Julle2u

Overvejelser om indkøb

11 posts in this topic

Jeg skal snart et smut til grænsen.

Vi bliver 45 personer - heraf 7 børn.

Omtrent halvdelen af gæsterne drikker forhåbentlig ikke da de selv skal finde hjem fra lang tyndskids marker .

Vi planer med at købe:

14 rammer sodavand.

6 rammer øl

15 rødvin

15 hvidvin

4 rammer mokai

2 sommersby

Lidt blandet sprut og likør

Samt 20 flasker verdi sparkle boble vand

Ser det regnestykke ok ud?

Og med hensyn til verdien - regner jeg med at der er 4 glas i en flaske. Det skal bruges til receptionen. Så med de 20 burde der være til 80 personer.

Vil i også mene at der er til 4 glas i sådan en flaske???

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi sidder også og diskuterer drikkevarer. vi bliver 100 personer og jeg var ude i 12 kasser sodavand til reception (fra kl. 15.00) og middagen. og så 1 1/2 L sodavand til drinks efter middagen.

Min kæreste synes jeg er sindsyg han mener at 2 kasser er nok og vi max. skal have 4 kasser og så supplerer med 1 1/2 L sodavand (hele hans familie giver ham ret)

Og nu skakker I om 14 kasser til halvt så mange gæster og får af vide det for lidt..... Håber denne tråd kan overbevise kæresten.

0

Synes jeg har læst flere steder, at man skal regne med en halv hvid, en hel rød, 3 sodavand og 3 øl pr person! Men det kommer sikkert også an på, om der også vil være sprut til drinks og om der så også skal være sodavand til at blande op med og om man holder reception osv.

Synes umiddelbart at det lyder af meget lidt vin, selvom du skriver, at du ikke tror halvdelen vil drikke. Måske er der nogen, der kører 4 sammen, eller får andre til at hente dem, eller har arrangeret at sove et sted tættere på end hjem og tager en taxa? You never know... Men du kender jo dine gæster bedst :)

0