Dmmath

hjælp hele familien eller?

9 indlæg i dette emne

Vi har langt om længe sat en dato for vores bryllup, men nu er vi kommet til der gæsteliste. Vi har hele tiden snakket om at vi skal have alle med i familien for det har vi altid gjort + nogle venner. Så går vi hen og bliver ca 100 personer, det er mange synes jeg. Så er vi begyndt at snakke om kun at invitere forældre, søskende + påhæng og så vores venner, så bliver vi ca 30-35.

Men nu står jeg og kan ikke finde ud af hvad jeg vil... Et stort bryllup eller et lille???

Mangler råd, fordele, ulemper,

Vil jeg mon fortryde hvis jeg ikke tager alle med???

Håber nogen har nogle input så valget bliver letter :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det kommer an på hvor tætte man er med sin familie.... Jeg har en stor og sammentømret familie så der har vi inviteret alle mostre, onkler, tanter, fætre og kusiner, min H2B har kun et tæt forhold til hans mors søskende og deres børn så de er inviteret med til hele dagens mens hans faster, hendes mand og deres børn kun er inviteret med til receptionen (vi ser dem max en gang om året)

Vi har 48 gæster med hele dagen, hvoraf de 17 er vores tætteste venner som vi ser flere gange om måneden/ugen

Derudover har vi inviteret omkring 60-70 udover til vielse og reception, dette er kollegaer, studiekammerater, H2Bs fodboldhold, venner og bekendte vi ses med mere sporadisk, længere ude familie som min mormors søstre, H2Bs grandfætre og kusiner osv.

0

Del dette indlæg

Nu har vi ikke en så stor familie som jer, men vi har inviteret alle med også dem vi ikke har set i mange år. Vi synes at der er en god anledning til at se dem vi ikke ser så tit. Vi har fået 6 afbud og bliver i alt 58

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt folk fra, ingen af os har lyst til at invitere af pligt, og derudover har vi begrænset plads og økonomi. Min kæreste har ikke en særlig stor familie, så der er de fleste inviteret med, fra min familie har vi sorteret en del fra, alle dem som vi alligevel nærmest aldrig ser, eller som vi ikke har noget forhold til ( udover vi er i familie) .

Jeg har ikke lyst til at dele min ( vores) dag med folk, som jeg egentlig er ligeglad med om de er der eller ej, eller folk som jeg egentlig helst så ikke var der, bare fordi vi tilfældigvis er i familie. Familien vælger man ikke selv, men man vælger selv hvem man ønsker et forhold til, og hvem man ønsker deltager til ens store dag :-)

0

Del dette indlæg

Synes det er svært at vælge fra, da vi selv har været med til alle de bryllupper der er blevet holdt i familien. Vores familien er stor på både min kærestes og min side, udgøre ca 65 personer og nok halv delen ser vi måske min. en gang om året.

MEN Jeg er også den person der ikke bryder mig om at sortere og vi "plejer" at invitere alle når vi holder fest .... Vi elsker at feste i familien :-)

Ved et lille bryllup tror jeg, jeg går og er bange for at det bliver for stille... Ikke festet igennem :-) men men men vi er jo ved at være oppe i aldre (35 år) :-) og vi er nogle af de yngste...

Har nogle fætter og kusiner jeg gerne vil have med, hvis det bliver et lille bryllup, men det synes jeg ikke jeg kan invitere dem uden resten... Hvorfor er det så svært.

Dejligt med jeres input, gerne flere - så arbejder min hjerne meget mere :-)

0

Del dette indlæg

Altså vi har f.eks inviteret min ene moster og onkel, men ikke den anden moster og onkel. Der har ingen sure miner været over det, men jeg har heller ikke noget egentlig forhold til den ene moster og onkel :) Fætre og kusiner er slet ikke inviteret fra min side, for alle pånær en er børn ( vi holder børnefri fest) , og så har jeg bare heller ikke noget egentlig forhold til dem.

Jeg syntes ikke at man kan gøre det op i, om man var med til deres fest eller ej. Jeg syntes man skal invitere dem man ønsker skal være en del af dagen, og så må folk altså blive fornærmet, hvis det er hvad de vil. Vi har ikke oplevet nogle sure miner overhovedet. Heller ikke selvom vi endda har valgt nogle fra, som var inviteret sidst vi planlagde. Men pladse og økonomien rakte bare ikke så langt denne gang :)

0

Del dette indlæg

Jeg er 40 og min h2b er 48, vi har valgte at udsætte brylluppet et år så vi kunne få alle dem med vi ville og vi er bare så glade for den beslutning. Nogen af dem hvor det er år siden vi har set dem, har sagt at de blev bare så glade for at de var inviteret med og det har bare gjort os endnu mere glade for vores beslutning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har taget den beslutning at vi tager dem der er nærmest på os med til brylluppet og det udgør at vi bliver mellem 40-50 til festen, men har derfor også valgt at holde reception, da der er mange andre som vi gerne vil dele dagen med men ikke har råd til det i budgettet

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer