PeNe

Hvid vs råhvid kjole

16 indlæg i dette emne

Åhhh jeg er i tvivl... De fleste bliver viet i en klassisk, hvid brudekjole, men synes også bare at en råhvid er virkelig pæn... Måske man ser mere brun ud i en helt hvid kjole fremfor en råhvid, men samtidig har jeg tidligere fået at vide at ud fra min hud-, hår- samt øjenfarve passer knækket hvid/råhvid bedst til mig... Men er det ikke mere en farve til brudepigernes kjoler, og man risikerer vel også at nogle gæster kan møde op i råhvidt tøj, så bruden ikke skiller sig ud på samme måde... Desuden er der hele problematikken med, at min H2B ikke kan vide, at den er råhvid og derfor får købt en brudebuket som måske ikke passer til (med helt hvide blomster i) eller tager en helt hvid skjorte på som så ikke ser godt ud ved siden af min råhvide kjole?

I kan nok høre at jeg søger nogle meninger og holdninger fra andre på dette område... Hvad tænker I? :)

Tager imod alle points of views med kyshånd :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Langt de fleste kjoler der sælges i danmark er ikke "hvid-hvide", da det hurtigt kan komme til at se lidt sygeligt ud. De fleste er faktisk knækkede/ivory i farven. Jeg var meget nervøs inden brylluppet for hvordan min kjole, i en knækket hvid, ville se ud ved siden af min mands hvide skjorte på billederne. Jeg vil dog sige at min kjole havde så lys en nuance at jeg ikke lægger mærke til det.

Af samtlige ekspedienter blev jeg anbefalet at holde mig fra den helt hvide pga. min lyse hudfarve. - og så vil jeg sige at jeg aldrig har oplevet gæster til et bryllup troppe op i en helt hvid eller helt ivory kjole uden nogen form for farvet mønster på.

0

Del dette indlæg

Man skal ikke gøre som andre, bare fordi andre gør det. Hvis du falder for en råhvid kjole, som din mand også kan holde ud at kigge på, så skal du da vælge den.

Jeg tror at du er den eneste til dit bryllup der går så meget op i hvilken nuance din kjole har.

Med hensyn til gæsternes tøj, kan det godt være at en enkelt eller to dukker op i en lys kjole, men det er svært at forestille sig en gæst som tropper op i noget der kan forveksles med en brudekjole, så det ville jeg ikke bekymre mig om hvis jeg var dig.

Min egen kjole er hvid (jeg ved ikke om den er kridhvid - den er pæn!) og mit hårsmykke er råhvidt. Herregud, det er da ligemeget. Mine arme og ben er heller ikke lige solbrune, men derfor passer de da sammen alligevel. Det vigtigste er at man har det rart, så er det at man stråler.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I den butik jeg købte min kjole var de fleste nok også det man kalder ivory, altså ikke helt krid hvid ☺️

Grunden var at de fleste så meget bedre ud i den ivory fare, bla fordi kunne ex tænder se gule ud i en krid hvid kjole. Men man skal da vælge den farve nuance man bedst kan lide og klæder en bedst ☺️

PS min er osse ivory

0

Del dette indlæg

Ja enig i det med at snit og at man selv synes om kjolen er det vigtigste... Det jeg bare tænker er om man vil ærgre dig over, at man ikke går den traditionelle, klassiske hvide brudekjole ud?! :)

De lyse ivory kjoler vil jeg jo også betegne som hvid brud, tror jeg ville sige at f.eks. Champagne er så mørk at den ikke er hvid mere

0

Del dette indlæg

Jeg tror at man selv er den eneste som vil lægge mærke til sådan noget på dagen så jeg har droppet at spekulerer i det :-) Min kjole bliver nok ivory som de flestes da jeg er MEGET hvid i huden. Men H2B's skjorte og stedfar, vores børn osv får hvide skjorter på og duge og servietter mm vil være hvide. Tror ærlig talt ikke der er nogen som vil sys at jeg ikke er hvid brud ved siden af dem eller at kjolen bliver gul eller noget. Jeg tror man skal helt over i champagnefarven før det vil blive bemærket.

Mht til følelsen af at være hvid brud så tror jeg også den stadig vil være der. Det er faktisk nogen overvejelser jeg også selv har haft. Men har efterhånden valgt at sige til mig selv at det er noget pjat. Knækket hvid/ivory er stadig så lyse så jeg tror (håber) at følelsen af hvis brud stadig vil være der. Som flere skriver så er de fleste kjoler i dag ivory fordi det passer bedst til de fleste hudtyper :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg har fået forklaret mig selv uklart.., jeg mener at hvid=ivory som er den farve de fleste kjoler er i dag nemlig. Og med creme mener jeg sådan rigtig "mørk creme", som fx denne kjole http://www.craibox.dk/new-style-ny-elegant-creme-mermaid-applique-lace-brudekjoler-p-910.html , hvor man ikke er i tvivl om den ikke er hvid/ivory :)

0

Del dette indlæg

Jeg har selv købt en hvid, men det var ligeså meget fordi, at min sko har en speciel sølvfarve med blåt skær, så syntes ikke at det passede til råhvid :)

Synes dog at råhvid er mindst ligeså flot og tror ikke der er nogen, som ville tage en råhvid kjole på til bryllup, som kunne ligne en brudekjole lidt ;)

Nu er jeg så heldig, at min svigermor er blomsterbinder, så hun laver en som jeg selv ønsker (det tør jeg dælme ikke lade min kæreste om), men tænker ikke at det gør så meget at blomst og kjole ikke er den samme hvid. Jeg kunne godt finde på, at få råhvide blomster til den hvide kjole :)

0

Del dette indlæg

Der hvor min mand købte hans jakkesæt, gik de rigtig meget op i at hans skjorte skulle passe i farven til min kjole :) De sagde at man måske ikke lagde mærke til det på dagen, men at det kunne fremgå tydeligt på billederne :)

De bad derfor om at kende farven på kjolen - helst en stofprøve eller også et billede af kjolen. Min mand havde hans forlover med ud og købe det, så jeg gav ham et billede med af kjolen. Anden gang var jeg med og der havde jeg så skaffet mig en stofprøve, som jeg også kunne vise dem - igen uden at manden så det :)

0

Del dette indlæg

Mange tak for jeres gode input... Havde fx slet ikke tænkt over at man skal huske også at frabede sin far at tage en hel hvid skjorte på når han skal følge en op ad gulvet :)

Jeg må simpelthen bare tænke farven ind i alt fremtidig planlægning, havd end det gælder mandens tøj, buket, duge og lokalepynt - det besværliggører selvfølgelig processen lidt at man ikke bare kan smække nogle alm hvide duge på bordene, men så må jeg tage det med - hvad ofrer man ikke for den rigtige kjole ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er rigtig mange herinde, som absolut ikke går op i det med dugene, de fleste har helt hvide duge på. Men man kunne jo også vælge farvede duge, så kommer man ud over det problem. :)

0

Del dette indlæg

Min kjole er også ivory, de helt hvide kjoler fungere simpelthen ikke når man er bleg. Desuden syntes jeg også at de helt hvide kjoler, har tendens til at få et blåligt skær.

Vi skal have helt vide duge, og det er slet ikke noget jeg tænker over. Regner jo heller ikke med at skulle sidde og hænge ind over bordet. Og altså hvis man så kan se en lille forskel på billederne, så fred være med det. Det er i mine øjne egentlig nærmere et plus, end at man går helt i et med dugen.

Min far må tage den farve skjorte på han ønsker, det er slet ikke noget jeg blander mig i. Min kæreste regner med at skulle have lilla skjorte på, men ellers er valget nu også hans, han har ikke blandet sig i mit tøj, så jeg blander mig ikke i hans :)

0

Del dette indlæg

Jeg blev selv gift i en råhvid/nudefarvet kjole med sølvperler på. Ikke en" typisk" hvid brudekjole, men stadig en "rigtig" brudekjole. Lige meget hvilken farve du vælger, så vil du jo altid være bruden, som er fremtrædende på alle måder.

I mine øjne er en råhvid kjole ligeså meget en brudekjole, som en hvid kjole... og der er rigtig mange, der vælger at blive gift i andre farver end hvid. Især grøn, rød eller råhvid.

Selvom en af gæsterne tropper op i en råhvid top, så er det jo dig, alle lægger mærke til:-)

Min mand havde hvid skjorte på. Det gjorde ikke, at min kjole så beskidt ud, som mange er bange for. En mand er jo bare pæn i en hvid skjorte:-)

Hvis din mand tager hvid skjorte på og samtidig vælger hvide blomster i din buket, så kæder I jo begge outfits rigtig flot sammen på den måde.

Det med ens hudfarve er altid svært, så hvis du synes en råhvid kjole er smuk, så vælg den... der er jo ingen der kender til de farver/ideer/kjoler, du har fravalgt, så de tænker ikke: "hun skulle have valgt den hvide kjole frem for den råhvide". Alle synes du er smuk lige meget hvad:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer