Qutie

Esmée & Emmett's Slotsbryllup - 14. juni 2014

19 indlæg i dette emne

Lad os starte eventyret helt tilbage ved frieriet.

Frieriet

Den 9. marts 2011 startede dagen som altid med at Emmett kyssede mig godmorgen, og sagde at jeg skulle stå op før kl 10. Derefter kørte han på arbejde som altid.

Da jeg stod op stod der 3 breve i køkkenet med kl. 10, 11 og 12 på.

Klokken 10 åbnede jeg det første brev, hvor der stod:

Idag er ikke en hel normal dag.

Nyd din morgenmad og se frem til hvad end dagen måtte bringe.

Jeg elsker dig

Så jeg spiste min morgenmad og havde lidt svært ved at vente til klokken 11...

Klokken 11 stod der:

Inden kl. 15.00 skal du have pakket en taske eller kuffert til to overnatninger.

Den bør som minimum indeholde

- Et sæt pænt hverdagstøj

- Din foretrukne makeup til en elegant aften

- Hårspray, hårbørste, evt. glattejern

- Toiletsager til os begge

Jeg glæder mig til at se dig.

Klokken blev 12 og jeg åbnede det sidste brev:

Læg din smukkeste makeup, gør håret flot, twist dig i en sag af en kjole.

Gør dig klar til at nyde en flot aften i mit selskab.

Klokken 15:30 kommer der en chauffør og henter dig. Han vil også sørge for din baggage.

Jeg glæder mig til en fantastisk aften sammen med dig

Vi ses.

Da det var dagen før min 25 års fødselsdag, blev jeg så glad for at skulle på weekend. Men hvor jeg skulle hen havde jeg ingen anelse om.

Jeg fik krøllet håret, lagt makeup, tog min flotteste kjole og hæle på og så trippede jeg ellers rundt i cirkler til klokken blev 15:30.

Klokken 15:30 som planlagt trillede der en pink Cadillac ind på gårdspladsen. Mig og chaufføren kørte afsted og fik snakket en masse, i kan tro sådan en bil i den farve får meget opmærksomhed!

Vi kørte en 40 minutters tid og så ankom vi til Hvedholm slot hvor Emmett stod i et lækkert jakkesæt og tog imod mig, så på arbejde var han ikke kørt.

Han viste mig op til værelset og sagde at vi havde en reservation til aftensmad kl. 18. Han serverede mig chokolade æg og kakaomælk i ventetiden, mums!

Klokken 18 gik vi ned og fik en 3 retters menu, lækker mad og smukke omgivelser!

Efter maden spurte han om jeg ville med ud og gå en lille tur rundt på slottet, det ville jeg gerne!

Vi gik op i tårnet og kiggede, hvad vi snakkede om kan jeg ikke huske - men han sagde 'og så vil jeg spørge dig om du vil gifte dig med mig?' hvorefter han faldt på knæ og tog den smukkeste ring frem! Det tog mig ikke mange sekunder at sige ja!

Puha mine ben rystede og jeg hoppede rundt af glæde! Det varede lidt før jeg var i stand til at gå ned af trappen igen.

ringen.jpg

Æsken til ringen er fra New Zealand, og ringen er fra USA. Ringen er en hvidguldsring med samlet set 1.32ct diamanter. Den blev lavet af en guldsmed i USA tilbage i 1911. En mand bestilte ringen til sin udkårne som han endnu ikke havde fundet. Desværre fandt han hende aldrig, og ringen gik i arv. Sidste år blev den solgt til en juveler, hvor Emmett fandt den til mig. Ringen har ventet 100 år på mig! :a1221:

Dagene efter besluttede vi at holde brylluppet på Hvedholm slot d. 14.6.14. (3 år senere) Det var oplagt nu han friede der. Så var der også tid til at spare op så vi ikke stod med lån bag efter. Det kan varmt anbefales, alt er betalt nu, så der er bare de skønne minder og en masse billeder tilbage.

Invitationer

Vi fik ret hurtigt sendt save the date kort ud til familien, det var en køleskabsmagnet, så blev den ikke væk i en stak papir hos folk :happy:

Baggrundsbilledet til invitationen så sådan her ud:

ring.jpg

De rigtige invitationer blev sendt ud 10 måneder før brylluppet. Jeg havde googlet lidt (hvilket sker ret ofte) og faldt over nogle ViewMaster invitationer på Etsy prisen var dog pænt høj, så googlede lidt mere og fandt Studio3D som har en ret grim hjemmeside, men prisen var noget bedre og servicen er super. Vi fik købt et lille Fuji 3D kamera (fantastisk underholdende) og fik lavet 7 billeder og en lille Cinderella historie på Hvedholm Slot.

Vi fik bestilt og modtog en kæmpe pakke med ViewMasters og æsker. Vi bestilte visitkort hos Vistaprint til de små sedler med ønskeliste, adresser, tidsplan og hvor de kunne svare på invitationen online. Plus klistermærker til æskerne med monogram på.

viewmaster03.jpg

viewmaster02.jpg

viewmaster%20story.jpg

Billederne kommer rigtig til sin ret i 3D, men det er lidt svært at vise her:lol:

Skoene!

Jeg har en svaghed for høje hæle, så jeg fik ret hurtigt købt mine drømmesko (aaalt for dyre, indrømmet) Jeg købte dem hos Christian Louboutin i Grønnegade, december 2011. De havde ikke så mange af dem tilbage, Alexandra var også inde og prøve dem samtidig, heldigvis havde hun mindre fødder end mig :wink:

De var mit 'noget blåt' på dagen.

sko.jpg

Brudekjolen fra Dubai

Vi bor nu i Dubai, så det var oplagt at finde en brudekjole her. Jeg havde min søster på besøg til at hjælpe med at finde the one. Vi startede hos Pronovias i Dubai Mall hvor jeg havde bestilt tid, fin service, men de havde ikke nogen kjole der gav kriller i maven. Jeg havde kig på en fra deres katalog, men var tvunget til at købe den hvis de bestilte hjem, så ville lige kigge andre steder først. Vi tog videre til Wafi Mall hvor der var en sød lille brudebutik. Servicen var stort set ikke eksisterende, men fik da prøvet 2 kjoler, de kostede lidt mere end Provonias, men føltes dårligere kvalitet, så vi tog på café og tænkte lidt.

Jeg havde set noget nede ved stranden, en butik der lignede de havde brudekjoler, så vi hoppede i en taxi og kørte derned. Vi fandt butikken og gik ind, men det var indiske brudekjoler smukke, men slet ikke hvad jeg ledte efter.

På den anden side af vejen var der så et endnu større skilt med en hvid kjole vi hidtil havde overset. Hazar, gad vide hvad det var?

Vi gik ind i den store villa og spurte om hun solgte brudekjoler? Hun grinte lidt og sagde at de ikke solgte andet, og gav os så en rundtur hvor hun viste den ene drømmekjole fyldt med Swarovski sten efter den anden. Lidt tøvende spurgte jeg om priser... og ja de var alt alt for høje, det var trods alt haute couture og virkelig lækker kvalitet. Jeg fortalte hende mit budget hvilket var ¼ af priserne jeg fik på de smukke kjoler i udstillingen:o Hun mumlede lidt og vi blev sat i kontoret. Så fandt de en smuk kjole frem som passede i prisen og spurte om jeg ville prøve - så ja hvorfor ikke!

Den var vildt smuk, en prinsesse værdig men ikke helt den form jeg ønskede da den var en ball gown og jeg drømte om en mermaid, så de fandt lidt flere frem som jeg prøvede, alle smukke men ikke helt 'kjolen'. Så fandt hun en frem hun ikke ville fortælle prisen på (uh åh) Og den var drømmekjolen! Hun gav først en pris, men den var stadig langt over budgettet Hun kiggede lidt på mig og gik så lidt tid og kom tilbage med en rigtig god pris, der kun var lidt over mit budget. Så jeg skulle lige sove på det, og ja jeg kunne slet ikke få kjolen ud af hovedet, så jeg lavede hurtigt en aftale med dem igen, og ja det var stadig kjolen da jeg var tilbage og prøve igen, den var endda smukkere end jeg huskede Jeg fik taget mål og de satte en masse nåle i en hør model så den kommer til at passe helt perfekt. Fantastisk prinsesse oplevelse!

Jeg var tilbage et par gange til fitting så den blev helt perfekt. Jeg fik også tips til at sidde og bevæge mig rundt, ganske rart da jeg bestemt ikke går i så fine kjoler til hverdag. Kjolen er fyldt med blonder hvorpå der er syet Swarovski sten, palietter og perler, den glimter utrolig smukt.

kjolen900.jpg

Funfact: Kjolen vejer 5 kg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store dag!

Vi valgte en tidelig vielse allerede klokken 10 så vi havde en lang dag med vores gæster, fantastisk beslutning!

Jeg startede morgenen klokken 6 med at tage makeup på, klokken 7 ankom frisøren fra Nifty i Nyborg (super rart ikke at skulle ud af døren) Hun fik tryllet mit hår op i en fantastisk frisure og fik på magisk vis gemt 70 hårnåle. Hun satte efterfølgende hår på min brudepige.

Klokken blev 9:30 og mine forældre overraskede mig med en hestevognstur til kirken.

04.jpg

01.jpg

Vi blev viet i Thurø kirke ved Svendborg, kirken fik vi udsmykket med oliventræer med orkidéer. Det gav en fantastisk stemning.

02.jpg

03.jpg

05.jpg

Hestevognen kunne ikke trække op til kirken, så jeg smuttede lige i de flade sko til den lille gåtur.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken

06.jpg
Mit hårsmykke/circlet er fra MedievalBridalFashions. Halskæden er Evenstar fra Ringenes Herre - man er vel lidt nørdet :wink:

07.jpg
Lige de sidste justeringer inden indgang.

08.jpg
Stolt far :a1221:

09.jpg

10.jpg
Den mest fantastisk præst, han har humor og en røst der får alle til at lytte.

11.jpg
En yderst tilfreds mand! Han fik lidt fugtige øjne da jeg kom op af gulvet, hvilket jeg havde drømt om, men ikke turde håbe på :7himmel:

12.jpg

13.jpg
Der kastes fuglefrø, det ønskede jeg da jeg var helt lille.

14.jpg
Turen fra Thurø til Faaborg tog vi en en Porsche limousine - lækker bil ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringene

Vores ringe er meget specielle, vi har kigget på så mange ringe de sidste par år, men Emmett kunne ikke rigtig finde noget han kunne lide.
Så jeg tog en modig beslutning og prøvede at tegne ringene selv. Det blev til to Phoenixes der holder rubinerne, halefjerene fletter sammen i bunden om vores navn - de blev udført af Ragnar R. Jørgensen og han lavede dem så tæt på mine tegninger, eneste ændring er at brillanterne blev flyttet ned i halefjerene, hvilket gav en bedre afslutning - jeg er lidt stolt!

Min tegning:
Vielsesringeide900.jpg

De færdige ringe
24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg
Min morgengave var en dejlig overraskelse, den havde Ragnar lavet ud fra mine tegninger - den blev så smuk :a1221: Godt valgt af min kære mand.

Redigeret af Qutie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

28.jpg

29.jpg

30.jpg

Min smukke buket fra Blomsterhjørnet i Svendborg - den valgte han godt :loveshower:

31.jpg

Vores lækre kage fra Kageriet - samme fyld som Frederik og Mary, øj den smagte godt - nogle tog endda 3 gange. :metteholm

Der blev serveret sandwiches først da folk ankom allerede ved 12 tiden til slottet.

32.jpg

33.jpg

De eventyrlige lokaler på Hvedholm Slot

34.jpg

35.jpg

36.jpg

Vi havde lånt spillemaskiner til stor glæde for alle, der blev gamet løs. Det var også en dejlig kontrast til de fine omgivelser.

37.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

38.jpg

39.jpg

Der blev taget parbilleder som disse inden middagen, skønt at have bag efter.

40.jpg

Vi fik 7 retter, de var små, men efter 7 var alle mætte og jeg kunne stadig være i min kjole. Natmaden var burgere som på vores første date for 10 år siden.

41.jpg

42.jpg

Sådan klares en brudevals med langt slæb, det gik rigtig fint - praktisk at det var langt nok til at komme over armen.

43.jpg

44.jpg

Vi snuppede lidt natmad og et par mocktails og smuttede så i seng.

Efter 16 timer i kjolen var det rart at få den af, men jeg klarede hele dagen i den :happy: og det meste af tiden i de 10 cm hæle - de røg dog af under middagen og på gåturene i haven til billeder.

Vi overnattede i Æblehuset i haven op til brylluppet og fra søndag til mandag. Bryllupsnatten tog vi i brudesuiten. Romantisk værelse med himmelseng og blå farver så det ikke blev for tøset - brudepigens værelse var lyserødt, så nuttet. :a1221:

Det var dejligt at spise morgenmad med mange af gæsterne dagen efter og lige få snakket af og krammet farvel og så at have en dag alene på slottet til lige at få sovet ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken

06.jpg

Mit hårsmykke/circlet er fra MedievalBridalFashions. Halskæden er Evenstar fra Ringenes Herre - man er vel lidt nørdet :wink:

07.jpg

Lige de sidste justeringer inden indgang.

08.jpg

Stolt far :a1221:

09.jpg

10.jpg

Den mest fantastisk præst, han har humor og en røst der får alle til at lytte.

11.jpg

En yderst tilfreds mand! Han fik lidt fugtige øjne da jeg kom op af gulvet, hvilket jeg havde drømt om, men ikke turde håbe på :7himmel:

12.jpg

13.jpg

Der kastes fuglefrø, det ønskede jeg da jeg var helt lille.

14.jpg

Turen fra Thurø til Faaborg tog vi en en Porsche limousine - lækker bil ;-)

ÅH jeg elsker Thurø. Har haft de mest fantastiske somre hos mine bedsteforældre. Og ja han en er en fantastisk præst

Redigeret af mms8777
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer