg er sikker på at der var MASSER af sløjfer den dag, det er skisme ikke kun i forbindelse med bryllup, at hun er sløjfebesat, det er sådan helt enerelt hver gang der skal være fest, ja også til jul. I december måned er deres hjem fuldstændig proppet med LYSERØDE sløjfer . Jaja, så længe hun bare holder dem for sig selv, så er det helt fint med mig :tunge:

0

Del dette indlæg

:lol: Jeg er sikker på at der var MASSER af sløjfer den dag, det er skisme ikke kun i forbindelse med bryllup, at hun er sløjfebesat, det er sådan helt enerelt hver gang der skal være fest, ja også til jul. I december måned er deres hjem fuldstændig proppet med LYSERØDE sløjfer . Jaja, så længe hun bare holder dem for sig selv, så er det helt fint med mig :tunge:

Alle ved at man ikke kan holde jul uden lyserøde sløjfer :-D

0

Del dette indlæg

Alle ved at man ikke kan holde jul uden lyserøde sløjfer :-D

Ja for pokker, det er jo slet ikke jul hvis man ikke har lyserøde sløjfer :floejt:

Spurgte lige kæresten, om der var masser af sløjfer til svigermors bryllup, og det bekræftede han at der var, tænkte det sgu nok :lol:

Ej jeg har en fantastisk svigermor, ja jeg elsker hende altså. Meeen lige den der sløjfe-besættelse, den er jeg altså bare ikke lige helt med på. Vi er generelt ikke helt enige om, hvordan der skal pyntes op til brylluppet, men altså så er det godt at det er VORES bryllup, og ikke hendes. F.eks mener hun at servietterne skal være hvide, for ellers syntes hun der kommer for meget lilla, der er jeg jo så uenig. For både dug og service er hvidt, så jeg syntes netop at blomster, lys og servietter skal være lilla, og sådan bliver det altså.

Men skønt at have familie som gerne vil hjælpe, det lyder også til at din/jeres familie gerne hjælper hvor de kan :)

0

Del dette indlæg

Haha, og så lige lyserød...rød ville i det mindste give lidt mere mening :-)

Når det kommer til arrangementer af den her størrelse kan man godt se at vi kommer fra forskellig økonomisk baggrund, Sunes forældre er begge ingeniører og har derfor rigtig gode lønninger så svigermor synes alt det der DIY, hjemmebag osv. er unødig stress når man nu kan købe sig fra det... Mine forældre er håndværker (min far var oven i købet selvstændig i mange år) og pharmakonom så de har aldrig haft meget at rutte med så min mor synes bare at det er så vildt at alting er så dyrt :-D

Men de er sgu søde og hjælper med det de lige kan... Svigermor version 2.0 er helt sikkert bedre end version 1.0 (min ex-mands mor)

0

Del dette indlæg

Haha, og så lige lyserød...rød ville i det mindste give lidt mere mening :-)

Når det kommer til arrangementer af den her størrelse kan man godt se at vi kommer fra forskellig økonomisk baggrund, Sunes forældre er begge ingeniører og har derfor rigtig gode lønninger så svigermor synes alt det der DIY, hjemmebag osv. er unødig stress når man nu kan købe sig fra det... Mine forældre er håndværker (min far var oven i købet selvstændig i mange år) og pharmakonom så de har aldrig haft meget at rutte med så min mor synes bare at det er så vildt at alting er så dyrt :-D

Men de er sgu søde og hjælper med det de lige kan... Svigermor version 2.0 er helt sikkert bedre end version 1.0 (min ex-mands mor)

Jeg tænkte præsis det samme, første år jeg så deres hjem i december , " hvorfor pokker er de lyserøde?" :)

Vi kommer begge to fra ca. samme økonomiske vilkår i vores familier , så både min mor og svigermor syntes også det gælder om at tænke kreativt , og finde på billigere løsninger. Meeen kan nu altså også ind imellem godt mærke, at svigerforældrene har lidt flere penge mellem hænderne end min mor, når svigermor kommer med et eller andet forslag og så siger " det kan jo laves for få penge", jaja, men 1000 kroner her og 1000 kroner der, det har vi skisme ikke råd til.

Skønt at din "nye" svigermor er bedre, der er altså ikke noget værre end at have en svigermonster :tunge:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer