Macg

Dresscode?

35 indlæg i dette emne

Interessant med de mange former for dresscode :)

Personligt havde vi ikke nogen dresscode, men den katolske kirke kræver at knæ og skuldre er dækkede, så det skrev vi på vores hjemmeside. For gæsterne betød det jo bare at de så måtte have en cardigan og størmpebukser eller lignende på i kirken, de kunne altid smide det senere hvis de ville :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Egentlig ville vi gerne have en dresscode fordi vi ved at nogen i min familie ikke kan finde ud af at klæde sig, hverken til hverdag eller fest! Men jeg er bange for at folk kommer til at synes at vi er for snobbede hvis vi skriver sådan noget...

Jeg gider bare ikke se mine to kusiner (teenagere) i tøj som slet ikke passer til deres størrelser, de er meget overvægtige og tror de kan klemme sig ned i en small! Og deres forældre er lige så slemme, min onkels bukser har aldrig set hans sko og min tante kan være rigtig pæn, men hun er for det meste i den samme store bluse/trøje/eller-hvad-det-nu-er og den er bare så grim og altid de samme bukser og udjokkede sko når der er fest! Det er virkelig forfærdeligt at se på og pinligt at være i nærheden af dem.

0

Del dette indlæg

Jeg synes personligt det er fedt nok med en dresscode! Det kan nogle gange også gøre det nemmere for gæsterne, fordi de får en fornemmelse af hvad andre også kommer i :-) (det er jo oftest kvindernes kæmpe problem)

Derudover vil det også betyde at der ikke kommer nogen som er fuldstændig over/underdressed, hvilket nogle (inkl. mig selv) synes er MEGA pinligt.. xD

Så et eller andet sted er det måske en smart nok ide at give udtryk for hvad man lægger op til med sin fest og sit tema :-)

Er man i en spejderhytte siger det jo lidt sig selv, ligesom hvis man er på et slot.. :-) men alligevel.. Og så er der da også mange der synes det er sjovt ;-)

Ens dresscode kan jo godt bare være: påklædt til grill og vild abefest ikke? ;)

0

Del dette indlæg

Vi har i invitationen skrevet:

Dresscode: Festligt dvs. frit valg i den pæne afdeling.

Så er det op til folk hvad de vil have på og hvad de føler sig godt tilpas i.

Det at der står i den pæne afdeling satser vi også på at folk opfatter, så de ikke kommer i joggingsæt eller lign., men vi vil ikke kræve en bestemt påklædning hos vores gæster. En pæn bluse/t-shirt og et par pæne cowboybukser går jo også an, for de af herrene som ikke er skjorte/slips og pæne bukser typen og for os er det underordnet hvorvidt kvinderne kommer i kjole... jo ikke alle der føler sig godt tilpas i kjole.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol: Jeg kan godt mærke jeg skiller mig ret så meget ud. Jeg er bedøvende ligeglad med hvad folk tropper op i, så længe de har tøj på. Om de vil komme i et par jeans og en t-shirt, eller i en galla kjole, jeg kunne ikke være mere ligeglad. For mig er det bare vigtigt at folk føler sig godt tilpas.

1

Del dette indlæg

Helt enig Rikke. Det er vigtigt at gæsterne føler sig godt tilpas i det de har på, men synes nu også at skrive dresscode: Festligt, dvs. frit valg i den pæne afdeling giver dem lejlighed til at vælge noget de synes er behageligt at have på. Vi er ligeglad med om herrerne kommer i skjorte og slips, pæne bukser eller om kvinderne ikke har kjole på. Grundet til at der står frit valg i den pæne afdeling er dog, at jeg nødigt ser at min far F.eks ville troppe op i joggingbukser eller lign., så får han sgu ikke lov til at følge mig op, så bliver det lidt for pinligt tror jeg.

Eller hvis gæsterne kunne finde på at troppe op i en eller andet form for kostume, fordi de mente at nu skal vi tage lidt pis på brudeparret, fordi de ikke har skrevet en dresscode. Ville være alt, alt for pinligt.

Men jeg tror nu at de fleste når der nu er inviteret til bryllup tænker lidt over hvad de tager på, men om de kommer i en t-shirt,jeans, skjorte, sweater (efterårsbryllup), kjoler eller jakkesæt, ja det er helt op til folk selv.

0

Del dette indlæg

Helt enig Rikke. Det er vigtigt at gæsterne føler sig godt tilpas i det de har på, men synes nu også at skrive dresscode: Festligt, dvs. frit valg i den pæne afdeling giver dem lejlighed til at vælge noget de synes er behageligt at have på. Vi er ligeglad med om herrerne kommer i skjorte og slips, pæne bukser eller om kvinderne ikke har kjole på. Grundet til at der står frit valg i den pæne afdeling er dog, at jeg nødigt ser at min far F.eks ville troppe op i joggingbukser eller lign., så får han sgu ikke lov til at følge mig op, så bliver det lidt for pinligt tror jeg.

Eller hvis gæsterne kunne finde på at troppe op i en eller andet form for kostume, fordi de mente at nu skal vi tage lidt pis på brudeparret, fordi de ikke har skrevet en dresscode. Ville være alt, alt for pinligt.

Men jeg tror nu at de fleste når der nu er inviteret til bryllup tænker lidt over hvad de tager på, men om de kommer i en t-shirt,jeans, skjorte, sweater (efterårsbryllup), kjoler eller jakkesæt, ja det er helt op til folk selv.

Altså jeg har da nogle stykker, hvor jeg ved at de nok ikke kommer i kjole/skjorte og pæne bukser, men det har jeg det helt fint med. Sådan nogle som min farmor og farfar, der tror jeg min farmor kommer i bukser, og min farfar har MÅSKE en skjorte på. Min svoger kommer med garanti hverken i skjorte eller pæne bukser ( det har jeg aldrig set ham i), og så tænker jeg også at mine 4 brødre heller ikke kommer i pæne bukser og skjorte ( de er 13-15-16- og 22 ) , ja og min faster og onkel ved jeg heller ikke lige. Generelt er jeg 100 procent sikker på, at ingen kommer i gallakjoler.

Men jeg tænker også at det nok er MEGET forskelligt fra familie til familie hvad der er normalt, og hvor meget man går op i sådan noget. I vores familier har det altid være vigtigst at folk følte sig godt tilpas, og der har aldrig været dresscode, så for os ville det være unaturligt at skrive det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde dresscode - men slet ikke med galla og lang kjole osv. Bare jakkesæt for mænd og kjole (af en eller anden art) eller pæne bukser for kvinder. Så kunne alle formentlig finde noget hjemme i skabet. Jeg har set ternet skjorter og lædervest flere gange til et bryllup - det skulle dælme ikke ske for vores. Et par af mine onkler jokede med at de ville komme i shorts. Det tog jeg da meget roligt, og sagde det var fint nok - men de ville blive sendt hjem på stedet af min lillesøster for at skifte tøj. Jeg har normalt en pæn velklædt familie og det var også ganske glimrende på dagen.

Redigeret af Victorias secret
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer