Eheliw15

Hvor skal sløret sidde?

12 posts in this topic

Hei piger :-)

Faldt over denne og er SÅÅÅÅÅ forelsket! Men hvor skal sløret sidde?

Tænker at jeg måske skal have et fingerlangt slør på, men vil vildt gerne have denne frisure.

Kan det lade sig gøre at sætte sløret inden-under "knolden"? Eller skal det bare lige sidde mens vi bliver viet og så tage det af indtil vi skal danse?

Uhh er lidt i tvivl....

post-74321-0-64861700-1422437610_thumb.j

0

Annonce ♥

Jeg ville sætte det under knolden, det havde jeg selv...men smid lige et par ekstra hårnåle i....

0

Jeg regner også med at skulle have lavet en knold og have sat sløret under knolden.. Jeg har godt nok købt et hårsmykke også, men jeg ved ikke, om det skal bruges.. Er bange for at det bliver for meget :-)

Men det finder jeg ud af, når jeg skal over til min kusine (frisør), som skal hjælpe mig med lidt inspiration til opsætningen :-)

0

Under "knolden" kan sløret sagtens sidde :wink:

Og super flot firsure... ville jeg også gerne have, men mit hår er for tyndt

:td:

0

Annonce ♥

Under :) Jeg synes det er så ærgerligt når brude har brugt lang tid og flere hundrede kroner, hvis ikke tusinder, på at få sat en flot frisure, og så blot dækker det til med et slør.. Men heldigvis er moden vist ved at ændre sig :)

Edited by Brudekuller
0

Hvis du med frisure også tænker et hårsmykke ala det på billedet vil jeg faktisk synes, at det ville være utrolig smukt på en eller anden måde at fæste sløret under smykket, så det kommer til at sidde over knolden, men som en del af smykket :)

Jeg har selv tænkt meget i det med at man så kommer til at dække for håret, men efter at have set lidt mere på det tror jeg sagtens man kan finde et slør som man godt kan se frisuren gennem uden problemer. Det kommer selvfølgelig an på hvilket slør man vælger :)

I en af de butikker jeg så på kjole var jeg ved at snakke om at sætte sløret under håret, og damen i butikken siger så, at hun synes det ville være synd, da man ellers ikke kan se sløret forfra. Hun ville så have sløret helt op på toppen af hovedet, men bortset fra det kan jeg godt følge hendes argument med at flytte sløret lidt op, så det også kan ses forfra :wink:

0

Hvis du med frisure også tænker et hårsmykke ala det på billedet vil jeg faktisk synes, at det ville være utrolig smukt på en eller anden måde at fæste sløret under smykket, så det kommer til at sidde over knolden, men som en del af smykket :)

Jeg har selv tænkt meget i det med at man så kommer til at dække for håret, men efter at have set lidt mere på det tror jeg sagtens man kan finde et slør som man godt kan se frisuren gennem uden problemer. Det kommer selvfølgelig an på hvilket slør man vælger :)

I en af de butikker jeg så på kjole var jeg ved at snakke om at sætte sløret under håret, og damen i butikken siger så, at hun synes det ville være synd, da man ellers ikke kan se sløret forfra. Hun ville så have sløret helt op på toppen af hovedet, men bortset fra det kan jeg godt følge hendes argument med at flytte sløret lidt op, så det også kan ses forfra :wink:

Du har jo ret i at man ikke får set sløret forfra - iiihh nu blev det lidt sværer...

tror jeg må snakke med frisøren til påske når hun skal lave mine krøller. Så kunne jeg jo bare tage sløret med og få en lille hurtig prøveopsats :-)

0

jeg tænker det kommer meget an på hvor "tæt" dit slør er, ift. hvor meget det ville skjule din frisure, hvis det sidder over knolden.

jeg har fundet et billede, der viser meget godt, at sløret ikke behøver at skjule frisuren, selvom det sidder over knolden.

og ja, skal du have sådan et headpiece i, som på dit billede, så tænker jeg også det kunne være super flot at sætte sløret lige under dette, så det nærmest ligner de hænger sammen. (fandt også lige et billede med slør under knolden, så du lige hurtigt kan se forskellen)

men kan du få frisøren til at prøvesætte det til påske, så vil det da helt klart være en winwin :cheerleader3:

post-77856-0-12178400-1424865672_thumb.j

post-77856-0-45907800-1424865690_thumb.j

0

Annonce ♥

Helt personligt så bryder jeg mig ikke om de slør, der nærmest vokser ud af nakken. Op på hovedet med de slør :)

0

Ihh super flotte billeder du har fundet C4milla :-)

Jeg har ikke fået sløret endnÅ (køber det af en brud herinde) men bliver spændende at se det i levende live - og om det over hovedet passet til kjolen !!!

0

Jeg havde en frisure, der lignede rigtig meget, og jeg havde sløret over knolden.

0

Jeg er ikke selv til at sætte slør under knolden. En alternativ idé kunne være at sætte det på den måde Jannie Baltzer bruger meget - og som også kan laves nemt til billigere penge (bare man får det helt bløde tyl)

2405db7401c99f02ad7338a148cd3e19.jpg

0

Annonce ♥