Loony

Kan man være bekendt kun at ønske sig penge?

29 indlæg i dette emne

Vi blev gift sidste år og ønskede os penge til bryllupsrejsen. Det tog folk godt imod og var meget kreative... vi fik badehåndklæder med penge på, små kufferter med solbriller, solcreme og penge i. Så var der nogen der havde vekslet til euro og det var fedt, så var der lommepenge klar til brug. Vi havde 35 gæster til selve festen og ca 60 til receptionen, det blev til 25.000,- til bryllupsrejsen og lidt gaver, oplevelsesgavekort osv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bryder mig egentlig ikke om at give penge, men mest fordi jeg elsker "rigtige" gaver. Vi var dog til bryllup sidste år, hvor parret er på SU og har en lille baby. Vi købte en fælles gave med vennerne og derudover gav vi lidt penge. Det synes jeg egentlig var okay, for jeg er imponeret over at de overhovedet kunne finde tid og råd til en fest. Så gør det mig ikke så meget at gaven måske dækker nogle regninger i stedet for.

Hvis folk ønsker sig penge til bryllupsrejsen kan jeg godt finde på at få pengene vekslet til den valuta, de bruger i landet. På den måde virker det mere som et tilskud i min verden og så er de tvunget til at bruge dem på rejsen :lol:

0

Del dette indlæg

Da vi nærmest har et helt hjem i forvejen (vi flyttede to hushold sammen for 1 år siden) - kan det være svært at finde på ting. Vi har fundet et stel vi gerne vil samle på og nogle lamper til vores gang.

Vi har valgt at skrive supergavekort på ønskesedlen, så kan vi nemt vælge det vi skal bruge på pengene på.

Hvis man bare får pengene i hånden, kan det være de hurtigere forsvinder, når det er på et gavekort, så kan vi bedre målrette.

0

Del dette indlæg

Det er så også ret vigtigt at man rent faktisk bruger pengene til det man har ønsket sig penge til ellers kan man som gæst godt undre sig lidt....

En af min mors kollegaer blev gift i foråret og de havde ønsket sig penge til ny sofa så hele familien kunne sidde samlet og børnene ikke skulle sidde på gulvet (de har vist 3-4 børn) hendes kollegaer gav hende derfor tilskud til formålet, men de blev lidt overrasket da brudeparret så i stedet valgte at bruge pengene på en motorcykel efterfølgende.... Det er jo deres penge, men kan godt forstå at folk synes det var lidt underligt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer