Metteschjeldahl

Generalprøve i kirken?

8 posts in this topic

Hej alle sammen

Vi sad lige i går og talte med nogle af vores venner om det kommende bryllup og de spørger så hvornår vi skal op i kirken og have 'generalprøve'. Det troede jeg ikke man gjorde, skal I det?

0

Annonce ♥

Hvis præsten bor tæt ved kirken, så er det ikke unormalt, at man går op i kirken og prøver det. Det er ikke den fulde gudstjeneste, men bare en hurtig, kort gennemgang, så brudeparret nemmere kan huske det :)

0

Vores præst gør det et par dage før med brudeparret. Dette for at man har prøvet det igennem uden alle gæsterne og imens man ikke er nervøs..

Så ja, vi skal gennemgå det om torsdagen før vielsen.. 😊

0

Ja i mine ører lyder det fint, for jeg vil faktisk gerne lige prøve det en enkelt gange med drengene. Jeg troede bare ikke det var noget man gjorde.

0

Annonce ♥

Vi gør det også bare os og præsten fordi vi alligevel skal op til ham til samtalen før brylluppet så han ikke skal helt til Sverige...

0

Nåja, det glemte jeg at skrive: Det er selvfølgelig kun parret og præsten, der gennemløber gudstjenesten til samtalen :)

0

Vi skal mødes med vores præst i kirken, og vi får en mini generalprøve på, hvad der skal foregå på dagen. Det var præsten selv der foreslog det :)

0

Jeg regner med at vi mødes med præsten i kirken, og holder samtalen der, og dermed lige kan gå det kort igennem. Det har jeg i hvert fald tænkt mig at bede om :)

0

Annonce ♥