Mrs. to be

Birgitte - sulten efter gode råd

6 indlæg i dette emne

Hej Birgitte,

Jeg har det meste af mit liv været temmelig slank og i mit voksen liv vejet omkring de 55 kg, jeg er 165 cm høj.

Pga forskellige omstændigheder tog jeg voldsomt på (25 kg), jeg har nu tabt 11 af dem, men mangler nu de sidste 14, og jeg har 16 mdr til det. Jeg SKAL og VIL have tabt det sidste.

Mine udfordringer er dog:

1. Jeg vil meget gerne komme op og løbe igen (=mange kalorier forbrændes og der skal ikke bruges så meget tid), men efter min vægtstigning har jeg fået problemer med mine knæ, efter en læge undersøgelse fik jeg at vide at det skyldes at brusken i knæene er blivet mere strid pga vægtstigningen og det er det medfører mine smerter. Andre har anbefalet at cykle, men jeg cykler 12 km om dagen og spinner 3 gange om ugen, og vil meget gerne i gang med at løbe i stedet! Har du erfaringer med dette og kan du hjælpe med en evt træningsplan?

2: udover cardio skulle der også meget gerne være noget opstramning af en art. Her mangler jeg hjælp! Kan du anbefale mig træningsplan på en uge?

3. Jeg har fået lavet en kostplan hos en diætist 1475 calorier om ugen, men mangler inspiration til flere typer retter og mellemmåltider med oplyst calorie indhold, har afprøvet næsten alle opskrifter på madopskrifter.nu og den hæfte som jeg har fået, kan du anbefale sidder eller bøger med opskrifter til inspiration.

Håber ikke det er for meget med alle disse spørgsmål.

Ihvertfald vil jeg sige tak for din tid!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig :loveshower:

Må jeg anbefale Anne Bech´s bog "Fit på 100 dage". Der er rigtig mange super gode øvelser, som opstrammer og slanker, og de kan laves hjemme i stuen :) I bogen er der også komplet kostplan, og det er rigtig lækker mad. Jeg følger den dog ikke til punkt og prikke, men har en god veninde som er på de 100 dage lige nu, og er vildt begejstret -Og hun har nok været på samtlige kure der findes. Anne Bech har også lagt nogle små videoer på TV.2´s hjemmeside, hvor hun giver tips til bl.a. flad mave og opstramning af lår. Synes de er geniale, og bruger dem flere gange om ugen. Du kan også følge hende på Facebook.

Håber du kan bruge det, og held og lykke med vægttabet :cheerleader3:GP

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan SÅ godt sætte mig ind i dit problem… har selv vejet omkring de 50 kg det meste af mit teenagerliv og starten af 20'erne… men lige pludselig tog jeg 10 kg på, og uanset hvad jeg gjorde så har jeg ikke tabt mig en dyt! Tværtimod!!!

Men så begyndte jeg at spise efter Low Carb High Fat metoden til aftensmad, og der smed jeg 0,5 kg (det var jo ikke det store)… Men så tog jeg springet tager de næste 3 uger, hvor jeg spiser strikt efter kuren (Skal lige sige at det er en god kur, fordi jeg spiser lækker mad, og jeg er aldrig sulten…) Men jeg startede i lørdags og har på en uge smidt 2 kg :D Så det er en start for mig…

Mht. at du ikke kan løbe… har selv en sportsskade på mit ene knæ, og derfor kan jeg kun holde til at løbe i en periode, for bagefter at må tage en lang pause… Men jeg har fundet ud af at hvis man går 6.5 km/t med en hældning på 15 % på løbebånd, så taber man 872 kcal på en time… Det er i hvert fald en del mere end jeg taber når jeg løber, og det er ikke et problem med mit knæ eller tendens til skinnebensbetændelse...

Mht. opstramning har jeg søgt på nettet omkring fx abs challenge (der er mange gode på pinterest)… Jeg er startet med maven og armene (men har også et år til vi skal giftes) men det fungere overraskende godt i forhold til jeg kun har været i gang i en uge… Og det virker ikke helt så uoverskueligt, fordi det er lette øvelser, som jeg kan lave hjemme på gulvet foran tv'et, hvis der kommer noget jeg gerne vil se eller hvis jeg ikke lige har tid til fitness den dag…

Held og lykke med det i hvert fald!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig :loveshower:

Må jeg anbefale Anne Bech´s bog "Fit på 100 dage". Der er rigtig mange super gode øvelser, som opstrammer og slanker, og de kan laves hjemme i stuen :) I bogen er der også komplet kostplan, og det er rigtig lækker mad. Jeg følger den dog ikke til punkt og prikke, men har en god veninde som er på de 100 dage lige nu, og er vildt begejstret -Og hun har nok været på samtlige kure der findes. Anne Bech har også lagt nogle små videoer på TV.2´s hjemmeside, hvor hun giver tips til bl.a. flad mave og opstramning af lår. Synes de er geniale, og bruger dem flere gange om ugen. Du kan også følge hende på Facebook.

Håber du kan bruge det, og held og lykke med vægttabet :cheerleader3:GP

Fedt... Tusind tak, har også hørt om den... og synes faktisk det er rart med en " uge opskrift" man bare kan følge og ikke skal tænke så meget...!!! Bare GØR det!!! Jeg vil se om jeg ikke kan bladre lidt i den i en boghandler..!! Tak :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan SÅ godt sætte mig ind i dit problem… har selv vejet omkring de 50 kg det meste af mit teenagerliv og starten af 20'erne… men lige pludselig tog jeg 10 kg på, og uanset hvad jeg gjorde så har jeg ikke tabt mig en dyt! Tværtimod!!!

Men så begyndte jeg at spise efter Low Carb High Fat metoden til aftensmad, og der smed jeg 0,5 kg (det var jo ikke det store)… Men så tog jeg springet tager de næste 3 uger, hvor jeg spiser strikt efter kuren (Skal lige sige at det er en god kur, fordi jeg spiser lækker mad, og jeg er aldrig sulten…) Men jeg startede i lørdags og har på en uge smidt 2 kg :D Så det er en start for mig…

Mht. at du ikke kan løbe… har selv en sportsskade på mit ene knæ, og derfor kan jeg kun holde til at løbe i en periode, for bagefter at må tage en lang pause… Men jeg har fundet ud af at hvis man går 6.5 km/t med en hældning på 15 % på løbebånd, så taber man 872 kcal på en time… Det er i hvert fald en del mere end jeg taber når jeg løber, og det er ikke et problem med mit knæ eller tendens til skinnebensbetændelse...

Mht. opstramning har jeg søgt på nettet omkring fx abs challenge (der er mange gode på pinterest)… Jeg er startet med maven og armene (men har også et år til vi skal giftes) men det fungere overraskende godt i forhold til jeg kun har været i gang i en uge… Og det virker ikke helt så uoverskueligt, fordi det er lette øvelser, som jeg kan lave hjemme på gulvet foran tv'et, hvis der kommer noget jeg gerne vil se eller hvis jeg ikke lige har tid til fitness den dag…

Held og lykke med det i hvert fald!

WAUV hvor flot!!! 2 kg på en uge er bare drømme scenariet...!!! SEJT!

Det er også utrolig meget...!!! og man siger jo også at hurtig gang med hældning ikke er lige så belastende for knæene som løb, jeg anede bare ikke at man forbrændte så meget, derfor synes jeg det virkede lidt endeløst..! Men 872 på en time er faktisk rigtig rigtig rigtig godt!

Fedt med abs challenge osv, det skal jeg lige prøve og se om jeg ikke også kan finde det... Det er netop sådan nogle øvelser jeg leder efter, dem der kunne være gode og nemme at lave de dage man ikke har tid eller lyst til at tage i motionscenteret..! Måske nogle håndvægte og en måtte og så er det det..!!

Rigtig gode indlæg...!! Tak piger :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Birgitte,

Jeg har det meste af mit liv været temmelig slank og i mit voksen liv vejet omkring de 55 kg, jeg er 165 cm høj.

Pga forskellige omstændigheder tog jeg voldsomt på (25 kg), jeg har nu tabt 11 af dem, men mangler nu de sidste 14, og jeg har 16 mdr til det. Jeg SKAL og VIL have tabt det sidste.

Mine udfordringer er dog:

1. Jeg vil meget gerne komme op og løbe igen (=mange kalorier forbrændes og der skal ikke bruges så meget tid), men efter min vægtstigning har jeg fået problemer med mine knæ, efter en læge undersøgelse fik jeg at vide at det skyldes at brusken i knæene er blivet mere strid pga vægtstigningen og det er det medfører mine smerter. Andre har anbefalet at cykle, men jeg cykler 12 km om dagen og spinner 3 gange om ugen, og vil meget gerne i gang med at løbe i stedet! Har du erfaringer med dette og kan du hjælpe med en evt træningsplan?

2: udover cardio skulle der også meget gerne være noget opstramning af en art. Her mangler jeg hjælp! Kan du anbefale mig træningsplan på en uge?

3. Jeg har fået lavet en kostplan hos en diætist 1475 calorier om ugen, men mangler inspiration til flere typer retter og mellemmåltider med oplyst calorie indhold, har afprøvet næsten alle opskrifter på madopskrifter.nu og den hæfte som jeg har fået, kan du anbefale sidder eller bøger med opskrifter til inspiration.

Håber ikke det er for meget med alle disse spørgsmål.

Ihvertfald vil jeg sige tak for din tid!

Hej,

Det er nogle rigtig gode spørgsmål du har, men det er desværre ikke noget som jeg kan hjælpe dig med, når jeg ikke har screenet eller målt dig. Al træning skal planlægges individuelt for at få optimale resultater og undgå skader - især når du har problemer med knæet skal du ikke følge et standardiseret program fra f.eks en bog. Hvis jeg var dig, ville jeg passe rigtig meget på med at gå igang med løb - og i stedet komme igang med basis styrketræning for at få styrket muskulaturen omkring knæet.

For at passe på dit knæ vil det også være en rigtig god idé at tage en god Omega 3 - jeg kan anbefale den fra Purepharma, som har et rigtig godt indhold og kvalitet. Tænk på de gode fedtsyrer som smørelse til leddene :)

Jeg er ikke selv vanvittig god til opskrifter, men det kan betale sig at få inspiration til nye retter og selv taste indholdet ind (Madlog.dk etc.). Selv er jeg rigtig glad for Madbanditten.dk og Salattosen.dk

Jeg håber, at du har fået lidt svar på dine spørgsmål :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer